Skip to main content

Na veel speculatie heeft Apple opnieuw 4 prachtige iPhones gelanceerd.
 

De gloednieuwe iPhones zijn op 9 september gelanceerd tijdens het Apple event. En natuurlijk wil je deze zo snel mogelijk in handen nemen. Snappen we. Daarom vind je in dit topic de veelgestelde vragen over je bestelling. Wil je de levertijd weten? Ook dat lees je op deze pagina. We werken de levertijden elke dag bij. Zo zie je meteen wanneer je je iPhone kan verwachten als je vandaag bestelt. Heb je eerder besteld? Kijk dan op onze bestelstatuspagina voor de eerdere levertijden.  

 

Heb je al een lopende bestelling voor de iPhone 16? Scrol dan verder naar het kopje Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?
 



Goed nieuws: de pre-order gaat vrijdag 13 september om 14 uur van start. Zet je het in je agenda? Dan weet je zeker dat je 1 van de eersten bent met de nieuwe iPhone. 

 

Actuele levertijden iPhone 16:

Op dit moment zijn er levertijden voor de nieuwe iPhones. Je vindt ze hieronder. Kwestie van klikken op het topic voor de iPhone waarin je interesse hebt. 

Apple iPhone 16

Apple iPhone 16 Pro

Apple iPhone 16 Pro Max

Apple iPhone 16 Plus

 


Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

 


Veelgestelde vragen over de iPhone 16.

 Hoe bestel ik mijn iPhone?

Vanaf 13 september om 14 uur kan je je iPhone bestellen. Doe je zo:   

► Verlenging: ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je meteen kan verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kan gelijk naar onze webshop om je nieuwe iPhone te bestellen.
► Winkel: loop 1 van onze Odido winkels binnen en bestel daar je iPhone. 

 

Bestelling en levering 

Bezorging met AMP:

Als de telefoon op voorraad is, krijg je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Op www.mijnafspraak.nl kan je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging met PostNL: 
Je krijgt een e-mail met daarin de bezorgdatum. In de PostNL app kan je als je wil een andere datum kiezen.
Wil je de telefoon liever in de Odido shop ophalen? Dan krijg je een SMS als de telefoon opgehaald kan worden. Als je nog geen sms hebt gekregen dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de shop binnen te lopen, voor je de sms hebt gekregen.

We delen de levertijden van dit moment met jullie op onze Community. Als deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Goed om te weten: plan je afspraak met AMP zodra je de e-mail hebt gekregen. Des te sneller heb je je telefoon in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft later de nieuwe iPhone besteld, maar 'm eerder gekregen. Hoe kan dat? 

We leveren de telefoons uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Heb je een populaire iPhone besteld? Dan kan het dus langer duren voordat je je telefoon krijgt. Degene die je kent, heeft waarschijnlijk net een andere type iPhone gekozen.

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je de telefoon krijgt. Hier zijn we strikt in. Maar door gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen de telefoon niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, de telefoon eerder krijgt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen e-mail als bevestiging gekregen.

Door drukte kan het langer duren voordat je een bevestigings(mail) krijgt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling krijg je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Kijk dan eerst even in je spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL als de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Afhankelijk van de levertijd van je iPhone. Als je telefoon bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met  deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben ze ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen met de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de bestelling vervalt).

Als je je abonnement verlengt hebt in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Als je besteld hebt aan de telefoon (Telesales):
is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan dan de betaling binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier. 

Zakelijk
Als je bestelt in de webshop  of Odido Shop: is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan de betaling dan binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Als je je abonnement hebt verlengt of een extra abonnement hebt afgesloten bij Telesales Business: als je 1 of 2 telefoons bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Je nieuwe contract gaat gewoon in als je je nieuwe iPhone hebt gekregen. Wel zo makkelijk. We passen op dat moment ook meteen je startdatum aan. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Wat moet ik doen? 

Heb je nog geen e-mail van AMP gekregen voor een bezorgafspraak? Annuleer dan de bestelling van het nieuwe abonnement. Bekijk eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Log nadat je geannuleerd hebt in op Mijn Odido. Daar kan je makkelijk je abonnement verlengen. 

Wil of kan je niet meer annuleren of heb je al een e-mail gehad van AMP? Dan kan je 2 maanden voor de einddatum van het contract dat je nu hebt nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wil je je bestelling annuleren? Kan gewoon. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Wil je je bestelling annuleren omdat je toch een ander model of kleur iPhone wil? Hou er dan wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone bestelt, je weer achteraan in de rij komt.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Je kan een gemaakte bestelling niet aanpassen.  Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De bestelling moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb een sms gekregen dat mijn levertijd is aangepast. Wat nu? 

Heb je een sms’je gekregen dat je levertijd is aangepast? Dan tel je de levertijd van vandaag op bij je besteldatum.


 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen? Stel ze hieronder. We zijn er voor je. 

Op 13-09-24 de Iphone 16 max pro dessert titanium besteld, kreeg te horen dat ik t op 20-09-24 zou kunnen ophalen, 20-09-24 een smsje met t bericht dat t op een later tijdstip komt.Tot op heden word ik aan t lijntje gehouden door Odido waarin ze aan geven dat Apple moeilijk doet met aanleveren als ik zeg dat mijn bestelnummer niet werkt en wanneer ik mijn nieuwe telefoon kan ontvangen, ik weet niet wat ik hier van moet geloven🤔


Toch blijf ik dit heel bijzonder vinden. 15.09 besteld nog steeds geen duidelijke leverdatum. Elders online gewoon op voorraad. Volgende iPhone komt niet meer via Odido helaas “was” zeer tevreden....


Ik heb de iPhone 16 Pro Max 256gb Black titanium. Op 13 September om 15:20 fysiek in de Odido shop besteld en heb op 20 september het bericht ontvangen “Hallo, je iPhone komt op een ander moment dan we dachten. Op www.odido.nl/jouw-iphone staat de nieuwe verwachte levertijd. Tot snel, Odido.

”. Op 27 september heb ik nog met mijn Odido shop gebeld waar er mij werd verteld dat ze geen inzicht hebben over de levertijden en ik hiervoor het forum in de gaten moest houden, maar tot mijn verbazing kreeg ik gister (28-09) om 15:12 het bericht:

“Beste,

De bestelling die je hebt geplaatst, ligt voor je klaar! Denk je eraan je legitimatiebewijs en bankpas mee te nemen waarmee je de bestelling hebt aangevraagd.

Betalen met contant geld is momenteel niet mogelijk. We zien je graag binnen 7 dagen bij ons in de winkel.

Met vriendelijke groet,

Odido Shop Zoetermeer”.

Er waren meerdere mensen in de shop die precies hetzelfde model kwamen ophalen. Ik hoop dat jullie ook snel je telefoon mogen ontvangen. 


Has anyone here ordered and received the iPhone Pro Max 1TB? I only see discussions about the 256GB version here. What happened to the 1TB phones, I wonder?

UPDATE:

My husband and I had placed our orders on 13/09 around 8PM. I ordered iPhone Pro Max Desert titanium 1 TB, and he ordered iPhone Pro Max natural titanium 1 TB. On Staurday, 28/09, he received his phone, but there is still no news about mine. What`s interesting is that when we checked the order status in the forum on Saturday morning around 9.30 AM, his phone was still listed as out of stock, but by the same evening, it was delivered to our doorstep.


13 september, 14:25 uur. Een pro-order geplaatst voor de 16 pro max. “Vanaf 20 september leverbaar”.

Vandaag, zoals blijkbaar vrijwel iedereen, het nieuws gekregen dat ik nog 4 tot 6 weken mag wachten.

Of ik ben misleid, of ik heb het verkeerd begrepen. Ik denk een combi hiervan. De iPhone is inderdaad vanaf 20 september leverbaar, maar dat is de datum bevestigd door Apple… ook Odido zal dit moeten afwachten.

 

Heel erg teleurstellend. 

Update: ik zie nu dat er schot in de zaak komt. Mijn iPhone 13 pro max 256GB black is meegegeven met de bezorger. Uiteindelijk valt het dus reuze mee. Ik heb goede hoop voor de rest hier


13 september, 14:25 uur. Een pro-order geplaatst voor de 16 pro max. “Vanaf 20 september leverbaar”.

Vandaag, zoals blijkbaar vrijwel iedereen, het nieuws gekregen dat ik nog 4 tot 6 weken mag wachten.

Of ik ben misleid, of ik heb het verkeerd begrepen. Ik denk een combi hiervan. De iPhone is inderdaad vanaf 20 september leverbaar, maar dat is de datum bevestigd door Apple… ook Odido zal dit moeten afwachten.

 

Heel erg teleurstellend. 

Update: ik zie nu dat er schot in de zaak komt. Mijn iPhone 13 pro max 256GB black is meegegeven met de bezorger. Uiteindelijk valt het dus reuze mee. Ik heb goede hoop voor de rest hier

Dat jouw iPhone 13 Pro Max onderweg is snap ik wel… 🤣🤣🤣


13 september, 14:25 uur. Een pro-order geplaatst voor de 16 pro max. “Vanaf 20 september leverbaar”.

Vandaag, zoals blijkbaar vrijwel iedereen, het nieuws gekregen dat ik nog 4 tot 6 weken mag wachten.

Of ik ben misleid, of ik heb het verkeerd begrepen. Ik denk een combi hiervan. De iPhone is inderdaad vanaf 20 september leverbaar, maar dat is de datum bevestigd door Apple… ook Odido zal dit moeten afwachten.

 

Heel erg teleurstellend. 

Update: ik zie nu dat er schot in de zaak komt. Mijn iPhone 16 pro max 256GB black is meegegeven met de bezorger. Uiteindelijk valt het dus reuze mee. Ik heb goede hoop voor de rest hier

Dat jouw iPhone 13 Pro Max onderweg is snap ik wel… 🤣🤣🤣

Oh 😂 dat moet natuurlijk 16 zijn 🫢


Halloo @Odido wanneer gaan jullie uitleveren of meer informatie geven?!

 

zijn ondertussen al weken aan t wachten.. iedereen aan de telefoon zegt iets anders, maar echte info krijgen we niet!

Besteld 13/09 14:20 16 pro max dessert 256gb


Mensen, schrijf aub Desert ipv Dessert….. aub…. 
 

een dessert is dit:

 

 


@TarzanEnJane 

 

hahaha 😂 nou dan vindt ik toch dat ze die op zun minst vast naar iedereen kunnen sturen toch als een beetje troost


Ik heb vandaag mijn bestelling geplaats! Hoe cooked ben ik?


Ik heb vandaag mijn bestelling geplaats! Hoe cooked ben ik?

4-6 als het niet langer is… 💀 cooked for real


Ik heb vandaag mijn bestelling geplaats! Hoe cooked ben ik?

4-6 als het niet langer is… 💀 cooked for real

Dus ik betaald voor een telefoon toestel dat ik nog niet eens heb. Thanks Ldido


Ik heb vandaag mijn bestelling geplaats! Hoe cooked ben ik?

4-6 als het niet langer is… 💀 cooked for real

Dus ik betaald voor een telefoon toestel dat ik nog niet eens heb. Thanks Ldido

Ldido is wel een on spot rebrand


Ik heb vandaag mijn bestelling geplaats! Hoe cooked ben ik?

4-6 als het niet langer is… 💀 cooked for real

Ik heb mijn iPhone 16 Pro 256GB Naturel besteld op 17-09 en vanmiddag op mogen halen. Dus die 4-6 weken zegt helemaal niks. Hoop dat iedereen m snel mag ontvangen!


Ik heb vandaag mijn bestelling geplaats! Hoe cooked ben ik?

4-6 als het niet langer is… 💀 cooked for real

Ik heb mijn iPhone 16 Pro 256GB Naturel besteld op 17-09 en vanmiddag op mogen halen. Dus die 4-6 weken zegt helemaal niks. Hoop dat iedereen m snel mag ontvangen!

We zijn blij voor je man. Ik heb de iPhone 16 pro max 256GB black op 13-09 bestelt en heb hem nog steeds niet binnen. 😣


@Marciano van Odido @Anouk van Odido 

Ik denk dat het nu zo langzamerhand wel tijd wordt dat jullie voor de mensen die nog niets hebben ontvangen, in tegenstelling tot anderen die later hebben besteld en wél iets hebben ontvangen, een toelichting moeten geven hoe dit mogelijk is (er van uitgaande dat wat de mensen hier schrijven waar is). 
 

De levertijden in de PDF’s kloppen ook niet met de werkelijkheid en lijken eerder een soort slag om de arm te zijn zodat mensen niet te snel gaan klagen. Vaak staat er 4-6 weken en hebben mensen toch al hun toestel ontvangen. 
 

Kortom, het zou sjiek zijn als jullie wat uitleg geven. 

 

Bij voorbaat dank. 


Volgens de winkel was ik afgelopen donderdag nummer 3 op de lijst. ‘K hoop dat dat betekent dat ik gauw m’n iPhone 16 Pro Max Desert Titanium bij hun op mag halen. 🤞🏻🤞🏻 * Besteld 13-9, bevestigd in mail om 17;30 *


Volgens de winkel was ik afgelopen donderdag nummer 3 op de lijst. ‘K hoop dat dat betekent dat ik gauw m’n iPhone 16 Pro Max Desert Titanium bij hun op mag halen. 🤞🏻🤞🏻 * Besteld 13-9, bevestigd in mail om 17;30 *

Laten we samen hopen op goed geluk, ik heb de iPhone 16 Pro Max Black Titanium bestelt op 13-9.


Volgens de winkel was ik afgelopen donderdag nummer 3 op de lijst. ‘K hoop dat dat betekent dat ik gauw m’n iPhone 16 Pro Max Desert Titanium bij hun op mag halen. 🤞🏻🤞🏻 * Besteld 13-9, bevestigd in mail om 17;30 *

Heeft de winkel een lijst waar je op staat dan ? 


Volgens de winkel was ik afgelopen donderdag nummer 3 op de lijst. ‘K hoop dat dat betekent dat ik gauw m’n iPhone 16 Pro Max Desert Titanium bij hun op mag halen. 🤞🏻🤞🏻 * Besteld 13-9, bevestigd in mail om 17;30 *

Laten we samen hopen op goed geluk, ik heb de iPhone 16 Pro Max Black Titanium bestelt op 13-9.

Laten we dat doen 🤞🏻🤞🏻


Volgens de winkel was ik afgelopen donderdag nummer 3 op de lijst. ‘K hoop dat dat betekent dat ik gauw m’n iPhone 16 Pro Max Desert Titanium bij hun op mag halen. 🤞🏻🤞🏻 * Besteld 13-9, bevestigd in mail om 17;30 *

Heeft de winkel een lijst waar je op staat dan ? 

Nou dat schijnt. Ik wilde even checken of ze in de winkel konden zien of m’n bestelling goed doorgekomen was, gezien ook ik al vanaf 20-9 niets meer had vernomen. Toen zei de medewerker dat hij kon zien dat ik een bestelling had gedaan en dat ik inmiddels naar boven opgeschoven was naar plaats drie bij hun. Misschien dat medewerkers ergens in het systeem kunnen zien hoeveel telefoons er besteld zijn die in hun filiaal afgeleverd zullen gaan worden in de komende weken/maanden? Ze weten denk ik alleen niet hoeveel, welke kleuren en opslag en dergelijke binnen zullen komen op welke dag. Ik denk dat ook voor de medewerkers het een verrassing is welke modellen/kleuren/opslag ze binnen krijgen en wanneer. 


Bijzondere gang van zaken. Betaal €1200 en al 3 dagen 0 informatie.

Wat voor informatie zou willen, Jordi?

Odido, wees nou even eerlijk. Je betaald een flink bedrag van €1200 euro voor een telefoon en hoort vervolgens niks. Het is niet heel gek dat mensen vragen om wat informatie. Het is netjes en niet meer dan normaal dat je een bevestiging van je bestelling hoort te krijgen. Het is jammer dat de klant er zelf achteraan moet gaan om wat meer duidelijkheid te krijgen. Ik snap dat het voor jullie ook niet zeker is wanneer ze precies komen, maar geef ons wel wat informatie. Een mail zoals dit:

Beste Jordi, 

Gefeliciteerd met je nieuwe telefoon en bedankt voor je betaling, die we succesvol hebben ontvangen!

Helaas is het toestel momenteel niet op voorraad. We verwachten dat de levering tussen 4 en 6 weken zal duren. Zodra de telefoon binnen is, ben jij de eerste die we zullen contacteren voor verdere levering.

Mocht je in de tussentijd vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Bedankt voor je geduld en vertrouwen in ons.

Warme groet, Odido 

Het is echt niet moeilijk, Meer vragen wij niet..


Ik raad iedereen aan om via Belsimpel te bestellen. Ze hebben mijne al op de post gezet terwijl ik hier bij odido nog geen updates heb. En heb hem de 15e besteld. Bij Belsimpel heb ik hem een week geleden besteld en ook gewoon I.c.m met odido dus is apart dat het via hun sneller gaat dan bij odido zelf. 


Hebben intussen de meeste van jullie al een telefoon in ontvangst kunnen nemen? En weet iemand hoe dit bij andere providers zit? Heeft het zin om over te stappen bijvoorbeeld?
Mijn vriend heeft later besteld en hem al 2 weken in huis. Mijn geduld raakt op 😂


Reageer