Gijsschep schreef:
Het afgelopen jaar heb ik verschillende keren gehad dat mijn databundel op was voor het einde van de maandelijkse periode. Drie opmerkingen/vragen daarover:
- Ik heb geen sms gekregen op het moment dat de databundel voor 80% verbruikt was. Ik ga er van uit dat bij T-Mobile mijn telefoonnummer bekend is. Is er een instelling waarmee deze melding kan worden uit- en aangezet?
- Ik was in de veronderstelling dat de data die via de T-Mobile app voor dit soort zaken wordt gebruikt 'datavrij’ is en MB-aanvullers via mobiele data kunnen worden aangeschaft, ook als de bundel op is. Dat lukt telkens niet en er is eerst een wifi-verbinding nodig om dit te kunnen aanschaffen. Klopt dit of is dit ook iets waar ik iets aan kan doen?
- Zodra de bundel op was, was het ook niet mogelijk om Whatsapp-berichten te verzenden en te ontvangen. Ik dacht dat er wel nog steeds een internetverbinding via 4G/5G bleef bestaan, maar op een lage snelheid waardoor er wel Whatsapp-berichten (alleen tekst) zouden kunnen worden verstuurd. Zit ik er hier ook naast?
Goedemiddag @Gijsschep,
Goed dat je hier navraag over doet, ik geef je graag meer duidelijkheid! Wat gek dat je deze sms niet hebt ontvangen, dat zou wel moeten! We sturen je altijd een sms wanneer je 80% en ook wanneer je de bundel 100% hebt verbuikt. Als je in de instellingen van je Mijn Odido account hebt uitgeschakeld dat je geen sms'jes van ons wil ontvangen, wordt deze sms daarom ook niet verstuurd. Je kunt dit gemakkelijk controleren in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/gegevens. Het zou natuurlijk ook kunnen, dat er een storing of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor de sms niet bij je is aan gekomen. Dit kun je checken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking.
Het klopt wat je zegt bij je tweede opmerking. Als je databundel op is, kun je altijd terecht in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/aanvullers om een nieuwe MB-aanvuller aan te schaffen. Ook is de link in de sms toegankelijk zonder internet. Hierdoor kun je altijd nieuwe MB-aanvullers aanschaffen, zodat je weer bereikbaar bent. Echter, dient je MB-aanvuller wel helemaal verbruikt te zijn, voordat je een nieuwe kunt aanschaffen in je Mijn Odido account. Is het inmiddels gelukt om een MB-aanvuller aan te schaffen? Mocht dat niet het geval zijn of als je problemen ervaart met het aanschaffen van een MB-aanvuller, stuur mij dan gerust een privéberichtje met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie. Dan kijk ik gelijk met je mee!
Om nog even terug te komen op het laatste puntje; het klopt dat er een optie wordt aangeboden om door te internetten op lage snelheid. Echter, wordt deze niet automatisch geactiveerd, omdat we klanten zelf de keuze willen geven. Zodra je internetbundel op is, kun je ervoor kiezen om kosteloos door te internetten op een lage snelheid of een nieuwe MB-aanvuller aan te schaffen. Beide opties zijn ook terug te vinden in je My T-Mobile account. Wat ik wel alvast wil meegeven, internetten op een lage snelheid is niet al te best. Hierdoor kun je veel opties op je telefoon niet doen en duurt het bijvoorbeeld heel lang voordat er een berichtje is verstuurd via WhatsApp of een bericht op Facebook is geladen. Ook hierom hebben we deze optie niet automatisch aan staan en laten we de keus zelf over aan onze klanten!
Wil je dat ik nog even met je meekijk in je account? Stuur me dan gerust een privéberichtje met de gevraagde gegevens, zodat ik met je mee kan kijken!
Groetjes,
Pharwin