Skip to main content

FAQ en levertijden iPhone 16 | 16 Plus | 16 Pro | 16 Pro Max

FAQ en levertijden iPhone 16 | 16 Plus | 16 Pro | 16 Pro Max
Toon eerste reactie

191 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 september 2024
NoahRG schreef:
Alee schreef:

Ik begrijp het even niet. Jullie (@Odido) weten als geen ander dat klanten regelmatig hun abonnement verlengen of nieuwe abonnement aansluiten, vaak in combinatie met een nieuwe smartphone. Was het niet te verwachten dat er grote vraag zou zijn naar deze iPhone? Het verbaast me echt dat er nu een levertijd van 4 tot 6 weken wordt aangegeven. Dit doet vermoeden dat jullie de vraag naar dit toestel niet goed hebben ingeschat.

Als trouwe klant had ik verwacht dat jullie beter voorbereid zouden zijn op deze vraag. De huidige situatie zorgt niet alleen voor teleurstelling bij mij, maar ook bij vele andere klanten die in dezelfde positie zitten en hun ervaringen hier delen.

Ik hoor graag hoe jullie dit in de toekomst beter denken te kunnen aanpakken en of er misschien nog mogelijkheden zijn om de levering te versnellen.

Msch moet je eens kijken naar de levertijd op de apple website. Daar staat precies hetzelfde. Er staat ook beschikbaar vanaf 20 September niet vanaf 20 september krijg je hem direct. Begrijpend lezen blijft voor sommige mensen zeer lastig. 

Als je hem bij apple besteld en laat bezorgen duurt het even ja. Maar je kan hem wel nu bestellen en vandaag al

ophalen. Dus dan heb je hem vandaag

• 2 reacties
  • 20 september 2024
Marlieff schreef:

Ook ik heb de 16 pro Max op 13 september om 14.07 besteld, krijg ik een sms dat het 4 tot 6 weken levertijd is. Waarom dan laten pre-orderen? Totale onzin en stop met pretenderen dat “we alleen het allerbeste voor onze klanten willen” Als je op voorhand weet dat er beperkt geleverd wordt, stop dat met het aannemen van pre-orders. Pure geldklopperij, helemaal klaar mee, kan helaas ook niet meer annuleren. 

Geen 15 dagen gratis annuleren? Dan zou u nog tot 28 september hebben om te annuleren

• 2 reacties
  • 20 september 2024

Heb zelf 16 Pro Max Desert Titanium 256gb besteld en om 14:06 een bevestigingsmail gekregen met een ordernummer eindigend op 89796. Heb sinds de bevestigingsmail niks teruggehoord. Ook geen sms’je niks. Ik vraag me af wanneer ik nog iets te horen krijg.

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
NoahRG schreef:
Alee schreef:

Ik begrijp het even niet. Jullie (@Odido) weten als geen ander dat klanten regelmatig hun abonnement verlengen of nieuwe abonnement aansluiten, vaak in combinatie met een nieuwe smartphone. Was het niet te verwachten dat er grote vraag zou zijn naar deze iPhone? Het verbaast me echt dat er nu een levertijd van 4 tot 6 weken wordt aangegeven. Dit doet vermoeden dat jullie de vraag naar dit toestel niet goed hebben ingeschat.

Als trouwe klant had ik verwacht dat jullie beter voorbereid zouden zijn op deze vraag. De huidige situatie zorgt niet alleen voor teleurstelling bij mij, maar ook bij vele andere klanten die in dezelfde positie zitten en hun ervaringen hier delen.

Ik hoor graag hoe jullie dit in de toekomst beter denken te kunnen aanpakken en of er misschien nog mogelijkheden zijn om de levering te versnellen.

Msch moet je eens kijken naar de levertijd op de apple website. Daar staat precies hetzelfde. Er staat ook beschikbaar vanaf 20 September niet vanaf 20 september krijg je hem direct. Begrijpend lezen blijft voor sommige mensen zeer lastig. 

Begrijpend lezen is totaal niet lastig, pre-orderen daarentegen wel, heeft totaal geen nut

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
LTLT schreef:
Marlieff schreef:

Ook ik heb de 16 pro Max op 13 september om 14.07 besteld, krijg ik een sms dat het 4 tot 6 weken levertijd is. Waarom dan laten pre-orderen? Totale onzin en stop met pretenderen dat “we alleen het allerbeste voor onze klanten willen” Als je op voorhand weet dat er beperkt geleverd wordt, stop dat met het aannemen van pre-orders. Pure geldklopperij, helemaal klaar mee, kan helaas ook niet meer annuleren. 

Geen 15 dagen gratis annuleren? Dan zou u nog tot 28 september hebben om te annuleren

Betaald plus abonnement, lastig

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
rolfk schreef:

Heb zelf 16 Pro Max Desert Titanium 256gb besteld en om 14:06 een bevestigingsmail gekregen met een ordernummer eindigend op 89796. Heb sinds de bevestigingsmail niks teruggehoord. Ook geen sms’je niks. Ik vraag me af wanneer ik nog iets te horen krijg.

Mijn ordernummer eindigt op 92661, kreeg vanmorgen sms met de melding 4 tot 6 weken levertijd 

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
Marlieff schreef:
rolfk schreef:

Mijn ordernummer eindigt op 92661, kreeg vanmorgen sms met de melding 4 tot 6 weken levertijd 

Kun je nagaan hoeveel er in 1 minuut besteld is đŸ„Ž

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 september 2024

13 september, 14:01 uur. Een pro-order geplaatst voor de 16 pro max. “Vanaf 20 september leverbaar”.

Vandaag, zoals blijkbaar vrijwel iedereen, het nieuws gekregen dat ik nog 4 tot 6 weken mag wachten.

Of ik ben misleid, of ik heb het verkeerd begrepen. Ik denk een combi hiervan. De iPhone is inderdaad vanaf 20 september leverbaar, maar dat is de datum bevestigd door Apple
 ook Odido zal dit moeten afwachten.

Heel erg teleurstellend. 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 september 2024

Bij deze een bevestiging dat zojuist mijn iPhone 16 Pro Natural Titanium 128GB is geleverd via PostNL

besteld op 13 september,

betaling afgerond op 14 september in de ochtend

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
Kevin_9 schreef:

Bij deze een bevestiging dat zojuist mij iPhone 16 Pro Natural Titanium 128GB is geleverd via PostNL

besteld op 13 september,

betaling afgerond op 14 september in de ochtend

Zal idd te maken hebben met welke iPhone je besteld

FR_NvN
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 20 september 2024

Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. đŸ–€

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
FR_NvN schreef:

Zojuist m’n iPhone 16 Pro Max afgehaald in de winkel! Thanks weer voor het goede regelen, Odido. đŸ–€

Lucky you

• Doet lekker mee
  • 1 reactie
  • 20 september 2024

4/6 weken wachten voor een pro ? Belachelijk 

• 2 reacties
  • 20 september 2024
FR_NvN schreef:

Mazzelaar! 

• 1 reactie
  • 20 september 2024

KLACHT

Net als iedereen hier zat ik afgelopen vrijdag om 14:00 klaar om de nieuwe iPhone te bestellen. In mijn geval de 16 pro 128GB naturel titanium. Ik kreeg een scherm met ordernummer en de info dat ik moest wachten op een mail met betalingslink + de belofte dat deze mail binnen 10 min zou verschijnen. Na een halfuur wachten contact opgenomen met jullie chatbot, waarin gezegd werd dat de mail wel eens 48 uur op zich zou kunnen laten wachten. Hier ging een heel weekend overheen die bestond uit elke 10 min mijn mail checken, zoals je aan kunt voelen komen was er natuurlijk geen enkele mail te bekennen. Maandagochtend gebeld met de klantenservice (het enige positieve aan dit verhaal was dat er snel werd opgenomen) en werd mij medegedeeld dat de bestelling is geannuleerd. Volgens de telefoniste is het raar dat ik geen email heb ontvangen hierover. Ten eerste is het al vreemd dat de bestelling is geannuleerd maar het is nog vreemder dat ik hier nul komma nul over ben geïnformeerd. Deze telefoniste heeft de bestelling opnieuw voor me geplaatst. Er werd me als tip gegeven om ervoor te kiezen om de telefoon op te halen in de winkel. Ik baalde er al enorm van dat de bestelling pas officieel is gemaakt op de 16e terwijl ik als een van de eerste op de 13e heb besteld, wat er al voor zorgt dat ik achterin de rij werd geslingerd. Nu brak vanochtend al helemaal mijn klomp door het botte sms’je “Hallo, je iPhone komt op een ander moment dan we dachten.” 0,0 informatie over wanneer de telefoon dan wel wordt verwacht. De info op deze community slaat ook nergens op, nergens duidelijke communicatie en een plaatje waarin doodleuk staat dat de levertijd 4-6 weken is. De PDF’s waarin per telefoon zou moeten staan wanneer die geleverd is per besteldatum zijn al dagen leeg. Leuk die aankondiging dat dit bijgewerkt zou moeten zijn.

De enige reden dat ik nog bij Odido zit is vanwege het klantvoordeel, want mijn god wat hebben jullie het weer verneukt

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
Milan372000 schreef:
FR_NvN schreef:

Mazzelaar! 

Als en ik zeg heel nadrukkelijk als ik nog een keer ga pre-orderen dan kies ik ook voor ophalen, een beller blijkt niet altijd sneller

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 september 2024

Vraag me af hoe Odido dit allemaal “geregeld” heeft. Zelfde telefoon als mn partner besteld, hij 14:15, ik om 14:30 op pre-order dag. Allebei voor ophalen gekozen, alleen een andere shop. Hij is hem leuk aan het instellen nu, mijn telefoon was vanochtend nog niet eens geleverd?? Leuk, daar neem je dan een dag vrij voor. 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 september 2024
Marlieff schreef:
Milan372000 schreef:
FR_NvN schreef:

Mazzelaar! 

Als en ik zeg heel nadrukkelijk als ik nog een keer ga pre-orderen dan kies ik ook voor ophalen, een beller blijkt niet altijd sneller

Hier ook voor ophalen gekozen, en de 13e besteld. Brengt niks, ‘t ding is voor zover bekend nog niet eens geleverd bij de shop. En ken dit al, moet er 45 minuten voor rijden. Zal wel weer, net als de vorige keer, 10 minuten voor sluitingstijd een sms krijgen hoor dat ie er ligt. Is me nu al 3!! Keer geflikt bij Odido

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
Mike19999 schreef:
Marlieff schreef:
Milan372000 schreef:
FR_NvN schreef:

Mazzelaar! 

Hier ook voor ophalen gekozen, en de 13e besteld. Brengt niks, ‘t ding is voor zover bekend nog niet eens geleverd bij de shop. En ken dit al, moet er 45 minuten voor rijden. Zal wel weer, net als de vorige keer, 10 minuten voor sluitingstijd een sms krijgen hoor dat ie er ligt. Is me nu al 3!! Keer geflikt bij Odido

Voor mij de laatste keer Odido, wel 10 dagen te vroeg je abonnement afschrijven, dat kunnen ze dan weer wel

• Debutant
  • 16 reacties
  • 20 september 2024
Marlieff schreef:
Mike19999 schreef:
Marlieff schreef:
Milan372000 schreef:
FR_NvN schreef:

Mazzelaar! 

Voor mij de laatste keer Odido, wel 10 dagen te vroeg je abonnement afschrijven, dat kunnen ze dan weer wel

Denk dit probleem overal is, ze kopen wel genoeg in maar krijgen niet genoeg geleverd vanuit Apple, elk jaar zelfde verhaal
. omdat natuurlijk al heel veel devices zijn besteld is dit logisch alleen de voorraad moet weer aangevuld worden, probleem is ook alle toestellen op het laatste moment de iOS nog geladen moet worden
 dat kost dan extra tijd.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 20 september 2024

Het is zelfs niet mogelijk om de bestelling te annuleren omdat er wordt gezegd dat de telefoon al is meegegeven aan de koerrier
 Ik zou haast denken dat medewerkers dit moeten zeggen zodat odido niet alle annuleringen hoeft door te zetten. Ik hoop heel erg dat de telefoon inderdaad al is meegegeven en niet pas over 6 weken binnen komt, maar ik vrees het wel.

• 1 reactie
  • 20 september 2024

Hallo,

Ik had een bestelling geplaatst afgelopen week op de 13e, verliep vlekkeloos. Nu zijn we een week later, geen betalingsverzoek, of enige nieuws wat betreft de bestelling. 
Alhoewel, de nieuwe abonnement wel geregistreerd staat op de Odido account.

Dus, wat zijn de stand van zaken?

Dankuwel.

• is een Top Poster
  • 24 reacties
  • 20 september 2024
Lmvp110202 schreef:

Het is zelfs niet mogelijk om de bestelling te annuleren omdat er wordt gezegd dat de telefoon al is meegegeven aan de koerrier
 Ik zou haast denken dat medewerkers dit moeten zeggen zodat odido niet alle annuleringen hoeft door te zetten. Ik hoop heel erg dat de telefoon inderdaad al is meegegeven en niet pas over 6 weken binnen komt, maar ik vrees het wel.

Zolang je geen mail hebt gekregen met track & trace code vrees ik het ook, zo slecht dit pffff

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 september 2024
Marlieff schreef:
Mike19999 schreef:
Marlieff schreef:
Milan372000 schreef:
FR_NvN schreef:

Mazzelaar! 

Ja inderdaad viel mij ook al op, moest deze maand 2 keer abonnementskosten betalen. Dit slaat nergens op! 

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 21 september 2024

Kijk evt eens op de site van belsimpel, die hebben nog voorraad. Zelf bestel ik elk jaar daar de iPhone en nooit lang hoeven te wachten. Zie nu net dat er van elke pro nog voorraad is. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen