Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Beste Jason,

 

Ik ben bang dat het komt doordat onze dochter hem regelmatig laat vallen. 

Met vriendelijk groet,

 

Bram 


Goedenavond,

 

Mijn dochter vond het leuk om mijn afstandsbediening te laten vliegen 🙈

 

Mag ik ajb een nieuwe?!

Groetjes Roxanne


Hoi @RoxL, jammer genoeg heeft de afstandsbediening haar eerste vlucht niet heelhuids kunnen doorstaan, maar geen zorgen: het vluchtbestendige model wordt binnen vijf dagen bezorgd! 😁

 

Hoi @kokkkkkk, kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan stuur ik meteen een nieuwe ab op!


@hettty De instructies zijn zeer zeker juist, maar betwijfel ik nu of je wel de juiste afstandsbediening gebruikt. Je voert dit uit op de ab van T-Mobile toch, met het magenta (roze) knopje?

@Jason Klopt idd


@hettty Je zou nog kunnen proberen om de TV Box van een factory reset te voorzien, dat helpt in 90 procent van de gevallen. Houd er dan wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstelling en je opnieuw dient in te loggen met jouw TV-klantnummer en TV-pincode. Deze twee codes kun je vinden wanneer je inlogt op My T-Mobile Thuis: My T-Mobile Thuis Dashboard.

Indien ook dit niet werkt, kunnen we overgaan op een alternatieve oplosmethode. Er is duidelijk iets waardoor de ab niet goed communiceert met de TV Box.


Goedemiddag 

 

Ik zal graag een nieuwe afstandsbediening willen van jullie ik ben mij afstandsbediening kwijt 

 

groeten samirah temmerman 


Hi @Samira 1234, je bent in dit topic helemaal aan het juiste adres! Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening jouw kant op gestuurd. Binnen een paar dagen kan je hier al van genieten, enjoy! ✨


Hi Lisa 

 

Thanks 🥰


Waneer Kan Ik de afstandsbediening thuis verwachten 

 

🥳🥰

 

vriendelijke groeten samirah temmerman 


Hi @Samira 1234, top dat je dit checkt! Het pakketje past door de brievenbus en dit kan twee tot vijf werkdagen duren. Dus ik ga ervan uit dat jij de afstandsbediening uiterlijk eind deze week in huis hebt. Weet jij zo voldoende? 🎈


Super Dankje wel ja zeker super snel geholpen thank youuuu🎉🎀🎈


Hoi @Mariannescout, goed dat je dit aangeeft. Heb je de afstandsbediening al gekoppeld aan je tv? In de allereerste post van dit topic zie je hoe je dat kunt doen.

@frankmeeuwsen en @Mandje1990 er is naar jullie een nieuwe afstandsbediening onderweg. Je kunt hem binnen enkele dagen op de mat verwachten!

Wat is de normale doorlooptijd om een nieuwe afstandsbediening te sturen? Ik heb tot op heden nog niets ontvangen namelijk...


Hi @frankmeeuwsen, heel goed dat je dit laat weten! De afstandsbediening zou er zeker niet zo lang over moeten doen. Voor de zekerheid heb ik dan ook opnieuw de afstandsbediening voor je aangevraagd. Jij hoort dit pakketje altijd binnen twee tot vijf werkdagen te ontvangen. Laat je het hier weten zodra jij deze hebt ontvangen? Dan weet ik zeker dat het goed is aangekomen! 😊


@hettty Je zou nog kunnen proberen om de TV Box van een factory reset te voorzien, dat helpt in 90 procent van de gevallen. Houd er dan wel rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstelling en je opnieuw dient in te loggen met jouw TV-klantnummer en TV-pincode. Deze twee codes kun je vinden wanneer je inlogt op My T-Mobile Thuis: My T-Mobile Thuis Dashboard.

Indien ook dit niet werkt, kunnen we overgaan op een alternatieve oplosmethode. Er is duidelijk iets waardoor de ab niet goed communiceert met de TV Box.

 

Hi, factory reset uitegevoerd maar helaas, dit helpt ook niet. Zou het aan het tv kastje kunnen liggen?


Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening  willen hebben die ik nu heb is helaas kapot 


Hoi @hettty, balen dat het niet wil lukken met de afstandsbediening koppelen. Hij hoort echt twee keer te knipperen, niet vijf keer. Zou je het koppelen willen proberen door middel van een koppelcode? Hoe dat precies voor jouw tv werkt, lees je op onze website.

@Pipowagen, voor jou heb ik een nieuwe afstandsbediening besteld. Je kunt hem met ongeveer twee tot vijf werkdagen op de mat verwachten!

 


Hoi @hettty, balen dat het niet wil lukken met de afstandsbediening koppelen. Hij hoort echt twee keer te knipperen, niet vijf keer. Zou je het koppelen willen proberen door middel van een koppelcode? Hoe dat precies voor jouw tv werkt, lees je op onze website

 

Hi Ginny, dat had ik geprobeerd maar lukt ook niet, ipv van 2 x knipperen knippert hier het lichtje ook 5 keer, dus bij stap 1 gaat het ook fout.

 


Hi @hettty, merci voor alle moeite! Ik wil je laten weten dat ik een verzoek heb ingediend bij onze technische dienst om hier dieper in te duiken. Ik ben zelf erg benieuwd waar het precies fout gaat. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren voordat er iets uitrolt. Ik houd dit de komende dagen goed in de gaten en laat het aan je weten, zodra ik iets kan melden! 💪


Hallo,

 

Mijn afstandsbediening (en dan vooral het belangrijkste en meest gebruikte cijfer 1) doet het niet meer.

Kunnen jullie een nieuwe opsturen?

Betreft de versie met de GRIJZE knop.

Alvast bedankt,

Tom Weijers


Hoi @Tommy77, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker.

P.s. jij ontvangt het nieuwere model ab met de magenta knop! 😉


Afstandsbediening is er mee gestopt, ik graag zou een vervanger krijgen


Hi @car0la, dan ben jij in dit topic helemaal aan het juiste adres! Ik heb direct een nieuwe afstandsbediening voor jou aangevraagd en binnen twee tot vijf werkdagen valt deze bij jou op de mat. Heel veel zap-plezier gewenst! 🎈


Hallo moderator,
Ik kan mijn afstandsbediening niet meer aan mijn TV box koppelen, de Box reageert nergens op.
Ik heb alle punten die betrekking op de afstandsbediening hebben geprobeerd zoals de punten 4(reset TV Box),punt 5(reset Afstandsbediening, punt 6(koppelen TV en TV Box) op diverse manieren en met alle mogelijke codes dus ook alle codes van mijn LG TV maar niets helpt, de TV Box reageert niet op de afstandsbediening.

Nu heb ik het geluk dat ik 2 afstandsbedieningen heb, ik heb namelijk ook 2 TV Boxjes één in de huiskamer en één op mijn slaapkamer.
Ik gebruik nu de afstandsbediening van mijn slaapkamer die wel prima werkt op de TV Box van de huiskamer, dus het probleem ligt niet aan de TV Box, maar ik wil toch graag 2 afstandsbedieningen terug, nu moet ik hem iedere keer van mijn slaapkamer naar mijn woonkamer
meenemen en soms vergeet ik het dan kan ik weer terug om hem op te halen, lastig allemaal.
Dus mijn verzoek is of ik deze afstandsbediening(oude type) kan omruilen voor een nieuwe, ik zou er heel blij mee zijn.

Gr. Huib van Hoorn


Beste, ik heb 2 afstandsbedieningen van vodafone. Ze functioneren zeer slecht. De 1 en page up page down werken miet meer. Ook al geprobeerd te resetten. Kan ik geen nieuwe krijgen? Zou fijn zijn.

 

Groet Edwin Wagemakers 

Moderator edit: privégegevens mogen niet openbaar gedeeld worden.


Hi @hettty, zoals beloofd heb ik de uitkomst van het onderzoek voor jou in de gaten gehouden! De technische dienst heeft een nieuwe TV Box voor jou aangevraagd. In jouw My T-Mobile Thuis omgeving kun jij de bestelling volgen: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoor heel graag van je - zodra de nieuwe TV Box geïnstalleerd is - of het koppelen nu wel lukt. Laat je dit weten, zodra jij de nieuwe TV Box in huis hebt? 😊

Hi @huibvanhoorn, top dat jij dit zo helder aangeeft en super dat jij zelf al alle stappen bij langs bent gegaan! Ik heb gelijk een nieuwe afstandsbediening voor jou aangevraagd, zodat jij niet meer die uit de slaapkamer hoeft te gebruiken. Dus ik hoop dat jij weer extra blij bent als deze in huis hebt. Het pakketje past door de brievenbus en heb jij uiterlijk volgende week in huis! 🎈

Hi @E.wagemakers, dit kan zeker! Goed dat je dit topic hebt gevonden, want ik help je hier graag bij. Zojuist heb ik dan ook een nieuwe afstandsbediening aangevraagd. Binnen enkele dagen kan jij hier van genieten. Veel plezier ermee! ✨


Reageer