Helaas, eigenlijk zou er een oplossing moeten zijn voor het activeren van de multisim op de Apple Watch (Ultra 2) op 24 oktober 2023, maar die is er niet.
De Apple iPhone geeft nog steeds de foutmelding (zie screenshot):
âJe T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NLâ.
Controle checks zijn uitgevoerd:
Laatste versie iOS op Apple iPhone 15 Pro
Laatste versie iOS op Apple Watch Ultra 2
Apple iPhone opnieuw opstarten
Apple Watch opnieuw opstarten
Klantenservice Odido kan niet helpen:
De klantenservice weet nog steeds niet hoe om te gaan met dit probleem en kan niet helpen. Vanuit de technische afdeling wordt niet gecommuniceerd naar de klantenservice.
Handleiding in Odido App en online alleen voor Samsung Galaxy Watch:
De handleiding die Odido geeft m.b.t. activeren van een MultiSIM staat alleen vermeld voor de Samsung Galaxy Watch. Je moet een QR-code scannen. Deze handleiding werkt natuurlijk niet voor de iPhone i.c.m. de Apple Watch. Dit moet je activeren in Watch App > Mobiel netwerk, maar dan krijg je dus die foutmelding te zien...
Voorlopig geen oplossing in zicht, maar wel kosten die doorlopen?
Wanneer komt er nu eens een oplossing voor dit probleem? Odido brengt namelijk wel kosten in rekening voor het aanvragen van een MultiSIM, namelijk ⏠5 per maand. Maar ze levert niet de bijbehorende dienst aan Apple Watch (Ultra 2) klanten.
Extra aantekening m.b.t. doorgifte netwerknaam:
Het netwerk wordt op eSIM nog steeds doorgegeven als T-Mobile NL. Volgens mij wordt het tijd dat het juiste netwerk ook eens doorgezonden gaat worden: Odido.
