Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Hey @JanSmallegange, bedankt voor het uitvoeren van alle stappen. Dit is natuurlijk niet gemakkelijk tv kijken, ik heb je daarom direct een nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn! Alvast veel kijkplezier. 

 

Dankjewel Tommie,
Hopelijk gaat deze het meteen doen, want het is nu erg armoedig idd.
Jan S.


@JanSmallegange daar gaan we wel vanuit! Zo niet, trek dan nog een keer aan de belt. Dan zoeken we dit voor je uit.


Geachte, 

 

Hellaas heeft onze 4,5 jarige bulldog nogmaals een laatste keer de afstandsbediening kunnen pakken voor ik hem heb moeten laten inslapen door ziekte.

Is het mogelijk dat ik hiervoor nogmaals een verzoek ter vervanging mag doen voor een nieuwe afstandsbediening.

 

Mocht er een vergoeding noodzakelijk zijn hoor ik het wel.

 

Ronald

 


@JanSmallegange daar gaan we wel vanuit! Zo niet, trek dan nog een keer aan de belt. Dan zoeken we dit voor je uit.

Hoi Tommie,

Nieuwe bediening vandaag ontvangen en de doet het in eeen keer prima…… bedankt!
Moet ik de oude nog retourneren of is dat niet nodig?

Groet, Jan S.


Hi @Ronald Hogerhorst Wat ontzettend rot, gecondoleerd! Ik heb uiteraard meteen een nieuwe afstandsbediening naar je toe gezonden. Deze komt binnen vijf werkdagen bij je binnen via de brievenbus. Een vergoeding is in dit geval zeker niet nodig!

@JanSmallegange Wat fijn om dit te lezen! De oude afstandsbediening hoeven we niet terug. Geniet ervan en een mooie dag toegewenst!


Beste tmobile,

Onze afstandbediening werkt niet meer. Bepaalde knoppen reageren niet meer. Ook niet na reset. Zouden wij een nieuwe mogen ontvangen?

Alvast bedankt!


Hoi @Wdijs, ik wil dit super graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met je e-mailadres. Zou je voor mij je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel, dit lijkt op ABC12345 en is te vinden in My T-Mobile! Dan kan ik een nieuwe afstandsbediening versturen! 😄


Beste Tmobile,

Wij hebben nog een Vodafone afstandsbediening ,maar helaas werkt deze al een tijdje niet meer. Heb batterij al vervangen en van alles geprobeerd ,maar niets helpt. Ook de toetsen werken niet. Is het mogelijk dat jullie een nieuwe opsturen zodat wij weer tv kunnen kijken😀

Vriendelijke groet, Mirjam


Hi @Bennie11, ik kom zelf ook uit het Vodafone tijdperk dus ik weet hoelang dat geleden is. Haha! De afstandsbediening zal zeker aan vervanging toe zijn dus ik vervang deze meteen voor jullie. Hij zal binnen vijf werkdagen op de mat liggen! In de tussentijd kunnen jullie eventueel gebruik maken van de TV Anywhere app of de T-Mobile TV app. Zo hoef je niks te missen! 😁


Beste tmobile,

 

Ik heb het klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Het is een gedeeld account ( mobiel plus internet thuis).

Gaat het lukken om op te sturen? Alvast bedankt,

 

Gr Willem 


Hoi @Wdijs, fijn dat je dit toe kon voegen, ik kan het hiermee snel voor je regelen! Ik heb geschakeld met ons distributiecentrum en zij gaan een mooie afstandsbediening voor je inpakken. Je ziet ‘m snel op de mat verschijnen. Ik wens je er alvast veel plezier mee! 


Beste,

Sinds het begin werkt ons knopje voor de tv ontvanger aan en uit te zetten niet optimaal maar nu is deze toch echt gesneuveld. Zouden we daarom een nieuwe afstandsbediening mogen ontvangen? 

Alvast bedankt!


Hi @EllaVanO, R.I.P voor de aan/uit knop van jouw afstandsbediening! Geen zorgen, ik heb er meteen voor gezorgd dat er een nieuwe afstandsbediening naar jou toe komt. Deze leveren we via de brievenbus en ligt snel op je mat. De andere afstandsbediening hoeven we niet van je terug. Bedankt voor je geduld!


Afstandsbediening kwijt 


Onze afstandsbediening is zojuist gestopt met werken. Lampje brand niet meer, ook niet na het vervangen van de batterijen. Vrij snel na twee maanden moet ik zeggen. Kunnen jullie een nieuwe opsturen?

 

alvast bedankt


Hallo, Mijn afstandsbediening is NIET kapot. Hij werkt prima. Toch zou ik graag een tweede afstandsbediening willen aanschaffen. (Uiteraard tegen betaling). Gewoon omdat het makkelijk is. Bij mijn vorige provider was dat geen probleem. Ik neem aan dat ik bij T-Mobile ook een tweede afstandsbediening kan aanschaffen. Hoe gaat dat in zijn werk?


Hoi @Malikoba, ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening verstuurd! Je zult het dan ook zo snel mogelijk ontvangen. 

@JOtti, dat is inderdaad wel heel snel. Ik wil daarom ook vragen of je de afstandsbediening al hebt gereset en opnieuw gekoppeld hebt. De instructies vind je in dit topic.Laat je me weten of het is gelukt?


Hoi @Malikoba, ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening verstuurd! Je zult het dan ook zo snel mogelijk ontvangen. 

@JOtti, dat is inderdaad wel heel snel. Ik wil daarom ook vragen of je de afstandsbediening al hebt gereset en opnieuw gekoppeld hebt. De instructies vind je in dit topic.Laat je me weten of het is gelukt?

Zeker, heb alles wat genoemd is al geprobeerd, maar er brandt op geen enkel moment een lampje. Er gebeurt niets, dus ik vermoed toch dat de afstandsbediening stuk is. 


Hallo, 

Problemen met de ab, Sommige toetsen doen het niet goed. Ik moet de knop soms wel 5 keer ondrukken voor er iets gebeurd 

Heb de tvbox gereset conform de handleiding, maar dit maakt geen verschil.

Ik denk een gevalletje ouderdom/versleten

Graag een nieuwe ab 

Groet GJ


Bedankt we hebben een afstandsbediening gekregen en hij werkt heel goed nogmaals bedankt.


Hoi @Malikoba, ik heb meteen een nieuwe afstandsbediening verstuurd! Je zult het dan ook zo snel mogelijk ontvangen. 

@JOtti, dat is inderdaad wel heel snel. Ik wil daarom ook vragen of je de afstandsbediening al hebt gereset en opnieuw gekoppeld hebt. De instructies vind je in dit topic.Laat je me weten of het is gelukt?

Is er voor mijn geval al iets meer duidelijk? Het is inmiddels al meer dan een week dat we geen TV kunnen kijken, omdat de afstandsbediening stuk is. We zouden graag zsm een nieuwe ontvangen...


Hey @JOtti, ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening jouw kant opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn. Ik wens je alvast veel kijkplezier! 


Hey @JOtti, ik heb zojuist een nieuwe afstandsbediening jouw kant opgestuurd. Deze komt door de brievenbus dus je hoeft niet thuis te zijn. Ik wens je alvast veel kijkplezier! 

Super, dankjewel!


Vorige maand heb ik een nieuwe afstandsbediening gekregen voor de tv op de slaapkamer; die werkt perfect. Ik vroeg me af of het mogelijk is om ook een vervangend exemplaar voor de huiskamer ontvanger te krijgen. Deze werkt ook niet meer zoals het moet helaas. Stappen doorlopen, maar dat lost het niet op. Ik denk dat het na 5,5 jaar intensief gebruik gewoon op is.

Alvast bedankt voor julllie reactie,

 

Met vriendelijke groet,

Bart


Hey @Bartjeking, uiteraard is dat mogelijk. Ik heb dit direct voor je in gang gezet. De nieuwe afstandsbediening komt met de post dus je hoeft niet thuis te zijn. Alvast veel kijkplezier! 


Reageer