Skip to main content
Beantwoord

5g frankrijk


Hi, 

ik ben sinds vanochtend in Frankrijk en kan geen verbinding maken met 5g.

alles staat goed ingesteld en toch blijft het op 3G hangen! Kan niet appe hierdoor.

wat kan de reden zijn?

groetjes

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Jillderixvullings 

In het buitenland is Odido afhankelijk van Buitenlandse providers en hun dekking, probeer eens handmatig een andere provider te kiezen bij mobiele netwerken.

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21986 reacties
  • Antwoord
  • 21 juni 2025

Hallo ​@Jillderixvullings 

In het buitenland is Odido afhankelijk van Buitenlandse providers en hun dekking, probeer eens handmatig een andere provider te kiezen bij mobiele netwerken.


  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 22 juni 2025

Het zelfde probleem in Griekenland , volgends mij zitten mensen van het vasteland tot Kreta zonder 5g/4g


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@Jillderixvullings ​welkom op onze community! Ik snap heel goed dat je lekker in het Frankrijk ook van internet wilt kunnen genieten, laten we samen naar een oplossing kijken. Ben je op dit moment nog in Frankrijk en werkt het nog niet? Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op en verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. 

Ik hoor graag of het is gelukt! Kun je ook je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld!


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Kevin w uiteraard wil je ook in Griekenland van internet kunnen genieten, snap ik! Zou je de punten in mijn eerdere bericht ook willen controleren en ook je profielgegevens kunnen invullen? Kijk ik daarna gelijk met je mee!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen