Ik en mijn dochter waren gister in Duitsland. Beide hebben we Odido. We hadden beiden in Duitsland geen bereik. We konden niets meer. Maar voordat we daar achter kwamen zaten we al een half uur verder op onze route van de Nederlandse grens. Niet eens zo heel erg totdat we eigenlijk 1 uur moesten wachten in de auto. Dat verveelde dat al snel en gingen we een wandeling maken. Ik wilde de klantenservice bellen. Maar alle Duitse netwerken weigerden onze verbinding. Daar sta je dan in de Eifel... zonder verbinding en zonder google maps om ons de weg terug naar huis te wijzen... De Odido app deed het uiteraard ook niet. Mede wandelaars kun je niet vragen om hun toestel te lenen om de klantenservice te bellen want ze hebben geen Odido. Ik heb alle facturen betaald en op 1 factuur staat een betalings regeling. Dus behalve de betalingsregeling geen achterstand. Je wordt NIET geinformeerd over de aanwezige blokkade (waar Odido wel heel snel mee is om die erop te zetten... een f1 auto kan daar nog wat van leren...) en in Nederland werkte alles nog. Ook kun je dit niet zien in de app van Odido. En als je dan naar het buitenland gaat, laten ze je letterlijk in de steek. Dit is nu meerdere malen gebeurt. Ik woon in Limburg en op 10 min van Duitsland en 10 min van Belgie. De moeder van mijn dochter woont in Belgie. Ik wil het kind niet zonder bereik de trein in laten stappen. Als voorzorgsmaatregel stop ik op de grens tussen nederland en België en check voor Belgisch bereik en kan zo nodig (weer...) de klantenservice bellen om de blokkade te laten verwijderen.
Odido gooit ook alle facturen op een grote hoop. Je kunt individuele facturen niet betalen. Internet thuis, mijn dochters telefoon, mijn abbonnement wordt allemaal bij elkaar geveegd. Je krijgt een iDeal link voor het totale bedrag INCLUSIEF het totale bedrag van de betalings regeling. Als ik mijn dochter haar factuur had betaald (en mijn betalingsregeling had laten door lopen) had zij in ieder geval bereik.
Ook als de MBs van mijn dochter op zijn kan ze in het buitenland niets. De Odido app werkt niet meer en ze kan dus ook geen tijdelijke MB aanvuller kopen. Ze moet mij dan bellen hiervoor. Vroeger kan je ondanks dat de MBs op waren TEN ALLE TIJDE nog in de T-mobile app (of was dat bij Vodafone...?)
Genoeg gezeurd,
Groeten.
D. Daemen