De Odido Online TV App is naast de smart-tv apps voor Samsung, Android, Amazon Fire TV en Apple TV ook beschikbaar voor de LG TV!
Geen TV Box meer in huis, geen extra kabels die moeten worden weggewerkt en keuzestress met afstandsbedieningen behoort definitief tot het verleden. Alles digitaal en we denken zo ook nog eens éxtra aan het milieu!
Update 18/3
Hi allemaal, zoals een aantal van jullie gemerkt hebben, is de nieuwe update van LG TV beschikbaar voor devices vanaf webOS3.5. De interface is inderdaad gelijk aan die van de Mediabox en is dus nieuw naar de versie voor Odido TV. De tests van de nieuwe versie zijn tot nu toe positief gevonden. We zijn uiteraard wel nog benieuwd naar jullie feedback mochten jullie toch nog iets tegenkomen of nog vragen hebben. Ik zie ze dan graag tegemoet!
Odido Online TV app voor LG is momenteel nog niet beschikbaar voor alle modellen op webOS3.0. Deze ligt nog ter goedkeuring bij de leverancier. Voor nu kun je nog de T-Mobile TV app blijven gebruiken. Het gaat om de modellen: 32LH609V, 32LH595U, 32LH590U, 32LH585U, 32LH580U.
Waarom de LG TV app?
Geen verplichte TV Box/Mediabox nodig
Je betaalt slechts € 12,50 per maand voor een TV abonnement
Geschikt voor LG smart-tv’s
Is mijn LG smart-tv geschikt?
De Odido Online TV App is beschikbaar in de LG Store en te installeren op LG smart-tv’s metWebOS versie 3.0 of hoger (versies met de volgende chipsets uitgezonderd: WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit is in principe voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Let op! De Odido TV app is alléén beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.
Hoe controleer ik of ik de juiste versie WebOS TV heb?
Druk op de Instellingen knop van je afstandsbediening of open de instellingen in het Home-scherm
Ga naar Algemeen > Apparaten > TV-beheer > TV-informatie
Onder WebOS TV-versie zie je het versienummer staan
Installatie
Zoek in het menu ‘apps’ naar Odido TV
Kies ‘installeren‘
Open de Odido Online TV App
Log in met je TV-klantnummer en TV-pincode
Let op:De Odido Online TV App werkt alleen op Internet + TV van Odido-aansluitingen.
FAQ
Hoe moet ik inloggen in de Odido Online TV App voor LG smart-tv’s?
Na het openen van de app kun je inloggen met de TV-inloggegevens. Deze zijn te vinden in Mijn Odido. Bij de eerste keer inloggen wordt gevraagd om een Avatar te kiezen voor het profiel en kun je wel/niet akkoord gaan met persoonlijke aanbevelingen.
Op welke apparaten kun je de OdidoTV app downloaden?
De Odido TV app is beschikbaar in de LG Store en te installeren LG smart-tv’s met WebOS versie 3.0 of hoger. In principe geldt dit voor alle LG smart-tv’s vanaf 2016. Versies WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R) uitgezonderd.
Heb je geen LG TV? Wellicht kan je dan gebruik maken van onze andere smart-tv apps. Meer informatie hierover vind je in het Alles over de Odido TV app voor smart-tv's! topic.
Op hoeveel LG smart-tv's kan ik tegelijk kijken?
Je kunt op maximaal vier apparaten tegelijk genieten van onze Odido TV app. Ook kun je de app op maximaal vier apparaten registreren.
Welke zenders kan ik bekijken met de Odido TV app op mijn LG TV?
Met de Odido TV app kijk je thuis naar alle zenders uit het basispakket, zoals je gewend bent. Je hebt geen TV Box meer nodig om je favoriete programma's te bekijken. Bekijk hier het actuele zenderoverzicht.
Kan ik de Odido TV app ook buitenshuis gebruiken?
Nee, dat is helaas niet mogelijk i.v.m. de rechten van contentaanbieders. Met de Odido TV app kijk je thuis alles wat je ook kunt zien met de TV Box. Voor onderweg is er de Odido Online TV app, met een wereld aan programma’s en handige functies.
Hoe kan ik de Odido TV appbedienen met mijn eigen afstandsbediening?
