Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3176 reacties

Hi @Yanna, thanks voor het aangeven! Ik heb goed nieuws: zojuist heb ik een nieuwe afstandsbediening voor jou aangevraagd. Het pakketje is binnen twee tot vijf werkdagen bij je binnen. Laat je weten of de bovenstaande problemen als sneeuw voor de zon zijn verdwenen met de nieuwe afstandsbediening? 😁

Hi, ik heb nog altijd niets gehoord of ontvangen. Is de afstandsbediening onderweg? :) 

Hi @Lisa @Boris zie mijn berichten hierboven. Inmiddels 1,5 week geleden zou er een nieuwe afstandsbediening mijn kant op kopen en ik heb nog altijd niets ontvangen..

 

Reputatie 7

Hi @Dick de Ronde, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Zojuist heb ik een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Binnen twee tot vijf werkdagen heb je deze in huis en is het probleem van de niet werkende knoppen weer verleden tijd. Enjoy!

Hi @Yanna, dankjewel dat je dit laat weten! Wat balen dat de afstandsbediening nog niet bij jou is binnengekomen. Je zou deze inderdaad al in huis moeten hebben, dus ik heb gelijk een nieuwe voor je aangevraagd. Houd je ons op de hoogte of deze wel bij jou aankomt? Ik hoor het graag! 

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

 

6. Koppelen tv en TV Box

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:


Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere App. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Hoi,

Onze hond heeft de afstandsbediening kapot gebeten. zou je ons een nieuwe willen sturen?

Bvd.

Robert

Reputatie 7

Hi @robertdem, dit heb ik meteen voor jou geregeld! 🎈 Er komt een gloednieuwe afstandsbediening jouw kant op. Enjoy! 

Dank!

Onze labrador pub heeft de afstandsbediening in een onbewaakt moment kapot geknaagd... is het mogelijk dat wij een nieuwe AB (met magneta knop) ontvangen?

Bvd

 

Guido & Saskia 

Reputatie 7

Hi @Guid0, dat is zeker mogelijk! Jullie hond is niet de eerste die de afstandsbediening in handen heeft gekregen haha. Hij is aardig in trek onder de viervoeters volgens mij! 😜 Zojuist heb ik een nieuwe afstandsbediening aangevraagd en jullie kant op gestuurd. Binnen een paar dagen valt dit pakketje op de mat en kunnen jullie weer zonder zorgen zappen. 

Hi @Dick de Ronde, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Zojuist heb ik een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Binnen twee tot vijf werkdagen heb je deze in huis en is het probleem van de niet werkende knoppen weer verleden tijd. Enjoy!

Hi @Yanna, dankjewel dat je dit laat weten! Wat balen dat de afstandsbediening nog niet bij jou is binnengekomen. Je zou deze inderdaad al in huis moeten hebben, dus ik heb gelijk een nieuwe voor je aangevraagd. Houd je ons op de hoogte of deze wel bij jou aankomt? Ik hoor het graag! 


@Lisa Ik heb de afstandsbediening binnen. Hij was op mijn oude adres bezorgd en de nieuwe bewoner stuurde me gelukkig een berichtje. Voor zover ik kan zien staat mijn adres overal goed in My T-Mobile, maar blijkbaar staat hij toch nog ergens verkeerd. 

Reputatie 7

Hi @Yanna, super dat je de afstandsbediening toch binnen hebt gekregen! Wat lief van de nieuwe bewoner. Kun je mij in een privébericht (door op mijn naam te klikken) voorzien van jouw oude adres? Dan ga ik checken waar deze nog aangevinkt staat, zodat we dat kunnen aanpassen naar jouw huidige adres. 

Goeiemiddag,

Onze afstandsbediening heeft vandaag de geest gegeven. Alles geprobeerd maar niet meer aan de praat te krijgen. Is het mogelijk dat jullie een nieuwe afstandsbediening kunnen opsturen?

 

Beste Tmobile,

ik heb laatst een nieuwe afstandsbediening van jullie gekregen, maar deze heeft eigenlijk nooit helemaal goed gewerkt. De volumeknoppen deden het eerst niet (wat niet heel erg was, want we gebruikten die van de tv), maar nu doen steeds meer knoppen het niet. 

Reputatie 1

Mijn afstandbediening is stuk

Mijn afstandbediening doet niks meer. Batterijen vervangen. Lampje gaat niet aan. Is niet te connecten of te resetten

Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening ontvangen.

Gr Stephan 

Reputatie 1

Ik zou graag een nieuwere afstandbediening ontvangen ,er zijn knopjes die niets meer doen.

Mvg I.Torensma

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Quint en Eva, @Leonie gerrits, @Stephan. en @Irja_torensma, jullie ontvangen ergens deze week - waarschijnlijk woensdag of uiterlijk donderdag - een nieuwe, werkende afstandsbediening. Alvast veel kijkplezier toegewenst en vergeet niet om de handige tips uit de originele post te gebruiken om tussentijds nog het gros van de zenders te kunnen bekijken! 😄📺

Beste T-Mobile,

 

Helaas heeft onze baby de afstandsbediening ontdekt en deze enige waterschade toegebracht. Kan 'ie niet tegen, blijkbaar.

We hopen dat het mogelijk is een nieuwe op te sturen.

Hartelijke groet, Joost

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jo en Die, ach dat kan gebeuren: gelukkig is er met de kleine niets gebeurd! 😄🎈 

Graag stuur ik meteen een nieuwe ab: ik kom met de opgegeven info in jouw profiel echter een oud-account tegen. Kun je alsjeblieft jouw huidige T-Mobile voor thuis klantnummer plaatsen in je Communityprofiel? Dan bestel ik een nieuwe! 😉

@Jason , het nummer heb ik gewoon uit m'n T-Mobile app gehaald, ik weet niet waar ik een ander zou moeten vinden?

Hi t-mobil, onze kinderen hebben inmiddels allebei de afstandsbediening kwijt gemaakt en wij kunnen ze helaas echt nergens meer vinden 🙈 graag willen wij 2 nieuwe bestellen! Alvast bedankt!! 

Reputatie 7

Hi @Jo en Die, het klantnummer vind je in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/mijn-gegevens! 😊 Mocht je er niet uitkomen, dan mag je mij ook een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan ga ik dit voor je fixen.

Hi @Sssn, heel goed dat je dit laat weten. Dan zijn het wel hele goede verstopplekken haha! 😜 Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Binnen enkele dagen valt deze bij jullie op de mat. Als jullie deze binnen hebben, dan mag je hier een seintje geven en regel ik ook de tweede afstandsbediening voor jullie. Ik kan er namelijk maar één per keer aanvragen. Houd je ons op de hoogte? 

Goedenmiddag.

Mijn afstandsbediening is defect/kapot. Graag zou ik een nieuwe ontvangen.

Mvg, Tijmen 

Reputatie 7

Hi @Tijmen van Rossum, dat gaan we regelen! 🎈 Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Binnen twee tot vijf werkdagen heb je deze binnen, enjoy.

Dag, 

Onze afstandsbediening van Tmobile thuis is stukgevallen. De stappen zoals hierboven beschreven werken niet. Wij zouden graag daarom een nieuwe aanvragen. 

Groeten Sander

Hoi,

Onze afstandsbediening is kapot, de aan/uit knop voor de tvbox werkt niet meer, ik moet deze zover indrukken dat ik er door de achterkant zowat uitga.

Andere knoppen doen het overigens prima maar alleen deze knop is kapot.

Zouden we hiervoor een andere afstandsbediening kunnen krijgen?

Gr. Martin

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Swanzibald en @Mr. Martin, er komen twee nieuwe afstandsbedieningen jullie kant op. Houd alsjeblieft rekening met de maximale levertijd van vier dagen. In de tussentijd kunnen jullie de tips gebruiken op pagina één (USB-toetsenbord en TV Anywhere).

Alvast veel kijkplezier toegewenst! 😄📺

Reageer