Handleiding MultiSIM activeren op Apple Watch Ultra 2 i.c.m. iPhone 15 Pro (Max)

  • 26 October 2023
  • 2 reacties
  • 1029 Bekeken

Reputatie 1
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik schreef in een eerder topic dat het helaas onmogelijk was om een MultiSIM te activeren op bijvoorbeeld de Apple Watch Ultra 2 in combinatie met de iPhone 15 Pro (Max).

De Odido klantenservice is op moment van schrijven nog steeds niet goed geïnformeerd hierover. Ook medewerkers in de Odido winkels weten geen raad met dit probleem.

Inmiddels is het mij eindelijk gelukt om een MultiSIM te activeren en ik wil dit graag met anderen delen.

[ STAPPENPLAN ]

Stap 1: Bestel een MultiSIM via de Odido App of online via de website

Via de App: Login op de Odido App > Ga naar ...MEER > Sim, toestel en smartwatch > Scroll naar "Simkaart bestellen." > Bestel Multisim.

Je kunt maximaal 4x een Multisim bestellen. De kosten zijn € 5 per maand per Multisim.

(!) Wil je liever een MultiSIM bestellen via de Odido klantenservice? Kijk dan even bij mijn tiplijst waar je rekening mee dient te houden alvorens je gaat bellen.

Stap 2: Controleer of de bestelde MultiSIM op je account erbij staat.

Via de App: Login op de Odido App > Ga naar ...MEER > Sim, toestel en smartwatch > Scroll naar "Extra simkaarten."> Kijk onder "Gekoppelde Multisims" > Mijn Smartwatch.

(!) Je hoeft als Apple iPhone bezitter niets te doen met eventuele informatie over het scannen van een QR-code. Die info is bestemd voor Galaxy Watch bezitters.

Stap 3: Ga op je iPhone 15 Pro (Max) naar de Watch App > Mobiel Netwerk

Controleer hier of er wel of niet een melding staat dat je abonnement geschikt is.

Als deze melding hier NIET staat dan zou je moeten zien staan "T-Mobile NL" (of op een later moment "Odido") met een (i). Je hoeft voor de rest niets te doen. Als het goed is kun je op je Apple Watch Ultra 2 gebruikmaken van de mobiele verbinding.

Staat deze melding er WEL ondanks dat je een MultiSIM hebt?

Ga op je iPhone 15 Pro (Max) naar Instellingen > Mobiel Netwerk > Zet het groene schuifje achter "Schakel deze lijn in" op OFF en daarna weer op ON.

Ga terug naar de Apple Watch App > Mobiel Netwerk

Als het goed is zou de melding dat je mobiele verbinding niet geschikt zou zijn nu weg moeten zijn. Er zou nu moeten staan "T-Mobile NL" (of op een later moment "Odido") met een (i).

Marciano van Odido 6 maanden geleden

Hi STKH, allereerst superfijn dat het je is gelukt om de multisim te activeren! Super bedankt voor dit topic waarmee je andere klanten helpt! Gisteren zijn er problemen rondom de multisim verholpen. Onze IT-afdeling was er al hard mee aan het werk en de oplossing zou eigenlijk 24 oktober komen, maar is verschoven naar de 26e. Ik snap dat mijn collega's daarvoor daarom nog niet konden helpen. Mijn excuses voor het ongemak en ik ben blij dit topic te lezen!

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik sta voor je klaar!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi STKH, allereerst superfijn dat het je is gelukt om de multisim te activeren! Super bedankt voor dit topic waarmee je andere klanten helpt! Gisteren zijn er problemen rondom de multisim verholpen. Onze IT-afdeling was er al hard mee aan het werk en de oplossing zou eigenlijk 24 oktober komen, maar is verschoven naar de 26e. Ik snap dat mijn collega's daarvoor daarom nog niet konden helpen. Mijn excuses voor het ongemak en ik ben blij dit topic te lezen!

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik sta voor je klaar!


Ten eerste STKH bedankt voor de uitleg!!
@Marciano van Odido  Als jullie de service daadwerkelijk hoog hebben staan, breng alle multisim/ smartwatch gebruikers hier even van op de hoogte per mail! Ook is een kleine compensatie zeer gepast. Nu kwam ik zelf per toeval op dit forum maar dat zal niet iedereen doen. 

 

 

Hi STKH, allereerst superfijn dat het je is gelukt om de multisim te activeren! Super bedankt voor dit topic waarmee je andere klanten helpt! Gisteren zijn er problemen rondom de multisim verholpen. Onze IT-afdeling was er al hard mee aan het werk en de oplossing zou eigenlijk 24 oktober komen, maar is verschoven naar de 26e. Ik snap dat mijn collega's daarvoor daarom nog niet konden helpen. Mijn excuses voor het ongemak en ik ben blij dit topic te lezen!

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik sta voor je klaar!

 

Reageer