Skip to main content

Goedemorgen 

Ik heb sinds ik een update heb ontvangen van odido een aantal maand geleden telkens uitval van het netwerk onderweg 

Na vragen bij odido zeggen ze ineens dat dit komt doordat je onderweg bent en dan wisselt van mast maar dit is totale onzin.

Nooit eerder last hiervan gehad puur bij grensovergangen nooit in het land zelf…

En zovaak ook niet het zal wel is voorkomen dat je in een beperkt gedekt gebied rijd maar dit is overal en nergens soms 5x achter elkaar in 15 minuten dan weer een paar uur niet of om de 10 minuten dat die hem eruit gooit

De update kan ik nergens weer vinden heb daar destijds een melding van gehad.

Op mijn scherm

De tip was om een andere telefoon te proberen maar jah toch mn vrouw ook is gevraagd om onderweg hier is op te letten en inderdaad ook zij heeft uitval van het netwerk een paar seconden en dan is die weer terug.

En dit is niet alleen rijdend ook als ik buiten huis ben en gewoon ergens zit begint het internet weer niet te laden en zie ik het netwerk even later weer uitvallen en daarna doet die het weer..

Waar dit aan ligt weet ik niet maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt sinds ik dat berichtje heb gehad van odido.

Hoop toch echt op een oplossing want ben dr klaar mee

Goedemorgen ​@Truckerpeppie, wel zo fijn als je dit niet ervaart met ons netwerk, laten we samen naar een oplossing kijken! Het zou wel heel goed kunnen dat je dit ervaart tijdens het rijden, omdat je toestel continu verbinding maakt met een andere mast die in de buurt is, vandaar dat dit ook is aangegeven. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer invullen in je profiel? Dan kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld! 

Ja maar kom zeg zo vaak uitvallen en alles is niet normaal tot meer malen per paar minuten en de andere dag op dezelfde route niet nergens of dan ineens weer ergens anders dit is niet door het wisselen van mast dat je complete Verbinding op het kruisje staat dit is gewoon uitschakelen of iets van de verbinding hoe of wat weet ik ook niet maar dit is niet door het verplaatsen van over de weg 

Henrico van Dijk ..…

Kan dit prive

Reageer