Sinds Odido extreem slecht bereik, zowel binnen als buiten. Via WiFi bellen gaat iets beter tot het bereik van de WIFI minder is.
Alle stappen via de chat doorlopen, geen verandering in bereik.
(Helaas ook 3 keer geen adviseur beschikbaar en al eerder een klacht ingediend waar geen reactie op is gekomen. Wellicht doordat ik aan had gegeven geen reactie via telefoon te willen ontvangen maar uitging van een schriftelijke reactie)
Hopelijk via deze weg een oplossing.
Groet Niek
Beste antwoord door Georgedutch
Marciano van Odido schreef:
Hi Niek, bedankt voor je begrip! Ik heb inmiddels een case voor je doorgezet naar de technische dienst (70263251). Ik verwacht dat ze jouw case op donderdag/vrijdag zullen oppakken. Ik zet het in m'n agenda, zodat ik de case donderdag bekijk. Mocht je om een of andere reden nog niks van me gehoord hebben, stuur me even een reminder, dan komt het helemaal goed! 😄
Dag Marciano,
Vandaag contact gehad en zijn tot een goede oplossing gekomen.
Dit zou kunnen duiden op een probleem met de mast bij jou in de buurt, wacht even de reactie van de klacht op de dekkingskaart af, je ontvangt binnen 10 werkdagen een terugkoppeling.
Hi George, niet fijn dat je slecht bereik hebt op je thuisadres! Ik heb direct gekeken en ik zie inderdaad een verminderde dekking rond jouw adres bekend op de dekkingskaart. Ook niet fijn en apart dat je geen reactie hebt ontvangen op je melding via de dekkingskaart. Had je wel een beschrijving toegevoegd? Ik zie op 20 maart namelijk wel een case, maar deze is leeg. Wellicht dat 'ie niet goed is doorgekomen en dat je daardoor geen reactie hebt gehad.
Op dit moment zijn er nog geen herstelwerkzaamheden gepland, dus ik kan op dit moment niet anders dan afwachten tot mijn collega's dit aankondigen. Mijn excuses voor dit ongemak. Ik hoop dat bellen via Wifi het (beter) blijft doen. Zodra het probleem opgelost is, kijk ik graag naar een passende vergoeding voor het ongemak dat je deze periode hebt ervaren op je adres!
Bedankt voor je reactie. Had tot tweemaal toe een 'klacht' via de netwerkkaart ingediend. Geen idee waar dat mis is gegaan maar beide had ik volledig ingevuld en dus geen reactie ontvangen.
Ook bedankt dat je wilt mee kijken naar een passende oplossing maar ik begrijp uit jou woorden dat er voorlopig niets zal veranderen. Wellicht kunnen we nu al kijken naar een passende oplossing?
Hi Niek, geen dank! Ah, apart. Ik geef het in ieder geval door, want er lijkt in het systeem dan iets niet door te komen. Op dit moment staat er nog niks gepland en voor mij niet in te zien wanneer dit wel op de planning staat, totdat mijn collega's het daadwerkelijk op de kaart aangeven. Omdat ik nog niet weet hoelang dit duurt, kan ik op dit moment nog geen vergoeding geven. Wat ik bij nader inzien wel wil doen, is toch zelf een case aanmaken voor de netwerkspecialisten, zodat jouw adres bij ze op de radar komt. Ze kunnen de locatie dan ook direct onderzoeken en wellicht direct oplossen. Ik vraag morgen even voor de zekerheid na of dit mogelijk is en dan kom ik bij je terug met een update!
Hi Niek, bedankt voor je begrip! Ik heb inmiddels een case voor je doorgezet naar de technische dienst (70263251). Ik verwacht dat ze jouw case op donderdag/vrijdag zullen oppakken. Ik zet het in m'n agenda, zodat ik de case donderdag bekijk. Mocht je om een of andere reden nog niks van me gehoord hebben, stuur me even een reminder, dan komt het helemaal goed! 😄
Hi Niek, bedankt voor je begrip! Ik heb inmiddels een case voor je doorgezet naar de technische dienst (70263251). Ik verwacht dat ze jouw case op donderdag/vrijdag zullen oppakken. Ik zet het in m'n agenda, zodat ik de case donderdag bekijk. Mocht je om een of andere reden nog niks van me gehoord hebben, stuur me even een reminder, dan komt het helemaal goed! 😄
Dag Marciano,
Vandaag contact gehad en zijn tot een goede oplossing gekomen.
@Georgedutch dat is erg fijn om te lezen, we proberen altijd zo veel mogelijk in oplossingen mee te denken! Als we vanuit deze kant nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄
Helaas is er nog toch een staartje gekomen; de eindafrekening.
Ik zou vanwege het probleem rondom bereik, die bekend is bij Odido, kosteloos mijn abonnement mogen beëindigen. Mijn abonnement zou na het gesprek meteen de volgende dag worden vrijgegeven.
Sinds vorige week heb ik ook (mobiele) telefonie van Odido. Ik kom van Vodafone waar ik hier (thuis) altijd goed bereik had. Via Odido is het ronduit slecht. Kunt u nagaan of dit klopt?. Is dit een blindspot van Odido?
@Georgedutch Oei, dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik heb gelijk zitten zoeken op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***5508, kan dat kloppen? Daarbij zie ik dat je factuur een bedrag bedraagt van € 70,26, waarvan de afkoopsom € 68,16 bedraagt (schadevergoeding abonnement). Ik ga de gehele factuur voor je vergoeden middels een creditnota (als compensatie voor het ongemak). Ik zie dat het bedrag omstreeks 28 mei 2024 van je bankrekening zal worden geïncasseerd. Zodra de incasso heeft plaatsgevonden, kun je deze gewoon terugboeken. De factuur zal dan weer open komen te staan in je account. maar deze zal natuurlijk worden verrekend met de creditnota, waardoor je geen openstaand bedrag meer bij ons hebt. Is dat een goed idee? Als je mij hierop akkoord kunt geven, ga ik het voor je in orde maken!
@Arthur H van harte welkom bij Odido en ook op onze Community! Er kan natuurlijk altijd wat aan de hand zijn met ons netwerk op jouw thuislocatie. Denk bijvoorbeeld aan storingen of werkzaamheden die bij jou in de buurt zijn. Of dat het geval is, kun je checken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***5160, kan dat kloppen? Ik heb gelijk een kijkje genomen op onze dekkingskaart en ik zie dat er inderdaad werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest, maar dat het imiddels al is opgelost! Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
@Arthur H mijn naam is Pharwin haha, maar geen probleem kan gebeuren! Jammer dat het niet voor verbetering heeft gezorgd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat je screenshot mij niet heel veel zegt. Zou je voor mij een speedtest kunnen doen via: https://www.speedtest.net/nl en de screenshot met mij willen delen? Let op dat je niet verbonden bent met een Wi-Fi netwerk, maar met ons mobiele netwerk, zodat de meting daarop kan worden gedaan. Ik zie je reactie graag tegemoet!
@Georgedutch ik heb de creditnota zojuist voor je in orde gemaakt en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten!
@Arthur H Dank voor het delen van de screenshot. Als ik het zo zie, lijkt dat inderdaad op een stabiele verbinding. Mocht je dat niet zo ervaren, raad ik je aan om een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit!
@Arthur H geen dank! Ik heb de case erbij gepakt en ik zie dat dit ging om een issue voor je Internet + TV abonnement. Werkt daarbij alles naar behoren nu? Anders zal ik je topic doorzetten naar één van onze collega's voor Internet + TV, zodat zij je op dat gebied kunnen helpen (ik ben zelf namelijk van de mobiele afdeling) Dit ging dus niet over de melding over je mobiele netwerk. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***5160. Ik zie daarbij nog geen netwerkcase terug. Was het gelukt om de melding te maken en heb je daar bevestiging van gekregen? Of was je er toevallig nog niet aan toegekomen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.