Hoi,
Voor werk ben ik een tijdje in Duitsland, en kan ik naar geen enkel 4G netwerk meer verbinden. Ik weet dat het niet aan m’n telefoon ligt, toen ik met kerst even thuis was had ik thuis wel gewoon 4G.
Wat ik heb geprobeerd:
- Handmatig een netwerk selecteren: van de lokale aanbieders (“Telekom.de”, “vodafone.de” en “o2 - de”) zie ik zowel 4g en ‘g’ varianten van hun netwerk. Bij een poging naar de 4G variant te verbinden krijg ik na een tijdje een “Couldn’t connect” error en zit vervolgens op de ‘g’ variant.
- Bij automatische netwerk selectie word ik altijd verbonden met een ‘g’ netwerk.
- Ik heb al geprobeerd handmatig een APN in te stellen volgens de instellingen op deze site, lijkt niets uit te maken
- Ik heb vanuit het android settings menu m’n “mobile network settings” gereset
- Als ik google op het probleem, zie ik dat mensen bij sommige andere aanbieders het af en toe ook hebben, hun customer support roept dan dat ze aan hun kant de sim kaart moeten resetten.
Ik moet nog een maand of vier voordat ik weer permanent terug keer naar NL, dus dat is wel even vervelend.
Heeft het zin om een nieuwe simkaart te bestellen? Ik ben over een paar weken een paar dagen weer in NL.
Qua info:
- Ik heb een Nothing (2) telefoon
- Ik heb data in m’n databundel
- Ik heb geen betalingsachterstand of betaalregeling
Groetjes,
Onno