Skip to main content

Na veel speculatie heeft Apple opnieuw 4 prachtige iPhones gelanceerd.
 

De gloednieuwe iPhones zijn op 9 september gelanceerd tijdens het Apple event. En natuurlijk wil je deze zo snel mogelijk in handen nemen. Snappen we. Daarom vind je in dit topic de veelgestelde vragen over je bestelling. Wil je de levertijd weten? Ook dat lees je op deze pagina. We werken de levertijden elke dag bij. Zo zie je meteen wanneer je je iPhone kan verwachten als je vandaag bestelt. Heb je eerder besteld? Kijk dan op onze bestelstatuspagina voor de eerdere levertijden.  

 

Heb je al een lopende bestelling voor de iPhone 16? Scrol dan verder naar het kopje Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?
 



Goed nieuws: de pre-order gaat vrijdag 13 september om 14 uur van start. Zet je het in je agenda? Dan weet je zeker dat je 1 van de eersten bent met de nieuwe iPhone. 

 

Actuele levertijden iPhone 16:

Op dit moment zijn er levertijden voor de nieuwe iPhones. Je vindt ze hieronder. Kwestie van klikken op het topic voor de iPhone waarin je interesse hebt. 

Apple iPhone 16

Apple iPhone 16 Pro

Apple iPhone 16 Pro Max

Apple iPhone 16 Plus

 


Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

 


Veelgestelde vragen over de iPhone 16.

 Hoe bestel ik mijn iPhone?

Vanaf 13 september om 14 uur kan je je iPhone bestellen. Doe je zo:   

► Verlenging: ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je meteen kan verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kan gelijk naar onze webshop om je nieuwe iPhone te bestellen.
► Winkel: loop 1 van onze Odido winkels binnen en bestel daar je iPhone. 

 

Bestelling en levering 

Bezorging met AMP:

Als de telefoon op voorraad is, krijg je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Op www.mijnafspraak.nl kan je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging met PostNL: 
Je krijgt een e-mail met daarin de bezorgdatum. In de PostNL app kan je als je wil een andere datum kiezen.
Wil je de telefoon liever in de Odido shop ophalen? Dan krijg je een SMS als de telefoon opgehaald kan worden. Als je nog geen sms hebt gekregen dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de shop binnen te lopen, voor je de sms hebt gekregen.

We delen de levertijden van dit moment met jullie op onze Community. Als deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Goed om te weten: plan je afspraak met AMP zodra je de e-mail hebt gekregen. Des te sneller heb je je telefoon in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft later de nieuwe iPhone besteld, maar 'm eerder gekregen. Hoe kan dat? 

We leveren de telefoons uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Heb je een populaire iPhone besteld? Dan kan het dus langer duren voordat je je telefoon krijgt. Degene die je kent, heeft waarschijnlijk net een andere type iPhone gekozen.

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je de telefoon krijgt. Hier zijn we strikt in. Maar door gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen de telefoon niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, de telefoon eerder krijgt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen e-mail als bevestiging gekregen.

Door drukte kan het langer duren voordat je een bevestigings(mail) krijgt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling krijg je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Kijk dan eerst even in je spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL als de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Afhankelijk van de levertijd van je iPhone. Als je telefoon bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met  deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben ze ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen met de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de bestelling vervalt).

Als je je abonnement verlengt hebt in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Als je besteld hebt aan de telefoon (Telesales):
is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan dan de betaling binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier. 

Zakelijk
Als je bestelt in de webshop  of Odido Shop: is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan de betaling dan binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Als je je abonnement hebt verlengt of een extra abonnement hebt afgesloten bij Telesales Business: als je 1 of 2 telefoons bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Je nieuwe contract gaat gewoon in als je je nieuwe iPhone hebt gekregen. Wel zo makkelijk. We passen op dat moment ook meteen je startdatum aan. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Wat moet ik doen? 

Heb je nog geen e-mail van AMP gekregen voor een bezorgafspraak? Annuleer dan de bestelling van het nieuwe abonnement. Bekijk eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Log nadat je geannuleerd hebt in op Mijn Odido. Daar kan je makkelijk je abonnement verlengen. 

Wil of kan je niet meer annuleren of heb je al een e-mail gehad van AMP? Dan kan je 2 maanden voor de einddatum van het contract dat je nu hebt nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wil je je bestelling annuleren? Kan gewoon. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Wil je je bestelling annuleren omdat je toch een ander model of kleur iPhone wil? Hou er dan wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone bestelt, je weer achteraan in de rij komt.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Je kan een gemaakte bestelling niet aanpassen.  Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De bestelling moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb een sms gekregen dat mijn levertijd is aangepast. Wat nu? 

Heb je een sms’je gekregen dat je levertijd is aangepast? Dan tel je de levertijd van vandaag op bij je besteldatum.


 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen? Stel ze hieronder. We zijn er voor je. 

Hebben intussen de meeste van jullie al een telefoon in ontvangst kunnen nemen? En weet iemand hoe dit bij andere providers zit? Heeft het zin om over te stappen bijvoorbeeld?
Mijn vriend heeft later besteld en hem al 2 weken in huis. Mijn geduld raakt op 😂

Hier nog een wachtende 🙈 Vanmorgen nog contact gehad met de winkel waar de mijne heengaat, maar helaas, hij was er nog niet. De kleur Desert Titanium is de populairste kleur begreep ik dus dat levert ook vertraging op. Hopen dat voor iedereen het wachten snel beloond wordt 🤞🏻☺️


Hebben intussen de meeste van jullie al een telefoon in ontvangst kunnen nemen? En weet iemand hoe dit bij andere providers zit? Heeft het zin om over te stappen bijvoorbeeld?
Mijn vriend heeft later besteld en hem al 2 weken in huis. Mijn geduld raakt op 😂

Hier nog een wachtende 🙈 Vanmorgen nog contact gehad met de winkel waar de mijne heengaat, maar helaas, hij was er nog niet. De kleur Desert Titanium is de populairste kleur begreep ik dus dat levert ook vertraging op. Hopen dat voor iedereen het wachten snel beloond wordt 🤞🏻☺️

Ik las hier dat hij via belsimpel sneller geleverd werd. Dat heb ik nu geprobeerd en er staat dat hij morgen bezorgd gaat worden… Ben erg benieuwd 😂


Hebben intussen de meeste van jullie al een telefoon in ontvangst kunnen nemen? En weet iemand hoe dit bij andere providers zit? Heeft het zin om over te stappen bijvoorbeeld?
Mijn vriend heeft later besteld en hem al 2 weken in huis. Mijn geduld raakt op 😂

Hier nog een wachtende 🙈 Vanmorgen nog contact gehad met de winkel waar de mijne heengaat, maar helaas, hij was er nog niet. De kleur Desert Titanium is de populairste kleur begreep ik dus dat levert ook vertraging op. Hopen dat voor iedereen het wachten snel beloond wordt 🤞🏻☺️

Ik las hier dat hij via belsimpel sneller geleverd werd. Dat heb ik nu geprobeerd en er staat dat hij morgen bezorgd gaat worden… Ben erg benieuwd 😂

Ik ook! 🤞🏻🤞🏻


Sommige Apple Stores hebben ze zo nu en dan ook op voorraad voor afhalen, als je een toestel in je winkel mandje stopt op de app dan kun je het in de gaten houden.


vía belsimpel besteld 🫣


Nou he he! De telefoon wordt dan toch eindelijk vanmiddag bezorgd!

16 pro max desert 256gb besteld op 13/9 om 14:20


Nou he he! De telefoon wordt dan toch eindelijk vanmiddag bezorgd!

16 pro max desert 256gb besteld op 13/9 om 14:20

Damn, dus dat betekent eigenlijk dat er de eerste twee weken amper toestellen zijn geleverd gezien je lever tijd. Tenzij er zo bizar veel ge pre-ordered zijn rond 2 uur.


Nou he he! De telefoon wordt dan toch eindelijk vanmiddag bezorgd!

16 pro max desert 256gb besteld op 13/9 om 14:20

Damn, dus dat betekent eigenlijk dat er de eerste twee weken amper toestellen zijn geleverd gezien je lever tijd. Tenzij er zo bizar veel ge pre-ordered zijn rond 2 uur.



 

er zijn inderdaad veel pre orders geweest en is de 16 pro max desert en 256gb ook de populairste ertussen scheelde al 5000 orders met iemand die om 14:10 had besteld..


""Achter de schermen zijn we druk bezig om je iPhone zo snel mogelijk bij je te krijgen. We kunnen nog geen duidelijke levertijd gegeven, omdat de vraag groot is en we niet precies weten hoeveel iPhones we per week binnenkrijgen. Je hebt wel een geschatte levertijd gekregen. Hier kan je vanuit gaan. Op de bestelstatuspagina kan je de geschatte levertijd vinden. Duurt het langer? Dan krijg je meteen een sms van ons. Als je iPhone onderweg is, sturen we je ook een sms.

 

Bestelstatus""

 

Net een mail ontvangen met bovenstaande tekst. Na op de bestelstatus geklikt en gekeken te hebben blijkt dat die pagina nog steeds niet werkt helaas. "Bestelling niet gevonden". Morgen is het vier weken, dus met een beetje geluk zou ie er dus binnen nu en twee weken moeten zijn denk ik gezien de eerste indicatie van 4-6 weken. 


Na lang wachten krijg ik morgen eindelijk mijn 16 Pro Max Desert titanium 256 

ik heb hem 13-09 besteld in de pre order om exact 14:20 

ik hoop dat iedereen die ook al zo lang wacht (morgen exact 4 weken) hem ook snel zal ontvangen! Ik heb Odido zakelijk…. Geen idee of daar verschil tussen zit maar hopelijk helpt mijn bericht degenen die zich afvragen of ze hun telefoon ooit nog gaan krijgen en wanneer 😉


vía belsimpel besteld 🫣

Welk model is dit ook weer?


vía belsimpel besteld 🫣

Welk model is dit ook weer?

16 pro max in zwart 256gb


vía belsimpel besteld 🫣

Welk model is dit ook weer?

16 pro max in zwart 256gb

Ah ja, dat model is misschien net iets makkelijker te krijgen dan de Desert. 
Had je de zwarte ook bij Odido besteld?

 

edit: ik zie dat als ik het toestel mét een abonnement koop dat het dan wél op voorraad is bij Belsimpel. Niet alle varianten, maar mijn variant wel. Bizar!


vía belsimpel besteld 🫣

Welk model is dit ook weer?

16 pro max in zwart 256gb

Ah ja, dat model is misschien net iets makkelijker te krijgen dan de Desert. 
Had je de zwarte ook bij Odido besteld?

 

edit: ik zie dat als ik het toestel mét een abonnement koop dat het dan wél op voorraad is bij Belsimpel. Niet alle varianten, maar mijn variant wel. Bizar!

Ja ik had de zwarte ook bij odido besteld! Ja het is heel gek dat ze daar vaak wel gewoon op voorraad zijn. Hangt ook af van de dag maar ze krijgen zowat elke dag een nieuwe batch binnen. 


vía belsimpel besteld 🫣

Welk model is dit ook weer?

16 pro max in zwart 256gb

Ah ja, dat model is misschien net iets makkelijker te krijgen dan de Desert. 
Had je de zwarte ook bij Odido besteld?

 

edit: ik zie dat als ik het toestel mét een abonnement koop dat het dan wél op voorraad is bij Belsimpel. Niet alle varianten, maar mijn variant wel. Bizar!

Ja ik had de zwarte ook bij odido besteld! Ja het is heel gek dat ze daar vaak wel gewoon op voorraad zijn. Hangt ook af van de dag maar ze krijgen zowat elke dag een nieuwe batch binnen. 

Ja maar het gekke is dat een los toestel wel gewoon weken levertijd heeft. Maar ga je dan met abo bestellen dan zijn sommige toestellen wel direct leverbaar. 
 

 


Nou ‘k heb ‘m op kunnen halen uit de store daarnet! Blij! Ik hoop dat iedereen die nog wacht ook snel bericht krijgt! 🤞🏻

*Besteld op 13-9, bevestigingsmail kwam om 17:30*


Reageer