Sommige modellen van de afstandsbediening kunnen ook gebruikt worden in de ‘magic remote’ modus
De ‘magic remote’ modus is te activeren door de afstandsbediening te schudden of door te scrollen met het scrollwheel (zit in het midden van de navigatieknoppen). De ‘pointer’ verschijnt dan in beeld:
Met deze pointer kun je, net als met een muis op je pc, vrij bewegen in je scherm en elementen in het scherm aanklikken (met ‘OK’ knop / scrollwheel)
De ‘OK’ knop fungeert ook als scrollwheel om verticaal te kunnen scrollen
Om horizontaal te kunnen navigeren (bijv. door TV menu bladeren) verschijnen er in deze modus extra pijlen in het scherm die je kunt aanklikken. Hierdoor kun je alle functies gebruiken in deze modus.
Welke programma’s kan ik terugkijken met de Odido TV app?
Je kijkt gewoon alles zoals je gewend bent van de TV Box. Bekijk het zenderoverzicht en vink het filter ‘Terug Kijken’ aan voor het actuele zenderaanbod.
Wat doe ik met mijn TV Box als ik die niet meer nodig heb?
Je kunt de TV Box terugsturen. Dit regel je via Mijn Odido.
Waarom kan ik de Odido TV app niet vinden in de LG Store?
Check of je LG smart-tv de juiste WebOS versie heeft (3.0 of hoger met uitzondering van WebOS3.0(M2) en WebOS3.5(M2R)). Dit geldt voor toestellen vanaf 2016. De Odido TV app is alleen beschikbaar in de Nederlandse versie van de LG Store.
Bladzijde 4 / 14
Sinds een paar weken maak ik gebruik van de de app in combinatie met glasvezel en LG 48C16. Terugkijken gaat goed met RTL's en NPO's echter met uitzondering van NPO2. Is dit een probleem in de app of gaat hier iets fout?
Ik heb op mijn LG TV bij de T-Mobile TV app geen uitgebreide TV gids, dus geen overzicht van alles wat er op de TV is geweest, is en gaat komen.
TV LG43NANO756PR
OS: Webos 03.34.65
Het enig dat ik krijg is onderstaande afbeelding dus niet een totaal overzicht, is dit aan te passen?.
Op mijn iPhone werkt de tvgids wel zoals je zou verwachten
Deze week ontvangen wij een nieuwe softwareversie met o.a. probleemoplossingen voor:
App start niet meer op vanuit Home menu zodra je een ander app hebt gebruikt
Brede zwarte balken worden op getoond op met name toestellen met WebOS 3.9.2
Probleem met het juist toepassen van de Favoriete zenders in de zenderlijst en TV-Gids
Één probleem is nog in onderzoek: doorspoelen van een opname (die nog wordt opgenomen) werkt niet goed (afspelen stopt, of wordt spontaan vanaf het begin weer afgespeeld). Dit volgt mogelijk in een extra software update.
Deze versie moet eerst nog door het test-team en LG gevalideerd worden, voordat de update in de LG Store beschikbaar komt. Maar dan weten jullie dat de update eraan zit te komen.
Sinds een paar weken maak ik gebruik van de de app in combinatie met glasvezel en LG 48C16. Terugkijken gaat goed met RTL's en NPO's echter met uitzondering van NPO2. Is dit een probleem in de app of gaat hier iets fout?
Welk probleem ervaar je precies? Speelt niets af? Of lopen beeld en geluid niet gelijk?
In TV gids is geen enkel NPO2 programma terug te kijken, Na keuze van willekeurig NPO2 programma zoekt het systeem blijkt uit ronddraaiende pijl, en keert daarna weer terug naar gids.
Hoi @opabastler, heel fijn dat je hiervan melding maakt, hier wil ik wat mee doen! Ervaar je dit probleem alleen op de TV Box of heb je dit ook uitgeprobeerd met de TV Anywhere App voor mobiele apparaten? Ervaar je dit probleem ook bij de zender veronica?
Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!
Hoi @opabastler, heel fijn dat je hiervan melding maakt, hier wil ik wat mee doen! Ervaar je dit probleem alleen op de TV Box of heb je dit ook uitgeprobeerd met de TV Anywhere App voor mobiele apparaten? Ervaar je dit probleem ook bij de zender veronica?
Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!
Ik gebruik geen box en evenmin TV anywhere. Heb zojuist Veronica geprobeerd en terugkijken daar gaat prima! Nogmaals NPO2 getest maar terijgkijken gaat nog steeds niet.
Klare taal @opabastler! Ik neem aan dat je de T-Mobile smart-TV App al opnieuw geïnstalleerd hebt? Omdat alleen de T-Mobile TV App is getest heb ik een aantal extra vragen zodat de technische dienst snel de onderste steen voor je naar boven kan halen, namelijk:
Wat is het merk van de TV?
Wat is het type van de TV? (Vindbaar achterop de TV, bijvoorbeeld UHD50WLK).
Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV zelf.
Wat is de software versie van de TV zelf?
Welke versie van de Smart TV app heb je geïnstalleerd?
Kan je een voorbeeld geven van een programma van NPO2 waarmee je problemen ervaart met Terug Kijken?
Alvast bedankt voor de medewerking, hiervoor kan ik ervoor zorgen dat dit een stuk adequater voor je wordt aangepakt!
Klare taal @opabastler! Ik neem aan dat je de T-Mobile smart-TV App al opnieuw geïnstalleerd hebt? Omdat alleen de T-Mobile TV App is getest heb ik een aantal extra vragen zodat de technische dienst snel de onderste steen voor je naar boven kan halen, namelijk:
Wat is het merk van de TV?
Wat is het type van de TV? (Vindbaar achterop de TV, bijvoorbeeld UHD50WLK).
Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV zelf.
Wat is de software versie van de TV zelf?
Welke versie van de Smart TV app heb je geïnstalleerd?
Kan je een voorbeeld geven van een programma van NPO2 waarmee je problemen ervaart met Terug Kijken?
Alvast bedankt voor de medewerking, hiervoor kan ik ervoor zorgen dat dit een stuk adequater voor je wordt aangepakt!
Merk LG Oled 48C16LA met software versie 03.3470 voorzien van WEB OS 6
App gedownload van LG store: Tmobile TV Beta
Tijdens uitzoeken heb ik weer NOP2 geprobeerd en nu blijkt terugkijken wél te kunnen. Heel bijzonder omdat dit de afgelopen week onmogelijk bleek of hebben jullie techneuten aan een knop gedraaid? Wat mij betreft is probleem opgelost met dank voor jullie bemoeiingen!
@opabastler Ik vermoed dat dit een bug is geweest. Gelukkig kun je nu weer jouw favoriete tv-programma's op NPO 2 terugkijken!
BETA app werkt goed, alleen als je naar een andere app gaat bijvoorbeeld Netflix,
en daarna weer de T-Mobile Bèta app dan werkt deze niet meer.
Dan ga ik maar weer via het kastje kijken ,dus nog niet perfect
Ik heb de app ook geprobeerd maar er maar weer afgehaald.
Je kan een favo lijstje aanmaken van je zenders en ook in je account aanzetten maar hij houd de volgorde niet aan die jezelf aangeeft waardoor je blijft door zappen tot je je zender hebt
Heb gisteren ook even gespeeld met de optie favorieten lijst aanmaken, na een tijdje weer verwijderd aangezien ik het nut ervan totaal niet inzie, je weet zo ook wel onder welk nummer je favorieten zitten.
Opnames in de cloud via de tv app.
Ik heb problemen met de opname van programma’s via de T mobile TV app.
Het is niet bij alle programma’s .
Het komt regelmatig voor dat ik een of andere programma niet kan zien.
Ik druk op het betreft programma en dan zie je in het midden pijl rond draaien en onder rechts zie nummers staan. Zie foto
Ik ervaar de LG app als erg traag met het opstarten. Zeker als ik het vergelijk met de app op Google TV. Wordt daar nog aan gewerkt?
Is het mogelijk om een snelkoppeling naar de TV gids toe te voegen? Bijvoorbeeld als je op de ‘OK’ knop drukt. Het genavigeer met de pijltjes naar het hoofdscherm om deze te openen is erg omslachtig.
Verder werkt de app overigens naar behoren.
Ik ervaar de LG app als erg traag met het opstarten. Zeker als ik het vergelijk met de app op Google TV. Wordt daar nog aan gewerkt?
Is het mogelijk om een snelkoppeling naar de TV gids toe te voegen? Bijvoorbeeld als je op de ‘OK’ knop drukt. Het genavigeer met de pijltjes naar het hoofdscherm om deze te openen is erg omslachtig.
Verder werkt de app overigens naar behoren.
Het gaat niet over de LG TV maar over T-Mobile TV App en de opnames in de Cloud Lees nogmaals mijn topic.
Ik ervaar de LG app als erg traag met het opstarten. Zeker als ik het vergelijk met de app op Google TV. Wordt daar nog aan gewerkt?
Is het mogelijk om een snelkoppeling naar de TV gids toe te voegen? Bijvoorbeeld als je op de ‘OK’ knop drukt. Het genavigeer met de pijltjes naar het hoofdscherm om deze te openen is erg omslachtig.
Verder werkt de app overigens naar behoren.
Het gaat niet over de LG TV maar over T-Mobile TV App en de opnames in de Cloud Lees nogmaals mijn topic.
Ik reageerde niet op jouw topic maar plaatste een opmerking over de LG App waar dit topic voor gestart is.
Is er al een datum bekend waarop update van de bèta beschikbaar komt
Als ik het goed heb gelezen zou de update eerst getest worden door de testgroep, en zou ook LG?? de update ook nog goed moeten keuren, dus al met al kan het nog wel een flinke tijd duren.
Als ik het goed heb gelezen zou de update eerst getest worden door de testgroep, en zou ook LG?? de update ook nog goed moeten keuren, dus al met al kan het nog wel een flinke tijd duren.
Maakt niet uit dan wachten we gewoon af.
@PeterDieck Zodra ik meer weet hierover, laat ik het uiteraard hier weten. Nogmaals dank allen voor alle input voor in de tussentijd!
Ik heb de app deze week geïnstalleerd na over te zijn gestapt van KPN naar T-mobile. Ik heb een LG oled65g1rla met de laatste software.
De app start naar mijn mening wat langzaam op. Eerst een hele grote T van T-mobile in beeld. Dan een heel groot logo van de beta app in beeld en vervolgens een kanaal. Instinctief druk ik voor het menu op de ‘vorige’ knop (zoals je dat bij een streaming app ook doet als je van de film of serie terug wil naar het menu) maar bij de ‘vorige’ knop gebeurt er dan niks. Het was voor mij nog even uitvogelen hoe je bij het menu komt. Op de scrollknop/ok-knop in het middel van de pijltjes moet je klikken alsof je het kanaal op pauze wil zetten, dan een paar keer naar boven klikken naar menu om vervolgens naar de gids te gaan. Heeeeel omslachtig. Boven, beneden, links en rechts hebben ook allemaal een andere functie. Maar naar het menu navigeren moet echt makkelijker kunnen.
Ook ben ik een voorstander als je in het menu zit om daar een zenderlijst te hebben met wat er op tv is ipv “voor jou”. Gewoon een voorvertoning van 1, 2, 3, rtl4, rtl5, sbs6, etc. van wat er op dat moment op TV is, waartussen je dan links en rechts kan klikken, lijkt mij veel logischer. En daarnaast dan een gids met een schematische weergave zoals die er nu ook al inzit, die is gewoon top.
Gister keek ik het NOS journaal terug, dan krijg je eerst pauzes nog als het begin van het journaal niet goed gesynct is, bij het doorspoelen x8 liep de app vast. Geen enkele knop werkte meer, alleen de TV uitzetten. Daarna kon ik wel doorspoelen maar halverwege het journaal kwam de T-Mobile T in beeld en werd er naar het volgende programma geskipt.
Ik gebruik de app nu een paar dagen maar ben nog geen mega fan van het gebruikersgemak.
BETA app werkt goed, alleen als je naar een andere app gaat bijvoorbeeld Netflix,
en daarna weer de T-Mobile Bèta app dan werkt deze niet meer.
Dan ga ik maar weer via het kastje kijken ,dus nog niet perfect
Ik ervaar precies hetzelfde. Alleen door uit en weer aanzetten kan ik de T-mobile TV app weer opstarten. Of door het geheugen van de TV te optimaliseren. Ook dan kan ik de app weer starten. Op zich heb ik niet heel veel last van, maar het is wel onhandig.
Ik heb ook nog een puntje en een suggestie. Als ik quick access gebruik om naar de t-mobile app te gaan gaat het goed als deze nog niet geopend is. Als de app draait en ik gebruik quick access gebeurt er niets (alleen een melding van webos dat ik quick access heb gebruikt om naar de t-mobile app te switchen). En ik ervaar wat anders als ik vanaf netflix terug ga via bijvoorbeeld de home knop: Ik moet een knop opnieuw verbinden aanklikken
Nog een suggestie: Kan de tv-gids niet onder de drie puntjes van de magic remote in het menuutje?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.