Skip to main content
Beantwoord

Mobiel internet in Zwitserland


Ik ben nu in Zwitserland 🇨🇭 voor de wedstrijd damesvoetbal Wales 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿- Nederland 🇳🇱. Erg veel zin in, hopelijk wint NL!!

 

Met Odido in Zwitserland heb ik twee problemen:

  1. Je kunt pas lokaal mobiel internet aanvragen bij aankomst in het land. 
  2. Als ik het aanvraag krijg ik een andere bundel dan wat ik aanvraag. 
     

ad 1:

Ik vind het erg onhandig, onpraktisch en onbegrijpelijk dat je pas mobiel internet kan aanvragen als je in Zwitserland bent. Alleen de allerduurste dienst kan van te voren aangevraagd worden. 
Je mag toch aannemen dat de technische en administratieve oplossing voor de goedkoopste en duurste dienst hetzelfde zijn. Nu verliest mijn telefoon internet verbinding bij het binnenrijden van Zwitserland en moet ik al rijdend een sms versturen om mobiel internet aan te vragen. 
Kan dat niet makkelijker?

 

ad 2:

Hieronder staat de sms die je krijgt als je Zwitserland binnenrijdt. 
Ik ben een ruim weekend in Zwitserland en voor mij past de dienst 2GB voor 3 dagen het beste. 
Dus conform instructie van de sms stuur ik het bericht SP2 naar 1280. 
Het resultaat is dat ik 500MB voor 1 dag heb gekregen 😳. 
De helpdesk kan me niet helpen, anders dan unlimitted aanbieden voor een maand. Dat kost €15 extra en heb je 30 dagen plezier ervan. Wat mij betreft een paardenmiddel voor mijn behoefte. 
Doe ik iets niet goed of gaat er bij Odido iets niet goed? 
 

De sms:

Hallo! Je bent in Zwitserland.

 

Voordelig internetten doe je met een Internet Op Reis pas. Sms naar 1280:

XSP2 [500 MB voor € 3, 1 dag geldig]

SP2 [2 GB voor € 7,50, 3 dagen geldig]

MP2 [6 GB voor € 15, 10 dagen geldig]

XLP2 [18 GB voor € 30, 30 dagen geldig]

Of doe het in de Odido App.

 

Zonder pas blijf je ook online, voor € 0,04 p/MB [tot max € 10 p/maand].

 

Bellen binnen dit land, naar Nederland en EU-landen kost € 0,25 p/m. Gebeld worden kost € 0,25 p/m, een sms versturen € 0,25 p/b. Krijg je een sms? Dat kost je niks.

Check je verbruik in de Odido App. Goede reis, Ruud van Odido
 

Het resultaat van SP2 naar 1280:

Hallo, Je hebt een Internet Op Reis pas - 500 MB gekocht voor 3,00 euro. De kosten staan in de verbruikstatus als 'overige kosten'. Hou een oogje op je verbruik via de Odido App

Tot snel, Odido

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Peter, tof dat je in Zwisterland bent en als ik het nieuws mag geloven heb je een mooie wedstrijd gekeken! Hebben jullie de overwinning goed gevierd? 

Bedankt voor je duidelijke uitleg van de situatie en je screenshots. Over het aanvragen van een Internet Op Reis-pas. Hier kan ik op dit moment niks over beloven, maar ik geef je feedback uiteraard graag door aan de juiste afdeling. We willen het gebruik van mobiel internet in het buitenland zo klantvriendelijk en toegankelijk mogelijk maken. Dus wellicht is dit iets dat we in de toekomst kunnen verbeteren.

Over de verkeerde Internet Op Reis-pas. Dat gaat niet helemaal lekker zie ik. Ben je op dit moment nog in Zwitserland en had je genoeg aan de (verkeerde) bundel of heb je er nog 1 aangeschaft? Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik met je mee en dan vergoedt ik graag de verkeerde bundel om het goed te maken. Ook laat ik mijn collega’s direct kijken naar de sms-code om ervoor te zorgen dat de volgende klant wel de juiste bundel ontvangt. Laat je het me weten als je je profiel hebt ingevuld? Dan ga ik voor je aan de slag! 😊

Bekijk origineel

3 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Peter, tof dat je in Zwisterland bent en als ik het nieuws mag geloven heb je een mooie wedstrijd gekeken! Hebben jullie de overwinning goed gevierd? 

Bedankt voor je duidelijke uitleg van de situatie en je screenshots. Over het aanvragen van een Internet Op Reis-pas. Hier kan ik op dit moment niks over beloven, maar ik geef je feedback uiteraard graag door aan de juiste afdeling. We willen het gebruik van mobiel internet in het buitenland zo klantvriendelijk en toegankelijk mogelijk maken. Dus wellicht is dit iets dat we in de toekomst kunnen verbeteren.

Over de verkeerde Internet Op Reis-pas. Dat gaat niet helemaal lekker zie ik. Ben je op dit moment nog in Zwitserland en had je genoeg aan de (verkeerde) bundel of heb je er nog 1 aangeschaft? Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik met je mee en dan vergoedt ik graag de verkeerde bundel om het goed te maken. Ook laat ik mijn collega’s direct kijken naar de sms-code om ervoor te zorgen dat de volgende klant wel de juiste bundel ontvangt. Laat je het me weten als je je profiel hebt ingevuld? Dan ga ik voor je aan de slag! 😊


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 7 juli 2025

Hallo Marciano,

Hartelijk dank voor je reactie! Ik ben inmiddels weer terug in NL 😀

Omdat ik uiteindelijk goedkoper uit ben door het aanschaffen van 2 x Internet Op Reis-pas van 500MB hoef ik geen compensatie. Maar dank voor het aanbod!
Het zou alleen wat makkelijker mogen, zoals eerder aangegeven. Maar ook een nieuwe/extra Internet Op Reis-pas bestellen zou makkelijker mogen:

Volgens de helpdesk (die belde in afgelopen zaterdag) zou een nieuwe/extra pas aanvragen moeten kunnen vanaf 80% verbruikte data of tijd van de oude pas.
Mijn ervaring is echter dat je moet wachten tot 100% verbruikt is voordat je weer een pas kunt aanschaffen. In een vol stadion tijdens een leuke wedstrijd een nieuwe pas aanschaffen is dan niet het gemakkelijkste wat je kunt doen 😉.

 

Ofwel: het is goedgekomen, maar het zou makkelijker gemaakt kunnen worden!


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Peter, uiteraard graag gedaan! Fijn dat je zo alsnog goedkoper uitwas, dat is mooi meegenomen. Het aanvragen van een nieuwe Internet Op Reis-pas kan inderdaad pas nadat je je actieve bundel voor 100% hebt verbruikt. Excuses dat je hierover verkeerd bent geïnformeerd. Ik heb alle feedback doorgegeven aan de juiste afdelingen. Nogmaals bedankt hiervoor. Mocht je in de toekomst nog vragen, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je. Voor nu wens ik je nog een hele fijne middag! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen