Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1184 reacties

• 4 reacties
  • 18 juni 2024

Ook ik heb last van bovenstaande problemen. Vandaag 20 minuten met de klantenservice gebeld. Ze zetten technische dienst er op... Mocht daar niks uitkomen ben ik genoodzaakt het contract te laten ontbinden

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 juni 2024
BasMennink schreef:

Ook ik heb last van bovenstaande problemen. Vandaag 20 minuten met de klantenservice gebeld. Ze zetten technische dienst er op... Mocht daar niks uitkomen ben ik genoodzaakt het contract te laten ontbinden

Welk type (O)NT kastje heb je thuis aan de muur hangen? Zie hierboven?

• 4 reacties
  • 18 juni 2024
Zultan schreef:
BasMennink schreef:

Welk type (O)NT kastje heb je thuis aan de muur hangen? Zie hierboven?

Geen idee of dit het is: PON-SN: GNXS0503EBB2

• is een Top Poster
  • 53 reacties
  • 18 juni 2024
Economics schreef:

Dit probleem los je op met een nokia ont, genexis geeft problemen in de avond uren. Simpelweg vragen of ze je ont willen vervangen voor ander type. En ja, dit heeft het probleem al bij diverse opgelost. Als het goed is zijn de mensen die er last van hebben uitgerust met een genexis ont

KPN heeft bij mij onlangs het ONT vervangen(genexis). Dan zou je denken dat de mensen die naar KPN overstappen met deze problemen ook de problemen behouden? Aan diverse reacties van overstappers te zien lijkt dit niet zo te zijn.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 juni 2024

Overstappen met dezelfde ont, als de ont wordt vervangen wordt hij gewoon weer voor een genexis gewisseld. Goed, ik heb geopperd waar het probleem zit (de genexis) zal even contact opnemen met de TS. Als hij wil mee werken hebben we wel een succes verhaal te pakken om de WA te proberen welke hier goed heeft uitgepakt met dezelfde issues

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 18 juni 2024
Economics schreef:

Overstappen met dezelfde ont, als de ont wordt vervangen wordt hij gewoon weer voor een genexis gewisseld. Goed, ik heb geopperd waar het probleem zit, zal even contact opnemen met de TS. Als hij wil mee werken hebben we wel een succes verhaal te pakken om de WA te proberen welke hier goed heeft uitgepakt met dezelfde issues

Ik werk graag mee om je optie te proberen, heb je een DM gestuurd :)

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 juni 2024
erhard94 schreef:
Economics schreef:

Dit probleem los je op met een nokia ont, genexis geeft problemen in de avond uren. Simpelweg vragen of ze je ont willen vervangen voor ander type. En ja, dit heeft het probleem al bij diverse opgelost. Als het goed is zijn de mensen die er last van hebben uitgerust met een genexis ont

KPN heeft bij mij onlangs het ONT vervangen(genexis). Dan zou je denken dat de mensen die naar KPN overstappen met deze problemen ook de problemen behouden? Aan diverse reacties van overstappers te zien lijkt dit niet zo te zijn.

De configuratie van de Genexis kan anders zijn per ISP.

Je hebt nu dus (weer) een Genexis gekregen, of is je oude Genexis vervangen?

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 juni 2024
Economics schreef:

Overstappen met dezelfde ont, als de ont wordt vervangen wordt hij gewoon weer voor een genexis gewisseld. Goed, ik heb geopperd waar het probleem zit (de genexis) zal even contact opnemen met de TS. Als hij wil mee werken hebben we wel een succes verhaal te pakken om de WA te proberen welke hier goed heeft uitgepakt met dezelfde issues

Sorry to ask, wat is een WA?

• is een Top Poster
  • 53 reacties
  • 18 juni 2024
Zultan schreef:
erhard94 schreef:
Economics schreef:

De configuratie van de Genexis kan anders zijn per ISP.

Je hebt nu dus (weer) een Genexis gekregen, of is je oude Genexis vervangen?

Weer gekregen. Ze hebben in een poging het probleem op te lossen deze vervangen voor een andere. Oude was 2 maanden oud ongeveer.

Hi @Cheyenne van Odido,

Heb telefonisch al een melding gemaakt van de bovenstaande problemen maar zou dat graag alvast aanvullen met de door jou gevraagde screenshots(ref. 71432692). Zou jij kunnen zorgen dat dit bij het juiste dossier komt te staan? 

• Speedtest
Meting gedaan op een moment dat het internet nog redelijk werk. betaal voor 1Gbit/s
  •  IP config
  • Taakbeheer
  • Pingtest naar google.nl (8.8.8.8) Geen idee of ik dit juist doe? zo niet dan graag wat extra uitleg.

• Leg uit wat je exact ervaart

• Chefneliz legt het heel duidelijk uit verder niet veel aan toe te voegen. 
  • Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie)
    • Grootste problemen zijn ‘s avonds 7dagen per week tussen 17:00-23:00
    • Weekenden overdag en ‘s avonds
    • ‘S ochtends 7:30-9:30
    • Sporadisch ook overdag 

kan het me haast niet voorstellen maar mocht er nog meer nodig zijn vanaf mijn kant dan hoor ik dat graag. Dit gehele verhaal word verzonden vanaf een hotspot aangezien ik momenteel weer geen werkend internet heb.

Met vriendelijke groet,

Maarten

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 18 juni 2024

Hier ook last van trage internet in de avonden. Bij Ziggo nooit problemen gehad. Guidion komt overdag kijken natuurlijk werkt dan alles perfect. Ik heb een beetje spijt dat ik ben overgestapt. Gaan jullie hier iets aan doen? Ik krijg zelfs op mijn telefoon een bericht of ik over wil op 5g omdat wifi niet reageert.

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 juni 2024
r-dal schreef:

Hier ook last van trage internet in de avonden. Bij Ziggo nooit problemen gehad. Guidion komt overdag kijken natuurlijk werkt dan alles perfect. Ik heb een beetje spijt dat ik ben overgestapt. Gaan jullie hier iets aan doen? Ik krijg zelfs op mijn telefoon een bericht of ik over wil op 5g omdat wifi niet reageert.

Welk kastje heb jij thuis waar de glasvezel op binnenkomt?

Huawei: Odido ODF
Nokia/Genexis/: KPN WBA

• is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 18 juni 2024

Zelfde problemen. Zie mijn topic, ik lees graag mee.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20685 reacties
  • 18 juni 2024

Hallo @maartenneijmeijer 

Op het moment dat je problemen ervaart laat dan even een wat langere pingtest lopen met de command ping -n 1000 8.8.8.8

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 18 juni 2024
Zultan schreef:
r-dal schreef:

Xgs pon staat op dat zwarte kastje. 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 18 juni 2024

Bedankt voor deze topic en de VPN “oplossing”. Eindelijk weer een avondje kunnen gamen zonder constante dc's, begon mij al zorgen voor de Dawntrail release van volgende week 😁.  Jammer dat het nodig is, maar ook blij dat ik niet nog meer gametime verlies.

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 18 juni 2024

Zit ik met zak chips voor de tv “the boys” aan t kijken. Zak chips is al op maar ik ben nog niet eens een minuut verder. Omg hahahhaa

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 juni 2024
r-dal schreef:
Zultan schreef:
r-dal schreef:

Dat is niet een van de bovenstaande woorden ;-) Kan je eens zoeken naar de woorden hieronder?

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 18 juni 2024
Zultan schreef:
r-dal schreef:
Zultan schreef:
r-dal schreef:

Dat is niet een van de bovenstaande woorden ;-) Kan je eens zoeken naar de woorden hieronder?

Type XGS PON dus een Genexis mediaconverter. Zou het hieraan kunnen liggen? 

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 juni 2024
r-dal schreef:
Zultan schreef:

Jeps dat is wel wat hier geschreven wordt, dat alleen klanten met de Genexis last hebben van dit probleem. Odido moet dan KPN aansturen om deze ONT te laten vervangen @Economics ?

• is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 18 juni 2024

Ik ben net overgestapt van KPN naar Odido.

ik zit op het WBA  netwerk met een Genesis media converter. Ook ik ervaar slecht internet in de  avond uren.

ik heb nog geen melding gedaan bij Odido maar ga dat zeker doen en blijf dit topic volge volgen.

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 juni 2024
jan310909 schreef:

Ik ben net overgestapt van KPN naar Odido.

ik zit op het WBA  netwerk met een Genesis media converter. Ook ik ervaar slecht internet in de  avond uren.

ik heb nog geen melding gedaan bij Odido maar ga dat zeker doen en blijf dit topic volge volgen.

Dank voor je uitgebreide aanvulling, ook een Genexis.

Waqqas schreef:

Hallo @maartenneijmeijer 

Op het moment dat je problemen ervaart laat dan even een wat langere pingtest lopen met de command ping -n 1000 8.8.8.8

Zo iets dus?

• is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 18 juni 2024
Zultan schreef:
r-dal schreef:
Zultan schreef:

Jeps dat is wel wat hier geschreven wordt, dat alleen klanten met de Genexis last hebben van dit probleem. Odido moet dan KPN aansturen om deze ONT te laten vervangen @Economics ?

Als dat het probleem is, dan wil ik zsm een afspraak om dat ding te vervangen. Bedankt voor je tip! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 18 juni 2024
Zultan schreef:
r-dal schreef:
Zultan schreef:

Jeps dat is wel wat hier geschreven wordt, dat alleen klanten met de Genexis last hebben van dit probleem. Odido moet dan KPN aansturen om deze ONT te laten vervangen @Economics ?

Er is geen proces om te laten vervangen van een genexis naar een nokia. Dat komt omdat monteurs sowieso niet kunnen kiezen wat ze op de auto krijgen. Ik heb zonet de TS een Nokia ONT afgeleverd, hij gaat deze vanavond plaatsen en zal jullie op de hoogte houden van de problemen of ze inderdaad opgelost zijn.

Mocht dat zo zijn wil ik graag met een medewerker van Odido in contact komen om te kijken hoe we dit breed kunnen oplossen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen