Skip to main content

[Belangrijk!] Phishing of spamberichten in omloop


Toon eerste reactie

121 reacties

  • Debutant
  • 2 reacties
  • 13 november 2016
ik heb hem afgelopen week ook gekregen. Bedrag was opgelopen tot ruim €400,- erg leuk allemaal. maar wilde het even melden.

  • Debutant
  • 2 reacties
  • 13 november 2016
HaagseJopie schreef:
Ik krijg een mail waarin staat dat mijn nieuwe factuur € 275 is waarvan een deel door gebruik in het buitenland. Echter ik heb in geen jaren een stap in het buitenland gezet. Bovendien is normaal mijn maandfactuur niet hoger dan € 10. En ik heb mijn telefoon natuurlijk ook nooit uitgeleend of zo. Ben ik gehackt of iets dergelijks ?
Als ik op de site ga kijken vind ik die hoge factuur nog niet, maar er staat wel dat die factuur al snel afgeschreven gaat worden.
Ik maak me grote zorgen .

je kan aan het email adres zien dat het nep is. je bent niet gehackt. Dat gebeurd als je op de links klikt. melden dat het phishing is en email deleten

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 14 november 2016
ook ik heb een valse email gekregen donderdag 10-11-2016. Ik kreeg de mail via mijn werk en dat vond ik al vreemd + de afzender. Hierbij de afbeelding

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 14 november 2016
ook ik heb op 1 november een phisingmail ontvangen die er uit zag als een gewone factuur. Ik heb echter wel op een link geklikt, omdat ik niet in de gaten had zo snel dat dit een valse factuur was. Kom uit op een Russisch aandoende site, die ik meteen weer heb weggeklikt. Ik zit nu echter wel met het knagende gevoel dat er wellicht allerlei malware aan het downloaden is... hebben jullie reacties gekregen of zelf nagegaan of dit het geval is? Wat is wijsheid, los van die mail weggooien? Ze mailden mij met T-mobile mailadres [tmobile@threw88.com]

  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 14 november 2016
vandaag dit bericht gekregen. Ik schrok me rot.

ingelogd op tmobile, hier is deze factuur niet terug te vinden. Wel deze waarschuwing .Few!



Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.
Het factuurbedrag is € 267,66.

Bijzonderheden bij deze factuur

✔ U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 87,25 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website

✔ U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 113,38 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.

✔ Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.

Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 14 november 2016
Hoi allemaal,

Top dat jullie zo alert zijn en gelijk de mail weggooien en controleren via My T-Mobile of er iets openstaat!

@Oepswatnu

Hmm, snap ik dat je dat een knagend gevoel geeft. Heb je het geopend via je telefoon of computer? Ik raad je aan om een virusscanner te installeren (als je deze nog niet hebt) en even een virusscan uit te voeren, zo sluit je alles uit.

Overigens is het geen T-Mobile-adres wat je stuurt, de naam is alleen als tmobile geregistreerd. Het e-maildomein is schijnbaar @threw88.com. Houd er dus altijd rekening mee mailtjes van T-Mobile eindigen op @t-mobile.nl (dus met streepje tussen de t en mobile, en geen andere woorden ertussen) of @email.t-mobile.nl. Bij een andere extensie na @ moeten er dus belletjes gaan rinkelen.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 november 2016
Ik heb vandaag ook een mail gekregen , dat ik €269,- moet betalen, omdat ik naar een servicenummer zou hebben gebeld en in het buitenland mijn internetgebruik gebruikt. Beide niet waar uiteraard, maar onderaan de mail staat dat op 25-11-2016 dit bedrag automatisch word afgeschreven en daar maak ik ne wel zorgen om. Het mailadres van deze afzender is admin@bongsubscription.com
Ik heb mijn wachtwoord veranderd, wat kan ik nog meer doen? Groetjes Anyta

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 november 2016
Hallo,

Ik heb een phishing mail gekregen en ik vertrouwde het al niet dus niks geklikt. Ik wil weten hoe ik dit bij jullie kan melden? Via welk mailadres?

Ik denk namelijk dat het belangrijk is dat jullie dit weten en via jullie IT het e.e.a. kunnen achterhalen en zodoende kunnen laten blokkeren. De banken zijn ook altijd erg geĂŻnteresseerd om deze mails te ontvangen en zeggen hier actief mee aan de slag te gaan; ze hebben er zelfs een speciaal emailadres voor.
Ik denk in ieders belang dat dit handig voor jullie als bedrijf als wij als consument.

Wat wat ik in deze mail het meest erge vind is dat er een melding staat dat ik op 15/9 in het buitenland was en of het is erg toeval maar dit klopt en dat beangstig mij enorm dat zij via mijn telefoon dit weten.

Kortom, ik ontvang graag een email adres.

met vr.groet, Bianca Verhaar uit Den Haag.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 november 2016
Wellicht een stomme vraag.. Vandaag heb ik ook een spam mail ontvangen, direct gemarkeerd en verwijderd.
Hoe komen die gasten aan mijn e-mailadres en weten ze dat ik gebruik maak van t-mobile? Van bijvoorbeeld KPN krijg ik een dergelijke e-mail niet..
Groetjes Lenny

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 16 november 2016
Ik heb vandaag ook een valse mail gekregen van tmobile met een factuurbedrag van €265,84
Het kwam van dit mail adres: 49747@smuttyvoices.com

Amy
  • Oud-Moderator
  • 847 reacties
  • 17 november 2016
Hey allemaal,

Bedankt voor de updates. Heel vervelend om te horen dat jullie te maken hebben met phishing mails uit onze naam. Goed dat jullie hier zo oplettend op zijn. We zijn momenteel op de hoogte van deze e-mails. Mocht je nieuwe e-mails ontvangen dan kun je altijd hier een reactie of screenshot (a.u.b wel zonder persoonlijke gegevens) plaatsen.

Het lastige is dat deze e-mails vaak niet van Ă©Ă©n partij komen en er telkens nieuwe e-mailadressen worden aangemaakt om deze mails te verzenden. De mails worden dan ook verzonden naar allerlei mensen waarvan het e-mail adres bekend is. Deze e-mailadressen worden uiteraard niet door ons verstrekt aan deze partijen. Zo ontvangen ook klanten van andere providers deze phishing e-mails uit onze naam.

In de openingspost van dit topic vind je meer informatie over phishing. 🙂

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 17 november 2016
dinsdag 15 november een mail ontvangen: alleen heeft de beste Turkse meneer zijn e-mail adres niet afgeschermd dus ik zou zeggen maak hem een bekende turk!!! hiermee kreeg ik argwaan.

Van: T-mobile
Verzonden: woensdag 16 november 2016 11:43
Aan:
Onderwerp: Uw nieuwe factuur
 




Uw nieuwe factuur
 
 

 
Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.
Het factuurbedrag is € 285,65.
 
Bijzonderheden bij deze factuur
 
✔
U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 68,76 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website
 
✔
U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 189,98 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.
 
✔
Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.
 
 
 
 
 
Uw gespecificeerde factuur kunt u bekijken op My T-Mobile.
 
Bekijk uw factuur

 
Heeft u nog geen My T-Mobile account? Dan kunt u zich via onderstaande link registreren.
Registreer voor My T-Mobile 
 
 
 
Afschrijving
 
Het bedrag van € 285,65 wordt omstreeks 25/11/2016 van uw rekening afgeschreven.

Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 6 juli 2017
UPDATE: Phishingmail van 6 juli 2017

We ontvangen meldingen van een phishing mail in omloop, waarin wordt aangegeven dat er sprake zou zijn van een betalingsachterstand (€48,65). Vanuit de e-mail wordt gevraagd om dit openstaande bedrag te voldoen. Deze e-mail is dus niet van ons afkomstig. Klik dan ook niet op de links en betaal dit niet. Twijfel je of je een factuur open hebt staan, dan kun je dit altijd via My T-Mobile controleren, of neem even contact op met ons, we kijken het graag voor je na!

Voorbeeld phishing mail:


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 augustus 2017
Ik heb ook zo'n phishing email gehad voor het bedrag van €43.60. Ik heb inmiddels op mijn t-mobile gekeken en had toch een openstaande factuur voor €14.60 openstaan en heb die inmiddels met de link van t-mobile betaald. Alleen is mijn vraag, waarom ging dit niet met automatische incasso net als het elk maand normaal gesproken wel gaat. Die van mijn vrouw en 2 kinderen is wel gewoon betaald.

  • Debutant
  • 1 reactie
  • 23 augustus 2017
Hallo, de laatste phishing mail is wel behoorlijk goed. Daar waar je meestal kunt kijken of vanuit de juiste domeinnaam is gestuurd, lijkt deze echt van T-Mobile te zijn (abonnee@t-mobile.nl) !! Ik vermoed dat de security bij T-Mobile nog wel wat verbetering behoeft !! Kijk eens goed naar jullie exchange configuratie (gebruik van spf-records bijv.). En btw overweeg ook eens gebruik te maken van een responsible disclosure mogelijkheid...

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 augustus 2017
Krijg nu ook een mail met t-mobile.nl als extensie. Inderdaad nogal kwalijk aangezien jullie zelf aangegeven dat dat een van de punten is waar mensen op moeten letten. En zoals Vanvee al aangaf een veiligheidspuntje voor T-mobile volgens mij...
Bij betalen met bitcoins zou natuurlijk wel een alarmbel moeten afgaan 😉

  • 464 reacties
  • 23 augustus 2017
Ik had er vandaag een voor €48,80 . Zie bijlage. Deze bevat fouten: o.a. betalen in bitcoins en de rare tekst " uw asri is verstreken".


ShadowLea
  • Samsung Expert
  • 1029 reacties
  • 24 augustus 2017
T-Mobile NL werkt niet met bitcoins. Wordt dat woord ĂŒberhaupt genoemd in de brief, dan is het bullshit, ongeacht de afzender.

Bitcoins = Prullenbak.

Hij begint al met "Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 3 werkdagen reactie". Dat zegt al genoeg, want die aanhef slaat helemaal nergens op.

Aanmelden als Phishing bij je mailprovider als het kan, en gewoon negeren.

En zoals de reclame al jaren schreeuwt: "Bij twijfel, BELLEN!"

En ik blijf erbij, internetrijbewijs verplichten. Deze hele onzin zou geen bestaand probleem zijn als mensen eens leerden om te gaan met technologie.

Nu heb je miljoenen gebruikers die hun hele leven toevertrouwen aan iets waar ze totaal geen enkele gram kennis van hebben. En dan maar een ander de schuld geven als ze in hun eigen onwetigheid hun lever overhoop gooien.

En kom niet aanzetten met "Ja maar T-Mobile moet...!" Nee, T-Mobile kan niets. De Politie kan ook amper meer doen dan registreren.

Wil je dat Phishing aangepakt wordt, stem volgende verkiezing dan eens een keer op een partij die niet bestaat uit digibete senielen en primitieve technofoben die amper de aanknop op hun telefoon weten te vinden.

  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 25 augustus 2017
Nu krijg ik dus al de derde. met wederom je hebt nog niet betaald. Etc. Ik doe er niks mee want ik heb geen openstaande facturen maar dat ze dreigen met gerechtelijke kosten vind ik niet fijn. maar ik kan ook de afzender niet echt blokkeren want dan blokkeer ik ook de gewone mail van t mobile aangezien het op t-mobile.nl eindigt. Weten jullie misschien nog iets voor mij hoe ik die mail niet in mijn inbox krijg?

c6user
  • Doet lekker mee
  • 9 reacties
  • 25 augustus 2017
Bij mij ook een mail ontvangen....eerst schrik je en dan gelijk gaat het lampje branden als je met de muis op de Link gaat staan.
====================================================

Uw betalingstermijn is verstreken,


Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnenƃ werkdagen een reactie.


Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van
€ 48,10 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen.
Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven,
verzoeken wij u te betalen via iDEAL.

Het openstaande bedrag is momenteel € 48,10 (inclusief kosten).

Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van € 79,90
indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.


- Klik hier op: online betalen om de factuur te voldoen, let op dat u de juiste bedrag: € 48,10 invult
- Klik vervolgens op kopen
- Bij uw bitcoinsadres vult u: 18KWAAYwiPRP2R6fSqvVfJLdi3LWmLodGa
- U kunt nu direct uw betaling doen via iDEAL. Kies hiertoe uw eigen bank.
- Zodra u het openstaande bedrag heeft betaald, ontvangt u een bevestiging email.


Let op: Als wij uw betaling niet voor vrijdagàș augustus ǎDZ van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.

Met vriendelijke groeten,


==========================================

Wannibal
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 25 augustus 2017
Ook al een phishing mail ontvangen. Gelukkig zitten er wel wat spelfouten in, en betalen met bitcoins is sowieso al verdacht. Je kunt het adres gewoon blokkeren hoor Annemiek. Deze mails zijn afkomstig van abonnee@t-mobile.nl. T-Mobile laat weten dat het mailadres niet van hen is.

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 29 augustus 2017
Er zijn weer fishing-emails in de omloop namens t-mobile.
Dus wees gewaarschuwd en klik niet op de link die in de emails staan

Dave
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties
  • 30 augustus 2017
Bedankt allemaal voor de alertheid! In dit topic vind je altijd voorbeelden van de mails, dus houd dit ook in de gaten.

Onthoud dat wij nooit betaling in bitcoins vragen! Dan moet er al een hele grote bel gaan rinkelen! 😉

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 augustus 2017
Goedenavond,

Ik heb ook enkele van deze bitcoin betaal herinneringen gehad.;)

Uiteraard is het altijd verstandig om als ontvanger goed de echtheid te checken, echter
het blijkt wel heel kinderlijk eenvoudig om het T-Mobile logo van jullie website te "stelen", zodat het de "echtheid" van de mail wel versterkt.:?

Ik als klant moet opletten, maar ik mag van mijn aanbieder ook wel wat veiligheid verwachten.:8

Muberra
  • Oud T-Mobile Moderator
  • 1192 reacties
  • 1 september 2017
Hi Cableguy,

Goed dat je er zo scherp op let!

Wij doen altijd ons best om onze klanten hiertegen te waarschuwen en te beschermen. De cybercriminelen worden steeds handiger en creatiever, maar wij zullen het nooit opgeven. De aanhouder wint altijd! 😃

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen