Skip to main content
Beantwoord

Al een week "Geen Service" in Japan - Zowel fysieke sim als (lokale) eSIM werken niet

• January 31, 2026
  • 6 reacties
  • 77 Bekeken

Beste Odido,

Ik ben momenteel in Japan en was vorige week drie dagen in Korea en ik heb nu al een week lang helemaal geen netwerkverbinding ("Geen Service"). Dit is erg frustrerend en ik heb in de twee jaar dat ik klant ben nog nooit zo'n probleem gehad.

ik heb een iPhone 15 pro Max, met wie kan ik hierover in gesprek gaan? Ik kan NIET BELLEN. En de chatbot werkt voor geen meter. 

Wat is het probleem?

• Mijn fysieke Odido-simkaart krijgt geen enkel signaal.

• Ik heb geprobeerd twee verschillende eSIMs te installeren (waaronder een lokale Japanse sim), maar ook deze blijven op "Geen Service" staan.

• Ik heb mijn simkaart in het toestel van een vriend geprobeerd, maar daar werkt hij ook niet.

Wat heb ik al geprobeerd?

1. Toestel meerdere malen herstart en harde reset uitgevoerd.

2. Netwerkinstellingen volledig hersteld.

3. Handmatige netwerkselectie geprobeerd (SoftBank, Docomo, KDDI), maar ik krijg geen verbinding.

4. Roaming staat aan in mijn instellingen en ik heb een actieve wifi-verbinding.

Zouden jullie voor mij kunnen controleren of er op accountniveau een blokkade staat op mijn roaming of buitenlandse data? En kunnen jullie checken of mijn toestel wel volledig simlockvrij is in jullie systeem?

Ik kan niet bellen, dus ik hoop op een snelle reactie via dit platform.

ik hoop dat we dit probleem kunnen oplossen want in eerdere landen zoals Mexico en el Salvador heb ik wel gewoon een lokale sim kunnen gebruiken! 

Alvast bedankt.

Beste antwoord door Arman_95

Hoi Cristien, Eric,

Dank voor het meedenken, ik heb geen betalingsachterstand. Inmiddels met iemand van odido gesproken en het lijkt dat er wat mis is met mijn simkaart omdat er vanuit Odidos kant niks geblokt is en ik alle stappen ook heb doornomen. Ik heb een crosstest gedaan en als de andere persoon mijn simkaart gebruikt heeft hij hetzelfde probleem als ik. Zodra ik terug ben in Nederland ga ik naar de odido winkel en vraag ik een nieuwe simkaart aan. 

6 reacties

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • January 31, 2026

Ik geef mijn moeder staat in mijn familie pakket ook toestemming om dit verder met jullie te regelen, aangezien ik jullie op geen enkele manier kan bereiken via chat, Facebook , mail. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 31, 2026

Goedemorgen ​@Arman_95 

Heb je een betaalregelingen of achterstand?

Dan heb je geen internet in het buitenland..

De moderators helpen je verder maar in het weekend kan dat langer duren dan normaal.

Laat anders je moeder even naar de klantenservice bellen?

Zet  de volgende gegevens van het desbetreffende abonnement in je Community profiel: volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.

Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Geef je een seintje als je dit gedaan hebt? 

Met vriendelijke groet, 

Cristien

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • January 31, 2026

Dat heb ik allemaal gedaan, en nog steeds geen oplossing 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 31, 2026

@Arman_95 Heb je een betaalachterstand opeen betaalregeling?

Dan heb je geen internet in het buitenland via ODIDO.

Als je aan de beurt bent helpen de moderators je verder. 
Heeft je moeder al contact gezocht met de klantenservice?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • January 31, 2026

Hoi ​@Arman_95 ,

Nederlandse providers verkopen al meer dan 10 jaar geen abonnement telefoons met simlocks meer.  Als zelfs twee verschillende lokale e-sims niet werken zou je kunnen twijfelen aan de telefoon zelf. Kun je een kruistest doen. Dus jouw simkaart in een andere telefoon. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • February 1, 2026

Hoi Cristien, Eric,

Dank voor het meedenken, ik heb geen betalingsachterstand. Inmiddels met iemand van odido gesproken en het lijkt dat er wat mis is met mijn simkaart omdat er vanuit Odidos kant niks geblokt is en ik alle stappen ook heb doornomen. Ik heb een crosstest gedaan en als de andere persoon mijn simkaart gebruikt heeft hij hetzelfde probleem als ik. Zodra ik terug ben in Nederland ga ik naar de odido winkel en vraag ik een nieuwe simkaart aan.