Skip to main content

Na veel speculatie heeft Apple opnieuw 4 prachtige iPhones gelanceerd.
 

De gloednieuwe iPhones zijn afgelopen maandag gelanceerd tijdens het Apple event. En natuurlijk wil je deze zo snel mogelijk in handen nemen. Snappen we. Daarom vind je in dit topic de veelgestelde vragen over je bestelling. Wil je de levertijd weten? Ook dat lees je op deze pagina. We werken de levertijden elke dag bij. Zo zie je meteen wanneer je je iPhone kan verwachten als je vandaag bestelt. Heb je eerder besteld? Kijk dan op onze bestelstatuspagina voor de eerdere levertijden.  

 

Heb je al een lopende bestelling voor de iPhone 16? Scrol dan verder naar het kopje Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?
 



Goed nieuws: de pre-order gaat vrijdag 13 september om 14 uur van start. Zet je het in je agenda? Dan weet je zeker dat je 1 van de eersten bent met de nieuwe iPhone. 

 

Actuele levertijden iPhone 16:

Op dit moment zijn er levertijden voor de nieuwe iPhones. Je vindt ze hieronder. Kwestie van klikken op het topic voor de iPhone waarin je interesse hebt. 

Apple iPhone 16

Apple iPhone 16 Pro

Apple iPhone 16 Pro Max

Apple iPhone 16 Plus

 


Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

 


Veelgestelde vragen over de iPhone 16.

 Hoe bestel ik mijn iPhone?

Vanaf 13 september om 14 uur kan je je iPhone bestellen. Doe je zo:   

► Verlenging: ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je meteen kan verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kan gelijk naar onze webshop om je nieuwe iPhone te bestellen.
► Winkel: loop 1 van onze Odido winkels binnen en bestel daar je iPhone. 

 

Bestelling en levering 

Bezorging met AMP:

Als de telefoon op voorraad is, krijg je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Op www.mijnafspraak.nl kan je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging met PostNL: 
Je krijgt een e-mail met daarin de bezorgdatum. In de PostNL app kan je als je wil een andere datum kiezen.
Wil je de telefoon liever in de Odido shop ophalen? Dan krijg je een SMS als de telefoon opgehaald kan worden. Als je nog geen sms hebt gekregen dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de shop binnen te lopen, voor je de sms hebt gekregen.

We delen de levertijden van dit moment met jullie op onze Community. Als deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Goed om te weten: plan je afspraak met AMP zodra je de e-mail hebt gekregen. Des te sneller heb je je telefoon in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft later de nieuwe iPhone besteld, maar 'm eerder gekregen. Hoe kan dat? 

We leveren de telefoons uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Heb je een populaire iPhone besteld? Dan kan het dus langer duren voordat je je telefoon krijgt. Degene die je kent, heeft waarschijnlijk net een andere type iPhone gekozen.

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je de telefoon krijgt. Hier zijn we strikt in. Maar door gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen de telefoon niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, de telefoon eerder krijgt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen e-mail als bevestiging gekregen.

Door drukte kan het langer duren voordat je een bevestigings(mail) krijgt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling krijg je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Kijk dan eerst even in je spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL als de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Afhankelijk van de levertijd van je iPhone. Als je telefoon bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met  deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben ze ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen met de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de bestelling vervalt).

Als je je abonnement verlengt hebt in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Als je besteld hebt aan de telefoon (Telesales):
is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan dan de betaling binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier. 

Zakelijk
Als je bestelt in de webshop  of Odido Shop: is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan de betaling dan binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Als je je abonnement hebt verlengt of een extra abonnement hebt afgesloten bij Telesales Business: als je 1 of 2 telefoons bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Je nieuwe contract gaat gewoon in als je je nieuwe iPhone hebt gekregen. Wel zo makkelijk. We passen op dat moment ook meteen je startdatum aan. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Wat moet ik doen? 

Heb je nog geen e-mail van AMP gekregen voor een bezorgafspraak? Annuleer dan de bestelling van het nieuwe abonnement. Bekijk eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Log nadat je geannuleerd hebt in op Mijn Odido. Daar kan je makkelijk je abonnement verlengen. 

Wil of kan je niet meer annuleren of heb je al een e-mail gehad van AMP? Dan kan je 2 maanden voor de einddatum van het contract dat je nu hebt nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wil je je bestelling annuleren? Kan gewoon. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Wil je je bestelling annuleren omdat je toch een ander model of kleur iPhone wil? Hou er dan wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone bestelt, je weer achteraan in de rij komt.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Je kan een gemaakte bestelling niet aanpassen.  Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De bestelling moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb een sms gekregen dat mijn levertijd is aangepast. Wat nu? 

Heb je een sms’je gekregen dat je levertijd is aangepast? Dan tel je de levertijd van vandaag op bij je besteldatum.

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen? Stel ze hieronder. We zijn er voor je. 

Is er iemand die gekozen heeft voor ophalen in een winkel en al iets heeft gehoord?

Edit: wordt echt 2 minuten later gebeld door de winkel. 🤭


Zojuist ook een mailtje ontvangen en het is ook terug te zien in de PostNL app.

 

besteld op 20 september,

betaling afgerond op 21 september in de ochtend


@FR_NvN  @Kevin_9 welke uitvoering en kleuren hebben jullie besteld? Het lijkt erop dat alleen witte en zwarte tot nu toe bericht hebben gehad, heb nog niemand gezien die een bericht kreeg over de desert kleur 


Zojuist ook een mailtje ontvangen en het is ook terug te zien in de PostNL app.

 

besteld op 20 september,

betaling afgerond op 21 september in de ochtend

Maat het is 19 september 😂


@FR_NvN  @Kevin_9 welke uitvoering en kleuren hebben jullie besteld? Het lijkt erop dat alleen witte en zwarte tot nu toe bericht hebben gehad, heb nog niemand gezien die een bericht kreeg over de desert kleur 

Ik heb de desert titanium pro Max 256gb besteld en krijg hem ook morgen. Bestelnummer net boven de 89 duizend. Mail om 14:01 binnen gekregen.


Zojuist ook een mailtje ontvangen en het is ook terug te zien in de PostNL app.

 

besteld op 20 september,

betaling afgerond op 21 september in de ochtend

Maat het is 19 september 😂


zoo hahah, denk dat het tijd is voor weekend.😂

Het moet natuurlijk 13 en 14 september zijn😅


@FR_NvN  @Kevin_9 welke uitvoering en kleuren hebben jullie besteld? Het lijkt erop dat alleen witte en zwarte tot nu toe bericht hebben gehad, heb nog niemand gezien die een bericht kreeg over de desert kleur 

@Gerben1306  ik heb de Pro128GB Naturel Titanium besteld.


@FR_NvN  @Kevin_9 welke uitvoering en kleuren hebben jullie besteld? Het lijkt erop dat alleen witte en zwarte tot nu toe bericht hebben gehad, heb nog niemand gezien die een bericht kreeg over de desert kleur 

Pro Max 256 GB Zwart. Bestelling rond 14:15 geplaatst.


Hallo @Experttt en @FR_NvN, de berichten die jullie over en weer naar elkaar sturen via dit topic worden niet getolereerd. Deze heb ik daarom verwijderd. Ik zou jullie vriendelijk willen vragen om een blik te werpen op de huisregels die wij op de Odido Community hanteren. Respecteer ons beleid, alsjeblieft: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.


I have an order number but still haven’t received a confirmation email. I ordered my phone on Friday. 

I still haven’t received not even the confirmation email. 


Ik heb nog geen leverdatum gekregen 13 september om 15:15 gaat om de desert titanium 256gb 


Hallo @Experttt en @FR_NvN, de berichten die jullie over en weer naar elkaar sturen via dit topic worden niet getolereerd. Deze heb ik daarom verwijderd. Ik zou jullie vriendelijk willen vragen om een blik te werpen op de huisregels die wij op de Odido Community hanteren. Respecteer ons beleid, alsjeblieft: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

Akkoord!

 

Hebben ze trouwens in de winkel ook al accessoires?


Weet iemand met welk nummer je door de winkel wordt gebeld?

Ik ben namelijk afgelopen dinsdag gebeld door het nummer : +31 6 14 09 41 00 

Maar heb verder geen bericht gehad dat de telefoons klaar liggen 🥴


@Michellerb even googlen geeft veel meer mensen die gebeld worden door dit nummer die (zich voordoet) als Odido, het zou dus kunnen maar de kans lijkt me klein


Ik heb nog geen leverdatum gekregen 13 september om 15:15 gaat om de desert titanium 256gb 

Precies zelfde als je, ook geen bericht ontvangen


@davewelten ik heb dezelfde besteld met ook een bestelnummer van 89.xxx zie dat ik vanmiddag 4 gemiste anonieme oproepen heb, wacht nog op bericht (: veel plezier met je toestel 


Weet iemand met welk nummer je door de winkel wordt gebeld?

Ik ben namelijk afgelopen dinsdag gebeld door het nummer : +31 6 14 09 41 00 

Maar heb verder geen bericht gehad dat de telefoons klaar liggen 🥴

Nummer verschilt per winkel. Ik werd ook door een 06-nummer gebeld.


Is er iemand die gekozen heeft voor ophalen in een winkel en al iets heeft gehoord?

Edit: wordt echt 2 minuten later gebeld door de winkel. 🤭



vrijdag 13 sep besteld voor ophalen in de winkel, 256gb black. Bevestigingsmail gehad om 14:22. Nog niks gehoord verder helaas…..


@davewelten ik heb dezelfde besteld met ook een bestelnummer van 89.xxx zie dat ik vanmiddag 4 gemiste anonieme oproepen heb, wacht nog op bericht (: veel plezier met je toestel 

Ik krijg hem geleverd via postNL. Misschien dat je nog bericht krijgt. Dank je wel gaat goed komen :) 


Ik had om 14:05 uur mijn bevestiging gekregen op de dag van start pre order. Helaas tot op heden nog niets te horen gekregen.  Ik vrees dat hij morgen niet gaat komen :/ 

kleur Desert Titanium. 


De pdf’s die online staan met de verwachtte levertijden zeggen allemaal “vanaf 20 september”… 

Daar hebben we toch niks aan. Wanneer krijgen we iets meer duidelijkheid? ik heb besteld op 13 september, heb geen sms niks gehad. Dank voor de reactie alvast


@FR_NvN  @Kevin_9 welke uitvoering en kleuren hebben jullie besteld? Het lijkt erop dat alleen witte en zwarte tot nu toe bericht hebben gehad, heb nog niemand gezien die een bericht kreeg over de desert kleur 

Ik heb bericht gehad om dessert 128gb op te halen in de Odido winkel


De pdf’s die online staan met de verwachtte levertijden zeggen allemaal “vanaf 20 september”… 

Daar hebben we toch niks aan. Wanneer krijgen we iets meer duidelijkheid? ik heb besteld op 13 september, heb geen sms niks gehad. Dank voor de reactie alvast

Meeste providers hebben vandaag hun voorraad ontvangen of ingeboekt en zijn vandaag begonnen met koppelen van die voorraad aan de orders. Vanaf dat punt kan er ook meer duidelijkheid komen over hoeveel backorders er zijn. Ik verwacht dat als je dit weekend geen update heb ontvangen dat Odido maandag of dinsdag met de eerste update kan komen.


Ik heb 13 sep om 14:10 uur mijn abo verlengd met naturel titanium 256GB 16 pro max blijkbaar ben ik niet een van de gelukkige dat wordt lekker abonnementen opzeggen en overstappen naar vodafone adios


De pdf’s die online staan met de verwachtte levertijden zeggen allemaal “vanaf 20 september”… 

Daar hebben we toch niks aan. Wanneer krijgen we iets meer duidelijkheid? ik heb besteld op 13 september, heb geen sms niks gehad. Dank voor de reactie alvast

Meeste providers hebben vandaag hun voorraad ontvangen of ingeboekt en zijn vandaag begonnen met koppelen van die voorraad aan de orders. Vanaf dat punt kan er ook meer duidelijkheid komen over hoeveel backorders er zijn. Ik verwacht dat als je dit weekend geen update heb ontvangen dat Odido maandag of dinsdag met de eerste update kan komen.

Toevallig net net sms gehad dat ik m morgen kan ophalen :)


Reageer