Geachte heer/mevrouw,
Het was tijd voor een nieuwe iPhone en ik wilde deze graag in jullie winkel bestellen in plaats van in een andere winkel. Ik begrijp dat er lange levertijden zijn en ik probeer daar zo veel mogelijk rekening mee te houden en me aan te passen wanneer er wellicht vertragingen zijn in de levering. Ik kan me voorstellen dat jullie als verkooppunt ook niet exact weten wanneer mijn product bij jullie binnenkomt. In een ideale situatie wacht ik op de bestelling en kom ik hem binnen 7 dagen ophalen.
Maar, ik moest onverwacht naar Hongarije voor familiezaken waardoor de situatie niet meer ideaal is om de telefoon binnen de gestelde tijd te komen halen. Het is een kwestie van overmacht. Het levermoment is lang onbekend en ben ik lang keurig beschikbaar om de telefoon te komen ophalen. Maar als ik door omstandigheden dat niet kan en ik mag de telefoon niet later dan zeven dagen ophalen dan vind ik dat best onredelijk.
Ik wil het volgende voorstellen: ik maak nu een deel van het verschuldigde bedrag over (of in één keer) en kom hem later halen. Of ik plaats een nieuwe bestellng (en is al het wachten voor niets geweest).