Activering ' thuis veilig online' app op iPhone (en iPad) zet internetverbinding uit.
Ik probeer ‘thuis veilig online’ app op iPhone aan het modem te koppelen.
Krijg foutmeldingen:
Eerst een time-out omdat er geen internet verbinding lijkt te zijn. Die is er wel want ik zit ondertussen op de PC te surfen.
Bij de WIFI instellingen op de iPhone staat: geen internetverbinding.
Na uit- en daarna weer aanzetten van iPhone en een nieuwe poging komt:
Failed to get Doorman Config fot FATE. etc
Zie screenshots.
Zag in topics vergelijkbare problemen maar geen oplossingen. Zojuist nog zelfde actie op de iPad gedaan met precies hetzelfde resultaat: Time out, geblokkeerde internet verbinding op de WIFI (voor de in gebruik zijnde device en foutcode -1. Schiet niet op zo ….
Wie weet raad (apparaten zijn ook al uit en aan geweest, app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, die is dus al geweest).
Bladzijde 1 / 1
Hi @FRED_IJF, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat je dit topic hebt aangemaakt binnen 24 uur nadat je Overal Veilig Online hebt aangezet. Het kan tot 24 uur duren voordat dit product helemaal beschikbaar is en gebruikt kan worden. Ik wil je daarom vragen om de installatie op dit moment opnieuw uit te proberen om te kijken of het nu wel goed gaat. Mocht dit niet het geval zijn, krijg je dan dezelfde meldingen te zien of is hierin iets veranderd? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag!
Dag Nora van Odido (leuke achternaam trouwens, kinderrijk gezin zeker?!) Zojuist opnieuw een poging met als resultaat de foutcode Failed to get Doorman Config fot FATE. etc.
Ik heb nu de WIFI maar even uitgezet. Het is lichtelijk frusterend. als je nog een tip hebt die tot een oplossing leidt hoor ik dat graag.
Hi @FRED_IJF, we gaan er inderdaad voor zorgen dat je hier snel gebruik van kan maken! Zou je het onderstaande eens willen checken? Ik zie ten eerste dat je Overal Veilig Online via Mijn Odido nog niet hebt geactiveerd, klopt dit? Dit doet je in Mijn Odido door te gaan naar Abonnementen > Internet > Thuis + Overal Veilig Online activeren > Klik op Activeren. Dit moet de oplossing zijn!
Heb je dit toch al gedaan? Check dan het onderstaande:
Controleer in Mijn Odido of via de Overal Veilig Online beheerapp hoeveel licenties er in gebruik zijn. Wellicht is er een oud apparaat beveiligd en is dit apparaat niet meer in gebruik. Je kan dan een licentie vrijgeven door het oude apparaat te verwijderen uit de lijst, en de app te verwijderen van het apparaat dat niet meer wordt gebruikt.
Ik kon dit niet voor je checken, omdat het lijkt alsof je het nog niet hebt geactiveerd. Ik hoor het graag van je!
IK had gereageerd op de ingekomen mail maar daar is tot nu toe niets meegedaan. Dan maar op deze manier. Ik beschrijf in enkele stukjes wat de stand van zaken is:
1.:
U zegt: Ik zie ten eerste dat je Overal Veilig Online via Mijn Odido nog niet hebt geactiveerd, klopt dit? Ik zeg: Het probleem is dat ik WEL WIL activeren maar NIET KAN activeren.
De instructies hiertoe zijn ook wel enigszins verwarrend:
Thuis Veilig Online wordt na je bestelling automatisch geactiveerd op het modem. Kan tot 48 uur duren (etc.). Bestelling op 24 dec gedaan. Ik zag en zie nog steeds nergens op het modem dat dit geïnstalleerd is / geactiveerd staat.
In de ‘Thuis Veilig Online app’ zie je al je verbonden apparaten De ‘Thuis Veilig Online App’ die ik uit de store downloadde zocht na aanmelding bij Odido contact met het modem en kon geen verbinding maken.
Daarvan deed ik melding!
Vandaag:
Ik kijk via mijn computer in ‘Mijn Odido’,
Klik op onder Abonnementen op Internet & TV
Klik bij ‘Activeer Overal veilig Online’ (opnieuw!!) op ACTIVEREN(het is de zoveelste keer dat ik klik op activeren)
Een nieuw venster “Thuis + Overal Veilig Online activeren“ opent zich (zie screenshot)
Onder punt 2 (al groen gevinkt): Die mail had ik al ontvangen.
Daarin staat inderdaad hoe ik de ‘Overal veilig online app’ kan downloaden maar dat staat óók onder punt 3
Ik kies voor 3 en download, installeer en activeer de ‘Overal Veilig Online App’ op de computer.
Eindelijk iets wat wel goed gaat.
In deze applicatie zie ik onder personen en apparaten dat mijn computer bescherm wordt
Ik log opnieuw in bij Odido (wachttijd verlopen. Oeps, er gaat iets mis).
Klik op onder Abonnementen op Internet & TV
Klik bij ‘Activeer Overal veilig Online’ (opnieuw!!) op ACTIVEREN
HOEZO, NET GEDAAN
Dan nog even opnieuw de ‘Thuis Veilig Online App’ installeren op de iPhone Ik ga via de computer naar het Modem (192.168.1.1)
Na aanmelding zie ik dat de WIFI (2,4 Ghz) weer uit staat. Die is al meerdere malen aangezet.
Ik zet de WIFI weer aan en wacht tot het modem het verwerkt heeft, duurt een minuut of drie voor de WIFI zichtbaar wordt op een device
In dit geval een iPhone en een iPad.
Ik selecteer het op de iPhone het wifipunt Odido -xxxxx, geef wachtwoord en verbind.
Verbinding in orde
Zodra ik met iPhone het internet op wil krijg ik de boodschap: geen internetverbinding.
Ik selecteer het op de iPad het wifipunt Odido -xxxxx, geef wachtwoord en verbind.
Verbinding in orde
Zodra ik met iPad het internet op wil krijg ik de boodschap: geen internetverbinding.
Ik kan dus niet met een device de ‘Thuis Veilig Online App’ opnieuw downloaden.
Wat is dit voor F*cking Kl*te MODEM (vergeef me de bewoording)
Na het invoeren van DNS-servers onder de Wifi-instellingen op de iPhone (waarbij de *.*. 227.* van Odido NIET reageren), kan ik de app dan eindelijk weer downloaden.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.