Geprobeerd te melden via https://www.t-mobile.nl/fraude-informatie , maar die pagina blijft maar met errors gooien. Dus maar even zo:
Ontvangen: email zogenaamd van T-Mobile met subject 'Je account op T-Mobile'.
Header info:
T-Mobile [wp@onsweb.nl]
to: xxxxxxxxxxxxx@gmail.com (Yes, this is you.) Learn more
date: 15 August 2016 at 15:36
subject: Je account op T-Mobile
mailed-by: barb1.onsweb.nl
encryption: onsweb.nl didn't encrypt this message
Body:
"Bedankt voor het aanmaken van een account op T-Mobile. Je gebruikersnaam is [nietmijnechteusername]. Je kunt je account hier raadplegen om je bestellingen te bekijken en je wachtwoord te wijzigen: http://t-mobile.mconomy.nl/mijn-account/"
Duidelijk vals, maar je weet maar nooit wie er wel in tuint. Ook gemeld als Phising attack aan Google/Gmail.
Hey RedinoxNL,
Welkom op ons forum en bedankt voor jouw oplettendheid! 🙂 Je weet inderdaad nooit wie er in trapt, dus zoveel mogelijk awareness is welkom.
Zou je kunnen aangeven welke foutmelding(en) je krijgt op onze site om fraude aan te melden? Heb je wellicht een screenshot? We kunnen dit dan nog even aankaarten bij de afdeling die hierover gaat.
Hey allemaal,
ik kreeg laatst een smsje van een +44 nummer dat:
Uw Apple-ID is opgeschort door verdachte inlogpogingen. Kijk hieronder om uw Apple-ID te valideren.
Dit is phishing want mij. Apple-ID werkt gewoon wel :)
Ik had al ergens gelezen dat dit soort smsjes in omloop zijn dus ik dacht wil hier het ook even melden voor de mensen die het nog niet wisten!!!
Groetjes, Daphne
Hi Daphne,
Dankjewel dat je dit aangeeft en andere waarschuwt. 😉
Vandaag ook een mail gekregen op een adres die jullie van t-mobile niet hebben bovenaan staat het logo van jullie
Geachte heer/mevrouw,
U ontvangt deze e-mail, omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen saldo
voor de geleverde T-Mobile-internetdiensten van de maand Juli niet van uw rekening kon worden afgeschreven.
Wij hebben u meerdere malen per brief verzocht om over te gaan tot saldo,
daarom attenderen wij u per mail dat het saldostermijn inmiddels is verstreken.
Bedrag en informatie
Wij bieden u nog een laatste mogelijkheid aan om het openstaande saldo van €78,02 alsnog binnen 3 (werk)dagen te voldoen.
Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit saldo eenvoudig via V3 betalings groep voldoen.
Klik hier om het openstaande saldo te voldoen, let op dat u de juiste waarde selecteert.
Zodra u het openstaande saldo heeft betaald, ontvangt u per mail een unieke 19 cijferige code.
Om de saldo succesvol af te ronden, dient u de 19 cijferige code in te vullen op onze site.
Klik hier om de per e-mail ontvangen 19 cijferige code zorgvuldig in te vullen.
Na dat u de 19 cijferige code zorgvuldig heeft ingevuld zult u automatisch worden doorverwezen naar onze homepagina.
Veelgestelde vragen
Heeft u nog vragen over uw openstaande saldo en de saldo ervan, kijk dan op t-mobile.nl/saldo
Hier vindt u informatie over veelgestelde vragen zoals: de opbouw van de openstaande saldo, de saldosmogelijkheden,
de saldo online bekijken en hoe u wijzigingen doorgeeft.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Bob Mols
Directeur Klantenservice
N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden.
KvK Den Haag nr. 27124701, NL009292056B01
Hey Hethoofd,
Bedankt dat je dit aan ons laat weten. Goed dat je hier zo oplettend op bent. In de openingspost staat nu een screeshot van deze e-mail. Ik wil je verder adviseren om je e-mail te verwijderen.
Mocht je hier in de toekomst nogmaals mee te maken hebben dan horen we het graag zodat we dit topic kunnen updaten. 🙂
Ik heb zojuist een mail ontvangen dat ik 279,97 euro moet betalen en ziet eruit als een mail die hierboven ook al zijn geplaatst. Er staat bij dat het automatisch vandaag wordt afgeschreven.
Volgens deze mail zou ik een service nummer hebben gebeld en kosten heb gemaakt in het buitenland.
Ik neem aan dat dit oplichters zijn?
Vandaag deze mail ontvangen in mijn mailbox.
Ook ik heb er 1 ontvangen..
Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.
Het factuurbedrag is € 258,73.
Bijzonderheden bij deze factuur
U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 87,22 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website
U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 128,44 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.
Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.
Hallo ik kreeg vandaag deze mail dat we 275 euro moeten betalen voor bellwn in het buitenland...Neem aan dat het een phisingh mail is?
Vandaag een fishing mail gekregen dat er op 15/09 naar een servicenummer is gebeld.
Factuur bedrag € 173,67
Afkomstig namens T-Mobile alleen als je verder kijkt van het emailadres tmobile@threw88.com.
Het zou fijn zijn als dergelijke praktijken een halt toe geroepen zouden kunnen worden.
@Mirella36
Als je niet in het buitenland bent geweest en de factuur niet in je My T-Mobile ongeving staat, kun je uitgaan van phishing inderdaad.
@susandenboef
Ik reageer even op dit stukje:
Het zou fijn zijn als dergelijke praktijken een halt toe geroepen zouden kunnen worden.
Dat is alleen mogelijk als iemand de stekker uit het complete internet trekt, maar dan vallen dit soort mensen gewoon weer terug op telefoonscams, deur-aan-deur-scams etc. Je ontkomt er hoe dan ook niet aan.
Zolang je niet reageert op dit soort berichten en bovenal geen cent betaalt, is er niets aan de hand. Je kunt de e-mail rapporteren als spam, als veel mensen dat doen, verdwijnt de e-mail vanzelf direct in de spambox. Helaas weten die lui ook hoe je een nieuw e-mailadres aanmaakt en gaan zo vrolijk door met hun praktijken.
Voorbeeld fishing mail: https://www.fraudehelpdesk.nl/wp-content/uploads/2016/11/uw-nieuwe-factuur.png
@all,
Heel verstandig dat je jullie zo goed opletten en voorzichtig zijn! Zo te lezen gaat het allemaal om een phishing mail. Gisteren en vandaag krijgen we hier weer veel meldingen over binnen. In
het openingsbericht van dit topic vind je een voorbeeld van de mail die op dit moment wordt verstuurd. Ook vind je daar tips om een phishing mail te herkennen. Als je zeker wilt weten dat je geen facturen bij ons open hebt staan, kun je zoals Kaassausje al aangaf kijken
op My T-Mobile bij Facturen. Ik heb bij iedereen die hierboven heeft gereageerd gecontroleerd of er een factuur openstaat met zo'n bedrag en dat is bij niemand het geval.
Ik wil jullie dringend adviseren om nergens in de mail op een knop of op een link te klikken, ook niet om te kijken wat er dan zou gebeuren! Als je dit wel doet dan bestaat de kans dat de malware/virus zicht direct opent na het klikken.
Volgens mij heb ik ook een vals mailtje ontvangen...
Hoi bruillip18, welkom op het klantenforum.
De titel zegt al genoeg, het is namelijk 'herinnering' en niet 'herrinering'. 😉 Bitcoins zijn geen betaalmiddel bij T-Mobile, dus ga er inderdaad maar vanuit dat dit spam is. Op de knop 'rapporteren als spam' drukken en verwijderen zou voldoende moeten zijn. (Zolang je verder nergens op klikt.)
Super bedankt! Heb ondertussen de mail verwijderd.
Vandaag kwam er een phishing-mail binnen op naam van T-Mobile. Afzender: T-mobile@pervparadise.com.
Of mijn dochter maar even €255,82 over wil maken!!
Het beste is om er idd niet op te reageren en als het even kan de mail ook niet te openen. De afzender kan, voorzover ik heb begrepen, dan namelijk zien dat je het bericht hebt geopend en dus dat je e-mailadres in werking is. Daardoor krijg je alleen nog maar meer spam.
Het beste is om alles ongeopend in de prullenbak te gooien.
Uw nieuwe factuur
Dalibor Tularcevic
Uw nieuwe factuur staat klaar op My T-Mobile.
Het factuurbedrag is € 275,13.
Bijzonderheden bij deze factuur
U heeft op 15/09/2016 gebeld naar een servicenummer. Op deze factuur betaalt u daarvoor € 94,42 (exclusief BTW) gebruikskosten. Het gesprek naar dit servicenummer viel voor een deel of volledig buiten uw bundel/tegoed. Meer weten over servicenummers op uw factuur? Ga naar onze website
U heeft uw abonnement gebruikt in het buitenland. Op deze factuur betaalt u daarvoor in totaal € 121,71 (inclusief BTW). Meer details over de gesprekken en sms'jes ziet u op uw specificatie. Zie ook t-mobile.nl/buitenland voor informatie over de tarieven.
Op deze factuur zijn gebruikskosten in rekening gebracht voor de datum 15/09/2016. Deze kosten hadden eigenlijk al op een eerdere factuur moeten staan, maar wij konden ze pas later verwerken in onze systemen. Onze excuses voor de onduidelijkheid.
Uw gespecificeerde factuur kunt u bekijken op My T-Mobile.
Bekijk uw factuur
Heeft u nog geen My T-Mobile account? Dan kunt u zich via onderstaande link registreren.
Registreer voor My T-Mobile
En weer een vandaag
Even een melding dat er weer een fishingbericht in de omloop is. Ik zou gebeld hebben naar een service-nummer op een dag dat ik in mijn oproepen uberhaupt niet gebeld heb, en vanaf het buitenland gebeld hebben. Printscreen bijgevoegd.
Ik hoop hiermee anderen ook te waarschuwen om niet op de links te klikken en zeker niet te betalen!
Ik heb vandaag 9 november 2016 een mail ontvangen van "Uw nieuwe factuur staat klaar". Ik heb helemaal geen abonnement. Ik heb al jaren pre-pay. Wees gewaarschuwd!!!
Bedankt voor de alertheid! Zo van tijd tot tijd komt het helaas weer in volle hevigheid voorbij. Deze berichten gaan naar allerlei willekeurige e-mailadressen; abonnement, PrePaid, klanten en niet-klanten..
Gelukkig wordt iedereen er scherper en scherper op, zo geven we dit soort fraudeurs geen kans!
Ik krijg een mail waarin staat dat mijn nieuwe factuur € 275 is waarvan een deel door gebruik in het buitenland. Echter ik heb in geen jaren een stap in het buitenland gezet. Bovendien is normaal mijn maandfactuur niet hoger dan € 10. En ik heb mijn telefoon natuurlijk ook nooit uitgeleend of zo. Ben ik gehackt of iets dergelijks ?
Als ik op de site ga kijken vind ik die hoge factuur nog niet, maar er staat wel dat die factuur al snel afgeschreven gaat worden.
Ik maak me grote zorgen .
Hoi HaagseJopie, welkom op het klantenforum.
Ik heb je bericht verhuisd naar het topic over phishingmails, jouw e-mail lijkt hetzelfde te zijn namelijk.
Heb je op een link in die e-mail geklikt?
In de openingspost van dit topic vind je een voorbeeld van de phishingmail met bellen in het buitenland die momenteel wordt rondgestuurd. Markeren als spam en verwijderen, niet op linkjes klikken en geen gegevens achterlaten.
Als je wel via zo'n e-mail je gegevens hebt ingevuld, is het raadzaam om direct je wachtwoord op My T-Mobile te veranderen een voorlopig je rekening goed in de gaten te houden.