Skip to main content

Na veel speculatie heeft Apple opnieuw 4 prachtige iPhones gelanceerd.
 

De gloednieuwe iPhones zijn op 9 september gelanceerd tijdens het Apple event. En natuurlijk wil je deze zo snel mogelijk in handen nemen. Snappen we. Daarom vind je in dit topic de veelgestelde vragen over je bestelling. Wil je de levertijd weten? Ook dat lees je op deze pagina. We werken de levertijden elke dag bij. Zo zie je meteen wanneer je je iPhone kan verwachten als je vandaag bestelt. Heb je eerder besteld? Kijk dan op onze bestelstatuspagina voor de eerdere levertijden.  

 

Heb je al een lopende bestelling voor de iPhone 16? Scrol dan verder naar het kopje Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?
 



Goed nieuws: de pre-order gaat vrijdag 13 september om 14 uur van start. Zet je het in je agenda? Dan weet je zeker dat je 1 van de eersten bent met de nieuwe iPhone. 

 

Actuele levertijden iPhone 16:

Op dit moment zijn er levertijden voor de nieuwe iPhones. Je vindt ze hieronder. Kwestie van klikken op het topic voor de iPhone waarin je interesse hebt. 

Apple iPhone 16

Apple iPhone 16 Pro

Apple iPhone 16 Pro Max

Apple iPhone 16 Plus

 


Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

 


Veelgestelde vragen over de iPhone 16.

 Hoe bestel ik mijn iPhone?

Vanaf 13 september om 14 uur kan je je iPhone bestellen. Doe je zo:   

► Verlenging: ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je meteen kan verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kan gelijk naar onze webshop om je nieuwe iPhone te bestellen.
► Winkel: loop 1 van onze Odido winkels binnen en bestel daar je iPhone. 

 

Bestelling en levering 

Bezorging met AMP:

Als de telefoon op voorraad is, krijg je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Op www.mijnafspraak.nl kan je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging met PostNL: 
Je krijgt een e-mail met daarin de bezorgdatum. In de PostNL app kan je als je wil een andere datum kiezen.
Wil je de telefoon liever in de Odido shop ophalen? Dan krijg je een SMS als de telefoon opgehaald kan worden. Als je nog geen sms hebt gekregen dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de shop binnen te lopen, voor je de sms hebt gekregen.

We delen de levertijden van dit moment met jullie op onze Community. Als deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Goed om te weten: plan je afspraak met AMP zodra je de e-mail hebt gekregen. Des te sneller heb je je telefoon in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft later de nieuwe iPhone besteld, maar 'm eerder gekregen. Hoe kan dat? 

We leveren de telefoons uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Heb je een populaire iPhone besteld? Dan kan het dus langer duren voordat je je telefoon krijgt. Degene die je kent, heeft waarschijnlijk net een andere type iPhone gekozen.

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je de telefoon krijgt. Hier zijn we strikt in. Maar door gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen de telefoon niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, de telefoon eerder krijgt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen e-mail als bevestiging gekregen.

Door drukte kan het langer duren voordat je een bevestigings(mail) krijgt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling krijg je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Kijk dan eerst even in je spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL als de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Afhankelijk van de levertijd van je iPhone. Als je telefoon bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met  deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben ze ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen met de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de bestelling vervalt).

Als je je abonnement verlengt hebt in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Als je besteld hebt aan de telefoon (Telesales):
is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan dan de betaling binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier. 

Zakelijk
Als je bestelt in de webshop  of Odido Shop: is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan de betaling dan binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Als je je abonnement hebt verlengt of een extra abonnement hebt afgesloten bij Telesales Business: als je 1 of 2 telefoons bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Je nieuwe contract gaat gewoon in als je je nieuwe iPhone hebt gekregen. Wel zo makkelijk. We passen op dat moment ook meteen je startdatum aan. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Wat moet ik doen? 

Heb je nog geen e-mail van AMP gekregen voor een bezorgafspraak? Annuleer dan de bestelling van het nieuwe abonnement. Bekijk eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Log nadat je geannuleerd hebt in op Mijn Odido. Daar kan je makkelijk je abonnement verlengen. 

Wil of kan je niet meer annuleren of heb je al een e-mail gehad van AMP? Dan kan je 2 maanden voor de einddatum van het contract dat je nu hebt nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wil je je bestelling annuleren? Kan gewoon. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Wil je je bestelling annuleren omdat je toch een ander model of kleur iPhone wil? Hou er dan wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone bestelt, je weer achteraan in de rij komt.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Je kan een gemaakte bestelling niet aanpassen.  Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De bestelling moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb een sms gekregen dat mijn levertijd is aangepast. Wat nu? 

Heb je een sms’je gekregen dat je levertijd is aangepast? Dan tel je de levertijd van vandaag op bij je besteldatum.


 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen? Stel ze hieronder. We zijn er voor je. 

Ik begrijp het even niet. Jullie (@Odido) weten als geen ander dat klanten regelmatig hun abonnement verlengen of nieuwe abonnement aansluiten, vaak in combinatie met een nieuwe smartphone. Was het niet te verwachten dat er grote vraag zou zijn naar deze iPhone? Het verbaast me echt dat er nu een levertijd van 4 tot 6 weken wordt aangegeven. Dit doet vermoeden dat jullie de vraag naar dit toestel niet goed hebben ingeschat.

Als trouwe klant had ik verwacht dat jullie beter voorbereid zouden zijn op deze vraag. De huidige situatie zorgt niet alleen voor teleurstelling bij mij, maar ook bij vele andere klanten die in dezelfde positie zitten en hun ervaringen hier delen.

Ik hoor graag hoe jullie dit in de toekomst beter denken te kunnen aanpakken en of er misschien nog mogelijkheden zijn om de levering te versnellen.

Msch moet je eens kijken naar de levertijd op de apple website. Daar staat precies hetzelfde. Er staat ook beschikbaar vanaf 20 September niet vanaf 20 september krijg je hem direct. Begrijpend lezen blijft voor sommige mensen zeer lastig. 

Als je hem bij apple besteld en laat bezorgen duurt het even ja. Maar je kan hem wel nu bestellen en vandaag al

ophalen. Dus dan heb je hem vandaag


Ook ik heb de 16 pro Max op 13 september om 14.07 besteld, krijg ik een sms dat het 4 tot 6 weken levertijd is. Waarom dan laten pre-orderen? Totale onzin en stop met pretenderen dat “we alleen het allerbeste voor onze klanten willen” Als je op voorhand weet dat er beperkt geleverd wordt, stop dat met het aannemen van pre-orders. Pure geldklopperij, helemaal klaar mee, kan helaas ook niet meer annuleren. 
 

Geen 15 dagen gratis annuleren? Dan zou u nog tot 28 september hebben om te annuleren


Heb zelf 16 Pro Max Desert Titanium 256gb besteld en om 14:06 een bevestigingsmail gekregen met een ordernummer eindigend op 89796. Heb sinds de bevestigingsmail niks teruggehoord. Ook geen sms’je niks. Ik vraag me af wanneer ik nog iets te horen krijg.


Ik begrijp het even niet. Jullie (@Odido) weten als geen ander dat klanten regelmatig hun abonnement verlengen of nieuwe abonnement aansluiten, vaak in combinatie met een nieuwe smartphone. Was het niet te verwachten dat er grote vraag zou zijn naar deze iPhone? Het verbaast me echt dat er nu een levertijd van 4 tot 6 weken wordt aangegeven. Dit doet vermoeden dat jullie de vraag naar dit toestel niet goed hebben ingeschat.

Als trouwe klant had ik verwacht dat jullie beter voorbereid zouden zijn op deze vraag. De huidige situatie zorgt niet alleen voor teleurstelling bij mij, maar ook bij vele andere klanten die in dezelfde positie zitten en hun ervaringen hier delen.

Ik hoor graag hoe jullie dit in de toekomst beter denken te kunnen aanpakken en of er misschien nog mogelijkheden zijn om de levering te versnellen.

Msch moet je eens kijken naar de levertijd op de apple website. Daar staat precies hetzelfde. Er staat ook beschikbaar vanaf 20 September niet vanaf 20 september krijg je hem direct. Begrijpend lezen blijft voor sommige mensen zeer lastig. 

Begrijpend lezen is totaal niet lastig, pre-orderen daarentegen wel, heeft totaal geen nut


Ook ik heb de 16 pro Max op 13 september om 14.07 besteld, krijg ik een sms dat het 4 tot 6 weken levertijd is. Waarom dan laten pre-orderen? Totale onzin en stop met pretenderen dat “we alleen het allerbeste voor onze klanten willen” Als je op voorhand weet dat er beperkt geleverd wordt, stop dat met het aannemen van pre-orders. Pure geldklopperij, helemaal klaar mee, kan helaas ook niet meer annuleren. 
 

Geen 15 dagen gratis annuleren? Dan zou u nog tot 28 september hebben om te annuleren

Betaald plus abonnement, lastig


Heb zelf 16 Pro Max Desert Titanium 256gb besteld en om 14:06 een bevestigingsmail gekregen met een ordernummer eindigend op 89796. Heb sinds de bevestigingsmail niks teruggehoord. Ook geen sms’je niks. Ik vraag me af wanneer ik nog iets te horen krijg.

Mijn ordernummer eindigt op 92661, kreeg vanmorgen sms met de melding 4 tot 6 weken levertijd 

 


Heb zelf 16 Pro Max Desert Titanium 256gb besteld en om 14:06 een bevestigingsmail gekregen met een ordernummer eindigend op 89796. Heb sinds de bevestigingsmail niks teruggehoord. Ook geen sms’je niks. Ik vraag me af wanneer ik nog iets te horen krijg.

Mijn ordernummer eindigt op 92661, kreeg vanmorgen sms met de melding 4 tot 6 weken levertijd 

 

Kun je nagaan hoeveel er in 1 minuut besteld is 🥴


13 september, 14:01 uur. Een pro-order geplaatst voor de 16 pro max. “Vanaf 20 september leverbaar”.

Vandaag, zoals blijkbaar vrijwel iedereen, het nieuws gekregen dat ik nog 4 tot 6 weken mag wachten.

Of ik ben misleid, of ik heb het verkeerd begrepen. Ik denk een combi hiervan. De iPhone is inderdaad vanaf 20 september leverbaar, maar dat is de datum bevestigd door Apple… ook Odido zal dit moeten afwachten.

 

Heel erg teleurstellend. 


Bij deze een bevestiging dat zojuist mijn iPhone 16 Pro Natural Titanium 128GB is geleverd via PostNL

besteld op 13 september,

betaling afgerond op 14 september in de ochtend


Bij deze een bevestiging dat zojuist mij iPhone 16 Pro Natural Titanium 128GB is geleverd via PostNL

besteld op 13 september,

betaling afgerond op 14 september in de ochtend

Zal idd te maken hebben met welke iPhone je besteld


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤

Lucky you


4/6 weken wachten voor een pro ? Belachelijk 


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤

Mazzelaar! 


KLACHT

Net als iedereen hier zat ik afgelopen vrijdag om 14:00 klaar om de nieuwe iPhone te bestellen. In mijn geval de 16 pro 128GB naturel titanium. Ik kreeg een scherm met ordernummer en de info dat ik moest wachten op een mail met betalingslink + de belofte dat deze mail binnen 10 min zou verschijnen. Na een halfuur wachten contact opgenomen met jullie chatbot, waarin gezegd werd dat de mail wel eens 48 uur op zich zou kunnen laten wachten. Hier ging een heel weekend overheen die bestond uit elke 10 min mijn mail checken, zoals je aan kunt voelen komen was er natuurlijk geen enkele mail te bekennen. Maandagochtend gebeld met de klantenservice (het enige positieve aan dit verhaal was dat er snel werd opgenomen) en werd mij medegedeeld dat de bestelling is geannuleerd. Volgens de telefoniste is het raar dat ik geen email heb ontvangen hierover. Ten eerste is het al vreemd dat de bestelling is geannuleerd maar het is nog vreemder dat ik hier nul komma nul over ben geïnformeerd. Deze telefoniste heeft de bestelling opnieuw voor me geplaatst. Er werd me als tip gegeven om ervoor te kiezen om de telefoon op te halen in de winkel. Ik baalde er al enorm van dat de bestelling pas officieel is gemaakt op de 16e terwijl ik als een van de eerste op de 13e heb besteld, wat er al voor zorgt dat ik achterin de rij werd geslingerd. Nu brak vanochtend al helemaal mijn klomp door het botte sms’je “Hallo, je iPhone komt op een ander moment dan we dachten.” 0,0 informatie over wanneer de telefoon dan wel wordt verwacht. De info op deze community slaat ook nergens op, nergens duidelijke communicatie en een plaatje waarin doodleuk staat dat de levertijd 4-6 weken is. De PDF’s waarin per telefoon zou moeten staan wanneer die geleverd is per besteldatum zijn al dagen leeg. Leuk die aankondiging dat dit bijgewerkt zou moeten zijn.

De enige reden dat ik nog bij Odido zit is vanwege het klantvoordeel, want mijn god wat hebben jullie het weer verneukt
 


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤

Mazzelaar! 

Als en ik zeg heel nadrukkelijk als ik nog een keer ga pre-orderen dan kies ik ook voor ophalen, een beller blijkt niet altijd sneller

 


Vraag me af hoe Odido dit allemaal “geregeld” heeft. Zelfde telefoon als mn partner besteld, hij 14:15, ik om 14:30 op pre-order dag. Allebei voor ophalen gekozen, alleen een andere shop. Hij is hem leuk aan het instellen nu, mijn telefoon was vanochtend nog niet eens geleverd?? Leuk, daar neem je dan een dag vrij voor. 


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤

Mazzelaar! 

Als en ik zeg heel nadrukkelijk als ik nog een keer ga pre-orderen dan kies ik ook voor ophalen, een beller blijkt niet altijd sneller

 

Hier ook voor ophalen gekozen, en de 13e besteld. Brengt niks, ‘t ding is voor zover bekend nog niet eens geleverd bij de shop. En ken dit al, moet er 45 minuten voor rijden. Zal wel weer, net als de vorige keer, 10 minuten voor sluitingstijd een sms krijgen hoor dat ie er ligt. Is me nu al 3!! Keer geflikt bij Odido


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤

Mazzelaar! 

Als en ik zeg heel nadrukkelijk als ik nog een keer ga pre-orderen dan kies ik ook voor ophalen, een beller blijkt niet altijd sneller

 

Hier ook voor ophalen gekozen, en de 13e besteld. Brengt niks, ‘t ding is voor zover bekend nog niet eens geleverd bij de shop. En ken dit al, moet er 45 minuten voor rijden. Zal wel weer, net als de vorige keer, 10 minuten voor sluitingstijd een sms krijgen hoor dat ie er ligt. Is me nu al 3!! Keer geflikt bij Odido

Voor mij de laatste keer Odido, wel 10 dagen te vroeg je abonnement afschrijven, dat kunnen ze dan weer wel


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤

Mazzelaar! 

Als en ik zeg heel nadrukkelijk als ik nog een keer ga pre-orderen dan kies ik ook voor ophalen, een beller blijkt niet altijd sneller

 

Hier ook voor ophalen gekozen, en de 13e besteld. Brengt niks, ‘t ding is voor zover bekend nog niet eens geleverd bij de shop. En ken dit al, moet er 45 minuten voor rijden. Zal wel weer, net als de vorige keer, 10 minuten voor sluitingstijd een sms krijgen hoor dat ie er ligt. Is me nu al 3!! Keer geflikt bij Odido

Voor mij de laatste keer Odido, wel 10 dagen te vroeg je abonnement afschrijven, dat kunnen ze dan weer wel

Denk dit probleem overal is, ze kopen wel genoeg in maar krijgen niet genoeg geleverd vanuit Apple, elk jaar zelfde verhaal…. omdat natuurlijk al heel veel devices zijn besteld is dit logisch alleen de voorraad moet weer aangevuld worden, probleem is ook alle toestellen op het laatste moment de iOS nog geladen moet worden… dat kost dan extra tijd.


Het is zelfs niet mogelijk om de bestelling te annuleren omdat er wordt gezegd dat de telefoon al is meegegeven aan de koerrier… Ik zou haast denken dat medewerkers dit moeten zeggen zodat odido niet alle annuleringen hoeft door te zetten. Ik hoop heel erg dat de telefoon inderdaad al is meegegeven en niet pas over 6 weken binnen komt, maar ik vrees het wel.


Hallo,

Ik had een bestelling geplaatst afgelopen week op de 13e, verliep vlekkeloos. Nu zijn we een week later, geen betalingsverzoek, of enige nieuws wat betreft de bestelling. 
Alhoewel, de nieuwe abonnement wel geregistreerd staat op de Odido account.

Dus, wat zijn de stand van zaken?

Dankuwel.


Het is zelfs niet mogelijk om de bestelling te annuleren omdat er wordt gezegd dat de telefoon al is meegegeven aan de koerrier… Ik zou haast denken dat medewerkers dit moeten zeggen zodat odido niet alle annuleringen hoeft door te zetten. Ik hoop heel erg dat de telefoon inderdaad al is meegegeven en niet pas over 6 weken binnen komt, maar ik vrees het wel.

Zolang je geen mail hebt gekregen met track & trace code vrees ik het ook, zo slecht dit pffff


Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. 🖤

Mazzelaar! 

Als en ik zeg heel nadrukkelijk als ik nog een keer ga pre-orderen dan kies ik ook voor ophalen, een beller blijkt niet altijd sneller

 

Hier ook voor ophalen gekozen, en de 13e besteld. Brengt niks, ‘t ding is voor zover bekend nog niet eens geleverd bij de shop. En ken dit al, moet er 45 minuten voor rijden. Zal wel weer, net als de vorige keer, 10 minuten voor sluitingstijd een sms krijgen hoor dat ie er ligt. Is me nu al 3!! Keer geflikt bij Odido

Voor mij de laatste keer Odido, wel 10 dagen te vroeg je abonnement afschrijven, dat kunnen ze dan weer wel

Ja inderdaad viel mij ook al op, moest deze maand 2 keer abonnementskosten betalen. Dit slaat nergens op! 


Kijk evt eens op de site van belsimpel, die hebben nog voorraad. Zelf bestel ik elk jaar daar de iPhone en nooit lang hoeven te wachten. Zie nu net dat er van elke pro nog voorraad is. 


Reageer