Skip to main content

Apple-fans, zijn jullie er klaar voor? Na veel speculatie heeft Apple weer 4 prachtige iPhone-toestellen gelanceerd!  

 

In dit topic vind je de veel gestelde vragen over de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max. De iPhone-toestellen zijn tijdens de Apple Keynote onthuld en uiteraard vertellen wij je alles over hoe jij je iPhone 15 zo snel mogelijk in handen kunt krijgen.

 


 

GEWELDIG NIEUWS! Vanaf 15 september om 14:00 uur kun je jouw iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max in de pre-sale bestellen. Dit kan betekenen dat je een van de allereersten bent!

 

Actuele levertijden Apple iPhone 15

De iPhone 15 is direct leverbaar. Onderstaande topics zijn inmiddels gesloten.

 

Apple iPhone 15

Apple iPhone 15 Plus

Apple iPhone 15 Pro

Apple iPhone 15 Pro Max

 


FAQ

  Hoe kan ik mijn iPhone bestellen? 

Vanaf 15 september om 14:00 kun je jouw iPhone heel eenvoudig en snel bestellen!  

► Verlenging: Ga snel naar Mijn Odido (via laptop of computer), zodat je direct kunt verlengen! 
► Nieuw abonnement: Je kunt gelijk naar onze webshop om jouw nieuwe iPhone te bestellen!
► Winkel: Loop een Odido winkel binnen en plaats daar jouw order.

 

Bestelling en levering 

Bezorging via AMP:

Zodra het toestel op voorraad is ontvang je automatisch een e-mail om een bezorgafspraak te maken. Via www.mijnafspraak.nl kun je vervolgens zelf een bezorgdag kiezen. We informeren je hierover zowel vóór als ná je bestelling.

Bezorging via PostNL: 
Je ontvangt een e-mail met daarin de bezorgdatum. Via de PostNL app kun je eventueel een andere datum kiezen.

.
Wil je het toestel liever in de Odido winkel ophalen? Dan ontvang je een SMS wanneer het toestel opgehaald kan worden. Als je nog geen SMS hebt ontvangen, dan is jouw telefoon nog niet klaar om opgehaald te worden. Het heeft dan ook geen zin om de winkel binnen te lopen, voor je de SMS hebt ontvangen.

We delen de actuele levertijden met jullie via onze Community. Zodra deze informatie bekend is, zullen we dit topic ook van een update voorzien. Let op: plan je afspraak met AMP zodra je de mail hebt ontvangen. Des te sneller heb je het toestel in huis. 

 

Hoe kan het dat 'mijn buurman' de nieuwe iPhone eerder heeft ontvangen, terwijl ik eerder heb besteld? 

We leveren de toestellen uit op basis van het tijdstip van bestellen. Ook gaat dit op basis van het type iPhone, de kleur en het aantal GB geheugen. Dit kan betekenen dat je wellicht een erg populaire variant hebt en dan kan het langer duren voor het toestel geleverd wordt. 

Hoe eerder je de bestelling geplaatst hebt, hoe eerder je het toestel ontvangt. Hier zijn we strikt in. Maar door bijvoorbeeld gemaakte bezorgafspraken met de koerier of doordat mensen het toestel niet of later komen ophalen kán het gebeuren dat iemand die later besteld heeft, het toestel eerder ontvangt.

 

Ik heb een iPhone besteld, maar nog geen bevestiging via e-mail ontvangen! 

Door de drukte kan het langer duren voor je een bevestiging(smail) ontvangt. Binnen 48 uur na het plaatsen van je bestelling ontvang je deze e-mail. Dit is niet de e-mail die je van AMP of PostNL krijgt om een bezorgafspraak te maken. Het gaat hier dus om de bevestiging van je bestelling.

Heb je de bevestiging niet ontvangen na 48 uur? Check dan eerst even jouw spambox. Staat de bevestigingsmail daar niet? Laat dan even een bericht achter in dit topic.

Je krijgt een e-mail vanuit AMP of PostNL zodra de telefoon bij de koerier ligt, dit kan enkele dagen/weken duren. Dit is namelijk afhankelijk van de levertijd van jouw iPhone. Zodra jouw toestel bij de koerier ligt krijg je een e-mail, met behulp van deze e-mail kan je een bezorgafspraak maken. Zelf contact opnemen met AMP Logistics of PostNL zal geen extra informatie opleveren. Zolang de telefoon door ons nog niet naar hen is verzonden, hebben zij ook geen informatie over de bezorgdatum.

 

Als ik de betaling voor mijn bestelling probeer te voldoen, dan krijg ik de melding ‘Ongeldig betalingsverzoek’. Wat nu? 

Particulier
Bij nieuwe aansluitingen via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en 24 uur voordat de order vervalt).

Bij vernieuwing via de Odido webshop of Odido winkel:

Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond? Dan krijg je 7 dagen de tijd om alsnog te betalen via de betaallink in de orderbevestigingsmail. Als je niet hebt betaald, dan wordt de order geannuleerd. We sturen 2x een herinnering (24 uur na bestellen, en na 6 dagen).

Bij bestelling via Telesales:
Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijgt je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doe je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier. 

Zakelijk
Bij bestelling via de Odido webshop of Odido winkel: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je na 30 minuten een betalingsherinnering per e-mail, om de betaling alsnog binnen 2 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij nieuw contract via Telesales Business: Is iDEAL- of creditcard-betaling niet afgerond, dan krijg je binnen 30 minuten een betalinglink per e-mail, om de betaling alsnog binnen 12 uur af te ronden. Doet je dat niet, dan wordt het omgezet naar een PIN-betaling bij de koerier.

Bij vernieuwing/extra aansluiting via Telesales Business: Als je 1 of 2 toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door PostNL. Als je 3 of meer toestellen bestelt, wordt de bestelling bezorgd door AMP. Je krijgt dan een factuur achteraf.

 

Ik heb een iPhone besteld en mijn contract is al afgelopen of loopt binnenkort af. Nu zie ik dat de startdatum veel later is. Hoe kan dat? 

Geen paniek: de startdatum sluit straks netjes aan op jouw huidige contract als je het toestel hebt ontvangen. Een nieuw contract of verlenging moet binnen vier maanden na afsluiten ingaan. Vandaar dat je in eerste instantie een andere startdatum ziet staan. Zodra je jouw iPhone in ontvangst hebt genomen, wordt deze startdatum automatisch aangepast.

 

Ik heb per ongeluk een nieuw abonnement afgesloten in plaats van een verlenging! Wat moet ik doen? 

Wanneer je nog geen e-mail van AMP hebt gekregen om een bezorgafspraak te maken, kun je het beste de bestelling van het nieuwe abonnement annuleren. Check eerst even de voorwaarden van wetverkoop afstand of annuleren nog mogelijk is. Na het annuleren kun je inloggen op Mijn Odido om vervolgens jouw abonnement te verlengen.

Wil of kun je niet meer annuleren of heb je al mail gehad van AMP dan kun je twee maanden voor de einddatum van jouw huidige contract nummerbehoud aanvragen. Jouw nummer wordt dan overgezet naar het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw klantnummer krijgt.

 

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze annuleren. 

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je het toestel tóch niet wilt, omdat je bijvoorbeeld een ander model of kleur toestel wilt hebben, dan kun je de pre-sale order annuleren. Ook geldt natuurlijk de Wet Koop op Afstand. Houd er wel rekening mee dat je, als je een nieuwe bestelling plaatst, weer achteraan in de rij komt en de kans groot is dat je langer moet wachten op je toestel. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen? 

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

 

Heb je na het lezen van alle informatie nog vragen, laat het hier in het topic weten! 

Nou, fijn om een keer een bericht te sturen vanaf mijn nieuwe iPhone 15 PM NT. Mocht je het geld hebben liggen: bestel de toestellen los bij sites als MM/CB of Apple zelf. Vanmiddag om 12:30 de 256 NT besteld en kon hem om 15:00 vanmiddag al ophalen. 
 

Belsimpel in ieder geval grote afrader! 100x verplaatsen van de leverdatum en heel veel vaag gedoe. Sterkte met wachten en veel plezier voor wannee het toestel binnen komt! 


ik heb een  verlengen gedaan samen met een toestel iPhone 15 pro max 256 .heb ook een bevestigingsmail gekregen met orde nummer er in . maar als ik de orde nummer in bestelstatus kijk. krijg ik te verschijnen dat we je bestelling niet kunnen vinden . :( 


Nou, fijn om een keer een bericht te sturen vanaf mijn nieuwe iPhone 15 PM NT. Mocht je het geld hebben liggen: bestel de toestellen los bij sites als MM/CB of Apple zelf. Vanmiddag om 12:30 de 256 NT besteld en kon hem om 15:00 vanmiddag al ophalen. 
 

Belsimpel in ieder geval grote afrader! 100x verplaatsen van de leverdatum en heel veel vaag gedoe. Sterkte met wachten en veel plezier voor wannee het toestel binnen komt! 

Fijn dat je m hebt! Ik heb donderdag geannuleerd bij Odido en besteld bij Belsimpel. Gisteravond kreeg ik de verzendbevestiging en DHL laat zien zien dat ie vanmiddag komt. Ligt vast en zeker ook aan welk toestel, maar persoonlijk vind ik Belsimpel dus geen slecht idee!


ik heb een  verlengen gedaan samen met een toestel iPhone 15 pro max 256 .heb ook een bevestigingsmail gekregen met orde nummer er in . maar als ik de orde nummer in bestelstatus kijk. krijg ik te verschijnen dat we je bestelling niet kunnen vinden . :( 

Als je hebt gekozen voor ophalen in de winkel krijg je dit inderdaad te zien.


@Marciano van Odido @Hajar van Odido 

Moet je met je levertijd van je bestelling voor de Iphone 15 Pro Max Zwart 256 GB tellen vanaf je besteldatum of vanaf je betaaldatum? 
Ik heb op 18 sept besteld en op 20 sept betaald. 
Ik heb gekozen om thuis te bezorgen, ik had toen via de telefoon met jullie samen mijn bestelling geplaatst. (Vervroegd verlengen) 


Hi @Joy Rademakers, tellen vanaf de besteldatum en uitgaan van de uiterste levertijd. In jouw geval verwacht ik dat je je toestel op of rond 30 oktober ontvangt. Dit blijft een schatting, het kan altijd later, maar ook eerder! Ik hoop natuurlijk eerder! 


Hi @Joy Rademakers, tellen vanaf de besteldatum en uitgaan van de uiterste levertijd. In jouw geval verwacht ik dat je je toestel op of rond 30 oktober ontvangt. Dit blijft een schatting, het kan altijd later, maar ook eerder! Ik hoop natuurlijk eerder! 

Thanks voor t reageren, waardeer het 🤘🏼


Hi @Joy Rademakers, tellen vanaf de besteldatum en uitgaan van de uiterste levertijd. In jouw geval verwacht ik dat je je toestel op of rond 30 oktober ontvangt. Dit blijft een schatting, het kan altijd later, maar ook eerder! Ik hoop natuurlijk eerder! 

Thanks voor t reageren, waardeer het 🤟🏽 Dan moet ik dus idd tellen vanaf 18 sept en niet 20 sept. 

 


Ik zie dat (voor de moderators) lastige vragen (wellicht weten zij ook niet beter) genegeerd worden, toch doe ik een poging:

 

Zoals hierboven ook meerdere keren gevraagd is:

Waarom kunnen mensen die hun telefoon afhalen hun bestelling niet vinden?

 

Waarom worden mensen die hun telefoon afhalen overgeslagen bij de levering? 


Net bericht dat mijn I-Phone 15PM NT 256gb binnen is. Op 18 sept besteld nummer begint met 20099


@Marciano van Odido Hey Marciano, vraagje nog! Denk je toevallig dat jou schatting die je mij gaf voor dat mijn iPhone 15 Pro Max 256 GB Zwart zal binnen komen op 30 oktober/rond 30 oktober voor nu zeker wel geldt, nu dat de besteldatum in het levertijd tabel voor dit model is veranderd naar 18 sept? 


Hi, I've ordered the iphone more than 60 hours ago and still not getting any confirmation email.


Hallo ik heb 18-9 besteld iPhone 15 pro naturel enig idee wanneer ik hem kan verwachten 


Reageer