Skip to main content
Beantwoord

alleen 5ghz wifi


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hallo,

Sinds enkele dagen werkt alleen mijn 5ghz wifi nog, terwijl de 2,4ghz wifi onvindbaar blijft. Modem (Huawei) al enkele keren opnieuw opgestart, maar dat blijkt niet de oplossing. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast dank!

Beste antwoord door Teis91

Tommie van Odido schreef:

@Teis91 bedankt voor je snelle reactie. Hier hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Ik heb direct een nieuw modem naar je opgestuurd. Je ontvangt hiet nog een bericht over en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Het Huawei modem hoeven we ook niet retour, deze kan je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles goed werkt?

 

Ik heb het intussen geinstalleerd en het werkt allemaal perfect :) Dank voor de goede service!

Bekijk origineel

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21088 reacties
  • 4 juli 2023

Hallo @Teis91 

Heb je ook in de Huawei gekeken of 5 GHz misschien uit staat?

WiFi schakelaar op de modem uit en weer aan zetten?

Anders zou je een fabrieksreset van het modem kunnen uitvoeren door het resetknopje achterop de Huawei voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 juli 2023

Dank voor de tips @Waqqas! Heb zojuist de fabrieksreset uitgevoerd en hij vindt nog steeds alleen de 5Ghz wifi.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14006 reacties
  • 4 juli 2023

Hi @Teis91, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en ik zie geen merkwaardige dingen omhoog komen, al je instellingen staan ook goed en de 2.4 GHz frequentie is wel actief. Ik stel voor om je een nieuw modem op te sturen, een Zyxel T-50. Dit is een stuk nieuwe modem dan de Huawei en maakt gebruik van bandsteering. Hiermee wordt de 2.4 GHz en 5 Ghz frequentie samengevoegd en je verbind dan automatisch met de frequentie met het beste signaal! Wil je mij laten weten of ik dit voor je in gang kan zettten? Talk soon!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 4 juli 2023

Hallo, 

Ja graag! Heb je daar verder nog iets voor nodig van mij of kan ik gewoon afwachten? ;)


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14006 reacties
  • 4 juli 2023

@Teis91 bedankt voor je snelle reactie. Hier hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Ik heb direct een nieuw modem naar je opgestuurd. Je ontvangt hiet nog een bericht over en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Het Huawei modem hoeven we ook niet retour, deze kan je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles goed werkt?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 21 juli 2023
Tommie van Odido schreef:

@Teis91 bedankt voor je snelle reactie. Hier hoef je zelf helemaal niks voor te doen. Ik heb direct een nieuw modem naar je opgestuurd. Je ontvangt hiet nog een bericht over en je kunt de zending volgen in My T-Mobile! Het Huawei modem hoeven we ook niet retour, deze kan je inleveren bij een inleverpunt voor gebruikte apparaten. Kan je mij, na de installatie, een terugkoppeling geven of alles goed werkt?

 

Ik heb het intussen geinstalleerd en het werkt allemaal perfect :) Dank voor de goede service!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen