Skip to main content
Beantwoord

Nieuwe telefoon en het overzetten van sim naar esim

• November 11, 2025
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Dag allemaal, ik heb een iPhone 12 Pro, waarin zich een fysieke sim van Odido bevindt en een eSim van mijn Duitse provider. Nu heb ik een tweedehands iPhone 16 Pro besteld, die alleen maar eSim kan. Ik wil de gehele inhoud van mijn oude iPhone overzetten naar de nieuwe. Ik ben bovendien in Duitsland en kan dus geen eSim van Odido installeren en/of activeren, want die heeft een Nederlands netwerk nodig. Bovendien heb ik mijn oude iPhone verkocht en die moet dus leeg en verstuurd zijn voordat ik over een paar dagen naar Nederland ga. Nu volgen mijn vragen:

1. Kan ik de eSim alvast overzetten en zodra ik in Nederland ben met de nieuwe telefoon de QR-code scannen? Tot die tijd gebruik ik dan alleen mijn Duitse kaart.
  2. Of moet de fysieke simkaart nog in de buurt en werkend zijn voordat je overgaat en kan ik mijn oude telefoon pas vanuit Nederland opsturen?

Ik hoop op een volmondig ja op de eerste vraag, dan is de tweede namelijk overbodig.

Groet en dank.

Beste antwoord door eric

Je kunt in my-odido een sim wissel (naar esim) aanvragen. Als je die nog niet ophaalt is er niets aan de hand. Maar je kan ook wachten totdat je in Nederland bent en dan e.e.a uitvoert. Dan heb je betere ondersteuning en zou je zelfs nog naar een ODido winkel kunnen gaan als het niet lukt.

1 reactie

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Je kunt in my-odido een sim wissel (naar esim) aanvragen. Als je die nog niet ophaalt is er niets aan de hand. Maar je kan ook wachten totdat je in Nederland bent en dan e.e.a uitvoert. Dan heb je betere ondersteuning en zou je zelfs nog naar een ODido winkel kunnen gaan als het niet lukt.