Skip to main content

 

Ervaar je problemen met de afstandsbediening? Dan ben je hier aan het juiste adres!

 

Zonder afstandsbediening geen tv. Zo simpel is het. Als je niet meer kunt zappen, dan slaat al snel de paniek toe. Maar relax, de oplossing staat hoogstwaarschijnlijk hieronder! Loop alle stappen door, zo weten we wat er aan de hand is. Want als je met een reset de afstandsbediening weer werkend krijgt, is dat natuurlijk veel beter dan wachten op een nieuwe!


1. Kwijt of kapot

Kijk, als je hond zijn bot met de afstandsbediening verwisseld heeft, is er waarschijnlijk niets meer aan te doen. Is je afstandsbediening kapot of kwijt, laat dan even een berichtje achter in dit topic. Dan gaan we een nieuwe afstandsbediening opsturen.


2. Bronkanaal op de tv

Staat de tv op het juiste ingangskanaal? Als je een melding krijgt als 'no signal' of 'geen signaal' of een blauw beeld ziet, dan staat wellicht de TV Box uit of zit je niet op het juiste bronkanaal. Selecteer HDMI1 (of het kanaal waar de TV Box op aangesloten zit). Heb je nu weer beeld?


3. Lampje // batterijen

Controleer of het lampje nog wel knippert als je een toets indrukt. Brandt deze niet, dan zijn waarschijnlijk de batterijen op. Het klinkt als een cliché, maar batterijen hebben niet het eeuwige leven. Kun je ze vervangen?

 

4. Laag of geen volume

Als je een laag of geen volume op de tv hebt, kan het zijn dat het volume van de tv zelf erg laag staat. Het harder zetten via onze afstandsbediening zorgt er dan alleen maar voor dat de TV Box een hoger volume geeft. Maximaal volume is dan nog steeds erg zacht. Door de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om de tv harder te zetten is dan de oplossing. 


5. Reset TV Box/Mediabox

Ook al lijkt de afstandsbediening niet te reageren, het euvel kan soms in de TV Box/Mediabox zitten. Haal deze eens voor tien seconden van de stroom. Niet uit/aan zetten, maar echt de stekker even uit het stopcontact.


6. Reset Afstandsbediening

Bij de oude afstandsbediening (zonder magenta knop rechtsboven):

  1. Druk op SETUP op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert.
  2. Voer de reset code 2, 0, 5, 1 in. Als het goed is, knippert het rode lampje opnieuw tweemaal.
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.
     

Een nieuwe afstandsbediening (die met een magenta knop rechtsboven):

  1. Druk de toetsen <1> en <6> op de afstandsbediening tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert.
  2. Voer snel achter elkaar de cijfers <9>, <9>, <6> in. Na elk cijfer zal het magenta knopje knipperen. Na het derde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het resetten niet geluk
  3. Let op: De afstandsbediening is nu ook losgekoppeld van de tv functies. Het volume harder zetten is nu het volume van de TV Box zelf en niet van de tv. Voor opnieuw koppelen, zie punt 6.

Afstandsbediening Mediabox (die met een witte knop rechtsboven)

  • Wil je de afstandsbediening ontkoppelen van de Mediabox? Druk dan tegelijk op nOK] en jVolume omlaag] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.​

  • Wil je de afstandsbediening weer koppelen? Druk dan tegelijk op OK] en eThuis] en houd de knoppen minimaal 3 seconden ingedrukt.

 

7. Koppelen tv en TV Box/Mediabox

Koppelen tv en TV Box met "oude" afstandsbediening // Volume problemen

Het kan zijn dat het volume van onze TV Box heel laag staat. Op vol volume hoor je nauwelijks iets. Of je hebt twee afstandsbedieningen nodig om de tv te bedienen. Dat kan makkelijker! Reset dan eerst de afstandsbediening zoals hierboven staat. Zet het volume van de TV Box daarna voluit. Als we nu de TV Box weer koppelen aan de tv, is het volume weer goed afgesteld. Het koppelen kan op twee manieren.

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje twee keer knippert,
• Druk 1 keer op de MUTE knop
• Druk 1 keer op de TV knop

Kun je hierna de tv nog niet aan/uitzetten met onze afstandsbediening? Koppel dan op de volgende manier:

• Druk op SETUP en houd deze ingedrukt tot het rode lampje tweemaal knippert.
• Voer de code 9, 9, 1 in.
• Zap nu een kanaal verder (CH+) en wacht vijf seconden tot de tv uitgaat.
• Gaat de tv niet uit, zap opnieuw (CH+) en wacht tot de tv uitgaat. Het kan zijn dat je dit enkele keren moet herhalen. Belangrijk: wacht wel vijf seconden voordat je opnieuw zapt!
• Springt de tv uit, toets dan snel nogmaals SETUP in.

Tot slot is er nog een derde optie. Zoek jouw merk tv op in deze lijst en voer de juiste tv-code in.

 

d099e0af-69ab-4d0e-bdf5-42576bd9cde7.jpg



Koppelen tv en TV Box met nieuwe afstandsbediening

  • Om de Afstandsbediening automatisch te koppelen druk je 1 + 3 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconde knipperen.
  • Druk de tv powerknop (knop 1 in onderstaand schema) in en houd hem ingedrukt totdat de tv uit gaat.
  • Zet de tv dan weer aan met de zelfde tv Powerknop. (knop 1 in onderstaand schema).
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6 in onderstaand schema).
  • Als het goed is zijn de instelling opgeslagen. Kijk ook gelijk even of je het geluid harder en zachter kunt zetten.

Werkt het automatisch zoeken niet?

  • Om de afstandsbediening te koppelen druk je 1 + 6 tegelijk in. De magenta knop gaat na een paar seconden knipperen.
  • Zoek de juiste code op in onderstaande tabel:

 

Na het vierde cijfer zal het magenta knopje twee keer knipperen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Kies dan een andere code en herhaal de eerste 2 stappen.

  • Zet de tv dan weer aan met dezelfde tv Powerknop (knop 1) en test de Mute, Vol+ en Vol- knoppen.
  • Sla de instellingen op door op de stop knop te drukken (knop 6).

 

91aa79c8-8080-4be9-8a39-55e9c48e3010.png


8. Pauzeknop

Werkt alleen de pauzeknop niet? Dan is er iets anders aan de hand. Waarschijnlijk zit de harde schijf vol (dit geldt alleen bij de TV Box met tijdsaanduiding). Verwijder enkele opnames en controleer je schijfruimte. Lukt het nog steeds niet, laat het hieronder even weten, dan kunnen we op afstand wellicht alle opnameruimte weer vrijmaken.

 

Ervaar je toch problemen met je afstandsbediening?

Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Schrijf dan een berichtje hieronder met uitleg wat je al gedaan hebt. Dan gaan wij er zo snel mogelijk mee aan de slag!

 

Werkt het geluid nog niet na het koppelen van jouw nieuwe afstandsbediening (met de magenta knop)? Los het op met de volgende herstelmethode: opgelost door vóór de koppelprocedure het geluid van de tv aan te zetten. Soms staat het geluid op mute waardoor geluid geblokkeerd wordt. Dat kom doordat de volumestappen van de TV toegepast worden op het door de box aangeboden signaal. Is dat signaal 0 (dat is het bij mute) dan heb je geen geluid. Zie topic: afstandsbediening koppelen | Odido Community voor de originele post.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze Odido Online TV app. Dan heb je de beschikking over 35+ zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen! :wink:

Tip van Communitylid TMTV: Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV Box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. 

Heb je problemen met het beeld of de TV Box zelf, volg dan de stappen uit dit topic voor probleemloos tv-kijken:

Ik heb haperend/slecht beeld | Odido community

 

Wil je alles op je gemak nog eens teruglezen, dan kun je hier de handleiding vinden: handleiding TV Box en afstandsbediening

Zekers te weten is dat te regelen @Richard_1966😃 Er komt een tweede jouw kant op. Ook je schoonmoeder wens ik veel kijkplezier toe!

Dank je wel voor de snelle (re) actie !! Mvgr. Fam. Vennegoor + schoonmoeder 😄


Goededag,

Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening mijn kant opgestuurd willen krijgen.

ik heb geprobeerd nieuwe batterijen erin te doen en met de setup knop te resetten, maar helaas geen reactie.

Het is een oud model met de logo van vodafone nog erop.

Ik zie uw reactie spoedig.

 

met vriendelijke groeten,

Arlando van Mook


Geachte heer/mevrouw,

 

ik wil graag een nieuwe afstandsbediening bestellen van mij is kapot. 
 

Mvg,

 

Roshwita


Hi @Arlando, dat ga ik meteen voor je regelen. De nieuwe afstandsbediening komt zo snel mogelijk je kant op. @Roshwita, ik zag dat je het via een andere weg al had geregeld. Veel kijkplezier! 


Hallo,

Mijn afstandsbediening werkt niet meer. mag ik een nieuwe ontvangen?


Maar natuurlijk @ThomasTilma, voor jou altijd! 😜 Hij belandt snel bij je op de mat, hopelijk bevalt ‘ie nog beter dan de oude. 😁


Goedemiddag, mijn afstandsbediening lijkt aan het einde van zijn leven te zijn gekomen. De knoppen werken nauwelijks meer. Ik heb er een setje hagelnieuwe batterijen in gedaan, maar dat heeft helaas niks opgeleverd 

 

Is het mogelijk dat ik een nieuw exemplaar ontvang?


Graag zou ik een nieuwe afstandsbediening bestellen.

Hellaas heeft de hond hem weer van tafel gepakt.

 

 


Hoi,

onze afstandbediening werkt niet. Ik kan niet op bijv 1 drukken of op de CH+. Ik heb alles geprobeerd van resetten tot batterij vervangen. Is het mogelijk om een nieuwe te bestellen? 
 

gr,

Mina Ebrahimi


Goedemorgen,

Mijn afstandsbediening heeft net de geest gegeven, nieuwe batterijen helpen niet. mag ik een nieuwe ontvangen?


Goedemorgen @PimvanR, @Ronald Hogerhorst, @Mina Ebrahimi en @NvH2, er zijn nieuwe exemplaren onderweg. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier dagen levertijd. Neem in de tussentijd de handige workaround-tips op pagina één door. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

@Ronald Hogerhorst Jouw viervoeter lust ze wel graag zeg, dit is nu het derde exemplaar in een halfjaar tijd. Probeer de afstandsbediening anders veilig op te bergen of schaf een nep ab aan bij de lokale huisdierenspeciaalzaak voor jullie vriend! 😊 Maar beloon hem/haar wel zodra hij gedurende langere tijd van dit exemplaar afblijft natuurlijk.


Goedemiddag, mijn afstandsbediening is gevallen en doet niks meer, heb nog geprobeerd om die in elkaar te zetten maar helaasss. Kan er een nieuwe toegestuurd worden alvast bedankt.


Komt voor de bakker @jean-paul1506! Ik zorg dat er snel een nieuwe jouw kant op komt. Je ziet ‘m snel op de deurmat vallen, aangezien deze wat zachter is voor de afstandsbediening. 😉


Mijn afstandsbediening is kapot ik zou graag een nieuwe willen.


Hoi @RGravendijk, top dat je alvast wat stappen doorlopen hebt! Heb je ook al geprobeerd om de TV Box te herstarten en de afstandsbediening opnieuw te koppelen? Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis

Ik wacht nog steeds op een nieuwe afstandsbediening. 15 dagen geleden is mij verteld dat TMT dit in orde ging maken. Echter zonder resultaat. Kunnen jullie mij z.s.m. verder helpen?

Dank!


Hoi @Jamm., geen zorgen! Ik help je verder. Heb je alle stappen in dit topic al getest? Zo ja, zorg dan dat jouw klantnummer in jouw Community profiel staat en geef mij een seintje. Ik zorg er dan voor dat er zo snel mogelijk een nieuwe afstandsbediening jouw kant op komt!

@RGravendijk Ik zie dat Jason via dit topic nog een vraag aan je heeft gesteld, namelijk: '’Heb je ook al geprobeerd om de TV Box te herstarten en de afstandsbediening opnieuw te koppelen? Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis'’ Vanuit dit topic hebben we dus inderdaad geen nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Kun je dit testen en mij de uitkomst laten weten? Super bedankt! 


Hoi @Jamm., geen zorgen! Ik help je verder. Heb je alle stappen in dit topic al getest? Zo ja, zorg dan dat jouw klantnummer in jouw Community profiel staat en geef mij een seintje. Ik zorg er dan voor dat er zo snel mogelijk een nieuwe afstandsbediening jouw kant op komt!

@RGravendijk Ik zie dat Jason via dit topic nog een vraag aan je heeft gesteld, namelijk: '’Heb je ook al geprobeerd om de TV Box te herstarten en de afstandsbediening opnieuw te koppelen? Afstandsbediening | Gebruiken, koppelen, resetten | T-Mobile Thuis'’ Vanuit dit topic hebben we dus inderdaad geen nieuwe afstandsbediening opgestuurd. Kun je dit testen en mij de uitkomst laten weten? Super bedankt! 

Ja, ik heb alle stappen doorlopen. Ergens anders wordt mij verteld dat ze dus een nieuwe afstandsbediening gaan opsturen. Enfin, kan jij nogmaals z.s.m. een nieuwe sturen? 😉 Dat zou onwijs fijn zijn aangezien we er al wat lang op wachten! Merci


Hoi @RGravendijk, er komt een nieuwe ab aan, houd alsjeblieft rekening met maximaal twee tot vijf werkdagen levertijd.

Als tijdelijke oplossing kun je altijd gebruik maken van onze TV Anywhere app. Dan heb je de beschikking over het gros van de zenders op je mobiel, tablet of laptop/PC overal in de EU. Dan heb je in ieder geval nog wat te zappen.

Nog een kleine tip voor iedereen die in afwachting is van een nieuwe afstandsbediening: als je een USB-toetsenbord hebt liggen, kun je die tijdelijk aansluiten op je TV-box. Dan kun je in elk geval de cijfertoetsen gebruiken om te zappen. Dat maakt het wachten op een nieuwe afstandsbediening misschien wat draaglijker! 📺


Goedemorgen @PimvanR@Ronald Hogerhorst@Mina Ebrahimi en @NvH2, er zijn nieuwe exemplaren onderweg. Houd alsjeblieft rekening met maximaal vier dagen levertijd. Neem in de tussentijd de handige workaround-tips op pagina één door. Alvast veel kijkplezier toegewenst! 📺

@Ronald Hogerhorst Jouw viervoeter lust ze wel graag zeg, dit is nu het derde exemplaar in een halfjaar tijd. Probeer de afstandsbediening anders veilig op te bergen of schaf een nep ab aan bij de lokale huisdierenspeciaalzaak voor jullie vriend! 😊 Maar beloon hem/haar wel zodra hij gedurende langere tijd van dit exemplaar afblijft natuurlijk.

Dank voor de snelle (re)actie. De afstandsbediening ontvangen en werkt perfect!


Ik ben mijn afstandbediening kwijt.

Graag een nieuwe afstandbediening


Hoi @rsc96onl en iedereen, jammer genoeg is het momenteel niet mogelijk om nieuwe afstandsbedieningen te bestellen. Dit komt door een tijdelijke bug in ons bestelsysteem. Het probleem is bekend en wordt opgelost. Zodra herstel gemeld is, kom ik hierop terug! 


Onze afstandsbediening werkt niet meer. Nieuwe batterijen werken ook niet. Het lijkt alsof de knoppen niet meer reageren als je deze indrukt.. Kunnen jullie een nieuwe opsturen? Bedankt!


Hi @haas64,  ik maak dit graag voor je in orde. Zoals Jason al zei zit er op dit moment een bug in ons systeem. Ik kan ook geen abonnement vinden bij ons op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan maak ik het in orde zodra de bug verholpen is.


Komt voor de bakker @jean-paul1506! Ik zorg dat er snel een nieuwe jouw kant op komt. Je ziet ‘m snel op de deurmat vallen, aangezien deze wat zachter is voor de afstandsbediening. 😉

Bedankt voor de reactie,

Maar wanneer valt die hier in de brievenbus?


@RGravendijk Ook bij jou is de nieuwe afstandsbediening inmiddels dan eindelijk verzonden. Ik verwacht dat je deze uiterlijk woensdag in de bus hebt.


Reageer