de laatste twee dagen, voor mij onverklaarbaar hoog internetverbruik, ruim 5gb per dag, als je de klantenservice probeert te bellen, kost het een halve belbundel, ruim 40 minuten en dan heb je nog niemand aan de lijn.
Het is voor een provider wettelijk verboden om jouw data inhoudelijk te bekijken. Op je factuur krijg je wel een hoeveelheid data per dag te zien maar dat is alles aan details die worden opgeslagen. Je kunt het maandtotaal ook op de website en app volgen.
De enigste bron die jou kan vertellen waaraan de data is opgegaan is jouw telefoon.
Allereerst, spookdata bestaat niet. Alleen mag een provider,en dus ook de klantenservice, niet inzien waaraan jij je data bits besteed. De totalen worden van je bundel afgetrokken en dat zijn systemen die voor miljoenen klanten worden gebruikt.
Waar je wel kan zien waaraan de data is besteed is op je telefoon. Zowel op IOS als ANdroid kun je de totalen per dag/maand maar ook de apps die de data verbruiken zien. Zo vinden gebruikers ook bijvoorbeeld dat ze dachten dat ze op wifi zaten, maar door een settings voor “WIFI ASSIST” toch mobiele data opnamen.
Het gaat niet om spookdata, gemiddeld verbruik ik tussen 500 en 100 mb per dag, er uitschieters als ik op vakantie ben, maar nu de laatste twee dagen heb ik opeens 10000 mb(10gb) verbruikt. In mijn activiteiten van mijn telefoon heb ik per dag ongeveer dezelfde aantal uren schermtijd gehad als andere dagen. Geen films gedownload geen spotify lang aangehad, geen hotspot aangezet, dus waar dat verbruik van 5000 mb per dag vandaan komt, kan ik niet achterhalen. Het verbruik is niet anders dan andere dagen.
ik zou dan graag willen weten waar ik de mb’s aan heb verbruikt, misschien dat er een specificatie opgestuurd kan worden.
Het is voor een provider wettelijk verboden om jouw data inhoudelijk te bekijken. Op je factuur krijg je wel een hoeveelheid data per dag te zien maar dat is alles aan details die worden opgeslagen. Je kunt het maandtotaal ook op de website en app volgen.
De enigste bron die jou kan vertellen waaraan de data is opgegaan is jouw telefoon.
Thomas, heel herkenbaar opeens 8 GB weg in een dag (sterker binnen 1 minuut van 80 naar 100% = 4GB) terwijl normaal hooguit 500 MB. Niets anders gedaan. Toevallig rond overgang naar Odido???
Hej Eric, ja klopt, vlak daarna, het was in twee dagen, hup 10gb weg, gemiddeld zit ik de laatste week rond 200 mb per dag, dat is redelijk normaal, dus ik vind dat heel vreemd. Voor die twee bewuste dagen zat ik ook hoger dan dan normaal, maar geen 5gb per dag.Dat zou betekenen dat ik de hele dag films aan kijken ben, met Spotify aan, dan red ik 5 gb per dag wel. Ik heb geprobeerd odido te bellen, maar het na 45 minuten wachten opgegeven. Ik begrijp dat odido verder geen info mag verstreken over de verbruikte gb’s, dus ik vraag me af , hoe dit opgelost kan worden. ik loop van de week bij de odido shop langs, of ze me advies kunnen geven. ik laat wel weten, als ik meer info heb,
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.