Skip to main content
Beantwoord

Kan niet bellen in Zwitserland (maar krijg wel kosten)

  • 26 februari 2025
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

Ik ben in Zwitserland en kan niet bellen of gebeld worden. Als ik bel naar ofwel een Zwitsers ofwel een Nederlands nummer dan krijg ik direct ‘call failed’. Er wordt dus geen verbinding gemaakt.

Ik kan dus ook niet bereikt worden.

Maar ik krijg wèl kosten in rekening gebracht. Tot nu toe een paar euro, maar dat is alsnog onterecht voor kansloze pogingen en nul contact.

Ik ben geswitcht naar Swisscom maar dat helpt niet.

Heb ook alle instellingen (van blokkades voor internationaal bellen e.d.) bekeken, maar daar vind ik ook niets.

Chatbot Izzi weet en/of begrijpt niets en kan me niet met een adviseur doorverbinden dus daar heb je ook niets aan.

Kan iemand helpen?

 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Merel21 wat leuk dat je in Zwitserland bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je kunt bellen en gebeld kunt worden, laten we samen naar een oplossing kijken! 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Het zou ook aan je simkaart kunnen liggen. Ben je toevallig in de gelegenheid om een kruistest uit te voeren met je simkaart? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Ik mis alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel? Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dat hebt gedaan? Dan kijk ik daarna direct met je mee! 

Bekijk origineel

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Merel21 wat leuk dat je in Zwitserland bent, heb je het naar je zin daar? Wel zo fijn als je kunt bellen en gebeld kunt worden, laten we samen naar een oplossing kijken! 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Het zou ook aan je simkaart kunnen liggen. Ben je toevallig in de gelegenheid om een kruistest uit te voeren met je simkaart? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Graag wil ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement. Ik mis alleen nog de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer in je profiel? Zou je die voor mij kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dat hebt gedaan? Dan kijk ik daarna direct met je mee! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen