Skip to main content
Beantwoord

E-mail ontvangen voor een nieuw modem maar gebruik eigen modem

koopmaro

Ik kreeg ook een e-mail dat ik een nieuw modem kan aanvragen.

Het modem wat ik ooit van T-Mobile kreeg ligt vanaf dag één ongebruikt in de kast omdat ik een SFP module in mijn eigen router gebruik.

Moet ik dit nieuwe modem nu toch aanvragen?

Bij een eventuele storing moet je immers het standaard modem weer aansluiten?

Maar om zo’n modem nu weer ongebruikt jaren in de kast te leggen is ook een beetje zonde.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@koopmaro, dat is inderdaad een hele goede vraag.

Deze e-mail wordt namelijk pro-actief uitgestuurd naar klanten die nog een verouderde Draytek of Huawei modem in bezit hebben. Die willen we graag voorzien van het nieuwste apparatuur. Het is in jouw geval inderdaad handig om alsnog het modem aan te vragen voor als ons modem weer aangesloten moet worden. Want het eerste wat ze gaan doen, als je problemen ondervindt, is het modem swappen omdat je nog een oud exemplaar hebt. Het oude modem hoeven we niet meer retour, die kun je naar een recyclepunt voor elektronische apparaten brengen. 

Ik snap dat het een beetje zonde is maar stel dat jouw eigen modem er plotseling mee ophoudt dan heb je in ieder geval een nieuw modem van ons al back-up!

Bekijk origineel

2 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13287 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

Hey ​@koopmaro, dat is inderdaad een hele goede vraag.

Deze e-mail wordt namelijk pro-actief uitgestuurd naar klanten die nog een verouderde Draytek of Huawei modem in bezit hebben. Die willen we graag voorzien van het nieuwste apparatuur. Het is in jouw geval inderdaad handig om alsnog het modem aan te vragen voor als ons modem weer aangesloten moet worden. Want het eerste wat ze gaan doen, als je problemen ondervindt, is het modem swappen omdat je nog een oud exemplaar hebt. Het oude modem hoeven we niet meer retour, die kun je naar een recyclepunt voor elektronische apparaten brengen. 

Ik snap dat het een beetje zonde is maar stel dat jouw eigen modem er plotseling mee ophoudt dan heb je in ieder geval een nieuw modem van ons al back-up!

koopmaro
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 93 reacties
  • 13 maart 2025

Bedankt voor je antwoord ​@Tommie van Odido 

Maar deze modem swap heeft geen gevolgen voor mijn AON aansluiting toch?

Niet dat ik hierdoor op XGS-pon wordt overgezet?

Dan moet ik namelijk een SPF+ module kopen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen