Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

@Werson Er komt een nieuwe ab jouw kant op. Normaal gesproken ligt deze binnen 3 tot 5 werkdagen op de mat. 

 

@Blm870 Heel graag gedaan, het is een tergende en ongemakkelijke situatie maar we kunnen beter eerlijk blijven. Jij op jouw beurt onwijs bedankt voor de grote hoeveelheid geduld! :relaxed:


Goedendag, mijn afstandsbediening is defect, kan ik hier nieuwe bestellen? 

 

Mvg John 


@Piotr 22 dagen geleden had je gereageerd dat er een nieuwe afstandsbediening zou komen. Deze is nog niet aangekomen… Wil jij even nakijken hoe lang het nog wachten is? Alvast bedankt.


@Werson Er komt een nieuwe ab jouw kant op. Normaal gesproken ligt deze binnen 3 tot 5 werkdagen op de mat. 

 

@Blm870 Heel graag gedaan, het is een tergende en ongemakkelijke situatie maar we kunnen beter eerlijk blijven. Jij op jouw beurt onwijs bedankt voor de grote hoeveelheid geduld! :relaxed:

@Jason vandaag de nieuwe afstandbediening binnen gekregen. Bedankt.


Hallo,

De STB knop van mijn afstand bediening werkt niet goed meer. Moet 10 keer drukken, soms lang ingedrukt houden. Resetten helpt niet. Het contact is waarschijnlijk versleten.

Ik wil een nieuwe.

Het is de ab met een grijze knop.


@inge1220@JISKS@HildeVerschooten en @Paul8k Er komt een nieuwe ab jouw kant op, houd rekening met (normaliter) 3 tot 5 werkdagen levertijd! :wink:

 

@Blm870 Eindelijk is het gelukt. Bedankt voor je ongelofelijke geduld, net als vele anderen in dit topic! Het is niet fijn geweest, maar we hebben het kunnen oplossen. 

 

 


@inge1220@JISKS@HildeVerschooten en @Paul8k Er komt een nieuwe ab jouw kant op, houd rekening met (normaliter) 3 tot 5 werkdagen levertijd! :wink:

 

@Blm870 Eindelijk is het gelukt. Bedankt voor je ongelofelijke geduld, net als vele anderen in dit topic! Het is niet fijn geweest, maar we hebben het kunnen oplossen. 

 

 

Jason, 👍 bedankt!


@inge1220@JISKS@HildeVerschooten en @Paul8k Er komt een nieuwe ab jouw kant op, houd rekening met (normaliter) 3 tot 5 werkdagen levertijd! :wink:

 

@Blm870 Eindelijk is het gelukt. Bedankt voor je ongelofelijke geduld, net als vele anderen in dit topic! Het is niet fijn geweest, maar we hebben het kunnen oplossen. 

 

 

Jason, 👍 bedankt!

Heel graag gedaan! :relaxed:


Goedenavond, 

Ik heb een soortgelijke vraag.. Heb in de slaapkamer een 2e*tv en daar werkt de kleine met grijze knop afstandsbediening niet.

Kunt u mij de Magenta afstandsbediening toesturen?

GR FRANCESCA 


@Frandello Ik zie dat je in de tussentijd contact hebt opgenomen met een van mijn collega’s. Mooi dat het al gelukt is. De afstandsbediening is onderweg naar je. Verwacht deze binnen enkele werkdagen.


De mijne is ook kapot nu moet ik via hier het gaan doen dat is toch geen oplossing maar uitstel voor een nieuwe ab. Dit moet toch veel makkelijker kunnen en moeten dan via een topic. Hoe kom ik nu aan een nieuwe ab


@jan van den berg Je kunt altijd onze klantenservice bellen (0800-0092) of contact opnemen met de Webcare toppers van Facebook/Twitter. We houden het ab topic meermaals dagelijks bij, dus dat moet helemaal goed komen. :wink: Ik heb gelijk een nieuwe voor je besteld. Je kunt het pakketje binnen 3 tot 5 werkdagen verwachten.


@Anneketanneke77 Jouw losse topic is gesloten, maar geen zorgen: ik heb een nieuwe afstandsbediening voor je besteld. Als onze vriendelijke storm Ciara niet de bezorger omver blaast, zul je het pakketje binnen 3 tot 5 werkdagen in de bus hebben. :wink:


@Jason Hi,

 

ff een update: een tijdje geleden gaf je aan dat je een afstandsbediening zou toesturen echter heb ik deze nog niet ontvangen. Ondertussen kreeg ik een mailtje over de boete á 90 euro die ik moet gaan betalen voor het niet retoursturen van het oude tv-kastje. dus heb ik even telefonisch contact opgenomen. 

Het lijkt me vanzelfsprekend dat ik het oude tv kastje pas opstuur als het nieuwe kastje werkt, anders kan ik geen tv kijken. 

De dame wist mij het volgende te vertellen: 

  • er is geen afstandsbediening besteld, dus daarom kwam hij ook niet binnen zij heeft deze alsnog in bestelling gezet.
  • de boete zou ik gewoon moeten betalen, die wordt dan later wel weer gecrediteerd waarschijnlijk (of ik dus even 90 euro wilde “voorschieten” )
  • er zou een monteur komen voor mijn CRC/FEC probleem, deze is ondertussen geweest en heeft ook naar de TV ontvanger gekeken en geconcludeerd dat de entone gewoon kapot is en hij zou een nieuwe voor mij bestellen. Het probleem van de FEC en CRC errors, heeft hij doorgezet naar KPN. 

 

Conclusie: ondanks de inspanningen hier op het forum waarvoor mijn dank, kan ik nog steeds geen tv opnemen, krijg ik een boete en moet ik alsnog wachten op een werkend apparaat en betaal ik volgens mij alweer de gehele maand voor de opneem functie die dus niet werkt, kunnen we daar nog iets voor regelen?


Goedemiddag @Treurwilg! Het spijt me oprecht dat ook jij gedupeerd bent door de distributie-issues. Er is absoluut een afstandsbediening besteld, maar door een fout tijdens de levering, is een groot deel van de orders niet aangekomen. Een collega en ik zijn een lijst langs gegaan met mensen die dit aan hebben gegeven. Jammer genoeg kan ik niet in het systeem zien dat je deze nooit ontvangen hebt. Ik ga gelijk een nieuwe bestellen. Nogmaals mijn excuses!

 

Het bedrag dat jij niet hoort te betalen, je gebruikt de Opneemdienst immers nog niet, ga ik direct kwijtschelden middels een vergoeding. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op een volgende factuur. :wink:

De boete wordt kwijtgescholden zodra deze op een factuur staat. 


Hallo, 

onze zoon heeft de afstandsbediening laten vallen, waardoor deze kapot is (de achterkant ligt er af en sluit niet meer). Kunnen wij hiervoor een nieuwe krijgen? 


Hai. Ik zou graag een nieuwe AB willen ontvangen. Hij reageert nergens meer op. Kastje gereset. AB geprobeerd te resetten. Batterijen vervangen. Niks helpt. Zouden jullie me kunnen voorzien van een nieuwe?


Mijn hond heeft de afstandsbediening vanochtend te pakken gehad. Reanimatie geprobeerd maar mocht helaas niet meer baten. Kan ik een nieuwe krijgen? 


@Syl79 Er komt een nieuwe ab jullie kant op. Deze kun je binnen 5 werkdagen in de bus verwachten.

 

@ThijsKaas Geen enkel probleem, goed dat je al alles geprobeerd hebt! Binnen 5 werkdagen krijg je een nieuwe op de stoep. 

 

@coensen Die magenta knop ziet er ook zo appetijtelijk uit! Jammer dat de reanimatie niet mocht baten. Ik stuur je een nieuwe op die iets meer bestand is tegen onze lieve hondenvriendjes. :wink: Mogen wij een foto van het boefje?


 


@coensen Awwww, wat een droppie! Is het een Stafford? :heart_eyes::heart_eyes: :heart_eyes:


Hallo,

Mijn afstandsbediening heeft het begeven. 

Nieuwe batterijen en dergelijke allemaal geprobeerd maar hij doet niets meer.

Ik heb nog een Vodafonebox.

Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen.

Groet,

Marcel


Helaas heeft onze hond met de ab gespeeld zou ik een nieuwe kunnen bestellen. 

 


@Jongman2802 Top dat je alles geprobeerd hebt! Er komt een nieuwe ab jouw kant op. Houd rekening met een leveringstijd van gemiddeld 3 tot 5 werkdagen.

 

@Ulehake Wat een boefje! Ze zien er ook zo smakelijk uit die afstandsbedieningen. :wink: Binnen 5 werkdagen ontvang je een nieuwe ab!


Hi, 

onze afstandsbediening is kapot na een val van de trap. Zouden we een nieuwe kunnen ontvangen?

groeten, 

boris 


Reageer