Skip to main content
Beantwoord

Problemen activering Facetime en iMessage

Toon eerste reactie

128 reacties

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@evdberg78 ​@ffrankuh ​@Wens81  welkom op onze community, daar help ik jullie graag bij verder! Zouden jullie voor mij het volgende willen doen (als jullie dat nog niet had gedaan): 

• Telefoon opnieuw opstarten
  • Checken of de software van je toestel up-to-date is
  • Netwerkinstellingen resetten  Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Hebben jullie voor mij een screenshot van wat je precies te zien krijgt? Graag zonder privégegevens. Kunnen jullie ook  je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer jullie dit hebben gedaan? Dan kan ik het daarna meteen voor jullie doorzetten!

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Harry1980 in dat geval, zet ik ook graag voor jou een ticket door. Heb je voor mij een screenshot van wat je precies te zien krijgt? Graag zonder privégegevens, dan kan ik het meteen voor je doorzetten! 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hello ​@annatoup welcome to our community! Would you please do the following for me (if you haven't already done so):

• Restart your phone
  • Check whether your device's software is up to date
  • Reset network settings On an iPhone, you can do this as follows: ‘Settings’ > ‘General’ > ‘Transfer or reset [device]’ > ‘Reset’ > ‘Reset network settings’. Please note that connected devices will need to be reconnected.

Can you share a screenshot with me with the error message? Please exclude any private information. Can you also include your full name, phone number, postal code + house number, date of birth, and the last 4 digits of the bank account number we have on file in your profile and let me know when you have done so? Then I can immediately create a ticket for you and forward it to our technical department!

• heeft eerste post geplaatst
  • August 6, 2025

Probleem met activeren iMessage was na 2 dagen opgelost (vanzelf)

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

​@evdberg78 fijn dat het weer werkt, daar ben ik blij mee! Bedankt voor het doorgeven. Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. De community is er voor je! 🙌

• August 8, 2025

Ik heb sinds vorige week woensdag ook dit probleem. Meerdere malen met Odido support geschakeld, meerdere malen met Apple support.

na een week nog steeds geen oplossing

telefoon geupdate, herstart, force restart. Netwerk instellingen gereset, iMessage aan en uit gezet.

• is een Top Poster
  • August 11, 2025

Zelfde probleem als anderen in dit topic

• Heb de voorgestelde oplossing verschillende malen uirgeprobeerd(opnieuw opstarten/ resetten netwerkinst/ facetime en imessage uit en aanzetten)
  • heb sinds eind juni een nieuw abb met een nieuwe fysieke sim (dus geen e-sim) met nummerbehoud het heeft nooit gewerkt via telnr wel via mn appleid email

Toevoeging; 

Vrij snel na afsluiten nw contract al contact gehad met Odido via telefoon.

Gaven aan dat ik bij apple moest zijn, terwijl dit dus duidelijk een probleem is v Odido (zie dit topic). 

Heel janmer dat men dit niet aangeeft, kost veel tijd en frustratie. 

• August 11, 2025

Na 2 keer met apple support te schakelen en 2 keer met odido support;

Apple alles nagelopen, maar geeft aan dit een specifieke issue is bij Odido

Odido support vertelde mij maar naar een Odido winkel te gaan.

In de winkel nog maar eens een nieuw Esim geprobeerd, want ongeveer alles gedaan behalve ESIM verwijderd, toen een fysieke sim. Probleem niet opgelost. Dus maar weer een ESIM geactiveerd. Ben toen maar naar Publiek Beta OS26 gegaan. Paar uur later SMS nieuwe sim bij Odido geactiveerd en iMessage deed het toen ook weer ineens. 

• August 12, 2025

Hi ​@evdberg78 ​@ffrankuh ​@Wens81  welkom op onze community, daar help ik jullie graag bij verder! Zouden jullie voor mij het volgende willen doen (als jullie dat nog niet had gedaan): 

• Netwerkinstellingen resetten  Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Hebben jullie voor mij een screenshot van wat je precies te zien krijgt? Graag zonder privégegevens. Kunnen jullie ook  je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer jullie dit hebben gedaan? Dan kan ik het daarna meteen voor jullie doorzetten!

Hi ​@Pharwin van Odido, op de een of andere manier doet de Facetime het sinds vandaag spontaan. We gaan het een tijdje in de gaten houden

• August 13, 2025

Hoi ​@marc032 ik heb gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 79003299. De verwerkingstijd is momenteel 6 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 6 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Als je in de tussentijd nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

Het werkt nu weer. Bedankt!

• August 14, 2025

Ik heb het zelfde probleem ben vandaag terug gekomen uit Amerika en ik heb alles geprobeerd maar niks werkt.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • August 15, 2025

Hoi allemaal!

@Ronvandeven , ​@Wens81 , ​@marc032 fijn om te lezen dat het bij jullie weer werkt! Super! 😀

​@Twerktniet , zou jij nog een screenshot willen delen van de melding? Graag zonder privégegevens. Dan zet ik dit voor je door.

En ​@Isanoa , zou jij voor mij het volgende willen doen (als je dat nog niet had gedaan): 

• Netwerkinstellingen resetten > Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Heb jij voor mij ook een screenshot van wat je precies te zien krijgt? Graag zonder privégegevens. Zou je daarnaast je profiel willen aanvullen met je 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan kan ik inhoudelijk met je meekijken! Goed om te weten: andere community gebruikers kunnen deze gegevens niet inzien. Je vult de gegevens aan door rechtsboven op ‘Mijn profiel’ te klikken.

Geef mij gerust een seintje!

• is een Top Poster
  • August 15, 2025

Goedemiddag Demy,

Dit zijn mijn sceenshots

Is dit wat je nodig hebt? 

Met vr groet,

• August 15, 2025

Goeieavond,

ik heb alle bovenstaande stappen geprobeerd het werkt helaas nog steeds niet dit zijn mijn screenshots er staat na  1 dag nog steeds wachten op activeren met vriendelijke groet, Isa

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • August 19, 2025

Hoi! Ik heb het direct voor jullie doorgezet.

​@Twerktniet , jouw ticket staat gekoppeld aan 79159313.

​@Isanoa , jouw ticket staat gekoppeld aan 79159390.

Mochten jullie in de tussentijd vragen hebben, stel ze dan gerust!

• is een nieuwe Poster
  • August 24, 2025

​@Demy van Odido  Ik heb ook dit probleem, zou iemand hier naar willen kijken!

• is een nieuwe Poster
  • August 24, 2025

Ik wacht ook nog op een oplossing hiervoor!

• is een Top Poster
  • August 25, 2025

​@Demy van Odido  ook ik ben al 1 maand bezig om dit werkend te krijgen.

Wanneer komt er een oplossing..

Dit is echt onacceptabel. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@RobN99 en ​@Jorn.v, laten we het in dit topic centraal houden: Probleem activatie Facetime en iMessage | Odido community

• is een nieuwe Poster
  • August 28, 2025

Hallo, ik ben sinds maandag overgestapt (verlengd eigenlijk, maar nieuwe simkaart en nieuw toestel). Zoals je ziet hetzelfde problemen. Meerdere keren gebeld en in de winkel geweest, maar je wordt gewoon weggestuurd.

Graag een IT ticket openen zodat ik weer gebruik kan maken van imessage en facetime

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Theetjebreed, van harte welkom op de community en superleuk dat je bij ons blijft met je verlenging! Ook bedankt voor je screenshots. Zou je voor mij eerst de volgende stappen willen proberen:

• Netwerkinstellingen resetten via de instellingen van je telefoon
  • Via de instellingen iMessage en Facetime afmelden en vervolgens weer aan te melden (dit zou moeten werken)

Lukt het hiermee nog niet? Laat het me dan weten. Dan zet ik het graag door naar mijn collega’s van de technische afdeling! 

• August 29, 2025

Beste,

ik krijg ook precies dezelfde foutmelding en geen mogelijkheid om activering facetime vis 06 te bewerkstelligen

ik heb de netwerkinstellingen reset uitgevoerd, tel uit en aan, maar niks helpt. Ik krijg tevens steeds rare smsjes van Apple.

• is een Top Poster
  • August 30, 2025

​@Marciano van Odido ​@Demy van Odido 

Ook ik ben al even overgezet naar de technischte afdeling. 
Dat heeft niets geholpen. Deze basisdienst die wereldwijd door providers word aangeboden werkt niet bij Odido. 

Zie de andere topics mensen dit speelt al even en blijkbaar weten ze het zelf niet 

• is een Top Poster
  • September 1, 2025

​@Pharwin van Odido 

Ik heb alle mogelijke oplossingen in dit topic geprobeerd, maar ook hier werkt dat niet.
Kunt u voor mij ook een ticket aanmaken?

• September 1, 2025

Ook ik heb sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. Het begon tijdens een bezoek in Frankrijk. Opeens geen mogelijkheid meer om iMessage en FaceTime met het telefoonnummer te gebruiken, alleen met mijn e-mailadres. Bij het telefoonnummer (instellingen/apps/berichten/stuur en ontvang via) blijft een sterretje draaien.

bij FaceTime hetzelfde. Daar staat dan nog in kleine letters boven “wachten op activering”.

En krijg berichten van Apple met: “REG-RESP” en cijfers waaronder mijn mobiele nummer. Lijkt me registration response oid te betekenen. Het lijkt erop dat Oidido die niet goed verwerkt waardoor activering niet lukt.

Volgens mij kwam het door een ‘carrier update’, dus van de mobielaanbieder. In dit geval dus Odido. 

alles geprobeerd wat hier eerder al staat beschreven, incl herstel netwerkinstellingen.

ook met Oidiso gebeld en die weten het niet, zeggen dat ik bij Apple moet zijn. Maar het ligt volgens mjj echt aan Oidiso netwerk/instellingen.