Skip to main content

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)

Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk)
Toon eerste reactie

1189 reacties

  • is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 23 juni 2024
kprook schreef:

Te vroeg gejuicht, het is weer slecht. :-(

Dat is ook wel te verklaren, het probleem zit in de Genexis en jij hebt als vervangende ONT weer een Genexis ontvangen.


  • is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 23 juni 2024

Ik ben er nu echt klaar mee, we zitten weer genoodzaakt op mobiel internet. Zie ook mijn topic wat ik een aantal weken geleden heb aangemaakt en de info die ik in de dm heb verstuurd. Ook regio nieuwegein. Ik wil nu graag uitzicht wanneer mijn ONT vervangen wordt, anders wil ik graag het proces in om mijn contract te ontbinden zodat ik kan overstappen.


kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 23 juni 2024
Zultan schreef:
kprook schreef:

Te vroeg gejuicht, het is weer slecht. :-(

Dat is ook wel te verklaren, het probleem zit in de Genexis en jij hebt als vervangende ONT weer een Genexis ontvangen.

 

I know, maar hoop doet leven en misschien was het een slechte ONT. Maar helaas, dat was niet het geval...


  • is een Master Poster
  • 10 reacties
  • 24 juni 2024
kprook schreef:
Zultan schreef:
kprook schreef:

Te vroeg gejuicht, het is weer slecht. :-(

Dat is ook wel te verklaren, het probleem zit in de Genexis en jij hebt als vervangende ONT weer een Genexis ontvangen.

 

I know, maar hoop doet leven en misschien was het een slechte ONT. Maar helaas, dat was niet het geval...

Maar er moet dus wel een andere oplossing komen, want nu komen we met z’n allen in dezelfde situatie. We weten nu wel dat het probleem is met de Genexis ONT’s, dus deze blijven omruilen is zinloos.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi @G8rb8n, goede vraag! Zou jij inderdaad de gevraagde gegevens opnieuw willen draaien en delen in dit topic? Dan zet ik het gelijk door en werken mijn collega's met een stuk recentere informatie. Dankjewel!

@Berry88 Gaan we regelen!

@kprook Jammer om dit te lezen. Ik lees ook de terugkoppeling van Guidion. Het onderzoek loopt nog en ik heb voor de zekerheid jouw terugkoppeling hier ook aan toegevoegd. We geven niet op. Bedankt voor jouw update!

Aan iedereen, ik heb vernomen dat een aantal van jullie nog géén afspraak met Guidion hebben. Als ik in dit topic heb aangegeven dat ik het door heb gezet, dan hebben sommige bericht van Guidion ontvangen via de e-mail. Via dit bericht kun je een afspraak inplannen. Voor degene die dit nog niet hebben gedaan: willen jullie dit zo snel mogelijk doen? Dankjewel!


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 24 juni 2024

Hier zijn vorige week donderdag de spullen geïnstalleerd door Guidion (internet only). Op dat moment leek het te werken (de monteur heeft even een speedtestje uitgevoerd, de rest van het netwerk hing nog aan de Ziggo verbinding die op dat moment nog in gebruik was).

Ik heb vrijdagochtend het netwerk omgeprikt, en de hele dag thuis gewerkt met een prima verbinding. 'S avond werd het echter een stuk slechter. Sites wilden niet of amper laden, en iets kijken via NLZiet werkte uiteindelijk na een flinke dosis geduld. Dit patroon leek zich van het weekend te herhalen (overdag waren we vooral weg, maar 's avonds was het helaas weer bagger).
Na dit topic tegengekomen te zijn heb ik eens een VPN aangeslingerd op zo'n extreem traag moment, en op die machine werkte alles (na het moeizaam opzetten van de VPN verbinding) vervolgens zonder enige vertraging.
Dit lijkt dus verdacht veel op de hier gemelde problemen. 
Moet ik er ergens een aparte melding van maken, of kan het hier mee in de reeds bekende stroom issues?


  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 24 juni 2024

Excuus, dubbelpost


  • is een Top Poster
  • 25 reacties
  • 24 juni 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @G8rb8n, goede vraag! Zou jij inderdaad de gevraagde gegevens opnieuw willen draaien en delen in dit topic? Dan zet ik het gelijk door en werken mijn collega's met een stuk recentere informatie. Dankjewel!

@Berry88 Gaan we regelen!

@kprook Jammer om dit te lezen. Ik lees ook de terugkoppeling van Guidion. Het onderzoek loopt nog en ik heb voor de zekerheid jouw terugkoppeling hier ook aan toegevoegd. We geven niet op. Bedankt voor jouw update!

Aan iedereen, ik heb vernomen dat een aantal van jullie nog géén afspraak met Guidion hebben. Als ik in dit topic heb aangegeven dat ik het door heb gezet, dan heb je bericht van Guidion ontvangen via de e-mail. Via dit bericht kun je een afspraak inplannen. Voor degene die dit nog niet hebben gedaan: willen jullie dit zo snel mogelijk doen? Dankjewel!

Mijn melding loopt, maar ik heb nog geen bericht van Guidion gehad.

 

  • is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 24 juni 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @G8rb8n, goede vraag! Zou jij inderdaad de gevraagde gegevens opnieuw willen draaien en delen in dit topic? Dan zet ik het gelijk door en werken mijn collega's met een stuk recentere informatie. Dankjewel!

@Berry88 Gaan we regelen!

@kprook Jammer om dit te lezen. Ik lees ook de terugkoppeling van Guidion. Het onderzoek loopt nog en ik heb voor de zekerheid jouw terugkoppeling hier ook aan toegevoegd. We geven niet op. Bedankt voor jouw update!

Aan iedereen, ik heb vernomen dat een aantal van jullie nog géén afspraak met Guidion hebben. Als ik in dit topic heb aangegeven dat ik het door heb gezet, dan heb je bericht van Guidion ontvangen via de e-mail. Via dit bericht kun je een afspraak inplannen. Voor degene die dit nog niet hebben gedaan: willen jullie dit zo snel mogelijk doen? Dankjewel!

Guidion is bij mij langs geweest om de Genesix ONT te vervangen met een andere Genesix. Dat had uiteraard geen effect. Als de afspraak met Guidion behelst dat zij de Genesix ONT vervangen met een geheel andere (zoals een Nokia) dan bij deze het verzoek om mij hiervoor op een lijst te zetten.


  • is een Top Poster
  • 59 reacties
  • 24 juni 2024
Ruud_M schreef:

Hier zijn vorige week donderdag de spullen geïnstalleerd door Guidion (internet only). Op dat moment leek het te werken (de monteur heeft even een speedtestje uitgevoerd, de rest van het netwerk hing nog aan de Ziggo verbinding die op dat moment nog in gebruik was).

Ik heb vrijdagochtend het netwerk omgeprikt, en de hele dag thuis gewerkt met een prima verbinding. 'S avond werd het echter een stuk slechter. Sites wilden niet of amper laden, en iets kijken via NLZiet werkte uiteindelijk na een flinke dosis geduld. Dit patroon leek zich van het weekend te herhalen (overdag waren we vooral weg, maar 's avonds was het helaas weer bagger).
Na dit topic tegengekomen te zijn heb ik eens een VPN aangeslingerd op zo'n extreem traag moment, en op die machine werkte alles (na het moeizaam opzetten van de VPN verbinding) vervolgens zonder enige vertraging.
Dit lijkt dus verdacht veel op de hier gemelde problemen. 
Moet ik er ergens een aparte melding van maken, of kan het hier mee in de reeds bekende stroom issues?

Gebruik van VPN lijkt idd een workaround op de devices die je daarmee kunt instellen. Ik heb dit weken geleden ook gemeld en zag dit in topics hier en op tweaker maanden geleden al voorbij komen. De problemen zijn bekend, maar lang niet erkend als structurele problemen.


Hi @Cheyenne van Odido ,

Monteur van guidion is langs geweest dit weekend zonder nieuwe ONT of andere oplossing. Hij heeft net als de monteur 2 weken geleden uitgesloten dat het probleem bij mij ligt, een speedtest gedaan en is daarna weer vertrokken. Wel heeft hij in de bon vermeld dat de ONT moet worden vervangen voor een nieuwe van Nokia. Snap werkelijk waar niet waarom dit bezoek zo is ingepland, de monteur wist ook van niks en is voor lul langs gekomen. 

Wat was de intensie van dit bezoek en wanneer komt er een oplossing? Hoe vaak moet er iemand kangs komen om uit te sluiten dat de problemen bij mij liggen?

Ik wil gewoon een oplossing dit duurt echt al veel te lang.

Groet,

Maarten

 

 


kprook
  • Debutant
  • 44 reacties
  • 24 juni 2024
maartenneijmeijer schreef:

Hi @Cheyenne van Odido ,

Monteur van guidion is langs geweest dit weekend zonder nieuwe ONT of andere oplossing. Hij heeft net als de monteur 2 weken geleden uitgesloten dat het probleem bij mij ligt, een speedtest gedaan en is daarna weer vertrokken. Wel heeft hij in de bon vermeld dat de ONT moet worden vervangen voor een nieuwe van Nokia. Snap werkelijk waar niet waarom dit bezoek zo is ingepland, de monteur wist ook van niks en is voor lul langs gekomen. 

Wat was de intensie van dit bezoek en wanneer komt er een oplossing? Hoe vaak moet er iemand kangs komen om uit te sluiten dat de problemen bij mij liggen?

Ik wil gewoon een oplossing dit duurt echt al veel te lang.

Groet,

Maarten

 

 

Dat verbaasde mij ook. Ik vermoed dat het een kwestie is van alles uitsluiten ipv de vermoedelijke oplossing door te voeren. Zonde ergens van iedereen zijn tijd en dus geld. Want die monteurs werken niet voor een schouderklopje en een koekje gok ik. 
 

@Cheyenne van Odido als aanvulling op Maarten, vanwaar deze stoelendans ipv het direct vervangen door een Nokia ONT?


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 24 juni 2024

Klantnummer YDM47862

 

Vorige week donderdag weer gebeld door de helpdesk met het verzoek om de speed en pingtestjes door te geven. Braaf gedaan natuurlijk.. de zoveelste keer.

Wanneer wordt bij mij de huidige Genexis vervangen door een Nokia ONT? Ben sinds 23 april met jullie in gesprek en een oplossing blijft uit. Terwijl de oplossing al lang en breed bekend is op dit forum.

De guidion monteur is 30 mei bij mij langs geweest en heeft dit in de notities gezet:

 

Verkeerde Genexis NT vervangen door een Nokia NT. Hoe moeilijk kan het zijn?

Gelieve zo snel mogelijk een monteur langs te sturen die mij dit probleem verhelpt. En kom niet aanzetten met een andere Genexis…. Wat duidelijk in dit forum  naar voren komt dat het niet werkt.

 

 


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 juni 2024

@Cheyenne van Odido

Wij hebben op ons adres ook last van wegvallend internet in de avond, precies zoals beschreven in dit topic. We zitten ook op KPN, maar nu komt de grap, dit is nog VDSL.

Speedtest.net testen laten zien dat er een hoge ping is, packet loss, en een lage upload (normaal 80/30, op zo'n moment 35/0.25 ongeveer).

Een maand geleden is wel het modem vervangen, na 3x heen en weer bellen, maar nu begint de ellende weer elke avond. Toevallig of niet rond de start van het EK.

Ligt het probleem niet gewoon tussen jullie (Odido) en KPN? Interconnect probleem ofzo?

Nu moeten wij elke avond de modem een Belgisch resetje geven (10 seconden van het stroom), en dan gaat het meestal weer goed. Soms wel 2x op een avond. Dit is uiteraard geen doen natuurlijk.

Wij kunnen dus geen andere ONT krijgen denk ik, dus is het mogelijk om hier op een andere manier wat aan te doen?


  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 24 juni 2024

Kan ik dus beter wachten tot het onderzoek afgerond is voor ik een ticket laat openen en er een monteur komt. Anders schiet ik er nog niks mee op.


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 24 juni 2024
Cheyenne van Odido schreef:

Hi @G8rb8n, goede vraag! Zou jij inderdaad de gevraagde gegevens opnieuw willen draaien en delen in dit topic? Dan zet ik het gelijk door en werken mijn collega's met een stuk recentere informatie. Dankjewel!

@Berry88 Gaan we regelen!

@kprook Jammer om dit te lezen. Ik lees ook de terugkoppeling van Guidion. Het onderzoek loopt nog en ik heb voor de zekerheid jouw terugkoppeling hier ook aan toegevoegd. We geven niet op. Bedankt voor jouw update!

Aan iedereen, ik heb vernomen dat een aantal van jullie nog géén afspraak met Guidion hebben. Als ik in dit topic heb aangegeven dat ik het door heb gezet, dan heb je bericht van Guidion ontvangen via de e-mail. Via dit bericht kun je een afspraak inplannen. Voor degene die dit nog niet hebben gedaan: willen jullie dit zo snel mogelijk doen? Dankjewel!

@Cheyenne van Odido Hi Cheyenne, je hebt in dit topic doorgegeven dat je mijn zaak hebt doorgezet echter heb ik nog geen mail van Guidion. Wanneer kan ik deze verwachten? Internet is echt niet te doen de laatste weken dus ik zou graag snel een oplossing zien. 
 

Groet,

Joran


  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 24 juni 2024

 

 

Is het nog de moeite om hier in te haken, ik ervaar exact dit probleem :( 

waarom willen jullie overigens een screenshot van mijn taakbeheer?

Leg uit wat je exact ervaart:

Alles dat in de openingspost (Chefneliz) wordt beschreven. Het is bijzonder dat sommige sites wel redelijk laden, maar anderen weer nauwelijks. streamen gaat opzich als het maar een keer begint.

Wanneer ervaar je het (tijdsindicatie):

problemen beginnen ongeveer rond 17:00 denk ik, wanneer ze stoppen weet ik niet dan lig ik meestal te slapen :) 

Wat voor ONT heb je:

XGS-PON (Genexis)

speedtest : werkte wel maar duurder erg lang voordat hij begon (ik heb een 100/100 verbinding)

Ik gebruik eigen apparatuur, maar met het Zyxel modem heb ik dezelfde issues (vandaag getest)

ping:

 

 

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20802 reacties
  • 24 juni 2024

Hallo @Treurwilg 

Een taakbeheer wilt Odido om te kijken wat er op dat moment op de achtergrond draait.


  • is een Top Poster
  • 18 reacties
  • 24 juni 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Treurwilg 

Een taakbeheer wilt Odido om te kijken wat er op dat moment op de achtergrond draait.

en wat als je hetzelfde probleem op alle devices hebt? Ik vind eigenlijk een screenshot van je taakbeheer onnodig..


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi iedereen, bedankt voor de aanvullingen, ik heb het gelezen. De meldingen over het bezoek van Guidion, de ONT's en waarom wel/niet Guidion heb ik doorgezet naar de afdeling die hiermee bezig is. Ik wil een duidelijk antwoord geven aan jullie. Dit laat even op zich wachten, ik kom er zo snel mogelijk op terug.

Voor nu hebben we nog steeds het liefst zoveel mogelijk voorbeelden, graag daarom alle gevraagde informatie in één topic reactie aanleveren. Zorg dat alles compleet is, dan zet ik het door en voeg ik je toe aan het onderzoek!


  • is een King Poster
  • 43 reacties
  • 24 juni 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Treurwilg 

Een taakbeheer wilt Odido om te kijken wat er op dat moment op de achtergrond draait.

Dat voegt vrij weinig toe denk ik, want het issue doet zich vanzelfsprekend voor op alle apparaten in het netwerk 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 24 juni 2024

Vanavond 24/06/2024 tussen 22:00 en 23:00 de gevraagde testen uitgevoerd.

Gedurende deze periode was de internet verbinding weer onbruikbaar slecht.

Opstelling:

  • Originele Zyxel modem van Odido
  • Laptop met ethernet kabel aangesloten op het modem

Ping 8.8.8.8:

 

Traceroute 8.8.8.8:

Ping 62.250.184.1:

IP settings:

Task manager:

Ookla Speedtest app, poging 1:

Na enkele minuten gesloten en opnieuw geprobeerd. Uiteindelijk gelukt:

Nog even opnieuw, maar nu met een andere server (VlamICT Eindhoven):

Nog een paar keer geprobeerd, en uiteindelijk kwam hij op gang:

History:

Hopelijk is dit voldoende informatie.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 24 juni 2024

Na het op internet zoeken in verband met dezelfde problemen als hier op het forum genoemd kwam ik deze posts tegen. Helemaal herkenbaar. Bij ons werd het zichtbaar doordat de stream van NLZiet oop de Apple TV steeds even pauzeerde. Dat deed hij nooit. Een speedtest op mijn telefoon gaf direct een hele hoge ping bij het downloaden, terwijl de snelheid gewoon goed was. Dat verklaart denk ik dat de stream wel gewoon scherp bleef, maar wel steeds hapert. Hierbij een printscreen van de speedtest. Morgen kan ik eventueel de andere gevraagde tests doen.

 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dankjewel @harmannij! Ik heb je toegevoegd aan het onderzoek. Welke stappen we ondernemen is nog even de vraag per klant. Zie mijn eerder gepinde bericht. Ik kom hier later terug met meer informatie over de exacte aanpak!


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 25 juni 2024

Hoi! Ook wij in Zeist hebben alle omschreven problemen. Overdag is er vrij weinig aan de hand, 's avonds kunnen we helemaal niets (zoals wifi als met kabel, op alle devices). We zijn vorige week overgestapt op glasvezel vanwege een verhuizing. 

Wat kunnen we doen om meegenomen te worden in het onderzoek? 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen