Skip to main content

Na veel speculatie heeft Apple opnieuw 4 prachtige iPhones gelanceerd.
 

De gloednieuwe iPhones zijn op 9 september gelanceerd tijdens het Apple event. En natuurlijk wil je deze zo snel mogelijk in handen nemen. Snappen we. Daarom vind je in dit topic de veelgestelde vragen over je bestelling. Wil je de levertijd weten? Ook dat lees je op deze pagina. We werken de levertijden elke dag bij. Zo zie je meteen wanneer je je iPhone kan verwachten als je vandaag bestelt. Heb je eerder besteld? Kijk dan op onze bestelstatuspagina voor de eerdere levertijden.  

 

Heb je al een lopende bestelling voor de iPhone 16? Scrol dan verder naar het kopje Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?
 



Goed nieuws: de pre-order gaat vrijdag 13 september om 14 uur van start. Zet je het in je agenda? Dan weet je zeker dat je 1 van de eersten bent met de nieuwe iPhone. 

 

Actuele levertijden iPhone 16:

Op dit moment zijn er levertijden voor de nieuwe iPhones. Je vindt ze hieronder. Kwestie van klikken op het topic voor de iPhone waarin je interesse hebt. 

Apple iPhone 16

Apple iPhone 16 Pro

Apple iPhone 16 Pro Max

Apple iPhone 16 Plus

 


Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

 


Veelgestelde vragen over de iPhone 16.

 Hoe bestel ik mijn iPhone?

Vanaf 13 september om 14 uur kan je je iPhone bestellen. Doe je zo:   

► Verlenging: ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je meteen kan verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kan gelijk naar onze webshop om je nieuwe iPhone te bestellen.
► Winkel: loop 1 van onze Odido winkels binnen en bestel daar je iPhone. 

 

Bestelling en levering 

Bezorging met AMP:

Als de telefoon op voorraad is, krijg je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Op www.mijnafspraak.nl kan je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging met PostNL: 
Je krijgt een e-mail met daarin de bezorgdatum. In de PostNL app kan je als je wil een andere datum kiezen.
Wil je de telefoon liever in de Odido shop ophalen? Dan krijg je een SMS als de telefoon opgehaald kan worden. Als je nog geen sms hebt gekregen dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de shop binnen te lopen, voor je de sms hebt gekregen.

We delen de levertijden van dit moment met jullie op onze Community. Als deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Goed om te weten: plan je afspraak met AMP zodra je de e-mail hebt gekregen. Des te sneller heb je je telefoon in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft later de nieuwe iPhone besteld, maar 'm eerder gekregen. Hoe kan dat? 

We leveren de telefoons uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Heb je een populaire iPhone besteld? Dan kan het dus langer duren voordat je je telefoon krijgt. Degene die je kent, heeft waarschijnlijk net een andere type iPhone gekozen.

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je de telefoon krijgt. Hier zijn we strikt in. Maar door gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen de telefoon niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, de telefoon eerder krijgt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen e-mail als bevestiging gekregen.

Door drukte kan het langer duren voordat je een bevestigings(mail) krijgt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling krijg je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Kijk dan eerst even in je spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL als de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Afhankelijk van de levertijd van je iPhone. Als je telefoon bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met  deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben ze ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen met de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de bestelling vervalt).

Als je je abonnement verlengt hebt in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Als je besteld hebt aan de telefoon (Telesales):
is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan dan de betaling binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier. 

Zakelijk
Als je bestelt in de webshop  of Odido Shop: is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan de betaling dan binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Als je je abonnement hebt verlengt of een extra abonnement hebt afgesloten bij Telesales Business: als je 1 of 2 telefoons bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Je nieuwe contract gaat gewoon in als je je nieuwe iPhone hebt gekregen. Wel zo makkelijk. We passen op dat moment ook meteen je startdatum aan. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Wat moet ik doen? 

Heb je nog geen e-mail van AMP gekregen voor een bezorgafspraak? Annuleer dan de bestelling van het nieuwe abonnement. Bekijk eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Log nadat je geannuleerd hebt in op Mijn Odido. Daar kan je makkelijk je abonnement verlengen. 

Wil of kan je niet meer annuleren of heb je al een e-mail gehad van AMP? Dan kan je 2 maanden voor de einddatum van het contract dat je nu hebt nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wil je je bestelling annuleren? Kan gewoon. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Wil je je bestelling annuleren omdat je toch een ander model of kleur iPhone wil? Hou er dan wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone bestelt, je weer achteraan in de rij komt.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Je kan een gemaakte bestelling niet aanpassen.  Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De bestelling moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb een sms gekregen dat mijn levertijd is aangepast. Wat nu? 

Heb je een sms’je gekregen dat je levertijd is aangepast? Dan tel je de levertijd van vandaag op bij je besteldatum.


 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen? Stel ze hieronder. We zijn er voor je. 

Kijk evt eens op de site van belsimpel, die hebben nog voorraad. Zelf bestel ik elk jaar daar de iPhone en nooit lang hoeven te wachten. Zie nu net dat er van elke pro nog voorraad is. 

Bij veel toestellen ook daar een levertijd van soms weken. Daarnaast vragen ze de hoofdprijs voor een toestel. Mijn model is maar liefst €150 duurder dan bij Odido. Levertijd 2 weken. Daar wacht ik graag (mogelijk) iets langer voor. 


Hebben mensen al een nieuwe update gekregen?

Had 13 september besteld maar nog geen sms of mail.


Hebben mensen al een nieuwe update gekregen?

Had 13 september besteld maar nog geen sms of mail.

Zelfde geval maar dan de 16e besteld


Zaterdag 21 september besteld en vandaag gelijk opgehaald Iphone 16 pro max 256gb desert titanium. 👍👍👍👍👍🎉🎉🎉


Zaterdag 21 september besteld en vandaag gelijk opgehaald Iphone 16 pro max 256gb desert titanium. 👍👍👍👍👍🎉🎉🎉

En waar was dat? Welke shop welke stad?


Zaterdag 21 september besteld en vandaag gelijk opgehaald Iphone 16 pro max 256gb desert titanium. 👍👍👍👍👍🎉🎉🎉

En waar was dat? Welke shop welke stad?

Odido Tilburg centrum. In de winkel hebben ze nog een aantal op voorraad.


Zaterdag 21 september besteld en vandaag gelijk opgehaald Iphone 16 pro max 256gb desert titanium. 👍👍👍👍👍🎉🎉🎉

En waar was dat? Welke shop welke stad?

Odido Tilburg centrum. In de winkel hebben ze nog een aantal op voorraad.

Dat lijkt mij persoonlijk heel vreemd. Dat betekent dan dat andere mensen die hetzelfde model eerder die week hebben besteld langer moeten wachten. 
Maak je een grap of is het serieus?

Als het serieus is ben ik wel heel benieuwd naar een verklaring van Odido. 


Op welk dag van de week krijgt Odido de nieuwe voorraad van de nieuwe iphones?


Zaterdag 21 september besteld en vandaag gelijk opgehaald Iphone 16 pro max 256gb desert titanium. 👍👍👍👍👍🎉🎉🎉

En waar was dat? Welke shop welke stad?

Odido Tilburg centrum. In de winkel hebben ze nog een aantal op voorraad.

Dat lijkt mij persoonlijk heel vreemd. Dat betekent dan dat andere mensen die hetzelfde model eerder die week hebben besteld langer moeten wachten. 
Maak je een grap of is het serieus?

Als het serieus is ben ik wel heel benieuwd naar een verklaring van Odido. 

Elk filiaal wordt anders geleverd. Sommige filialen hebben 10 in preorder en sommige 500. Soms worden er extra geleved bij een filiaal met weinig preorders vrij logisch.


Kijk evt eens op de site van belsimpel, die hebben nog voorraad. Zelf bestel ik elk jaar daar de iPhone en nooit lang hoeven te wachten. Zie nu net dat er van elke pro nog voorraad is. 

Bij veel toestellen ook daar een levertijd van soms weken. Daarnaast vragen ze de hoofdprijs voor een toestel. Mijn model is maar liefst €150 duurder dan bij Odido. Levertijd 2 weken. Daar wacht ik graag (mogelijk) iets langer voor. 

Duurder? Nee joh zelfs goedkoper! Volgende toestel: iPhone 16 pro 128 gb naturel met het volgende abonnement 20 gb 120 bel/sms 

Bij belsimpel betaal je per maand 54 euro plus 83 euro bijbetalen

Bij odido zelf betaal je per maand 59 euro plus 115,41 euro bijbetalen 

Je moet bij belsimpel ook even gaan spelen met je contract soms moet je meer bijbetalen bij een groter data abonnement dan bij een kleinere. Verder is de levertijd sneller bij belsimpel dan odido, zie nu inderdaad dat bij sommige toestellen je 2 weken moet wachten. Echter mijn ervaring elkaar jaar is dat dit niet het geval is. 


Ik heb rond 17:30 de iPhone 16 Pro Max White 256GB bestel (per post). Gisteren stond in de PDF “levering na 20 september”, nu staat er “tussen de 4 en 6 weken”.

Wat is nu een reële verwachting? Het lijkt mij niet dat iedereen minimaal 4 weken moet wachten toch? 


Ojah. Besteld op de 13e. 


Kijk evt eens op de site van belsimpel, die hebben nog voorraad. Zelf bestel ik elk jaar daar de iPhone en nooit lang hoeven te wachten. Zie nu net dat er van elke pro nog voorraad is. 

Bij veel toestellen ook daar een levertijd van soms weken. Daarnaast vragen ze de hoofdprijs voor een toestel. Mijn model is maar liefst €150 duurder dan bij Odido. Levertijd 2 weken. Daar wacht ik graag (mogelijk) iets langer voor. 

Duurder? Nee joh zelfs goedkoper! Volgende toestel: iPhone 16 pro 128 gb naturel met het volgende abonnement 20 gb 120 bel/sms 

Bij belsimpel betaal je per maand 54 euro plus 83 euro bijbetalen

Bij odido zelf betaal je per maand 59 euro plus 115,41 euro bijbetalen 

Je moet bij belsimpel ook even gaan spelen met je contract soms moet je meer bijbetalen bij een groter data abonnement dan bij een kleinere. Verder is de levertijd sneller bij belsimpel dan odido, zie nu inderdaad dat bij sommige toestellen je 2 weken moet wachten. Echter mijn ervaring elkaar jaar is dat dit niet het geval is. 

Dan ga jij uit van een toestel mét abonnement. Sommigen kopen het toestel los. 


Kijk evt eens op de site van belsimpel, die hebben nog voorraad. Zelf bestel ik elk jaar daar de iPhone en nooit lang hoeven te wachten. Zie nu net dat er van elke pro nog voorraad is. 

Bij veel toestellen ook daar een levertijd van soms weken. Daarnaast vragen ze de hoofdprijs voor een toestel. Mijn model is maar liefst €150 duurder dan bij Odido. Levertijd 2 weken. Daar wacht ik graag (mogelijk) iets langer voor. 

Duurder? Nee joh zelfs goedkoper! Volgende toestel: iPhone 16 pro 128 gb naturel met het volgende abonnement 20 gb 120 bel/sms 

Bij belsimpel betaal je per maand 54 euro plus 83 euro bijbetalen

Bij odido zelf betaal je per maand 59 euro plus 115,41 euro bijbetalen 

Je moet bij belsimpel ook even gaan spelen met je contract soms moet je meer bijbetalen bij een groter data abonnement dan bij een kleinere. Verder is de levertijd sneller bij belsimpel dan odido, zie nu inderdaad dat bij sommige toestellen je 2 weken moet wachten. Echter mijn ervaring elkaar jaar is dat dit niet het geval is. 

Dan ga jij uit van een toestel mét abonnement. Sommigen kopen het toestel los. 

Sorry maar je bent hier op een forum van Odido. Dus ja dan ga je er vanuit dat je een toestel met abonnement koopt. Maar los is het toestel net zo duur als bij Apple. Dus je lult heel vaag.


Beste lezer en Odido,

Is er vanuit apple al meer informatie wanneer er weer geleverd gaat worden? (regio utrecht)

Of kunnen we misschien zien hoever de rij is? Ik heb besteld op 13-9 20:30 kom je dan al in de buurt?

Hoop op een beetje openheid! nee is ook een antwoord maar dan weten we al meer.

Groetjes Justin


@justinha 

Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd


Hebben mensen al een nieuwe update gekregen?

Had 13 september besteld maar nog geen sms of mail.

Alleen een sms op 20 september dat mijn iPhone pro Max op een ander moment komt dan ze dachten……Ook de 13e besteld


@justinha

Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

De levertijd kennen we nu wel, blijft staan op 4 tot 6 weken, voegt dus niks toe


Had me ontzettend verheugd op mijn nieuwe iPhone pro Max, heb er nu totaal geen zin meer in. Ben het wachten zo beu pfffff. De marge van 4 tot 6 weken is ook erg groot


Update:

Zojuist bericht gekregen dat mijn iPhone 16 pro max black 256GB donderdag geleverd gaat worden. Vanmorgen nog 4-6 weken en nu komt hij toch overmorgen.

Dus er is geen touw aan vast te knopen. Maar ben er natuurlijk wel blij mee 😉

Besteld op 16-9 met bestelnummer 220252765

 

 


@justinha

Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

Beste cristien,

Ik heb ook nog geen sms gehad dat die later gaat komen. gaat het dan wel goed of moet ik dan even belllen?

 


Update:

Zojuist bericht gekregen dat mijn iPhone 16 pro max black 256GB donderdag geleverd gaat worden. Vanmorgen nog 4-6 weken en nu komt hij toch overmorgen.

Dus er is geen touw aan vast te knopen. Maar ben er natuurlijk wel blij mee 😉

Besteld op 16-9 met bestelnummer 220252765

 

 

In welke regio alle regio's hebben andere leveringen


Update:

Zojuist bericht gekregen dat mijn iPhone 16 pro max black 256GB donderdag geleverd gaat worden. Vanmorgen nog 4-6 weken en nu komt hij toch overmorgen.

Dus er is geen touw aan vast te knopen. Maar ben er natuurlijk wel blij mee 😉

Besteld op 16-9 met bestelnummer 220252765

 

 

In welke regio alle regio's hebben andere leveringen

Mijn bestelling heeft nr 220092661, besteld op 13 september om 14.07 uur, dat is dan toch raar. Ben uiteraard blij voor jou 👍🏼


Echt belachelijk.. vindt bizar dat mensen het dagen later bestellen en eerder de telefoon krijgen.

 

13de meteen besteld en 0,0 gehoord alleen een sms met je bestelling duurt langer. Uhh ja hoelang dan? Paar dagen, week of 6 weken? Lekker onduidelijk! 
 

wordt tijd om meer informatie te delen @Odido  


Update:

Zojuist bericht gekregen dat mijn iPhone 16 pro max black 256GB donderdag geleverd gaat worden. Vanmorgen nog 4-6 weken en nu komt hij toch overmorgen.

Dus er is geen touw aan vast te knopen. Maar ben er natuurlijk wel blij mee 😉

Besteld op 16-9 met bestelnummer 220252765

 

 

In welke regio alle regio's hebben andere leveringen

Mijn bestelling heeft nr 220092661, besteld op 13 september om 14.07 uur, dat is dan toch raar. Ben uiteraard blij voor jou 👍🏼

Exact hetzelfde toestel? Dat lijkt me stug. 


Reageer