Skip to main content

Na veel speculatie heeft Apple opnieuw 4 prachtige iPhones gelanceerd.
 

De gloednieuwe iPhones zijn op 9 september gelanceerd tijdens het Apple event. En natuurlijk wil je deze zo snel mogelijk in handen nemen. Snappen we. Daarom vind je in dit topic de veelgestelde vragen over je bestelling. Wil je de levertijd weten? Ook dat lees je op deze pagina. We werken de levertijden elke dag bij. Zo zie je meteen wanneer je je iPhone kan verwachten als je vandaag bestelt. Heb je eerder besteld? Kijk dan op onze bestelstatuspagina voor de eerdere levertijden.  

 

Heb je al een lopende bestelling voor de iPhone 16? Scrol dan verder naar het kopje Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?
 



Goed nieuws: de pre-order gaat vrijdag 13 september om 14 uur van start. Zet je het in je agenda? Dan weet je zeker dat je 1 van de eersten bent met de nieuwe iPhone. 

 

Actuele levertijden iPhone 16:

Op dit moment zijn er levertijden voor de nieuwe iPhones. Je vindt ze hieronder. Kwestie van klikken op het topic voor de iPhone waarin je interesse hebt. 

Apple iPhone 16

Apple iPhone 16 Pro

Apple iPhone 16 Pro Max

Apple iPhone 16 Plus

 


Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

 


Veelgestelde vragen over de iPhone 16.

 Hoe bestel ik mijn iPhone?

Vanaf 13 september om 14 uur kan je je iPhone bestellen. Doe je zo:   

► Verlenging: ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je meteen kan verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kan gelijk naar onze webshop om je nieuwe iPhone te bestellen.
► Winkel: loop 1 van onze Odido winkels binnen en bestel daar je iPhone. 

 

Bestelling en levering 

Bezorging met AMP:

Als de telefoon op voorraad is, krijg je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Op www.mijnafspraak.nl kan je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging met PostNL: 
Je krijgt een e-mail met daarin de bezorgdatum. In de PostNL app kan je als je wil een andere datum kiezen.
Wil je de telefoon liever in de Odido shop ophalen? Dan krijg je een SMS als de telefoon opgehaald kan worden. Als je nog geen sms hebt gekregen dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de shop binnen te lopen, voor je de sms hebt gekregen.

We delen de levertijden van dit moment met jullie op onze Community. Als deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Goed om te weten: plan je afspraak met AMP zodra je de e-mail hebt gekregen. Des te sneller heb je je telefoon in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft later de nieuwe iPhone besteld, maar 'm eerder gekregen. Hoe kan dat? 

We leveren de telefoons uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Heb je een populaire iPhone besteld? Dan kan het dus langer duren voordat je je telefoon krijgt. Degene die je kent, heeft waarschijnlijk net een andere type iPhone gekozen.

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je de telefoon krijgt. Hier zijn we strikt in. Maar door gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen de telefoon niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, de telefoon eerder krijgt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen e-mail als bevestiging gekregen.

Door drukte kan het langer duren voordat je een bevestigings(mail) krijgt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling krijg je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Kijk dan eerst even in je spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL als de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Afhankelijk van de levertijd van je iPhone. Als je telefoon bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met  deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben ze ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen met de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de bestelling vervalt).

Als je je abonnement verlengt hebt in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Als je besteld hebt aan de telefoon (Telesales):
is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan dan de betaling binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier. 

Zakelijk
Als je bestelt in de webshop  of Odido Shop: is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan de betaling dan binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Als je je abonnement hebt verlengt of een extra abonnement hebt afgesloten bij Telesales Business: als je 1 of 2 telefoons bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Je nieuwe contract gaat gewoon in als je je nieuwe iPhone hebt gekregen. Wel zo makkelijk. We passen op dat moment ook meteen je startdatum aan. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Wat moet ik doen? 

Heb je nog geen e-mail van AMP gekregen voor een bezorgafspraak? Annuleer dan de bestelling van het nieuwe abonnement. Bekijk eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Log nadat je geannuleerd hebt in op Mijn Odido. Daar kan je makkelijk je abonnement verlengen. 

Wil of kan je niet meer annuleren of heb je al een e-mail gehad van AMP? Dan kan je 2 maanden voor de einddatum van het contract dat je nu hebt nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wil je je bestelling annuleren? Kan gewoon. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Wil je je bestelling annuleren omdat je toch een ander model of kleur iPhone wil? Hou er dan wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone bestelt, je weer achteraan in de rij komt.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Je kan een gemaakte bestelling niet aanpassen.  Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De bestelling moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb een sms gekregen dat mijn levertijd is aangepast. Wat nu? 

Heb je een sms’je gekregen dat je levertijd is aangepast? Dan tel je de levertijd van vandaag op bij je besteldatum.


 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen? Stel ze hieronder. We zijn er voor je. 

Ik heb 13 sep om 14:10 uur mijn abo verlengd met naturel titanium 256GB 16 pro max blijkbaar ben ik niet een van de gelukkige dat wordt lekker abonnementen opzeggen en overstappen naar vodafone adios

Ja want dan heb je hem zeker eerder 😏


Zijn er ook mensen die op 14 september de pre order hebben geplaatst en al wat gehoord hebben?

Wanneer zouden we een update van Odido kunnen verwachten over eventuele levertijden?


Zijn er meer mensen met een pro zwart 128 GB die nog niks over ophalen in de winkel hebben gehoord? 14:10 besteld en nog niks gehoord. 


Zijn er ook mensen die op 14 september de pre order hebben geplaatst en al wat gehoord hebben?

Wanneer zouden we een update van Odido kunnen verwachten over eventuele levertijden?

Ja hoor. Kijk o.a. hier.


Zijn er ook mensen die op 14 september de pre order hebben geplaatst en al wat gehoord hebben?

Wanneer zouden we een update van Odido kunnen verwachten over eventuele levertijden?

Ja hoor. Kijk o.a. hier.

Sorry maar ik kan daar niks terug vinden over mensen die op 14 september een iphone besteld hebben?


Ik heb 13 sep om 14:10 uur mijn abo verlengd met naturel titanium 256GB 16 pro max blijkbaar ben ik niet een van de gelukkige dat wordt lekker abonnementen opzeggen en overstappen naar vodafone adios

Ja want dan heb je hem zeker eerder 😏

ja tuurlijk ik heb 5 min geleden sms je ontvangen adioosss hahahahahaha


Ik heb een klein vraagje, ik kan morgen mijn IPhone 16 pro Max ophalen. Alleen kan ik helaas niet, is het mogelijk om mijn zoon daar naartoe te laten gaan? En dan hem mij laten face timen. Zodat ik dan een ID check kan doen en toestemming kan geven.


Ik heb 13 sep om 14:10 uur mijn abo verlengd met naturel titanium 256GB 16 pro max blijkbaar ben ik niet een van de gelukkige dat wordt lekker abonnementen opzeggen en overstappen naar vodafone adios

Ja want dan heb je hem zeker eerder 😏

ja tuurlijk ik heb 5 min geleden sms je ontvangen adioosss hahahahahaha



Slaaplekker 


Hallo allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt! In de tabellen vinden jullie de actuele levertijden. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is, laten we het direct weten in dit topic! Meer informatie over de status van jouw bestelling kun je hier vinden.


Hallo allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt! In de tabellen vinden jullie de actuele levertijden. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is, laten we het direct weten in dit topic! Meer informatie over de status van jouw bestelling kun je hier vinden.

 
4 tot 6 weken voor de iphone 16 pro max. Wat een absolute grap is dit…


Ik heb op 13 september om 14 uur een pre order gedaan van de 16 pro Max desert 256 GB

Hoe kan het dan zo zijn dat de levertijd nu ineens 4-6 weken is?!!

BELACHELIJK!  😡


Ik heb op 13 september om 14 uur een pre order gedaan van de 16 pro Max desert 256 GB

Hoe kan het dan zo zijn dat de levertijd nu ineens 4-6 weken is?!!

BELACHELIJK!  😡

Ik denk zelf dat ze dit bericht naar iedereen gestuurd hebben. 


Ik heb zojuist de iPhone 16 PRO max 512GB zwart geleverd gekregen door postNL :D

bevestiging had ik vorige week om 14:02.

 

Iedereen succes met wachten vandaag!


Hallo allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt! In de tabellen vinden jullie de actuele levertijden. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is, laten we het direct weten in dit topic! Meer informatie over de status van jouw bestelling kun je hier vinden.

Levertijd 4-6 weken? Mijn nieuwe contract gaat in op 12 oktober en dan betaal ik die maand dus voor een toestel dat ik dan niet heb. Leuk zeg.


Gewoon annuleren joh wat ga je je zelf druk om maken zij moeten juist achter ons aan en niet wij 😂

ik heb gezien Odido is gewoon k*t 


Had direct vrijdag middag met verlenging een Iphone 16 besteld, daarna definitieve bestelling (e-mail) ontvangen met contract en zaterdag kwam ik er toevalliger wijze achter dat daarna die order intern gecanceld is zonder dat ik bericht ontving.

Ik belde zaterdag om te vragen waarom ik nog steeds kan verlengen en waarom ik de order nergens in systeem kan vinden. Toen vertelde de vriendelijke medewerkster mij dat de order gecanceld was en dat ik gebeld zou hebben om dat te doen????

Na de grote verbazing opnieuw heeft de medewerker de order er in gezet en waarschijnlijk sta ik nu achter aan?? Er zijn in de winkel pakweg 100 toestellen besteld.

We proberen er achter te komen hoe dit mogelijk is en bij Odido weten ze het ook eigenlijk niet meer en hebben ze het over een andere afdeling die die orders “regelt”.

Wel werd mij verteld dat bestellen bij winkel zeker niet snelste methode is en dat dat eigenlijk nog verkeerd op de bestelwebsite staat en veranderd moet worden…

Het lijkt dat er nog veel hapert in de bestel procedures, logistieke processen en zeker op het communicatie vlak.

Ben benieuwd of hij er nog gaat komen want ik kan nog steeds verlengen volgens de app

Ik kreeg donderdag telefoon dat ik de iPhone pro vrijdag kon ophalen.

Goed gegaan uiteindelijk, en bedankt Odido voor het werk en hulp achter de schermen!


Hallo allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt! In de tabellen vinden jullie de actuele levertijden. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is, laten we het direct weten in dit topic! Meer informatie over de status van jouw bestelling kun je hier vinden.

Hoi @Sam van Odido kan het kloppen dat de PDF van de Pro Max die van de Pro is? Dat is namelijk wel de titel van de PDF als je die opent. 


Hallo allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt! In de tabellen vinden jullie de actuele levertijden. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is, laten we het direct weten in dit topic! Meer informatie over de status van jouw bestelling kun je hier vinden.

Erg jammer dat er naar een link word verwezen wat niet klopt!!! levertijd document van Iphone 16 pro en Iphone 16 pro max zijn het zelfde!! hoe kan zo iets fout geupload worden???.

En waarom is mijn bestelling niet vindbaar? snap dat er veel vraag is en niet weet wanneer exact dit geleverd gaat worden maar een bestelling niet kunnen vinden is wel erg vreemd en zou niet kunnen, had ook gewoon een "nader te bepalen” of "nog te leveren” verzin nog maar een aantal bij je bestelling kunen staan, maar nee geen bestelling kunnen vinden!! en dan nog zo een upload fout met het PDF document, nu weten we nog niks!! erg slecht dit.


Hallo allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt! In de tabellen vinden jullie de actuele levertijden. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is, laten we het direct weten in dit topic! Meer informatie over de status van jouw bestelling kun je hier vinden.

De PDF’s zijn bij mij nog steeds leeg… 

Hoe weet ik nu wanneer ik m kan verwachten?

ik heb pas 17 september de 16 pro natural titanium 256gb besteld, maar ik mag toch hopen dat deze niet pas over 4-6 weken binnen komt!?


Beste Odido, ik heb 13-09 de nieuwe iPhone 16 Pro Max besteld maar nog geen bericht hiervan gekregen dat die klaar ligt kan ik hem dan al verwachten om moet ik die 4 tot 6 weken wachten? 


Hallo allemaal, de levertijden zijn zojuist bijgewerkt! In de tabellen vinden jullie de actuele levertijden. Wanneer er een nieuwe update beschikbaar is, laten we het direct weten in dit topic! Meer informatie over de status van jouw bestelling kun je hier vinden.

De PDF’s zijn bij mij nog steeds leeg… 

Hoe weet ik nu wanneer ik m kan verwachten?

ik heb pas 17 september de 16 pro natural titanium 256gb besteld, maar ik mag toch hopen dat deze niet pas over 4-6 weken binnen komt!?

Heb zelf een bestelling op 14 september geplaatst voor de 16 pro desert titanium 256gb en sms gekregen dat de levertijd langer is (dus die 4-6 weken). Ben dus bang dat je inderdaad zo lang moet wachten..


Sorry maar vind dit echt belachelijk! Heb gelijk 13 september telefonisch besteld en er kan weer niks geleverd worden. Typisch! Vindt dit echt niet kunnen vanuit odido! Nu 4-6 weken levertijd zelfs als je meteen de pre order besteld hebt.. mag hopen dat dit niet klopt!

 

@Odido graag een uitleg!


Ook ik heb de 16 pro Max op 13 september om 14.07 besteld, krijg ik een sms dat het 4 tot 6 weken levertijd is. Waarom dan laten pre-orderen? Totale onzin en stop met pretenderen dat “we alleen het allerbeste voor onze klanten willen” Als je op voorhand weet dat er beperkt geleverd wordt, stop dat met het aannemen van pre-orders. Pure geldklopperij, helemaal klaar mee, kan helaas ook niet meer annuleren. 
 


Ik begrijp het even niet. Jullie (@Odido) weten als geen ander dat klanten regelmatig hun abonnement verlengen of nieuwe abonnement aansluiten, vaak in combinatie met een nieuwe smartphone. Was het niet te verwachten dat er grote vraag zou zijn naar deze iPhone? Het verbaast me echt dat er nu een levertijd van 4 tot 6 weken wordt aangegeven. Dit doet vermoeden dat jullie de vraag naar dit toestel niet goed hebben ingeschat.

Als trouwe klant had ik verwacht dat jullie beter voorbereid zouden zijn op deze vraag. De huidige situatie zorgt niet alleen voor teleurstelling bij mij, maar ook bij vele andere klanten die in dezelfde positie zitten en hun ervaringen hier delen.

Ik hoor graag hoe jullie dit in de toekomst beter denken te kunnen aanpakken en of er misschien nog mogelijkheden zijn om de levering te versnellen.


Ik begrijp het even niet. Jullie (@Odido) weten als geen ander dat klanten regelmatig hun abonnement verlengen of nieuwe abonnement aansluiten, vaak in combinatie met een nieuwe smartphone. Was het niet te verwachten dat er grote vraag zou zijn naar deze iPhone? Het verbaast me echt dat er nu een levertijd van 4 tot 6 weken wordt aangegeven. Dit doet vermoeden dat jullie de vraag naar dit toestel niet goed hebben ingeschat.

Als trouwe klant had ik verwacht dat jullie beter voorbereid zouden zijn op deze vraag. De huidige situatie zorgt niet alleen voor teleurstelling bij mij, maar ook bij vele andere klanten die in dezelfde positie zitten en hun ervaringen hier delen.

Ik hoor graag hoe jullie dit in de toekomst beter denken te kunnen aanpakken en of er misschien nog mogelijkheden zijn om de levering te versnellen.

Msch moet je eens kijken naar de levertijd op de apple website. Daar staat precies hetzelfde. Er staat ook beschikbaar vanaf 20 September niet vanaf 20 september krijg je hem direct. Begrijpend lezen blijft voor sommige mensen zeer lastig. 


Reageer