Skip to main content

Hallo,

Ik werk op diverse locaties en maak gebruik van mijn mobiele hotspot van mijn telefoon. Nu moet ik bij enkele zakelijke websites inloggen en daar is een koppeling met mijn IP-adres voor nodig. Via mijn hotspot heb ik echter geen statisch IP adres maar een dynamisch IP-adres. 

Nu heeft de medewerker van Odido mij geadviseerd om niet meer via een hotspot te werken, maar een Alcatel TCL te gebruiken voor het mobiele netwerk. Dit apparaat genereert echter ook een dynamisch IP-adres. Het probleem is dus niet opgelost.

Kan iemand mij helpen met een oplossing? Kan ik uberhaupt een vast IP-adres krijgen via de Alcatel TCL?

groet,

Bram.

@bramvanlogten Op mobiel netwerk kan je geen vaste IP krijgen, je moet wel een DynDNS dienst gebruiken. Een ander obstakel is dat je ook achter een CGNAT zit, jouw publiek IP wordt gedeeld met andere gebruikers en vele toepassingen werken niet zonder extra maatregelen. 

Beste ccnl,

Dank voor je reactie. Als ik je goed begrijp biedt de Alcatel TCL ook geen oplossing voor mijn probleem?

Groet

@bramvanlogten Ja, een andere mobiel router kan niet  helpen. Maar je krijg wel voor een bepaalde tijd een vast IP adres, dat wordt idR pas veranderd na 24u of een rebooten van de mobiel router.

@bramvanlogten Op mobiel netwerk kan je geen vaste IP krijgen, je moet wel een DynDNS dienst gebruiken. Een ander obstakel is dat je ook achter een CGNAT zit, jouw publiek IP wordt gedeeld met andere gebruikers en vele toepassingen werken niet zonder extra maatregelen. 

Dan is de gekozen oplossing niet de juiste voor mij. Ik ga kijken hoe ik dit verder ga oplossen. 

Dank voor je toelichting. Ik sluit het topic hiermee af. 

Groet,

Bram.

Reageer