Ik heb een pre paid simkaart. Dat werkte tot vorig week wel in een ander toestel. Maar nu op een xiaomi poco x3 heb ik geen mobiele internet meer. Bellen en gebeld worden kan wel, WiFi werkt ook nog. Er is wel een 4g verbinding met ruim bereik maar het internet werkt niet buitenshuis. Alle laatste updates voor het toestel zijn uitgevoerd, andere sims werken ook nog gewoon goed op deze telefoon. Moet ik nog wat speciaals instellen ofzo?
geen internet verbinding meer
Beste antwoord door Pharwin van Odido
Hey
Mocht je gewoon een internetbundel hebben en je hebt buitenshuis geen internet, dan kan er wat anders aan de hand zijn. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.
Als dat niet werkt en alles is verder in orde, kijk ik graag met je mee naar je Prepaid-aansluiting of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld en er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.