Skip to main content
Beantwoord

vreemde sms van odido

• 10 maart 2025
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Hoi, 

mij heb een vreemde sms ontvangen namens odido, alleen komt dit via een ander nummer dan odido normaal mee communiceert. Er staat in dat ik mijn identiteit moet verifiëren voor 00:00, anders word ik vergrendeld. Gevolgd door een link waar ik dit zou moeten doen. 
uiteraard heb ik dit bericht na 18:00 uur ontvangen, dus ik kan niet zomaar iemand bereiken hierover. 
wat moet ik hiermee doen, kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door rvk01

Onderstaand zal je bekend voorkomen 😉 Het verificatie verhaal is dus gewoon onzin. Zeker dit soort berichten waarbij je binnen een paar uur moet reageren is vrijwel altijd phishing. Ze hopen dat de mensen dus in paniek snel reageren.

https://www.odido.nl/phishing

Let op: fraudeurs aan de telefoon.

Klanten laten ons weten dat ze gebeld worden door mensen die zich voordoen als medewerkers van Odido. Ze geven aan dat je simkaart gevalideerd moet worden of dat je meteen moet overstappen naar een eSIM om afsluiting te voorkomen. Dit klopt niet.

We vragen je nooit om je simkaart te valideren of over te zetten via een telefoontje. Fraudeurs proberen zo toegang te krijgen tot je gegevens.

Wat je kan doen.

Word je gebeld en vertrouw je het niet? Hang op. Bel daarna zelf naar Odido Service. We zijn er voor je.

Bekijk origineel

1 reactie

rvk01
Forum|alt.badge.img+2
  • is een legendarische user
  • 824 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

Onderstaand zal je bekend voorkomen 😉 Het verificatie verhaal is dus gewoon onzin. Zeker dit soort berichten waarbij je binnen een paar uur moet reageren is vrijwel altijd phishing. Ze hopen dat de mensen dus in paniek snel reageren.

https://www.odido.nl/phishing

Let op: fraudeurs aan de telefoon.

Klanten laten ons weten dat ze gebeld worden door mensen die zich voordoen als medewerkers van Odido. Ze geven aan dat je simkaart gevalideerd moet worden of dat je meteen moet overstappen naar een eSIM om afsluiting te voorkomen. Dit klopt niet.

We vragen je nooit om je simkaart te valideren of over te zetten via een telefoontje. Fraudeurs proberen zo toegang te krijgen tot je gegevens.

Wat je kan doen.

Word je gebeld en vertrouw je het niet? Hang op. Bel daarna zelf naar Odido Service. We zijn er voor je.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen