Beantwoord

Zie nog steeds T-Mobile NL als netwerknaam

  • 11 April 2024
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb nog nooit Odido als netwerknaam gezien op mijn iPhone sinds de naamswijziging, en zie nu nog altijd T-Mobile NL als netwerknaam. Ongeveer een maand na de naamswijziging een eSIM gekregen maar dat heeft niet geholpen. 

 

 

Vreemd genoeg zie ik op sommige plekken wel Odido staan, alleen de netwerknaam niet. Verder werkt alles prima, en dit is een cosmetisch probleem, maar uiteindelijk zou ik T-Mobile ook wel weg willen hebben 😅

Ligt dit aan de eSIM? Kan ik hiervoor een nieuwe krijgen (of een normale SIM, ook prima)?

iOS 17.4.1. Opnieuw opstarten etc werkt allemaal niet.

icon

Beste antwoord door EricH206 11 April 2024, 15:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

Gekke vraag misschien, maar heb je al eens gekeken om automatisch zoeken uit te zetten en handmatig even op Odido te plaatsen? Ik zie hier bij mij wel gewoon Odido, maar dat komt misschien omdat ik net 2 maanden klant ben. Maar je zou het zo eens kunnen proberen: “instellingen”, “Mobiel Netwerk”, kies je simkaart, of eSIM, Kies dan “Netwerkselectie” en zet automatisch uit en kies voor “Odido”.

Of heb je dat al gedaan? Kan ook natuurlijk :)

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @EricH206, van harte welkom op onze Community! Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Sinds de overgang van T-Mobile naar Odido, hebben we overal onze namen aangepast, maar niet bij elke simkaart werd het automatisch gedaan. In sommige gevallen bleef het oude T-Mobile nog zichtbaar en dat is op te lossen door een nieuwe simkaart aan te vragen. Of dit nou een nieuwe eSIM en/of een fysieke simkaart is, maakt verder niks uit. Deze kan ik natuurlijk kosteloos voor je bestellen! Het ligt eraan waar jouw voorkeur naar uit gaat. 

Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik ben het nummer dat eindigt op ***2656 tegengekomen. Gaat het om dat nummer? Daarbij zie ik dat er gebruikt wordt gemaakt van een eSIM. Zal ik een nieuwe eSIM voor je bestellen? Deze zal dan binnen een half uur voor je klaar komen te staan in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Daar kun je de QR-code scannen en ook de nieuwe eSIM activeren. Na de activatie, start dan altijd je telefoon opnieuw op. Dan weet je zeker dat alles goed staat ingesteld! Mocht je een fysieke simkaart willen, kan ik deze uiteraard ook kosteloos voor je bestellen. Deze kun je dan binnen drie werkdagen op je thuisadres verwachten. 

Ik verneem graag waar je voorkeur naar uit gaat! 

Hi @Pharwin van Odido,

Klopt, dat is mijn nummer. Als je voor mij een nieuwe eSIM klaar wilt zetten, heel graag 👍

Als de eSIM klaar staat kan ik deze dan eerst verwijderen op m’n iPhone en dan de code scannen op mijn laptop? Of moet ik de huidige eSIM laten staan? Vind er nog een SMS verificatie plaats bij het toevoegen? Dat kan ik mij niet meer herinneren van een paar maanden terug. Toen moest ik hem handmatig toevoegen omdat ik geen scherm had om de QR code te scannen.

 

@MobielApple Thanks, maar dat helpt ook niet:

 

Reputatie 6
Badge +6

 @EricH206 helemaal goed, ik heb zojuist kosteloos een nieuwe eSIM voor je klaargezet in je account. Ik raad je aan om de huidige eSIM gewoon te laten staan, voor de activatie wordt er namelijk een SMS met een verificatiecode verstuurd naar je huidige eSIM. Je kunt uiteraard de nieuwe QR-code wel scannen vanaf een laptop/desktopversie met je telefoon! 

Laat je me even weten of het is gelukt met de activatie? Mocht blijken dat je daarna nog steeds T-Mobile te zien krijgt in je toestel, zullen we het wel moeten proberen met een fysieke simkaart. Die kan ik dan voor je bestellen of je kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je gelijk kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe simkaart! 

Ik verneem het graag van je! 

Hallo @EricH206, van harte welkom op onze Community! Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Sinds de overgang van T-Mobile naar Odido, hebben we overal onze namen aangepast, maar niet bij elke simkaart werd het automatisch gedaan. In sommige gevallen bleef het oude T-Mobile nog zichtbaar en dat is op te lossen door een nieuwe simkaart aan te vragen. Of dit nou een nieuwe eSIM en/of een fysieke simkaart is, maakt verder niks uit. Deze kan ik natuurlijk kosteloos voor je bestellen! Het ligt eraan waar jouw voorkeur naar uit gaat. 

Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik ben het nummer dat eindigt op ***2656 tegengekomen. Gaat het om dat nummer? Daarbij zie ik dat er gebruikt wordt gemaakt van een eSIM. Zal ik een nieuwe eSIM voor je bestellen? Deze zal dan binnen een half uur voor je klaar komen te staan in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Daar kun je de QR-code scannen en ook de nieuwe eSIM activeren. Na de activatie, start dan altijd je telefoon opnieuw op. Dan weet je zeker dat alles goed staat ingesteld! Mocht je een fysieke simkaart willen, kan ik deze uiteraard ook kosteloos voor je bestellen. Deze kun je dan binnen drie werkdagen op je thuisadres verwachten. 

Ik verneem graag waar je voorkeur naar uit gaat! 

 

Nieuwe eSIM gedownload en geactiveerd, werkt soepeltjes :) En ik zag gelijk Odido staan, dus de nieuwe eSIM heeft geholpen 😁 Voor de zekerheid nog toestel herstart en het werkt nu allemaal goed.

 

Bedankt @Pharwin van Odido , top geregeld!

Reputatie 6
Badge +6

@EricH206 Superfijn dat het goed werkt en dat je nu ook Odido ziet staan, daar ben ik erg blij mee! Geen probleem en graag gedaan. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

Reageer