Skip to main content

update

  • September 23, 2025
  • 27 reacties
  • 270 Bekeken

Hai na de update kan ik niet meer het volume regeln met de afstandsbediening van de box . Wat is de oplossing hier voor ? 

September 30, 2025

Welkom op onze community! ​@Diederik Kroes ​@topito 

Ik snap goed dat een goedwerkende afstandsbediening essentieel is voor de TV ervaring. Ik help jullie graag verder! 

Het klopt inderdaad dat er een probleem speelt op sommige afstandsbedieningen i.c.m. de software versie. De nieuwe versie heeft dit euvel nog niet verholpen. Weet in ieder geval dat het TV Team druk bezig is om de oplossing te realiseren. 

Gelukkig moet het met de vervanging van de batterijen helemaal goedkomen. Willen jullie dit eens proberen? Ik ben benieuwd of de volume-knoppen weer werken. Ik sta in ieder geval klaar om verder te helpen indien nodig! 

27 reacties

  • is een Top Poster
  • September 23, 2025

Ook bij mij is het na de update niet meer mogelijk om volume te regelen via de Odido afstandsbediening.

Mag ik een oplossing hiervoor ontvangen?


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • September 30, 2025

Welkom op onze community! ​@Diederik Kroes ​@topito 

Ik snap goed dat een goedwerkende afstandsbediening essentieel is voor de TV ervaring. Ik help jullie graag verder! 

Het klopt inderdaad dat er een probleem speelt op sommige afstandsbedieningen i.c.m. de software versie. De nieuwe versie heeft dit euvel nog niet verholpen. Weet in ieder geval dat het TV Team druk bezig is om de oplossing te realiseren. 

Gelukkig moet het met de vervanging van de batterijen helemaal goedkomen. Willen jullie dit eens proberen? Ik ben benieuwd of de volume-knoppen weer werken. Ik sta in ieder geval klaar om verder te helpen indien nodig! 


  • is een Top Poster
  • September 30, 2025

Het vervangen van de batterijen heeft niet het gewenste resultaat gehad.

We hopen op korte termijn een software update te ontvangen die dit probleem wel oplost.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • October 10, 2025

Hey ​@topito, bedankt voor de terugkoppeling.

Ze zijn nog druk bezig met de nieuwe software. Wat je eventueel nog kunt proberen is de Mediabox te voorzien van een factory reset zodat je de afstandsbediening ook opnieuw moet koppelen. Dit doe je door het knopje achterop 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Als dat niet werkt dan stuur ik je in de tussentijd een nieuw exemplaar op! Laat je me weten of dit gewerkt heeft of niet? Alvast bedankt. 


  • is een Top Poster
  • October 12, 2025

Zoals verwacht had je suggestie geen resultaat. Na de software update van drie weken geleden is het probleem ontstaan. Het lijkt mij, maar wie ben ik, dat alleen een software update dit probleem kan oplossen. Vóór 22 september jl. functioneerde alles naar behoren. Graag spoedig een oplossing a.u.b. M.v.g. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • October 13, 2025

Hey ​@topito, ik stuur je dan graag een nieuw exemplaar op, hiervoor heb ik wel wat meer gegevens nodig. Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan hier een seintje geeft dan zorg ik dat er spoedig een nieuwe jouw kant op komt! 


  • is een Top Poster
  • October 13, 2025

Gegevens aangepast


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • October 14, 2025

Superbedankt ​@topito, ik heb je meteen een nieuw exemplaar opgestuurd. Deze zal spoedig door de brievenbus worden bezorgd. Kun je laten weten of deze wel goed werkt? Alvast bedankt! 


  • is een Top Poster
  • October 16, 2025

Gisteren de nieuwe afstandsbediening ontvangen en getest. Helaas is het nog steeds niet mogelijk om hiermee het volume te regelen. Wat zijn nu de volgende stappen? Software update? We zijn nu bijna 4 weken verder. Hoor graag van je.


  • is een Top Poster
  • November 10, 2025

Het is vandaag precies 7 weken geleden dat de TV-box een software update heeft gehad. Na deze update kan ik het volume van de TV niet meer met de Odido afstandsbediening regelen. Al jullie ‘goedbedoelde’ suggesties voor een oplossing uitgevoerd echter zonder het gewenste resultaat. Wanneer wordt dit probleem eindelijk opgelost? Graag jullie reactie a.u.b.


  • is een Top Poster
  • December 1, 2025

Hallo Odido, nu kan ik mij voorstellen dat het oplossen van dit probleem voor jullie niet de hoogste prioriteit heeft. Maar nu het spannend begint te worden verneem ik al weken niets meer van jullie en vind ik op z'n zachts gezegd niet netjes. Dat zou mij het idee kunnen geven dat jullie niets meer ondernemen om dit probleem, maar daar vergis ik mij natuurlijk sterk in. Nu heb ik zelf ook niet stilgezeten. Ik denk dat jullie het probleem al lang hebben opgelost maar mij vergeten te informeren. Dus ik heb zelf de stoute schoenen aangetrokken. Als ik de Volumeregeling van de ‘TV Box 4k Remote’ aanpast naar ‘Afstandsbediening regelt volume van je TV’, dan kan ik het volume regelen via de Odido afstandsbediening. Eind goed al goed zou je zeggen. Nee dus, wat hij onthoudt deze instelling niet. Na elk willekeurig moment kan ik dezelfde handeling weer herhalen ongeacht of de TV/TV-box naar stand-by is gegaan. Alles uiteraard al volledig spanningsloos geweest en opnieuw opgestart. Ook dit heeft niet geholpen. Dus Odido, jullie zijn nog niet van mij af. Wat hebben jullie ondertussen gedaan? Ik hoop op een snelle reactie en nu met een oplossing a.u.b..  Groeten, Herman


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • December 2, 2025

Hey ​@topito, mijn excuses voor het ongemak, dit topic is tussen wal en schip beland.

We waren in de veronderstelling dat het probleem met de afstandsbediening puur een fout was met de batterij. Inmiddels zijn we erachter dat sommige afstandsbediening een pairing-issue hebben waardoor de volume knoppen niet blijven werken. Dit is inmiddels in onderzoek bij onze technische dienst en TV-team. Zij zullen er alles aan doen om dit spoedig op te pakken zodat de klanten die hier last van hebben gewoon weer normaal gebruik kunnen maken van de afstandsbediening! 


  • is een Top Poster
  • December 2, 2025

Bedankt Tommie voor je reactie. Nu even de turbo erop voor een snelle oplossing 😉

 


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • December 7, 2025

@topito Ik heb ooit een mogelijke oplossing gehoord. Zodra het koppelen gelukt is niet het menu netjes verlaten zoals je dat normaal zou doen, maar de Mediabox van de stroom halen. Volgens sommigen blijft de instelling dan wel bewaard. Werkt dit bij jou ook?


  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

@TMTV Bedankt voor je suggestie. Ik heb het geprobeerd en tot nu toe werkt het goed. Omdat de klachten zich (voorheen) willekeurig manifesteerde, kijk ik het nog even een weekje aan. Ik laat het hier weten als ‘de vlag uit kan’. Nogmaals bedankt.


  • is een Top Poster
  • December 12, 2025

@TMTV Helaas heeft je suggestie toch niet geholpen. Ik heb het inmiddels drie keer geprobeerd zonder het gewenste resultaat. Tommie van Odido alle hoop is weer op jou gevestigd. Fijn weekend!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • December 16, 2025

@topito Ik had graag gelezen dat de oplossing van ​@TMTV had geholpen. Dankjewel alsnog voor de genomen moeite! 

Zoals Tommie aangeeft, is het TV Team druk bezig met een oplossing hiervoor. Ik adviseer je om dit topic in de gaten te houden. Zodra we een update hebben, plaatsen we deze meteen. 

Laat je het aan mij weten als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen? Ik doe het graag! 


  • is een Top Poster
  • December 29, 2025

Hallo ​@Tommie van Odido, Hallo ​@Teresa van Odido 

vraagje, heeft Odido ook goede voornemens voor 2026? En zo ja, staat het oplossen van deze topic bovenaan deze lijst? Het wordt nu wel vervelend je telkens weer te moeten afvragen of de afstandsbediening nu wel of niet volledig functioneert.

Mag wel na 3 maanden, toch?

Ik hoor graag van jullie.

Ps. En mocht je deze dagen vrij zijn, dan wens ik je alvast een fijne jaarwisseling.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • January 5, 2026

Hey ​@topito, allereerst de beste wensen voor 2026!

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter is het probleem nog in onderzoek. Ik heb morgen weer een meeting met het TV-team en zal dan een update vragen over dit issue, hopelijk zijn ze hier al verder mee!


  • is een Top Poster
  • January 25, 2026

Hi ​@Tommie van Odido, heb je al nieuws? Het blijft angstvallig stil. Kunnen we niet gewoon een deadline afspreken van 31 januari 2026? Anders moet ik maar een andere provider gaan overwegen. We wachten nu al meer dan 4 maanden op een oplossing. Ik vind dit echt schandalig. Geen smoesjes meer.


  • heeft eerste post geplaatst
  • January 26, 2026

Hi ​@Tommie van Odido, heb je al nieuws? Het blijft angstvallig stil. Kunnen we niet gewoon een deadline afspreken van 31 januari 2026? Anders moet ik maar een andere provider gaan overwegen. We wachten nu al meer dan 4 maanden op een oplossing. Ik vind dit echt schandalig. Geen smoesjes meer.

Hi Topito,

Ik heb de afstandsbediening van de tv er maar bijgepakt voor de volumeregeling. Ik heb inmiddels opgezegd, waardeloos 😓


  • is een Top Poster
  • March 13, 2026

Hallo ​@Tommie van Odido, Hallo ​@Teresa van Odido hoe gaat het met jullie?

Ik denk nog elke dag aan Odido. Maar denken jullie nog wel eens aan mij (en mijn mede lotgenoten)?

We zijn inmiddels een half jaar verder en nog steeds kunnen wij de Odido afstandsbediening niet gebruiken om het volume aan te passen. Ik kan mij best voorstellen dat jullie nog meer aan jullie hoofd hebben, maar de oplossing van dit incident ligt bij een hele andere afdeling, toch?

Wanneer komt er weer een update?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • March 16, 2026

Hey ​@topito, op dit moment wachten we nog op een concrete update. Ik hoop hier morgen meer informatie over te krijgen. Laatste navraag is van vorige week dinsdag, ik zal dit bespreken met het TV-team! Hopelijk krijgen we dan meer duidelijkheid. 


  • is een Top Poster
  • March 18, 2026

Tommie van Odido En, heb je nieuws?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator | Internet + TV
  • March 20, 2026

Hey ​@topito, ik heb navraag gedaan maar het onderzoek loopt nog, ze wachten op een nieuwe softwareversie van de afstandsbediening die dit oplost. De vraag staat uit bij de juiste partij, het wachten is op hun op dit moment!