Skip to main content
Beantwoord

Simlock T-Mobile


Heel vroeger (voor 2010) verkocht T-Mobile telefoons met een simlock erop.

 

Mijn vriendin heeft zo’n telefoon die ze graag weer zou willen gebruiken. 

 

T-Mobile had altijd een pagina die er zo uitzag waarop je het IMEI invulde waarna je direct een code kreeg om de telefoon te ontgrendelen:

 

Deze pagina was te vinden op https://www.t-mobile.nl/my/toestel-en-sim/simlock-verwijderen maar is nu niet meer te gebruiken waardoor de telefoon niet meer te gebruiken is. 

 

Ik heb contact gehad met Autoriteit consument en markt en volgens ACM is Odido verplicht de telefoon te ontgrendelen na 12 maanden (inmiddels zijn er 14 jaar verstreken). Heeft iemand enig idee hoe ik weer gebruik kan maken van deze telefoon?

Beste antwoord door Cristien

Goedenavond @holendrecht123  Op de markt staan vaak  van die  verkopers die het voor €15 unlocken. 

Mvg

 

Bekijk origineel

4 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7979 reacties
  • Antwoord
  • 12 maart 2024

Goedenavond @holendrecht123  Op de markt staan vaak  van die  verkopers die het voor €15 unlocken. 

Mvg

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9017 reacties
  • 12 maart 2024

De codes van 14 jaar geleden zijn niet meer. Toestellen uit die tijd zijn ook niet echt bruikbaar meer. 2G is al uit, 3G volgt.

Welk type/model heb je daar?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 12 maart 2024
eric schreef:

De codes van 14 jaar geleden zijn niet meer. Toestellen uit die tijd zijn ook niet echt bruikbaar meer. 2G is al uit, 3G volgt.

Welk type/model heb je daar?

Die website deed het nog prima tot T-Mobile over ging op Odido, ik heb het vlak daarvoor nog gebruikt voor een ander toestel, de codes worden berekend op basis van het IMEI nummer, het is niet zo dat er een lijst was die ze nu ineens kwijt zijn vanwege een naamsverandering; online kun daarom je op andere websites nog betalen om de code te achterhalen; maar T-Mobile moet dit verplicht gratis doen na 12 maanden, hier hadden ze een afspraak over met de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (tegenwoordig Autoriteit Consument en Markt). 

 

Het gaat om een Samsung SGH-B300, ik ben me op de hoogte van het uitfaseren van 2G in Nederland, dit is geen probleem. Het gaat me niet om een workaround ofzo, ik wil gewoon dat dit toestel weer bruikbaar is. 

 

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi Holendrecht, welkom op de Community en leuk dat je vriendin deze klassieker weer wil gebruiken! Ik heb het direct voor je nagevraagd en wij kunnen je niet meer helpen met het simlockvrij maken van deze telefoon. Ik hoop dat het, zoals @CrisTien zegt, lukt om dit door een andere partij te laten doen! 😄


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen