Skip to main content

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 

@BeMu @Tommie 

Zoals beloofd het filmpje. 

https://youtu.be/mp3ixACpOJ4


@Sylver84 Hartelijk voor het leerzame filmpje, ga er zeker eens mee aan de gang denk er aan om binnenkort maar eens bij de MM of Expert binnen te lopen om er een op de kop te tikken, al is het maar om te proberen.


@Sylver84 Hartelijk voor het leerzame filmpje, ga er zeker eens mee aan de gang denk er aan om binnenkort maar eens bij de MM of Expert binnen te lopen om er een op de kop te tikken, al is het maar om te proberen.

Ze zijn regelmatig in de aanbieding, dus even in de gaten houden. 
Je zou je niet smart tv's boven zonder teveel gedoe aan moeten kunnen sluiten. 
Let wel op dat je degelijke wifi heb voor dat ding. 
Nu vraag ik me alleen even af, wat doe ik met die vierkante box van T-mbile, netjes opbergen? 


Volgens mij is de eerste box “gratis” althans bij mij in dat geval zou ik hem gewoon ergens netjes in de kast opbergen voor het geval u hem eens nodig heb.

Verder kun je er niks mee dan eventueel retour zenden, of dat scheelt in de kosten zou u eventueel na kunnen vragen,  zelf woon ik in de Achterhoek waar al heel vroeg glasvezel is aangelegd en had je tv van Glashart Media en maakte niet uit welke provider je had, alle apparatuur was precies gelijk.

Je kon gewoon de decoder van provider A meenemen naar provider B of C dingen stuurde je gewoon niet retour als je overstapte evenals de Sitecom N300 modem, die bekende Amino A140 of A540 stonden toen ook dikwijls op Marktplaats, helaas kwamen de providers later op het idee alles op naam en Mac? adres te zetten,  en kon je de apparatuur alleen op je eigen adres gebruiken.


@Hans-Juriën. Ik heb maar eens T-Mobile TV (app only) aangeschaft om de LG bèta-versie te testen. Hierbij heb ik een aantal constateringen gedaan, desalniettemin werkt het TV kijken voor een bèta-versie verassend goed.

TV: LG C1 (softwareversie 03.34.95) (webOS 6) (T-Mobile versie 1.3.1978)

Bugs / Enhancements:

  • TV-Gids oproepen via de Guide-knop op de afstandsbediening zou mooi zijn. Nu werkt het omslachtig door terug te navigeren in het menu.
  • Ik zie dat sommige kleur knoppen op de afstandsbediening ook geprogrammeerd zijn. 
    • Blauw: Vanaf het begin kijken
    • Groen: Wisselen tussen TV en Radio
    • Rood: Optie-weergave (waar je o.a. de ondertiteling aan kan zetten)
    • Geel is de enige die bij mij niks lijkt te doen. Dus wellicht kan deze naar de Gids navigeren als de Guide-knop op de afstandsbediening niet programmeerbaar is.
  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen.
  • Bij het invoeren van het TV-klantnummer gaat de cursor onnodig snel knipperen. Bij TV-pincode doet hij dit niet.
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)

@Hans-Juriën. Ik heb maar eens T-Mobile TV (app only) aangeschaft om de LG bèta-versie te testen. Hierbij heb ik een aantal constateringen gedaan, desalniettemin werkt het TV kijken voor een bèta-versie verassend goed.

TV: LG C1 (softwareversie 03.34.95) (webOS 6) (T-Mobile versie 1.3.1978)

Bugs / Enhancements:

  • TV-Gids oproepen via de Guide-knop op de afstandsbediening zou mooi zijn. Nu werkt het omslachtig door terug te navigeren in het menu. Ik zie dat sommige kleur knoppen op de afstandsbediening ook geprogrammeerd zijn. 
    • Blauw: Vanaf het begin kijken
    • Groen: Wisselen tussen TV en Radio
    • Rood: Optie-weergave (waar je o.a. de ondertiteling aan kan zetten)
    • Geel is de enige die bij mij niks lijkt te doen. Dus wellicht kan deze naar de Gids navigeren als de Guide-knop op de afstandsbediening niet programmeerbaar is.
  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. 
  • Bij het invoeren van het TV-klantnummer gaat de cursor onnodig snel knipperen. Bij TV-pincode doet hij dit niet.
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)

In rood genoemd,dit heb ik dus niet! Ik kan blijven switchen 
LG Webos 6.3.2 en chromecast 4k 
TV : TV LG 55UP75003LF


  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)

In rood genoemd,dit heb ik dus niet! Ik kan blijven switchen 
LG Webos 6.3.2 en chromecast 4k 
TV : TV LG 55UP75003LF

Ik heb het niet getest vanuit een andere app (ik heb geen andere apps op mijn LG, ik gebruik normaal de Apple TV). Bij mij treedt het op als ik terug ga naar de LG app store. Naar het thuisdashboard navigeren en weer terug gaat wel.  


 

  • TV-Gids oproepen via de Guide-knop op de afstandsbediening zou mooi zijn. Nu werkt het omslachtig door terug te navigeren in het menu. Helaas is dit een ‘systeem’  knop en hierdoor kunnen wij de ‘key code’  niet koppelen aan een element in het TV menu. Navigatie in menu wordt in de toekomst sterk vereenvoudigd, maar dat zal nog even duren.
  • Ik zie dat sommige kleur knoppen op de afstandsbediening ook geprogrammeerd zijn. 
    • Blauw: Vanaf het begin kijken
    • Groen: Wisselen tussen TV en Radio
    • Rood: Optie-weergave (waar je o.a. de ondertiteling aan kan zetten)
    • Geel is de enige die bij mij niks lijkt te doen. Dus wellicht kan deze naar de Gids navigeren als de Guide-knop op de afstandsbediening niet programmeerbaar is. 
    • Klopt! Feitelijk werken de kleurenknoppen zoals ze ook op de TV Box werken. Geel en Groen werken ook in de Gids voor een dag vooruit/achteruit. Goede tip v.w.b. gele knop,.
  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?
  • Bij het invoeren van het TV-klantnummer gaat de cursor onnodig snel knipperen. Bij TV-pincode doet hij dit niet. Hebben wij ook gezien en wordt in nieuwe versie opgelost.
  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd) Wordt in nieuwe versie opgelost.

 


 

  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?

 

Correct. Ik kan enkel ondertiteling aanzetten via het optie-menu op de zender zelf. De ondertiteling werkt dan tijdelijk totdat ik de app afsluit of ik van zender wissel. Misschien dat de optie in het menu de instelling in het account overschrijft? Aangezien de ondertiteling in het optie-menu dus standaard op uit staat.


 

  • Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?

 

Correct. Ik kan enkel ondertiteling aanzetten via het optie-menu op de zender zelf. De ondertiteling werkt dan tijdelijk totdat ik de app afsluit of ik van zender wissel. Misschien dat de optie in het menu de instelling in het account overschrijft? Aangezien de ondertiteling in het optie-menu dus standaard op uit staat.

@Hans-Juriën 
ik kan dit ook bevestigen.


  • De app werkt niet meer als je ergens anders heen navigeert in de TV (al meermaals genoemd)

In rood genoemd,dit heb ik dus niet! Ik kan blijven switchen 
LG Webos 6.3.2 en chromecast 4k 
TV : TV LG 55UP75003LF

Ik heb het niet getest vanuit een andere app (ik heb geen andere apps op mijn LG, ik gebruik normaal de Apple TV). Bij mij treedt het op als ik terug ga naar de LG app store. Naar het thuisdashboard navigeren en weer terug gaat wel.  

@Hans-Juriën is het handig als ik dit probeer te reproduceren? Ik gebruik namelijk wel apps op me LG TV en zoals eerder genoemd, heb ik dit dus niet als ik van app wissel om vervolgens weer terug ga naar de T-mobile TV app. 
Dit is ook zo op me chromecast maar kan me voorstellen dat je daar niet zoveel interesse in heb


@Hans-Juriën is het handig als ik dit probeer te reproduceren? Ik gebruik namelijk wel apps op me LG TV en zoals eerder genoemd, heb ik dit dus niet als ik van app wissel om vervolgens weer terug ga naar de T-mobile TV app. 
Dit is ook zo op me chromecast maar kan me voorstellen dat je daar niet zoveel interesse in heb

Nee, is niet nodig. Dank. Het probleem is bekend (komt vaker wel voor dan niet) en wordt met nieuwe versie opgelost.


Dovenondertiteling is alleen aan te zetten op moment van kijken. Het gaat uit als je van zender wisselt. Je moet dus elke keer de (doven)ondertiteling opnieuw aanzetten als je daar afhankelijk van bent. Edit: ik zie net dat er in de account instellingen ook een optie zit om ondertiteling aan te zetten, maar deze functie lijkt niks te doen. Dus dovenondertiteling aanzetten via ACCOUNT > Instellingen werkt volgens jou niet?

 

Correct. Ik kan enkel ondertiteling aanzetten via het optie-menu op de zender zelf. De ondertiteling werkt dan tijdelijk totdat ik de app afsluit of ik van zender wissel. Misschien dat de optie in het menu de instelling in het account overschrijft? Aangezien de ondertiteling in het optie-menu dus standaard op uit staat.

Ik heb zelf net via ACCOUNT > Instellingen > Zender ondertiteling de optie ‘dovenondertiteling’ (dus niet ‘Nederlands’) aangezet. Op veel zenders (NPO123,RTL4 en SBS6) heb ik gewoon de dovenondertiteling zichtbaar. Hangt soms af of deze werkelijk wordt aangeleverd in het TV-signaal (reklames en sommige programma hebben geen ondertiteling). @Bryan96 zou je dit nog een keer willen checken? Als het kan anders graag een video delen.


Daar schiet me net iets te binnen, stel ik heb een Google Chromecast met tv,  en in een helder moment besluit ik deze mee te nemen naar een vakantiehuisje ergens in Nederland, werkt de tv app er dan ook op?  Het gaat dan niet om de tv anywhere app maar de gewone app die je ook thuis zou gebruiken.

En hoe word de Chromecast geregisteerd als alleen staand object of telkens opgeteld als men hem in een andere tv gebruikt,  dus de ene keer daar en dan weer op een andere kamer enz.


Daar schiet me net iets te binnen, stel ik heb een Google Chromecast met tv,  en in een helder moment besluit ik deze mee te nemen naar een vakantiehuisje ergens in Nederland, werkt de tv app er dan ook op?  Het gaat dan niet om de tv anywhere app maar de gewone app die je ook thuis zou gebruiken.

En hoe word de Chromecast geregisteerd als alleen staand object of telkens opgeteld als men hem in een andere tv gebruikt,  dus de ene keer daar en dan weer op een andere kamer enz.

Ben ik ook wel benieuwd naar, zou een beetje jammer zijn als ik niet “anywhere” kan kijken of heb je daar dan weer een t-mobile mobiel abonement voor nodig? Ook geen verder hoor, op de camping is een access point zo gecreerd. 
Zou wel een beetje jammer zijn als dat moet. 


TV Anywhere maakt altijd deel uit van je abonnement deze kun je gewoon overal gebruiken in Nederland en de EU en soms ook in een paar andere niet EU landen.

U hoeft hiervoor dus geen apart abonnement af te sluiten, u kunt deze gewoon downloaden op een smartphone of nog beter een goede tablet ( Samsung of iPad enz.)

 


TV Anywhere maakt altijd deel uit van je abonnement deze kun je gewoon overal gebruiken in Nederland en de EU en soms ook in een paar andere niet EU landen.

 

Heb ergens gelezen dat je die alleen kan gebruiken met enkel een t-mobile aansluiting, om de camping maar even aan te houden die hebben een Ziggo als ISP, kan ik de aywhere app/ t-mobile tv app gebruiken dan?


Nee hoor, kun je gewoon overal gebruiken, zou gek zijn stel u bent bij kennissen en die hebben KPN of Ziggo wie dan ook als provider, en u zou daar b.v. even iets willen volgen op uw telefoon zoals voetbal zeg maar dan zou het gek zijn dat u dan niet via hun wifi niet zou kunnen kijken.

Het verschil kan zitten in tv anywhere en de app


Ik heb zelf net via ACCOUNT > Instellingen > Zender ondertiteling de optie ‘dovenondertiteling’ (dus niet ‘Nederlands’) aangezet. Op veel zenders (NPO123,RTL4 en SBS6) heb ik gewoon de dovenondertiteling zichtbaar. Hangt soms af of deze werkelijk wordt aangeleverd in het TV-signaal (reklames en sommige programma hebben geen ondertiteling). @Bryan96 zou je dit nog een keer willen checken? Als het kan anders graag een video delen.

Ahh, dat is hem. Ik ben niet bekend met het T-Mobile TV platform en had de zenderondertiteling op ‘Nederlands’ gezet ipv ‘dovenondertiteling’. Het werkt dus wel, hartelijk dank!


@BeMu en @Sylver84 De TV Anywhere-app (voor telefoons, tablet, etc.) kun je binnen de hele EU gebruiken, ongeacht de provider. De T-Mobile TV-app (voor smart-TV's e.d.) je alleen op een vaste T-Mobile-verbinding gebruiken, dus niet via (T-Mobile) 4G.


Het is al bijna juli en nog geen updates 


Klopt, ook hier nog niet gezien zeer waarschijnlijk weer afgekeurd door LG net als vorige keer


Ik heb een LG OLED55B7V met WebOS v06.10.30.

Heb ook 2 zwarte balken aan de zijkanten bij live tv. Kijk ik wat terug dan heb ik wel full screen beeld. En al een aantal keer gehad dat de ap vastloopt en de tv wordt uitgeschakeld of herstart. Hoop dat dit snel kan verholpen worden met een update van de T-Mobile Beta app voor LG.


Klopt, ook hier nog niet gezien zeer waarschijnlijk weer afgekeurd door LG net als vorige keer

Je hebt helaas een voorspellend vermogen. De app is door LG (om nieuwe redenen) afgewezen. Ben in overleg over een nieuwe planning. Zal hier een update delen zodra bekend is wat de nieuwe planning is geworden.


@Hans-Juriën Misschien een overbodige vraag, maar krijgen jullie dan niet van b.v. LG of Samsung of Google etc dan geen formulier om het zo maar te noemen met de eisen en voorwaarden waaraan de app moet voldoen? bij het opstarten van de tv zie ik dikwijls in de grijze balk staan “ aantal apps hebben een update” iets in die geest, dan is het wel vreemd dat die van T-Mobile steeds word afgekeurd.


Reageer