Skip to main content
Sticky

FAQ en levertijden iPhone 16 | 16 Plus | 16 Pro | 16 Pro Max

  • 11 September 2024
  • 24 reacties
  • 7476 Bekeken
FAQ en levertijden iPhone 16 | 16 Plus | 16 Pro | 16 Pro Max

Na veel speculatie heeft Apple opnieuw 4 prachtige iPhones gelanceerd.
 

De gloednieuwe iPhones zijn afgelopen maandag gelanceerd tijdens het Apple event. En natuurlijk wil je deze zo snel mogelijk in handen nemen. Snappen we. Daarom vind je in dit topic de veelgestelde vragen over je bestelling. Wil je de levertijd weten? Ook dat lees je op deze pagina. We werken de levertijden elke dag bij. Zo zie je meteen wanneer je je iPhone kan verwachten als je vandaag bestelt. Heb je eerder besteld? Kijk dan op onze bestelstatuspagina voor de eerdere levertijden.  

 

Heb je al een lopende bestelling voor de iPhone 16? Scrol dan verder naar het kopje Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?
 



Goed nieuws: de pre-order gaat vrijdag 13 september om 14 uur van start. Zet je het in je agenda? Dan weet je zeker dat je 1 van de eersten bent met de nieuwe iPhone. 

 

Actuele levertijden iPhone 16:

Op dit moment zijn er levertijden voor de nieuwe iPhones. Je vindt ze hieronder. Kwestie van klikken op het topic voor de iPhone waarin je interesse hebt. 

Apple iPhone 16

Apple iPhone 16 Pro

Apple iPhone 16 Pro Max

Apple iPhone 16 Plus

 


Ik heb mijn iPhone besteld. Wat is mijn levertijd?

Als je al een iPhone hebt besteld, vind je de levertijden op onze website. Hier vind je per type iPhone 1 PDF. In de PDF kies je het model en de opslag. Zoek je besteldatum op en bekijk daarachter de levertijd. 

Bekijk hier je levertijd

 


Veelgestelde vragen over de iPhone 16.

 Hoe bestel ik mijn iPhone?

Vanaf 13 september om 14 uur kan je je iPhone bestellen. Doe je zo:   

► Verlenging: ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je meteen kan verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kan gelijk naar onze webshop om je nieuwe iPhone te bestellen.
► Winkel: loop 1 van onze Odido winkels binnen en bestel daar je iPhone. 

 

Bestelling en levering 

Bezorging met AMP:

Als de telefoon op voorraad is, krijg je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Op www.mijnafspraak.nl kan je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging met PostNL: 
Je krijgt een e-mail met daarin de bezorgdatum. In de PostNL app kan je als je wil een andere datum kiezen.
Wil je de telefoon liever in de Odido shop ophalen? Dan krijg je een SMS als de telefoon opgehaald kan worden. Als je nog geen sms hebt gekregen dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de shop binnen te lopen, voor je de sms hebt gekregen.

We delen de levertijden van dit moment met jullie op onze Community. Als deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Goed om te weten: plan je afspraak met AMP zodra je de e-mail hebt gekregen. Des te sneller heb je je telefoon in huis. 

 

Iemand die ik ken heeft later de nieuwe iPhone besteld, maar 'm eerder gekregen. Hoe kan dat? 

We leveren de telefoons uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Heb je een populaire iPhone besteld? Dan kan het dus langer duren voordat je je telefoon krijgt. Degene die je kent, heeft waarschijnlijk net een andere type iPhone gekozen.

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je de telefoon krijgt. Hier zijn we strikt in. Maar door gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen de telefoon niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, de telefoon eerder krijgt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen e-mail als bevestiging gekregen.

Door drukte kan het langer duren voordat je een bevestigings(mail) krijgt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling krijg je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Kijk dan eerst even in je spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL als de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Afhankelijk van de levertijd van je iPhone. Als je telefoon bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met  deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben ze ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Als je een nieuw abonnement hebt afgesloten in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen met de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de bestelling vervalt).

Als je je abonnement verlengt hebt in de webshop of Odido Shop:

is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de bestelling geannuleerd. We sturen 2 keer een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Als je besteld hebt aan de telefoon (Telesales):
is de iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan dan de betaling binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier. 

Zakelijk
Als je bestelt in de webshop  of Odido Shop: is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je na 30 minuten een e-mail met een betalingsherinnering. Je kan de betaling dan binnen 2 uur afronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een pinbetaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Als je je abonnement hebt verlengt of een extra abonnement hebt afgesloten bij Telesales Business: als je 1 of 2 telefoons bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Je nieuwe contract gaat gewoon in als je je nieuwe iPhone hebt gekregen. Wel zo makkelijk. We passen op dat moment ook meteen je startdatum aan. 

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging. Wat moet ik doen? 

Heb je nog geen e-mail van AMP gekregen voor een bezorgafspraak? Annuleer dan de bestelling van het nieuwe abonnement. Bekijk eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Log nadat je geannuleerd hebt in op Mijn Odido. Daar kan je makkelijk je abonnement verlengen. 

Wil of kan je niet meer annuleren of heb je al een e-mail gehad van AMP? Dan kan je 2 maanden voor de einddatum van het contract dat je nu hebt nummerbehoud aanvragen. Je telefoonnummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Hou er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wil je je bestelling annuleren? Kan gewoon. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling. Wil je je bestelling annuleren omdat je toch een ander model of kleur iPhone wil? Hou er dan wel rekening mee dat als je een nieuwe iPhone bestelt, je weer achteraan in de rij komt.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Je kan een gemaakte bestelling niet aanpassen.  Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De bestelling moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb een sms gekregen dat mijn levertijd is aangepast. Wat nu? 

Heb je een sms’je gekregen dat je levertijd is aangepast? Dan tel je de levertijd van vandaag op bij je besteldatum.

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen? Stel ze hieronder. We zijn er voor je. 

Kan het kloppen dat het pdf bestand compleet blanco is met nergens een vermelde levertijd?


Bijzondere gang van zaken. Betaal €1200 en al 3 dagen 0 informatie.


Bijzondere gang van zaken. Betaal €1200 en al 3 dagen 0 informatie.

Wat voor informatie zou willen, Jordi?


Kan het kloppen dat het pdf bestand compleet blanco is met nergens een vermelde levertijd?

Dat klopt! Komt omdat ze nog niet weten hoeveel iPhones ze binnen krijgen. De sheet wordt wellicht de 20e geüpdate.


.


Bijzondere gang van zaken. Betaal €1200 en al 3 dagen 0 informatie.

Wat voor informatie zou willen, Jordi?

Is dit de eerste keer dat je een iPhone hebt besteld?

Normaal gesproken wordt de eerste voorraad al op de 20e geleverd, vandaar de sheets. Het is dus vreemd dat ze leeg zijn.

Er zijn veel andere providers die levertijden bekend hebben gemaakt. Dus het lijkt me niet meer dan ‘normaal’ dat Odido dit ook kan.

Praat a.u.b geen onzin als je er niets van weet.


Als ik de track and trace pagina invul, wordt mijn bestelling niet gevonden. Nou weet ik dat ze de 20e pas los gaan met versturen, maar is het dan misshien zo dat de bestelling tot dan niet gevonden wordt? Ik heb daags na m'n bestelling nog contact gehad dus ik weet dat m'n bestelling gewoon goed is gegaan. 


Bijzondere gang van zaken. Betaal €1200 en al 3 dagen 0 informatie.

Wat voor informatie zou willen, Jordi?

Is dit de eerste keer dat je een iPhone hebt besteld?

Normaal gesproken wordt de eerste voorraad al op de 20e geleverd, vandaar de sheets. Het is dus vreemd dat ze leeg zijn.

Er zijn veel andere providers die levertijden bekend hebben gemaakt. Dus het lijkt me niet meer dan ‘normaal’ dat Odido dit ook kan.

Praat a.u.b geen onzin als je er niets van weet.

Ik vroeg enkel wat voor informatie je zou willen hebben. Zit weinig onzin bij lijkt mij, maar zie aan je reactie dat dit overduidelijk de eerste keer is dat je een iPhone besteld. Geen probleem natuurlijk, voor iedereen een eerste keer Jordi. Denk dat je op de dag van levering meer informatie krijgt!


 


I have an order number but still haven’t received a confirmation email. I ordered my phone on Friday. 


Heyy ik hoop dat alles goed gaat,

 

Ik heb een klein vraagje stel dat je de iPhone 16 pro Max natural titanium 256GB hebt besteld, en vrijdag 13 september14:08 de bevestiging e-mail hebt ontvangen (8 minuten nadat je een pre order kon plaatsen. En de iPhone gaat ophalen in de winkel, word dat gezien als vroeg? En ben ik dan één van de eerste die de iPhone ontvangt? Mijn bestelnummer eindigt op 92845


@Experttt ik denk dat er velen voor je zin, zelf 14.02 de bevestiging gehad en mijn bestelnummer is 89xxx, heb wel een andere kleur dus kaap die van jou niet weg :-)


@Experttt ik denk dat er velen voor je zin, zelf 14.02 de bevestiging gehad en mijn bestelnummer is 89xxx, heb wel een andere kleur dus kaap die van jou niet weg :-)

Volgens mij ligt het niet aan de laatste cijfers haha ik kan me niet voorstellen dat na 1 minuut 89000 mensen een telefoon hebben ge pre ordered en veel plezier trouwens haha :)


Ik kon pas bestellen om 2300 :( 

mijn bestelling begint met 22015.

loop waarschijnlijk erg achter


KLACHT:

 

Ik heb afgelopen vrijdag om 14:15 besteld en betaald, eerst werd er gezegd vrijdag of uiterlijk zaterdag wordt het bezorgd. nou net krijg ik te horen van een klantenservicemedewerker aan telefoon dat het net bekend is geworden dat het 2 tot 4 weken zal duren!

 

vind dit echt misleidend, eerst krijg je valse beloftes en nu dit??


KLACHT:

 

Ik heb afgelopen vrijdag om 14:15 besteld en betaald, eerst werd er gezegd vrijdag of uiterlijk zaterdag wordt het bezorgd. nou net krijg ik te horen van een klantenservicemedewerker aan telefoon dat het net bekend is geworden dat het 2 tot 4 weken zal duren!

 

vind dit echt misleidend, eerst krijg je valse beloftes en nu dit??

Waarom zou je klantenservice bellen als je voor jou idee vrijdag of uiterlijk zaterdag de levering zou krijgen? Dat klopt niet helemaal hè, Vraag mij ook sterk af hoe je die informatie verkregen hebt dat het vrijdag of uiterlijk zaterdag geleverd zal worden. Niet heel geloofwaardig allemaal. Groetjes terug.


Had direct vrijdag middag met verlenging een Iphone 16 besteld, daarna definitieve bestelling (e-mail) ontvangen met contract en zaterdag kwam ik er toevalliger wijze achter dat daarna die order intern gecanceld is zonder dat ik bericht ontving.

Ik belde zaterdag om te vragen waarom ik nog steeds kan verlengen en waarom ik de order nergens in systeem kan vinden. Toen vertelde de vriendelijke medewerkster mij dat de order gecanceld was en dat ik gebeld zou hebben om dat te doen????

Na de grote verbazing opnieuw heeft de medewerker de order er in gezet en waarschijnlijk sta ik nu achter aan?? Er zijn in de winkel pakweg 100 toestellen besteld.

We proberen er achter te komen hoe dit mogelijk is en bij Odido weten ze het ook eigenlijk niet meer en hebben ze het over een andere afdeling die die orders “regelt”.

Wel werd mij verteld dat bestellen bij winkel zeker niet snelste methode is en dat dat eigenlijk nog verkeerd op de bestelwebsite staat en veranderd moet worden…

Het lijkt dat er nog veel hapert in de bestel procedures, logistieke processen en zeker op het communicatie vlak.

Ben benieuwd of hij er nog gaat komen want ik kan nog steeds verlengen volgens de app


KLACHT:

 

Ik heb afgelopen vrijdag om 14:15 besteld en betaald, eerst werd er gezegd vrijdag of uiterlijk zaterdag wordt het bezorgd. nou net krijg ik te horen van een klantenservicemedewerker aan telefoon dat het net bekend is geworden dat het 2 tot 4 weken zal duren!

 

vind dit echt misleidend, eerst krijg je valse beloftes en nu dit??

Waarom zou je klantenservice bellen als je voor jou idee vrijdag of uiterlijk zaterdag de levering zou krijgen? Dat klopt niet helemaal hè, Vraag mij ook sterk af hoe je die informatie verkregen hebt dat het vrijdag of uiterlijk zaterdag geleverd zal worden. Niet heel geloofwaardig allemaal. Groetjes terug.

 

ik heb wel belangrijkere dinges te doen dan dit soort jan met een korteachternaam verhaal te verzinnen!

het is een cadeau voor iemand dus vind ik wel belangrijk om te weten wanneer ik het kan verwachten, en voor je het gaat vragen, dit is eerste keer dat ik een iphone pre order doe dus heb er 0 ervaring mee!


Als ik heel eerlijk moet zijn, Odido heeft dit heel slecht georganiseerd. Als je logisch zou nadenken zou je een bepaalde aantal telefoons laten pre orderen door mensen en wanneer dat aantal is bereikt, de mogelijkheid om een pre order te plaatsen te stoppen. Zodat dit geen problemen oplevert. Nu is het een groot chaos en kun je het geen eens meer een pre order noemen. Want je krijgt hem simpelweg niet de 20e of de dag erna, volgende keer beter organiseren wel jammer vooral voor een bedrijf als Odido. Helaas.


Zojuist op de statuspagina het volgende over mijn bestelling (16 Pro 256Gb white) gekregen:

“We hebben je bestelling meegegeven aan onze bezorger. 

Binnen 3 werkdagen krijg je een e-mail van onze bezorger. Hierin lees je hoe het staat met je bestelling. 
(Alleen als je een telefoon of simkaart hebt besteld.)”

Er zit dus schot in de zaak! En volgens deze info telt de besteldatum / het bestelmoment (vrijdag 20 september 14.03u) en niet het betaalmoment (18.20u). Nu bij de voordeur op de bezorger wachten … 😉


Voor de mensen die het niet boeit; 14:05 besteld en betaald (pro zwart). Zojuist appje gehad van Odido.

“Hallo, echt leuk, je iPhone is er. Je krijgt binnen 24 uur een e-mail met informatie over de bezorging. Hou je e-mail in de gaten en kijk ook in je spamfolder. Tot snel, Odido”


Welke tijdslots kun je tegenwoordig kiezen? Moet helaas om 11 uur weg dus zou mooi zijn als ik hem daarvoor nog kan krijgen


Ook ik heb de SMS gehad van Odido dat mijn iPhone er is😁

Gaat om de Pro Max zwart 512GB (14:02 bevestigings mail ontvangen


Als ik heel eerlijk moet zijn, Odido heeft dit heel slecht georganiseerd. Als je logisch zou nadenken zou je een bepaalde aantal telefoons laten pre orderen door mensen en wanneer dat aantal is bereikt, de mogelijkheid om een pre order te plaatsen te stoppen. Zodat dit geen problemen oplevert. Nu is het een groot chaos en kun je het geen eens meer een pre order noemen. Want je krijgt hem simpelweg niet de 20e of de dag erna, volgende keer beter organiseren wel jammer vooral voor een bedrijf als Odido. Helaas.

Lol, ten eerste: wat denk je dat Apple zegt als Odido dat doet? Denk je echt dat die het goed zouden vinden als je geen iPhone bij ze mag pre-orderen? Ten tweede: hoeveel mensen denk je dat gaan overstappen naar een andere provider als ze niet mogen pre-orderen bij Odido? Ten derde: hoe kan je een maximum instellen voor pre-order als je als provider niet weet hoeveel telefoons je krijgt? En ten vierde: denk je dat het bij andere providers anders gaat? 😂


Reageer