Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Ik was heel blij dat we zo snel een afstandbediening hebben gekregen. Nu is het de verkeerde. Wij moeten een hebben zonder roze knopje. 

Hoe gaan we dit oplossen.

Mvg I.Torensma


Hallo,

De afstandsbediening (met de magenta knop, linker op bovenstaande foto) voor mijn 2e tv box is stuk. Het lampje brand niet bij indrukken van toetsen en vervangen batterijen helpt niet. Als ik de afstandbediening schud hoor ik ook iets rammelen 😩.

Ook al alle reset en andere suggesties geprobeerd. Kunnen jullie een nieuwe sturen?

Dank!


Hi!

we zijn de afstandsbediening kwijtgeraakt. Kan ik een nieuwe aanvragen? Het gaat om de afstandsbediening met de rode knop rechtsboven. Alvast bedankt!

Johan


Hi @Irja_torensma, heel goed dat je dit laat weten! 🍀 Kun je aangeven of er nu bepaalde dingen niet werken met deze afstandsbediening? De afstandsbediening met grijze knop leveren wij namelijk niet meer. Dus ik help je graag mee om bekend te worden met deze nieuwe afstandsbediening. 

Hi @Koen-mark en @johan2206, yes - dat kan zeker! Ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening voor jullie allebei aangevraagd. Binnen een paar dagen valt dit pakketje op de mat. Enjoy! 😊


Hi t-mobile, ik zou heel graag een nieuwe afstandsbediening willen bestellen! 
 

groetjes! 


Hallo,

Het aan het uit knopje doet het niet.

Knopje naar recht en links doet het niet.

Knopje van onder naar beneden doet het niet of slech.

De belangrijkste knopjes doen het niet.

 

Mvg I.Torensma


Hoi @Sssn, heb je alle tips op pagina één al doorgenomen? Waarom zou je precies een nieuwe afstandsbediening willen? 😄

 

Hoi @Irja_torensma, we hebben je op 31 oktober jongstleden al een nieuwe ab toegestuurd - is die ook kapot?


Dat klopt maar dat is de verkeerde, wij hebben een gekregen met een roze knopje en we hebben de andere nodig.

En waarom hebben we een nieuwe nodig omdat de een aantal knopjes niet of slecht doen.

Deze afstandbediening is niet meer leverbaar,en ik moest door geven wat het  probleem was met de afstandsbediening.

 

Hoe gaan we dit nu aan pakken.

Mvg I.Torensma.


@Irja_torensma Geen zorgen! Dat is niet de verkeerde; die met de magenta-knop is de afstandsbediening die sinds 2019 uitgestuurd wordt en het enige model dat wij leveren. De ab met grijze knop is sindsdien niet meer leverbaar. Je kunt de ab koppelen via de methode op onze website: 

Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis. Het gaat ongetwijfeld lukken! 😄


Dag,

Ik ben mijn afstandsbediening kwijt, dus ik zou graag een nieuwe willen aanvragen.

Mvg


Hoi @mhg81, er komt een nieuwe afstandsbediening aan! Binnen maximaal vier dagen wordt het pakketje door de brievenbus thuisgebracht. Alvast veel kijkplezier toegewenst en een goed weekend! 😄


Hoi @mhg81, er komt een nieuwe afstandsbediening aan! Binnen maximaal vier dagen wordt het pakketje door de brievenbus thuisgebracht. Alvast veel kijkplezier toegewenst en een goed weekend! 😄

Dat was snel! Bedankt voor de service!


Goedemorgen,  mijn afstandsbediening is kapot en ik wil graag een nieuwe. De hond heeft diverse knopjes opgegeten. Vooral het rode knopje heeft het moeten ontgelden. Nu gaat de box niet meer aan.


Hi @Vandijk56, dat gaan we regelen! Ik wilde dit meteen voor jou in orde maken, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet uit op je abonnement. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan zorg ik dat er heel snel een nieuwe afstandsbediening jullie kant op komt. Hopelijk blijft deze dan uit handen van jullie viervoeter! 😜


Bedankt 


Ik heb afgelopen week 2 nieuwe afstandsbedieningen aangevraagd doordat wij hier in huis 2 kleine Houdini’s hebben geloof ik, maar toen is mij verteld dat jullie er maar 1 per x kunnen aanvragen en die heb ik inmiddels ontvangen maar wil graag in de woonkamer ook kunnen zappen 🙉


Hoi @Sssn, ook nummer twee is inmiddels vol enthousiasme onderweg naar jouw woning! 😄 Je ontvangt de nieuwe ab over een dag of vier - meestal iets sneller. 

Alvast veel kijkplezier en een mooi weekend toegewenst!


Onze afstandsbediening is kapot, we hebben alles getest..  u blijft de tv op TLC staan 🙈 kunnen wij een nieuwe ontvangen? 


Goedemorgen, 

 

ik ben mijn afstandsbediening al een aantal dagen kwijt, zonder succes het gele huis meerdere malen uitgekamt, zou ik een nieuwe kunnen bestellen? 
 

groetjes, 

 


Hi @LauraKruithof, goed dat je het aangeeft! Er is een gloednieuwe afstandsbediening aangevraagd die je binnen een paar dagen in huis hebt. Hij staat gelukkig wel op een leuke zender, als je het mij vraagt haha! 😜 Totdat de nieuwe afstandsbediening bij jou binnen is, kun je ook via de TV Anywhere App tv-kijken. Zo mis je geen enkele zender dit weekend.

Hi @Sharmelien, yes - dit kan zeker! Je zult altijd zien dat je 'm net tegenkomt, zodra de nieuwe afstandsbediening binnen is haha. Maar dan heb je gelukkig een tweede achter de hand voor het gemak. De nieuwe afstandsbediening is naar jou onderweg en valt binnen een paar dagen op de mat. Enjoy! 😊


Hallo,

Mijn afstandsbediening werkt niet goed meer. Voorla nummer 5 en 0 moet ik meerdere malen indrukken voordat deze geaccepteerd wordt. Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen.

Groeten,\SJoerd


Beste,

Onze afstandbediening is kapot gegaan. Niet alle knoppen werken meer. Hij is nu niet meer te gebruiken. Wij willen graag een nieuwe afstandsbediening bestellen. Wij hebben de magenta afstandbediening. 

 

Alvast bedankt!

 

Groetjes Jeroen 


Hoi @Sjoerd78 , oh no! Dat is niet handig. Ik heb dan ook direct een nieuwe voor je besteld!

@Jeroen007 ook voor jou heb ik een nieuwe afstandsbediening besteld! Een zwarte met een magenta knop. De hele magenta afstandsbediening was een limited edtion en hebben we niet meer!


Hoi! Mijn afstandbediening is stuk en ligt uit elkaar. Hoe kan ik een nieuwe bestellen?

G Simon


Hi @simonverwaal, daarvoor ben je hier helemaal aan het juiste adres! 😁 Zojuist heb ik dan ook een gloednieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Binnen twee tot vijf werkdagen valt dit pakketje bij jou op de mat. Enjoy!


Reageer