Skip to main content

Hallo,

Is er zicht op wanneer het weer mogelijk is voor oude tele2 klanten om een multisim aan te vragen?

Recent een duur horloge aangeschaft om vervolgens te horen dat het niet mogelijk is lte te gebruiken, dit staat nergens op de site vermeld.

Hallo Peter, 

Wat ik heb vernomen van een van de moderators, is dat ze het voor de zomer hopen op te lossen. Wanneer precies is helaas nog niet bekend.

 

-Gilbert


Lang begrip, zomer is dacht ik al begonnen? Wellicht is er een andere oplossing?


De Tele2 abonnementen heten alleen anders, prijs/voorwaarden/looptijd is allemaal hetzelfde gebeleven.

De makkelijkste oplossing is als je het abonnement kunt verlengen naar een nieuw, origineel, Odido abonnement wat sinds september 2023 verkocht wordt.


Ik zou dat zeker overweg, echter heb ik verlengd in augustus 2023, dat is dan geen optie.


Hallo @Peterf91, op dit moment is onze Multisim tijdelijk niet mogelijk bij oud Tele2-klanten wegens technische redenen. Excuses hiervoor! We verwachten dit ergens in de zomer weer mogelijk te maken. Let op: dit is de verwachting. Het zou best kunnen dat het nog iets langer duurt. Wanneer het precies mogelijk zal zijn, durf ik ook niet te zeggen en is voor nu nog niet bekend. Als er meer bekend is, zullen we het op onze website vermelden en anders ook in dit topic! 


Goedemiddag, is hier wellicht al meer over duidelijk? Ik loop er ook tegenaan dat het niet kan (ik kan pas op zijn vroegst in januari ‘25 verlengen), en dat ik daarom geen Multisim voor/bij/met een Samsung Galaxy Watch 7 of Ultra kan krijgen……. en daar baal ik, op zijn zachtst gezegd, behoorlijk van.


Ik ben pas weer in de odido winkel geweest, hier konden ze mij niks verder vertellen. Dat het in de zomer wellicht verholpen zou worden was nieuw voor de medewerker. Ik heb er een hard hoofd in dat dit word opgelost.


Ik ben pas weer in de odido winkel geweest, hier konden ze mij niks verder vertellen. Dat het in de zomer wellicht verholpen zou worden was nieuw voor de medewerker. Ik heb er een hard hoofd in dat dit word opgelost.

Ik ook, daarom hoop ik dat (bijvoorbeeld) Pharwin van Odido er wat meer over weet. Ik heb vanmiddag gebeld met de Odido Klantenservice, die zei gewoon dat het überhaupt niet kan en heeft niet gerept over zelfs maar een mogelijkheid van een oplossing voor deze ‘technische redenen’.


Veel onduidelijk! Wanneer er een technische probleem is lijkt t mij dat je dit als bedrijf zo snel mogelijk wil oplossen. Het vreemde vind ik dat het wel mogelijk was, en dat er mensen zijn die wel een multisim hebben icm oud tele2 abonnementen. 


Veel onduidelijk! Wanneer er een technische probleem is lijkt t mij dat je dit als bedrijf zo snel mogelijk wil oplossen. Het vreemde vind ik dat het wel mogelijk was, en dat er mensen zijn die wel een multisim hebben icm oud tele2 abonnementen. 

 

Huh, wat, het kan dus wél???

 

Overigens vind ik de woorden “technische problemen” zo vaag als maar kan…… makkelijk om je daarachter te verschuilen. ;-)


Het was niet mogelijk toen je dit Tele2 abonnement afsloot. Als het onder de naamsverandering al mogelijk wordt gemaakt is dat natuurlijk fijn, maar je kunt niet gaan klagen dat het op dit moment niet kan. Dan had je toen je het abonnement afsloot voor een merk moeten kiezen die het toen al ondersteunde, zoals T-mobile.  Het Tele2 merk heeft nooit iets gecommuniceerd dat multi sim ondersteund zou gaan worden. 


Het was niet mogelijk toen je dit Tele2 abonnement afsloot. Als het onder de naamsverandering al mogelijk wordt gemaakt is dat natuurlijk fijn, maar je kunt niet gaan klagen dat het op dit moment niet kan. Dan had je toen je het abonnement afsloot voor een merk moeten kiezen die het toen al ondersteunde, zoals T-mobile.  Het Tele2 merk heeft nooit iets gecommuniceerd dat multi sim ondersteund zou gaan worden. 

 

Wat is dát nu weer voor antwoord? Toen (jaren terug, ik meen zelfs nog voordat T-Mobile Tele2 werd….. ik deed de aanname dat je, als je provider wordt opgeslokt door een andere, je abonnement niet hóeft over te zetten naar nieuwe/andere voorwaarden. Mijn aanname was (totdat de medewerker aan de telefoon die illusie wegnam) dat dat wel kan, wellicht met een omweg maar het zou dus wel moeten kunnen, zoals ik hierboven ook lees?

 

Jaren geleden had ik nog geen behoefte aan Multisim, nu wel. Het was dus toen (voor mij althans) helemaal niet nodig om daarover te denken. Bovendien wist ik überhaupt niet van het bestaan ervan en/of de mogelijkheid ertoe.

 

Maar ach, ik ben maar een simpele basis-gebruiker. Zolang ik kan bellen, mailen, appen (bijvoorbeeld) is het goed. Nooit nagedacht over Multisim. Pas nu het modern(er) wordt en veel meer voorkomt én ik graag een Galaxy Watch Ultra wil aanschaffen, kom ik erachter dat het niet kan. Of wel, zo lees ik hier……. lekker verwarrend😓


Hoi @Annick_67 en @Peterf91, ik snap volkomen dat jullie hier meer duidelijkheid over willen. Ik geef jullie daarom graag alle informatie die tot nu toe bij ons bekend is. Een tijd geleden hebben we Multisim beschikbaar gemaakt voor oud-Tele2 abonnementen. Echter sinds 22 februari was het niet meer mogelijk voor deze abonnementen om Multisim aan te schaffen. Waar het technisch gezien mis gaat, daar heb ik zelf niet genoeg verstand van. De verwachting was om dit nog voor de zomer op te lossen, maar er staat tot nu toe geen nieuwe update in het systeem. Ik heb de vraag zojuist uitgezet bij mijn collega die hier wellicht meer over weet. Zodra ik een reactie heb, laat ik het jullie weten.

 


Hoi @Annick_67 en @Peterf91, ik snap volkomen dat jullie hier meer duidelijkheid over willen. Ik geef jullie daarom graag alle informatie die tot nu toe bij ons bekend is. Een tijd geleden hebben we Multisim beschikbaar gemaakt voor oud-Tele2 abonnementen. Echter sinds 22 februari was het niet meer mogelijk voor deze abonnementen om Multisim aan te schaffen. Waar het technisch gezien mis gaat, daar heb ik zelf niet genoeg verstand van. De verwachting was om dit nog voor de zomer op te lossen, maar er staat tot nu toe geen nieuwe update in het systeem. Ik heb de vraag zojuist uitgezet bij mijn collega die hier wellicht meer over weet. Zodra ik een reactie heb, laat ik het jullie weten.

 

Ik wacht af en hou het in de gaten. Ik wil ontzettend graag de Watch Ultra aanschaffen, maar wel alleen met multisim....…

 

Bedankt voor de moeite/het bericht, heel fijn.


Hoi @Annick_67, ik heb inmiddels een reactie ontvangen en ik had je graag mooier nieuws gegeven, maar Multisim voor oud-Tele2 laat nog iets langer op zich wachten, vanwege een ander project dat eerst moet worden opgelost. Op dit moment hebben ze nog geen indicatie voor me, maar ik hoop dat het toch sneller is dan ik zelf denk. Ik zal de komende tijd ook om updates blijven vragen!


Is er geen mogelijkheid om onze huidige abonnementen om te zetten naar een odido abonnement, desnoods met nieuwe looptijd van 24 maanden? Lijkt mij dat het probleem dan is opgelost?


Is er geen mogelijkheid om onze huidige abonnementen om te zetten naar een odido abonnement, desnoods met nieuwe looptijd van 24 maanden? Lijkt mij dat het probleem dan is opgelost?

Dat zou ook nog een goede/mooie mogelijkheid zijn….. 

Hoi @Annick_67, ik heb inmiddels een reactie ontvangen en ik had je graag mooier nieuws gegeven, maar Multisim voor oud-Tele2 laat nog iets langer op zich wachten, vanwege een ander project dat eerst moet worden opgelost. Op dit moment hebben ze nog geen indicatie voor me, maar ik hoop dat het toch sneller is dan ik zelf denk. Ik zal de komende tijd ook om updates blijven vragen!

Want hier word ik toch wel heel verdrietig van…….😪


Hallo @Annick_67 @Peterf91 die mogelijkheid is er zeker! Je kunt altijd een nieuw abonnement via onze website aanvragen en daarbij kiezen voor Nummerbehoud. 

Je kan nummerbehoud op 3 verschillende manieren aanvragen:

  1. Op de eerstmogelijke datum die je provider doorgeeft.
    Meestal is dit wanneer je contracttermijn bij je provider is afgelopen, of na een opzegtermijn. Je betaalt dan geen extra kosten.

  2. Over 3 werkdagen, met afkoop van je contract bij je huidige provider.
    Alle informatie over de afkoopsom (zoals hoe hoog deze is, en hoe je deze betaalt) ontvang je van je huidige provider.

  3. Zo snel mogelijk, met behoud van je contract bij je huidige provider.
    Je houdt je contract bij je huidige provider, maar krijgt daar een nieuw telefoonnummer. 

Kies dan voor optie nummer 2. Houd er rekening mee dat je altijd een maand opzegtermijn hebt en daarna je nummer kunt meenemen naar je nieuwe contract. Bij een afkoop betaal je bij ons 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je die hebt). 

 


Hallo @Annick_67 @Peterf91 die mogelijkheid is er zeker! Je kunt altijd een nieuw abonnement via onze website aanvragen en daarbij kiezen voor Nummerbehoud. 

Je kan nummerbehoud op 3 verschillende manieren aanvragen:

  1. Op de eerstmogelijke datum die je provider doorgeeft.
    Meestal is dit wanneer je contracttermijn bij je provider is afgelopen, of na een opzegtermijn. Je betaalt dan geen extra kosten.

  2. Over 3 werkdagen, met afkoop van je contract bij je huidige provider.
    Alle informatie over de afkoopsom (zoals hoe hoog deze is, en hoe je deze betaalt) ontvang je van je huidige provider.

  3. Zo snel mogelijk, met behoud van je contract bij je huidige provider.
    Je houdt je contract bij je huidige provider, maar krijgt daar een nieuw telefoonnummer. 

Kies dan voor optie nummer 2. Houd er rekening mee dat je altijd een maand opzegtermijn hebt en daarna je nummer kunt meenemen naar je nieuwe contract. Bij een afkoop betaal je bij ons 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je die hebt). 

 

Uuuuuhhhhhh ik denk niet dat dat de bedoeling is. Van mij zeker niet in elk geval. Zo komen er flinke extra kosten bij (ik kan op zijn vroegst in januari ‘25 verlengen, mijn abonnement loopt tot mei ‘25). Odido (maar dus eerder Tele2) ís al mijn huidige provider…… Een nieuw nummer is geen optie helaas, daar zit veel te veel (net)werk aan vast 😞.


Hoi @Annick_67, snappen we volkomen! Het is voor ons technisch niet mogelijk om een lopend oud-Tele2 contract/abonnement om te zetten naar Hello van Odido. Op dit moment kunnen we alleen afwachten tot IT het weer mogelijk maakt om Multisim voor oud-Tele2 te bestellen. Sorry voor het ongemak!


Hoi @Annick_67, snappen we volkomen! Het is voor ons technisch niet mogelijk om een lopend oud-Tele2 contract/abonnement om te zetten naar Hello van Odido. Op dit moment kunnen we alleen afwachten tot IT het weer mogelijk maakt om Multisim voor oud-Tele2 te bestellen. Sorry voor het ongemak!

Goedemiddag,

 

Ik waardeer je moeite en je vlotte reacties! Het wás dus wel mogelijk, maar het ís niet mogelijk. Mijn excuus, maar ik blijf dat (best) klantonvriendelijk/niet-flexibel vinden. De enige optie die geboden wordt, kost me een hell of a lot of euro's………..en is dus niet realistisch. Geen Watch Ultra dus bij Odido. Dan maar overstappen, zonde na zoveel jaar T Mobile/Tele2/Odido…………..


Hallo @Annick_67 @Peterf91 die mogelijkheid is er zeker! Je kunt altijd een nieuw abonnement via onze website aanvragen en daarbij kiezen voor Nummerbehoud. 

Je kan nummerbehoud op 3 verschillende manieren aanvragen:

  1. Op de eerstmogelijke datum die je provider doorgeeft.
    Meestal is dit wanneer je contracttermijn bij je provider is afgelopen, of na een opzegtermijn. Je betaalt dan geen extra kosten.

  2. Over 3 werkdagen, met afkoop van je contract bij je huidige provider.
    Alle informatie over de afkoopsom (zoals hoe hoog deze is, en hoe je deze betaalt) ontvang je van je huidige provider.

  3. Zo snel mogelijk, met behoud van je contract bij je huidige provider.
    Je houdt je contract bij je huidige provider, maar krijgt daar een nieuw telefoonnummer. 

Kies dan voor optie nummer 2. Houd er rekening mee dat je altijd een maand opzegtermijn hebt en daarna je nummer kunt meenemen naar je nieuwe contract. Bij een afkoop betaal je bij ons 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je die hebt). 

 

Wauw! Ik zie dit niet als optie. Ik had eerder verwacht dat een provider blij zou zijn wanneer een klant zich weer twee jaar vastbindt, meer gaat afnemen per maand wat meer geld binnen brengt. 

Als bovenstaande echt de oplossing is vanuit jullie, zal ik toch kritischer gaan kijken naar een eventuele verlenging bij Odido.

 

Hoi @Annick_67, ik heb inmiddels een reactie ontvangen en ik had je graag mooier nieuws gegeven, maar Multisim voor oud-Tele2 laat nog iets langer op zich wachten, vanwege een ander project dat eerst moet worden opgelost. Op dit moment hebben ze nog geen indicatie voor me, maar ik hoop dat het toch sneller is dan ik zelf denk. Ik zal de komende tijd ook om updates blijven vragen!

 

We zullen dit maar afwachten.


Hallo @Annick_67 @Peterf91 die mogelijkheid is er zeker! Je kunt altijd een nieuw abonnement via onze website aanvragen en daarbij kiezen voor Nummerbehoud. 

Je kan nummerbehoud op 3 verschillende manieren aanvragen:

  1. Op de eerstmogelijke datum die je provider doorgeeft.
    Meestal is dit wanneer je contracttermijn bij je provider is afgelopen, of na een opzegtermijn. Je betaalt dan geen extra kosten.

  2. Over 3 werkdagen, met afkoop van je contract bij je huidige provider.
    Alle informatie over de afkoopsom (zoals hoe hoog deze is, en hoe je deze betaalt) ontvang je van je huidige provider.

  3. Zo snel mogelijk, met behoud van je contract bij je huidige provider.
    Je houdt je contract bij je huidige provider, maar krijgt daar een nieuw telefoonnummer. 

Kies dan voor optie nummer 2. Houd er rekening mee dat je altijd een maand opzegtermijn hebt en daarna je nummer kunt meenemen naar je nieuwe contract. Bij een afkoop betaal je bij ons 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je die hebt). 

 

Wauw! Ik zie dit niet als optie. Ik had eerder verwacht dat een provider blij zou zijn wanneer een klant zich weer twee jaar vastbindt, meer gaat afnemen per maand wat meer geld binnen brengt. 

Als bovenstaande echt de oplossing is vanuit jullie, zal ik toch kritischer gaan kijken naar een eventuele verlenging bij Odido.

 

Hoi @Annick_67, ik heb inmiddels een reactie ontvangen en ik had je graag mooier nieuws gegeven, maar Multisim voor oud-Tele2 laat nog iets langer op zich wachten, vanwege een ander project dat eerst moet worden opgelost. Op dit moment hebben ze nog geen indicatie voor me, maar ik hoop dat het toch sneller is dan ik zelf denk. Ik zal de komende tijd ook om updates blijven vragen!

 

We zullen dit maar afwachten.

Precies hetzelfde als ik zeg…… zo ontzettend jammer en klantónvriendelijk/star…...


@Peterf91 @Annick_67 Nu snap ik heel goed dat dit niet de gewenste optie is. Zoals mijn collega aangaf, kunnen we bestaande abonnementen niet omzetten naar een nieuw Odido abonnement. Hiervoor zullen jullie wel echt een nieuw abonnement  moeten aanvragen met Nummerbehoud. Het is dus in feite wel mogelijk, alleen komen hier wel kosten bij kijken omdat jullie beiden nog in contract zitten. Anders is het afwachten totdat jullie kunnen verlengen. Dat kan 4 maaden voor het einde van je contract. Het nieuwe abonnement zal dan van start gaan na de einddatum van jullie huidige contract. Dan is Multisim wel mogelijk. Ons IT-team werk er hard aan om dit ook weer mogelijk te maken voor oud-Tele2 klanten. Wanneer dit precies zal zijn, durf ik niet te zeggen. Sorry! 


@Peterf91 @Annick_67 Nu snap ik heel goed dat dit niet de gewenste optie is. Zoals mijn collega aangaf, kunnen we bestaande abonnementen niet omzetten naar een nieuw Odido abonnement. Hiervoor zullen jullie wel echt een nieuw abonnement  moeten aanvragen met Nummerbehoud. Het is dus in feite wel mogelijk, alleen komen hier wel kosten bij kijken omdat jullie beiden nog in contract zitten. Anders is het afwachten totdat jullie kunnen verlengen. Dat kan 4 maaden voor het einde van je contract. Het nieuwe abonnement zal dan van start gaan na de einddatum van jullie huidige contract. Dan is Multisim wel mogelijk. Ons IT-team werk er hard aan om dit ook weer mogelijk te maken voor oud-Tele2 klanten. Wanneer dit precies zal zijn, durf ik niet te zeggen. Sorry! 

Afwachten, wát is dat nou voor advies…….. :-(((

 

Zodra het kan (zonder extra kosten) stap ik over naar een andere provider. Ik ben wel klaar met, hoewel ik je moeite echt wel waardeer, het totale gebrek aan flexibiliteit. Zo zijn de klanten (in dit geval oud-Tele2 klanten) de dupe van een ‘technisch probleem’ (blijf ik erg vaag vinden) van Odido. Zonder een flinke smak geld neer te leggen kan ik niet overstappen (pas in januari 2025 op zijn vroegst), en laat dat nou net níet de bedoeling zijn. Ont-zet-tend jammer want tot voor kort was ik een trouwe klant…….. maar ach, ik heb niet de illusie dat ik als klant zodanig gewaardeerd word, dat er flexibiliteit zal zijn in plaats van tegenwerken.

 

Het is simpelweg willen profiteren van je éigen probleem (Odido) ten koste van je klant(en). Niet ok, vind ik.


Reageer