Skip to main content
Beantwoord

eigen modem icm smart tv en odido tv app

Toon eerste reactie

52 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

ik heb net iets gepost over een stukje config die ik meestuurde. ik kreeg de melding dat een moderator het goed moest keuren. is dat wel doorgekomen?

peter-keetfm

@sheslenfeld 

Zoals ik voorstelde pak eens de wifi i.p.v. de netwerkkabel om te testen.

Ik gebruik hoofdzakelijk de app op een Sony Bravia TV.

Ik gebruik helemaal geen apparatuur van Odido.

Op een TV box na die ik gebuik bij een oude Philips TV.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

Excuus ik had het op de wifi getest, maar werkt niet helaas. Ik had ook gepost, maar is dus niet doorgekomen, dat ik een 62 ip adres heb op de zyxel. op de tp-link krijg ik een 143 adres. ook heb ik geprobeerd om de ip adressen van zyxel over te nemen, maar helaas zonder resultaat. nu lees ik ook verhalen van anderen dat dit iets zou kunnen zijn.

Ik moet nu boodschappen halen (naast internet en tv schijnt eten ook belangrijk te zijn voor de inwendige mens), maar daarna ga ik odido even bellen om dit te checken. 

peter-keetfm

Je hebt toch wel gewoon internet met de Tp-link router.?

Dan moet TV ook werken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

Dat zou ook mijn Theorie zijn. Echter lees ik dingen over odido die checked of je op 'hun' netwerk zit. Als ik een ander ip adres krijg kan dat afwijken natuurlijk

peter-keetfm

@sheslenfeld 

Hier is niet door mijn doen al iets meer als 10x het public ip adres anders geworden.

Dit heeft geen invloed op tv.

Je hebt bij Odido een dynamische ip adres dus deze kan veranderen.

Ik vermoed echt een instelling in jou Tp-link router.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025

Inderdaad. De TV app op het Android TV platform checkt of je op Odido netwerk zit (doen alle providers). De mobiele app op telefoon doet dit niet. Vandaar dat mijn verdenking bij het ip adres ligt.

Hier ook een topic over het 143.* adres dat misschien verkeerd herkend wordt (als achter een proxy?). In de laatste post staan wat linkjes die je kunt proberen om te kijken of er iets bijzonders is aan je ip adres (zoals proxy). En anders zal een moderator hier toch even naar moeten kijken want als je gewoon internet (van Idido) hebt zou die app het moeten doen.

https://community.odido.nl/wifi-515/streaming-platforms-games-etc-say-i-m-using-a-proxy-when-i-m-not-343360

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025
peter-keetfm schreef:

@sheslenfeld 

Hier is niet door mijn doen al iets meer als 10x het public ip adres anders geworden.

Heb jij dan ook een 143.* adres?

peter-keetfm
rvk01 schreef:
peter-keetfm schreef:

@sheslenfeld 

Heb jij dan ook een 143.* adres?

143.177.xxx.xxx

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025
peter-keetfm schreef:

143.177.xxx.xxx

Ok, dan lijkt dat het niet te zijn (want ik neem aan dat dat dezelfde pool zal zijn).

Zou het nog nodig zijn om VLAN 300 in te geven bij de IPTV setting? Dat lijkt me onwaarschijnlijk want alles zou toch over “internet” moeten gaan 🙄 Wat zou er nog meer kunnen zijn wat de Zyxel router anders doorgeeft dan een eigen TP-Link router?

peter-keetfm

@rvk01 

Odido gebruikt maar een vlan en dat is 300.

Het voordeel van een Fritzbox is dat je gewoon het provider profiel op kan geven.

Maar uiteraard is daar ook een vlan optie te vinden.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025

@sheslenfeld Had je overigens ook nog een factory reset geprobeerd van de TP-Link, nadat je die 9 'routes' en vlan voor iptv weggehaald hebt? Misschien dat er in de router toch iets is blijven hangen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

ja dit heb ik geprobeerd inderdaad. helaas geen effect. de settings mbt vlan 300 uit de reactie van peter-keetfm had ik aangezet aangezien ik anders helemaal geen internet had. wanneer je vlan 300 invuld bij iptv, dan werkt er helaas niks.

zojuist met odido contact gehad, maar de meneer had er duidelijk geen zin in :). hij gaf aan dat ik het moest proberen met een tv kastje van 2,50 per maand.

wat mij wel opviel na de factory reset van de router is dat hij na het instellen van de tijdzone aangaf dat de regio duitsland was. ook dit verteld aan odido, maar die kon er niks aan doen gaf hij aan.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

uhm… ik heb nu beeld bij de odido app, maar het is zeer traag en blokkerig en soms stopt het zelfs. dit op de kabel. ook de gids is zeer traag. dus wel een stap verder, wat zeer positief is, maar niet te doen qua kijken, wellicht zijn hier tips op? speedtest op de laptop (wifi) geeft 150mbps up en down aan dus dat lijkt prima.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025
sheslenfeld schreef:

uhm… ik heb nu beeld bij de odido app, maar het is zeer traag en blokkerig en soms stopt het zelfs. dit op de kabel. ook de gids is zeer traag. dus wel een stap verder, wat zeer positief is, maar niet te doen qua kijken, wellicht zijn hier tips op?

De netwerkkabel naar de tv controleren en e.v. vervangen?

Heb je een snelheidstest op de TV? (je kunt misschien de Android app voor speedtest gebruiken).

peter-keetfm

Zet eens die IGMP proxy uit.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

maakt helaas niks uit. we zijn nu zelfs op het punt dat ik de app weer geen beeld geeft.

peter-keetfm
sheslenfeld schreef:

maakt helaas niks uit. we zijn nu zelfs op het punt dat ik de app weer geen beeld geeft.

Hierna ook de Tp-link een reboot gegeven.?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • Antwoord
  • 19 januari 2025

ja had ik gedaan.

ik heb nu ongeveer alles geprobeerd en ga ermee stoppen. ik heb nu het gehele netwerk achter de zyxel in een dmz geplaatst. alleen de kabel die rechtstreeks naar de tv gaat heb ik in de zyxel gedaan omdat het anders niet mogelijk was. allemaal bedankt voor alle input.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025

Dus Zyxel kabel naar TP-Link (in DMZ) en dan kabel van TP-Link nadat TV werkt ook niet. Dan houdt die TP-Link inderdaad iets tegen. Want extern ip blijft uiteraard die van de Zyxel. Jammer want dubbel nat is ook het zo handig. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

verder nog wel iets heel raars gevonden: ik heb van de smart tv naar de meterkast een utp cat 6 kabel lopen. deze heb ik in het verleden verlegd door middel van een koppelstukje. de kabel waar ik het mee verlengde had ik zelf geknepen. Als ik die ertussenuit haal (en dus zou ik denken minder kans op problemen zou kunnen hebben) heb ik geen verbinding. wanneer ik het koppel stukje met de verlengkabel er wel tussen hang, werkt alles perfect.

p.s. ik hoef hier geen oplossing voor, maar wilde dit wel delen met jullie als techneuten zijnde. :)

peter-keetfm

@sheslenfeld 

Heb je de tv al eens geprobeerd met wifi om te testen.

Kabel eruit en via wifi dan kun je de kabel uitsluiten.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025
sheslenfeld schreef:

verder nog wel iets heel raars gevonden: ik heb van de smart tv naar de meterkast een utp cat 6 kabel lopen. deze heb ik in het verleden verlegd door middel van een koppelstukje. de kabel waar ik het mee verlengde had ik zelf geknepen. Als ik die ertussenuit haal (en dus zou ik denken minder kans op problemen zou kunnen hebben) heb ik geen verbinding. wanneer ik het koppel stukje met de verlengkabel er wel tussen hang, werkt alles perfect.

Kan zijn dat het koppelstukje bepaalde draadjes omkruist. Vandaar dat je zoiets altijd moet testen met een (liefst korte) goede kabel. Desnoods de tv even naast de router zetten. Gewoon om dingen uit te sluiten. Had je de speedtest nog gedaan? (Hoewel de andere apps wel werkte) 

Maar alles werkt nu weer op de tv? Ook de Idido app?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 19 januari 2025

wifi is geprobeerd, maar ook daar issues.

speedtest gedaan met tp-link als enige modem en daar kwam ik op 2 tot 300 up en down. maar geen tv app.

nu alles werkend met zyxel → tp-lnk → rest van netwerk. speedtest zelfde maar wel werkende app.

→ tv

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1191 reacties
  • 19 januari 2025

2Mbps is wel erg weinig. Meestal zal dat wel te weinig zijn voor TV op SD.

Ik vraag me dan toch af of de kabel wel correct is. Wel fijn dat het werkt maar wanneer je de tijd hebt zou je die kabel dus opnieuw goed kunnen knijpen (want dat schijnt ook hier helemaal lekker te zitten) 😉

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen