Beantwoord

Zeer slecht bereik na verhuizing

  • 4 May 2024
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Beste,

 

Sinds enkele weken ben ik verhuisd naar Amsterdam west en ik merk dat mijn bereik zeer slecht is. De telefoon (iPhone 13 mini) wisselt continue tussen 4g en 5g. Maar het meest vervelende is dat mijn telefoon gesprekken af en toe hapert. Voor internet kan ik wifi gebruiken, maar voor gesprekken heb ik geen alternatief. Volgens de dekking kaart zou ik gewoon 5g bereik moeten hebben (naja, heb ik technisch ook maar is dus van slechte kwaliteit).

Het betreft een nieuwbouw appartement dus ik denk dat het daaraan ligt, maar wanneer vrienden en familie langs komen met KPN of Vodafone hebben ze hier geen last van.

Dus mijn vraag: hebben jullie plannen om het bereik in deze buurt (Slotervaart noord) te verbeteren? Zo nee, kan ik vroegtijdig mijn contract ontbinden door deze reden?

icon

Beste antwoord door Sam van Odido 14 May 2024, 14:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Zet je telefoon eens automatisch op 4g/3g/2g. Dat heen en weer gaan is negatief voor de ervaring.

 

Geprobeerd om zowel alleen op 4g te zetten en enkel op 5g, maar geen verschil in de ervaring.

Reputatie 1

Hi @kentaro, goed dat je onze Odido Community gevonden hebt! Natuurlijk willen we dat jij overal gewoon goed bereik hebt en daarom zoek ik graag met je mee naar de juiste oplossing.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat er op dit moment enkele plekken in Amsterdam zijn waar je mogelijk problemen kunt ervaren. Onze oprechte excuses hiervoor! Via onze dekkingskaart kun je zien om welke locaties het gaat en waar we werkzaamheden in de komende periode uitvoeren. Mocht je netwerkproblemen ervaren op plekken die niet op de kaart aangegeven staan, dan zou ik je willen vragen om via diezelfde dekkingskaart een melding te maken hiervan. Onze technische specialisten zullen het dan verder voor je onderzoeken!

In de tussentijd kun je de optie '’Bellen via wifi'’ inschakelen op je toestel. Gesprekken die je dan voert haperen niet als je gebruikmaakt van een stabiele internetverbinding. Hoe je dit instelt op jouw telefoon vind je in onze Toestelhulp

 

 

Reageer