Skip to main content

 

 

De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!

 

Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!

 


 

Update 18/3

Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet! 😊

Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.

 

Waarom de LG TV app? 

  • Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
  • Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
  • Geschikt voor LG smart-tv’s

Is mijn LG smart-tv geschikt? 

De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?

  • Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
  • Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
  • Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan

Installatie

  • Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
  • Kies ‘installeren‘
  • Open de Odido Online TV App
  • Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op: De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen. 

 

 

FAQ

Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?

Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.

 

Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?

De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.

 

Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.

 

Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?

Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.

 

Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?

Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.

 

Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?

Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.

 

Hoe kan ik  de Odido TV app bedienen met mijn eigen afstandsbediening?

 

Magic Remote
  • Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
  • De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
  • Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
  • De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
  • Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.

 

Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?

Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.

 

Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?

Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.

 

Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?

Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R))Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.

 

Hier nog steeds het probleem dat het beeld op 4:3 met zwarte balken aan de zijkanten gaat. 


Een uurtje geleden werden de dienst opgeleverd.

En die Y)&*)(& TV app heeft nog steeds dezelfde "4:3 met zwarte balken”-bug!!!

Is dit nou nog steeds niet opgelost?
Krijg ik nu gratis een decoder?


Ja echt niet oké dit t-mobiel. Ik heb ook een smart tv aangeschaft de om dan zonder tv ontvanger te kunnen tv kijken. 


Vraag: hoe oud is de slimme tv en welke Web OS werkt u mee?  ik heb zelf de app er al meteen opgezet toen hij uitkwam en nergens last van dan alleen het feit dat als je van tv kijken b.v. een app als Netflix of Youtube opent men eerst de tv moet uitzetten en vervolgens weer opstarten.

Van zwarte balken en dergelijke nooit last gehad


Een uurtje geleden werden de dienst opgeleverd.

En die Y)&*)(& TV app heeft nog steeds dezelfde "4:3 met zwarte balken”-bug!!!

Is dit nou nog steeds niet opgelost?
Krijg ik nu gratis een decoder?

Nee, de APP draait nog als Beta, er kunnen/zitten dus nog foutjes in. Zie ook de disclaimers in de openingspost.

Als je dit niet wilt kun je zelf de decoder bijplussen in je account. 


De TV is een LG OLED55B6V uit 2017.

WebOS versie 5.70.40


Vaak werkt het beste om bij de optie beeldverhouding voor de optie “origineel” te kiezen althans dat werkt bij mijn LG goed, en men heeft het zoals het door de maker is opgenomen.


Dankjewel voor de tip.
Maar de LG staat reeds op “origineel” beeldverhouding. Helaas géén oplossing 🙁


Wel vreemd dat het bij u niet werkt en hier wel, kan zijn dat het in de Web OS versie ligt mijn LG Oled 55 B1  van bouwjaar 2021 werkt met versie 6.0


Zou zo maar kunnen.
Mijn exemplaar is - zoals eerder vermeld - 

De TV is een LG OLED55B6V uit 2017.

WebOS versie 5.70.40


Wij hebben ook de beta versie van tmobile app. Maar hij werkt nog niet echt naar mijn mening. Hij stoort af en toe, het Schakelen naar een andere zender duurt vrij lang. het beeldkwaliteit en geluid  is ook vrij matig. Ik hoop dat het snel verbeterd wordt allemaal. 


Waar is me reactie 


En het vooruit spoelen duurt ook een eeuwigheid 


Gisteren ook glasvezel van T-mobile gekregen met alleen televisie via de App. Heb precies hetzelfde probleem. LG 49SJ810V uit 2017. Is er al een update voor dit probleem. snelheid van de APP tijdens het zappen in slecht.


Hoi allemaal, vergeet niet dat de app voor de LG TV nog in beta versie is. Er kunnen dan ook nog wat bugs in zitten. Hier wordt nog aan gewerkt om dit op te lossen wanneer de app van beta af gaat. Dank jullie wel allemaal voor het delen van de feedback en mochten jullie punten tegenkomen, laat het vooral hier weten!


Demi, jullie adverteren met zonder tv ontvanger tv te kunnen kijken! Terwijl het nu blijkt dat t-mobile nog met bèta versies draait dus er nog niet klaar voor is. Als ik dit van te voren had geweten was ik niet overgestapt. 


@RobertSmit78  De bèta versie geldt alleen voor de LG TV app. De app voor op de andere smart-tv's zijn niet in bèta. In dit topic check je welke andere systemen nog meer de app beschikbaar hebben: Alles over de T-Mobile TV App voor smart-tv's! | T-Mobile Community.


@Demi Tja toevallig heb ik een LG tv. en nu? 


@RobertSmit78 Zoals aangegeven en ook waar het topic om draait, is dit nog een bètaversie voor LG. We hebben deze beschikbaar gemaakt omdat klanten hier lang op zaten te wachten en graag al wilden gebruiken om te testen ongeacht dat er wat bugs in kunnen zitten. Mocht je voor nu niet tevreden zijn met de app, dan kun je in de tussentijd ook altijd gebruik maken van de TV Box. We zijn er in ieder geval druk mee bezig om de bugs uit de bètaversie te halen zodat de app van bèta af kan. Wanneer dit precies is, heb ik voor nu geen antwoord op. Ook ik hoop in ieder geval snel!


Ik krijg het idee of is het heel normaal dat het nog een bètaversie is. Is het natuurlijk niet. Voor dat je tv abonnementen aanbied had dit ontwikkeld en getest moeten zijn. Nu moet je tegen meerprijs een tv ontvanger huren. Niet oké dit. 


En is er al iets bekend wanneer er weer een update komt voor de app?


Deze week ontvangen wij een nieuwe softwareversie met o.a. probleemoplossingen voor:

  • App start niet meer op vanuit Home menu zodra je een ander app hebt gebruikt
  • Brede zwarte balken worden op getoond op met name toestellen met WebOS 3.9.2
  • Probleem met het juist toepassen van de Favoriete zenders in de zenderlijst en TV-Gids

Één probleem is nog in onderzoek: doorspoelen van een opname (die nog wordt opgenomen) werkt niet goed (afspelen stopt, of wordt spontaan vanaf het begin weer afgespeeld). Dit volgt mogelijk in een extra software update.

Deze versie moet eerst nog door het test-team en LG gevalideerd worden, voordat de update in de LG Store beschikbaar komt. Maar dan weten jullie dat de update eraan zit te komen.

Of dit inmiddels is gebeurd is nergens te herleiden,  wat me wel opvalt is dat KPN momenteel bezig is met een project wat TV+ heet zij geven regelmatig updates uit, waarom T-Mobile dit (bijna) nooit doet is de vraag


En heeft iemand al inmiddels de update gehad op ze tv? 


Nee erg teleurstellend 


Hierbij een update over de nieuwe Bèta-versie van de LG TV app: de nieuwe versie is door LG afgewezen i.v.m. een aantal (niet aangekondigde) gewijzigde richtlijnen. Hierdoor heeft het goedkeuringsproces een vertraging opgelopen.

We zijn nu bezig deze nieuwe richtlijnen te implementeren in een nieuwe update van de app. Dit zal nog tot zeker eind van deze maand duren voordat we de app kunnen indienen bij LG. Daarna zijn we afhankelijk van de snelheid waarin LG de app zal goedkeuren. 

Mocht er weer iets te melden zijn, dan zal ik hier weer een bericht plaatsen.


Reageer