Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

@Chris kranenburg Goed dat je het aangeeft! Onze klantenservice heeft dit gemeld bij onze techneuten en die pakken dit normaal gesproken binnen maximaal zeven werkdagen op! 

@Elsbeth91 Er komt een nieuwe afstandsbediening aan. Houd rekening met maximaal zeven werkdagen levertijd (doorgaans binnen drie tot vijf dagen)! 😉

@Apple2020 Voor deze ene keer zien we het door de vingers omdat je kleine er mee aan de wandel is gegaan. Haha nee hoor, de nieuwe ab is geheel op onze kosten! 😊


 

@Apple2020 Voor deze ene keer zien we het door de vingers omdat je kleine er mee aan de wandel is gegaan. Haha nee hoor, de nieuwe ab is geheel op onze kosten! 😊

 

😂 Thanks. Zal er een tracker opplakken voor het geval zij weer met de AB aan de wandel gaat 🤣🙈


Hoi @maxg ​​​​​​, @Veugje ​​​​​​, @Gianna84 ​​​​​​, @Bruen024 en @esmay123, er komen nieuwe afstandsbedieningen jullie kant op. Houd alsjeblieft rekening met gemiddeld vier tot zeven werkdagen levertijd. Wegens de aangescherpte veiligheidsprotocollen kan dit ietwat uitlopen, alvast excuses daarvoor. Stay safe! ❤️

Hartelijk bedankt voor het versturen van de afstandbediening! Hij doet het goed!  :) 


@Gianna84  Dat is echt fijn om te horen, ik ben blij dat je nieuwe afstandsbediening het goed doet! 😄 Heel veel kijkplezier! 📺


Hallo,

 

Mijn afstandbediening doet ineens niets meer. Batterijen vervangen, reset geprobeerd, maar er gaat geen rood lampje knipperen.

Sandra


Goedemiddag @Sdereu, top dat je al wat stappen doorlopen hebt, zo kunnen we snel achterhalen of de afstandsbediening aan vervanging toe is! Heb je ook al geprobeerd om de ab opnieuw te koppelen aan de TV Box? Heb je de reset op de TV Box uitgevoerd of op het modem, of beide?

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet gelukt.

Mocht ook dit niet werken, dan stuur ik een nieuwe op. Laat me weten of dit nodig is, dan schiet ik je zo snel mogelijk weer te hulp! 😄


@Jason Dat heb ik allemaal al geprobeerd. Modem uitgehad, tv box ontkoppeld, afstandbediening proberen te resetten. Ik heb nu eindelijk wel weer tv, maar ik kan al een paar dagen alleen nl1 kijken, omdat de afstandsbediening helemaal niets doet.


Thanks voor je terugkoppeling @Sdereu! Er komt een nieuwe afstandsbediening naar je toe. Houd rekening met een levertijd van maximaal vier tot zeven werkdagen. Straks kun je weer van alle zenders genieten gelukkig! 😉👍


Ik heb de afstandsbediening geïnstalleerd, dat is gelukt, alles doet het. Behalve als ik de televisie op een andere bron wil zetten, bijvoorbeeld mijn chromecast. Ik krijg de bronselectie op mijn scherm, maar ik kan niet scrollen. En dus ook niet selecteren. 


@DeDee Dat klinkt als een LG of Samsung TV probleem dat ik eerder ben tegengekomen! Kun je de source- (bron) knop van je smart TV afstandsbediening gebruiken?


Hoi, onlangs ben ik mijn Medion Md31126 (p12301) afstandsbediening voor de tv kwijtgeraakt het is absoluut spoorloos, ik wou graag een nieuwe aanschaffen maar helaas vind ik nergens hetzelfde soort meer.  Helaas zijn er ook geen knoppen aan de tv.

Kan iemand mij helpen?


Goedemorgen,

ik heb een nieuwe afstandsbediening nodig voor een tv box. De afstandsbediening is kwijt.

 

met vriendelijke groet

  1. Beughold

Hoi @Ayumu, ik kan jouw klantprofiel niet inzien. Maak je gebruik van Interactieve TV van T-Mobile Thuis en heb je de T-Mobile afstandsbediening thuis liggen? Zo ja, dan kun je deze koppelen aan jouw TV zodat deze de TV bestuurt! 😄

Laat me weten wat ik voor je kan doen. Mocht je een nieuwe ab kunnen gebruiken, stuur me dan in een privéberichtje jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN. We komen er samen uit!

 

Hoi @stef7812 Er komt een nieuwe ab jouw kant op. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd! 😉


De blauwe knop van onze afstandsbediening werkt niet meer. Alle andere knoppen (rood, groen en geel) functioneren prima. De programma’s die we eerder wel live konden terugkijken, lukt nu niet meer. 
Ik denk dat een nieuwe afstandsbediening een oplossing is? 😉


Goedemiddag T-Mobile,

Ik zou graag een nieuwe afstandsbiedinging ontvangen met grijze knoppen boven.

Mvg

Sarah v Wijk


@MissMo Goed dat je het aangeeft! Er is een nieuwe afstandsbediening naar je onderweg. Houd rekening met maximaal vier tot zeven werkdagen levertijd, alsjeblieft! 😊

@SvanWijk We zijn een aantal maanden geleden volledig overgegaan op de ab met de magenta knop. Ik kan geen ab met grijze knop meer bestellen. Waarom zou je deze specifiek willen? Indien er iets mis is met de huidige ab, kan ik namelijk een nieuwe naar je toesturen, dat is natuurlijk geen enkel probleem. Laat me weten wat ik voor je kan doen! 😄


Ergens werd gevraagd om welke ab het ging vandaag. Ik heb jullie gebeld en er wordt een ab naar me toe gestuurd. Bedankt voor je reactie. Nog een fijne dag!

Groetjes Sarah 


Aah helemaal top, sorry dan heb ik je verkeerd begrepen. Fijn dat er een nieuwe ab aankomt! Jij ook een prachtige dag toegewenst! 😊🌞


Hallo, sinds een half jaar heb ik t-mobile thuis. Tot voor kort werkte het uitstekend totdat vorige week de ab met de magenta knop niet meer werkt met de TV Box en de televisie. Ik heb de ab met codes wederom proberen te koppelen met de TV zowel de TV Box en de TV reageren nergens meer op. Ook niet na reset van de afstandsbediening en een reset van de TV Box.

Aan de batterij zal het niet liggen, die heb ik verschillende geprobeerd. De magenta knop knippert bovendien 2 maal bij indrukken van elke knop.

Is er iets wat ik nog kan proberen?


Hoi @Volmers, daar gaan we meteen wat aan doen, klasse dat je al wat stappen doorlopen hebt! 💪😎

Mag ik nog een reset van het modem (zonder UPT-kabel) voorstellen in combinatie met een factory reset van de TV Box? Hiermee lossen we de meeste issues wel op. Mocht dit nog niet baten, dan stuur ik je meteen een nieuwe zodat je deze vier tot zeven werkdagen later binnen hebt.

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.  

  1. Haal het modem vervolgens voor 20 seconden van de stroom. 

  1. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box er weer in.  

  1. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.  

Om de TV Box daarna een factory reset te geven (wanneer de eerste oplossing geen soelaas biedt), kun je het beste dit topic doornemen: Hoe voer ik een FR uit op de TV Box?. Succes en als ik je ergens bij kan helpen, let me know! 😁


Hoi @Volmers, daar gaan we meteen wat aan doen, klasse dat je al wat stappen doorlopen hebt! 💪😎

Mag ik nog een reset van het modem (zonder UPT-kabel) voorstellen in combinatie met een factory reset van de TV Box? Hiermee lossen we de meeste issues wel op. Mocht dit nog niet baten, dan stuur ik je meteen een nieuwe zodat je deze vier tot zeven werkdagen later binnen hebt.

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.  

  1. Haal het modem vervolgens voor 20 seconden van de stroom. 

  1. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box er weer in.  

  1. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.  

Om de TV Box daarna een factory reset te geven (wanneer de eerste oplossing geen soelaas biedt), kun je het beste dit topic doornemen: Hoe voer ik een FR uit op de TV Box?. Succes en als ik je ergens bij kan helpen, let me know! 😁

@Jason dank je, ik heb bovenstaande gedaan maar nog geen werkende ab. Denk ook niet dat het aan de TV Box, de TV of de verbinding ligt. De afstandsbediening werkt gewoon niet. 


Goedemorgen @Volmers, dan stuur ik je een nieuwe ab toe! Houd alsjeblieft rekening met een levertijd van vier tot zeven werkdagen. Straks kun je eindelijk weer volop genieten van de TV! 😊


Hallo,

 

Wij hebben een nieuwe afstandbediening nodig omdat onze pup de oude vakkundig onder handen heeft genomen. 

Gr. Marvin


Hey @Murv,

Een nieuwe afstandsbediening is onderweg! Verder zijn we heel benieuwd naar de jonge vandaal. :dog:


Goedenavond, mijn afstandsbediening werkt niet meer voor de tvbox, batterijen 2x verwisseld, resetten geprobeerd, lijkt helemaal dood te zijn… er brandt ook geen lampje als ik een poging doe om te resetten…

met vriendelijke groet,


Reageer