Info

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Afstandsbediening bestellen en handleiding

Toon eerste reactie

3216 reacties

Reputatie 2

Dinsdag, 1 december 2020/00:48

L.S.

Uit de reacties van zowel T-Mobile als de leden van de gemeenschap 

wordt er niet vermeld over welke afstandsbediening men gebruikt.

Er is een van T-Mob (magenta knop), en de "”oude'’ met een grijze knop.

Ze zijn verschillend en de aanduidingen op deze afstandsbedieningen ook.

Dit leidt tot verwarring alom. De omschrijving zowel in stappen als per video

is  niet duidelijk. Vanuit welke positie moet je de "”stappenplan"”  uitvoeren.

De mijne werkt niet ( Magenta knop). Ik heb een "”oude"” Netflix ( SONY-RMT-TX102D ) afstandsbediening nodig om mijn TV aan en uit te zetten.

Uit bovenstaande bijdragen heb ik helaas geen oplossing kunnen vinden voor mijn 

situatie.

jjayceeb

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@GMCHEL 

Dag Jason,

Er is niets veranderd. Ik heb - als laatste - zojuist de twee tv-boxjes verwisseld en ook dat verandert niets aan de situatie. Boven gaat alles goed, beneden niet en als ik op de volumeknop druk krijg ik nu de AV-bronnen te zien. (Nogmaals drukken en ze verdwijnen gelukkig weer). Afijn, ik kan niet anders dan vaststellen dat er in de communicatie tussen T-Mobile/Amino en de Loewe tv iets niets klopt. De enige die dat kan oplossen is, denk ik, een techneut. 

Groet

Gerard

Goedemorgen @GMCHEL, in dat geval zet ik jouw situatie door naar de techneuten. Ik probeer er zoveel mogelijk vaart achter te zetten!

Hoi @WielD, er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg, deze zal binnen vier tot zeven werkdagen in de bus liggen - vaak iets sneller! Veel kijkplezier toegewenst straks!

Hoi @jjayceeb, goed dat je het meldt. Het is niet de bedoeling om verwarring te scheppen, sorry voor het ongemak! Afhankelijk van welke afstandsbediening je hebt, kun je een keuze maken tussen twee opties. Gebruik daarvoor de pagina op onze website: Hoe koppel ik mijn afstandsbediening?. De pagina waar je op belandt ziet er zo uit:

 

Ik weet zeker dat het je gaat lukken met deze informatie! Zo niet, laat het alsjeblieft weten. Dan schiet ik zo snel mogelijk te hulp. 

Goedemorgen,

De afstandsbediening van de STB Box reageert niet meer.
Wij zouden graag een nieuwe willen ontvangen, kan iemand me daar aan helpen?

Met vriendelijke groet,

Ed Schepnet

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BryanW, top dat je het meldt! We gaan ervoor zorgen dat je of een nieuwe afstandsbediening krijgt, of dat de huidige weer werkt.

Heb je alle stappen op pagina één al doorlopen: Afstandsbediening handleiding? Nieuwe batterijen geprobeerd en de TV Box en het modem herstart zonder gekoppelde internetkabel? Mocht niets werken, geef een seintje, dan stuur ik je meteen een nieuwe ab toe zodat jij weer elk kanaal kunt bekijken! 

Ha Jason, 

Ja alles geprobeerd, AB reageert niet meer helaas.
Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor je terugkoppeling @BryanW! Er komt een nieuwe ab aan, houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 😊

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen TV. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op de postbode!

1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Stuiteren van twee hoog geeft ook geen garantie dat de afstandsbediening nog werkt. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de TV

Staat de TV op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?


4. Reset TV Box

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


5. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening:

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie hieronder.
     

Heb je een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven), dan voer je de reset uit met de volgende stappen:

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de TV functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de TV. Voor opnieuw koppelen, zie hieronder.

 

6. Koppelen TV en TV Box

Koppelen TV en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Hide content

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de TV te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de TV, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de TV nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de TV uitgaat.
• Gaat de TV niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de TV uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de TV uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk TV op in deze lijst en voer de juiste TV code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen TV en TV Box met nieuwe afstandsbediening

Hide content

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de TV powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de TV uit gaat.
  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

70efc405-e1f7-454f-8b05-4bff40109ee6.png


Na het vierde cijfer (de hoofdletter T mag je negeren) zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de TV dan weer aan met de zelfde TV Powerknop. (Knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


7. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol. Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Gelukt?

Heeft dit topic geholpen om je afstandsbediening weer werkend te krijgen? Laat dan een berichtje achter met jouw oplossing. Vinden we leuk en je helpt er mogelijk medeklanten mee! Je TV is nu gekoppeld met onze afstandsbediening. Je kunt dus nu het volume van de TV bedienen en de TV uitschakelen met onze TV knop. Yes! 

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

 

Graag ontvang ik een nieuwe afstandbediening met 2 grijze knoppen voorheen vodafone

deze is stuk

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @leeuwena, graag zorg ik ervoor dat jij een nieuwe afstandsbediening toegestuurd krijgt. Omdat we de ab met grijze knop niet meer uitsturen, krijg jij een ab met magenta knop. Deze werkt net zo goed als de grijze ab's! Veel kijkplezier straks en vergeet niet om onderstaande tips te gebruiken! 😉

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 

Beste Sander

Het betreft de afstandsbediening met magenta knop.

De zap-toets ‘Zender omhoog’ (in de handleiding:18. Zappen Zender omhoog of omlaag) werkt niet lekker. Je voelt een klik maar er gebeurt niets. Je moet dan echt doorduwen voordat hij reageert. Alle overige toetsen werken wel goed.

Graag zou ik een andere afstandsbediening willen ontvangen.

Gr, Peter

Goedenavond,

Na het aansluiten van een tweede tv komen we erachter dat de afstandbediening van het kastje verdwenen is..  zouden we een nieuwe kunnen krijgen? Het gaat om de oude grijze versie.

Alvast bedankt!!

Met vriendelijke groet

Rilana 

Hallo,

Onze afstandsbediening doet het steeds minder goed. De batterijen vervangen helpt niet, dus de afstandsbediening zelf is blijkbaar versleten. Hij is dan ook al een paar jaar oud.

Zouden we een nieuwe kunnen krijgen?

Alvast bedankt,

Michiel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @PeterO2 en @Michiel9876, ik heb meteen nieuwe afstandsbedieningen voor jullie besteld. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd. Veel kijkplezier toegewenst straks!

Hoi @Rilanaschoof, om een afstandsbediening voor jou te bestellen, heb ik nog aanvullende gegevens nodig. Zou je me een privébericht kunnen sturen met daarin de volgende info?

-Postcode

-Huisnummer

-Geboortedatum

-De laatste vier cijfers van jouw IBAN

Zodra ik de verificatie heb kunnen doen, stuur ik je meteen een vervangend model toe! 😉

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen!

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 

Reputatie 1

Hij heeft het jarenlang volgehouden mijn trouwe afstandsbediening met zelfs nog het Vodafone logo (dan weet je welke ik bedoel, met de grijze knop) Maar helaas, aan al het goeds komt een einde.

 

Zou het mogelijk zijn mij een vervangend exemplaar toe te sturen?

 

Alvast dank!

Reputatie 1

Hallo, 

We kunnen de tv niet meer aan en uit zetten met de afstandsbediening. Ik heb vanalles geprobeerd om het op te lossen. 

Bij de andere ontvanger hetzelfde probleem gehad. Dat is opgelost met een nieuwe. Daarom zou ik voor deze ook een nieuwe willen. 

Hoi

 

Ik zou graag een nieuwe afstands bediening ontvangen de onze is foetsie... hele huis op zn kop gehad maar niet kunnen vinden graag ontvangen wij een nieuwe (met grijze knop)

 

Gr Dieneke

Reputatie 2

Dinsdag,8 december 2020/19:53

Geachte Mevrouw/Meneer, Ik verzoek U vriendelijk  geen berichten meer over Uw afstandsbediening

aan mij door te sturen .Ik zie geen oplossing vanuit T-Mobile maar telkens hetzelfde antwoord.

Als de "”Grijze Knop"” het niet doet dan zal de "”Magenta Knop"” die volgens U hetzelfde is als de "”Grijze Knop"” het ook niet doen , zoals blijkt.

Het is aan T-Mobile om al deze klanten een afdoend antwoord te geven. 

Ik kan trouwens nog steeds niet mijn "”Magenta Knop"”  knoppelen ondanks de herhaaldelijk

opgestuurde handleiding..Het zou handig zijn om de werkbare reacties (oplossingen)

van T-Mobile apart neer te zetten. Ik moet noodgedwongen de oude ab met kabels en TV-Box

even aanhouden totdat mijn nieuwe ab "( Magenta Knop") succesvol gekoppeld is.

Hoogachtend

jjayceeb

Hallo, wij zijn onze afstandsbediening kwijt. Gelukkig vond ik dit topic. Wij hadden die met de magenta knop. Is het mogelijk een nieuwe te ontvangen? Alvast bedankt!

Groeten,

Patrick

Mijn afstandsbediening doet het bij sommige knoppen niet meer. Heel vervelend. Zou graag een nieuwe willen ontvangen.

Groet Gilbert 

Goedemorgen,

 

We hebben sinds een aantal dagen het probleem dat we in plaats van 1 afstandsbediening voor tv en tv-box, 2 losse afstandsbedieningen moeten gebruiken. 

Het lijkt erop dat de afstandsbediening van t-mobile is ontkoppeld van de tv, maar ik krijg deze niet meer gekoppeld op de manier die beschreven is. 


Groet

Christiaan

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bobtenvoorde, @royennathalie, @Dieneke, @P. Enschede en @Gilbert Prudon, jullie krijgen allemaal een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Houd alsjeblieft rekening met de maximale levertijd van vier tot zeven werkdagen. Gebruik onderstaande tips om toch alvast TV te kunnen kijken. Veel kijkplezier straks en stay safe! 

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! 

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker.

Hoi @jjayceeb, wanneer je deze pagina opent, zal je twee opties zien staan: één voor de magenta ab (het nieuwere model) en één voor de grijze ab (het oudere model). Beiden bieden hun specifieke koppelmethodes aan. Lukt het zo wel?

Hoi @Christiaanzagt, je kunt het beste dit stappenplan gebruiken indien je de magenta ab hebt: 

Stap 1

Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2

Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt

Stap 3

Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4

Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5

Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

 

De grijze ab:

Stap 1

Zet je TV aan als dat nodig is

Stap 2

Druk nu meteen op SETUP tot het rode LED lampje twee keer knippert.

Stap 3

Druk na elkaar de volgende cijfers in: 9 – 9 – 1

Stap 4

Druk de CH+ in totdat je TV uitschakelt

Stap 5

Druk nu meteen op SETUP tot het rode LED lampje twee keer knippert. Je kunt nu je TV aan- en uitzetten met de knop 'TV' linksboven op je afstandsbediening

Top @Jason  , alvast bedankt!

Reputatie 2

Woensdag, 9 december 2020/19:47

Geachte heer  Jason,

Catch 22 vraag. Ik veronderstel dat mijn TV aan moet staan voordat ik op de <Power> knop

moet drukken om mijn TV uit tre krijgen. Ik gebruik, zoals ik heb medegedeeld , een ander

ab ( Sony NETFLIX)..

Hoe lang moet ik de < Power> knop ingedrukt houden ? 15 minuten, 20 of langer. 

Bij mij gebeurt er niets, hoe lang ik de < Power> knop ook ingedrukt houd.

Wat moet ik dan doen ?

jjayceeb

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @jjayceeb, jouw TV moet inderdaad aanstaan voordat je de <Power> knop indrukt. Echter, wanneer je een andere ab gebruikt, werkt de koppelmethode inderdaad niet. Die methode werkt enkel met de T-Mobile afstandsbedieningen. 

Sorry dat ik dat niet eerder doorhad, ik dacht dat je refereerde aan een afstandsbediening die je daarnaast gebruikte. De functies van je smart TV staan los van de functies van de TV Box. Je kunt de meeste universele afstandsbedieningen wel koppelen aan de TV Box. Dit kan op de "ouderwetse" manier met koppelcodes. 

Hoi @Jason,

De stappen die je beschrijft heb ik geprobeerd, maar bij stap 2 gaat de tv niet uit. Ik ga er tenminste vanuit dat ik de powerknop niet langer dan een minuut in hoef te houden. Als ik de cijfers 1 en 3 tegelijk indruk knippert het magenta lampje 2 maal en blijft dan branden. 

Als ik vervolgens op de tv power button druk gaat na verloop van tijd het magenta lampje uit, maar de tv blijft aan.

 

Groet

Christiaan

Onze afstandsbediening van 1 van de tvboxen doet het niet meer. Heb de batterijen al vervangen maar dat helpt ook niet. Is het mogelijk om een nieuwe afstandsbediening te krijgen ?

Reageer