Skip to main content
Beantwoord

geen internet verbinding meer

  • 6 april 2025
  • 1 reactie
  • 26 Bekeken

Ik heb een pre paid simkaart. Dat werkte tot vorig week wel in een ander toestel. Maar nu op een xiaomi poco x3 heb ik geen mobiele internet meer. Bellen en gebeld worden kan wel, WiFi werkt ook nog. Er is wel een 4g verbinding met ruim bereik maar het internet werkt niet buitenshuis. Alle laatste updates voor het toestel zijn uitgevoerd, andere sims werken ook nog gewoon goed op deze telefoon.  Moet ik nog wat speciaals instellen ofzo?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hey ​@Saqib, van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je internet het ook goed doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Beschik je toevallig nog over voldoende data bij je internetbundel? Je hebt bij Prepaid namelijk een internetbundel nodig om te kunnen internetten. Is dat ook het geval? Je kunt in het overzicht van je Mijn Odido account heel gemakkelijk inzien of je nog beschikt over voldoende data. Zo niet, dan kun je heel gemakkelijk een internetbundel aanschaffen via je Mijn Odido account. Ik vermoed dat je binnenshuis verbonden bent met je Wi-Fi netwerk, waardoor je wel kunt internetten. Maar buiten je huis heb je wel een aparte internetbundel nodig om voordelig te kunnen internetten, vandaar dat bellen en sms'en wel werkt. Dit gaat namelijk uit je tegoed. Alle informatie over Prepaid kan je terugvinden op onze website.

Mocht je gewoon een internetbundel hebben en je hebt buitenshuis geen internet, dan kan er wat anders aan de hand zijn. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Als dat niet werkt en alles is verder in orde, kijk ik graag met je mee naar je Prepaid-aansluiting of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld en er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Bekijk origineel

1 reactie

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3571 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2025

Hey ​@Saqib, van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je internet het ook goed doet, laten we samen naar een oplossing kijken! Beschik je toevallig nog over voldoende data bij je internetbundel? Je hebt bij Prepaid namelijk een internetbundel nodig om te kunnen internetten. Is dat ook het geval? Je kunt in het overzicht van je Mijn Odido account heel gemakkelijk inzien of je nog beschikt over voldoende data. Zo niet, dan kun je heel gemakkelijk een internetbundel aanschaffen via je Mijn Odido account. Ik vermoed dat je binnenshuis verbonden bent met je Wi-Fi netwerk, waardoor je wel kunt internetten. Maar buiten je huis heb je wel een aparte internetbundel nodig om voordelig te kunnen internetten, vandaar dat bellen en sms'en wel werkt. Dit gaat namelijk uit je tegoed. Alle informatie over Prepaid kan je terugvinden op onze website.

Mocht je gewoon een internetbundel hebben en je hebt buitenshuis geen internet, dan kan er wat anders aan de hand zijn. Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben! Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Als dat niet werkt en alles is verder in orde, kijk ik graag met je mee naar je Prepaid-aansluiting of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld en er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen